Ujio

XC70

36 posts in this topic

De placut imi place xc70 pina in 2007,adica P2.Am o neclaritate-multe ce gasesc de vanzare au acea suspensie sensibila si scumpa,e posibil sa fiu nevoit sa cumpar cu acea suspensie Four-C.De ce gasesc cazane ce au Four-C si nu au buton de DSTC,cind peste tot scrie ca Four-C lucreaza cu DSTC?Berea la intilnirea anuala....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are DSTC. Se activeaza din meniul de pe clapeta de semnalizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa fiu mai explicit.Unele au buton de DSTC si altele nu.DE CE,daca DSTC lucreaza cu Four-C?

Share this post


Link to post
Share on other sites

4C-ul nu are legatura cu DSTC.

E adevarat ca ambele ajuta la comportamentul masinii dar unul nu-l exclude pe celalalt.

4C-ul se refera strict la amortizoarele reglabile, nu are legatura nici macar cu cutia sau comportamentul motorului cum multi pretind (asta o spun dupa peste 200.000 km nu din povesti)

DSTC - ul e alta poveste cu tractiune/franare/etc

The stability and traction control system,
DSTC (Dynamic Stability and Traction Con-
trol) helps the driver to avoid skidding and
improves the car's traction.
The system limits the driving and brake force
of the wheels individually so that skidding
can be avoided. This increases manoeuvra-
bility and as a result safety in the event of
sudden movement.
Traction is improved by means of the system
distributing the driving force between the
wheels. The system primarily engages at low
speed on poor road surfaces
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Eu zic ca e ca la MB,adica esp+asr,ce la Volvo se numesc dstc,sunt optionale pina in o anumita luna a unui anume an,deci cu plata.De aia masinile cu dstc  si four-c se intilnesc numai cind primul proprietar a comandat masina cu ambele sisteme.Ca ele comunica intre ele ca sisteme,e previzibil,un fel de comunicare ca intre esp si abs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Singurul lucru care il poti comanda este 4C - DSTC il ai "by default". Acum, cum il poti activa/dezactiva e alta conversatie. Iar, asa cum spune si colegul @Maurice aceste 2 sisteme sunt oarecum complementare - DSTC e oarecum "pasiv", iar 4C e oarecum "activ" dpdv interactiune utilizator - 4C il seteaza soferul, DSTC intra automat la viteze mai mari de 30 km/h parca - sa te lase sa iesi din zapada de exemplu daca tu consideri asa. 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

maverick -esti in eroare,am dat peste multe cu four-c,CE NU AU BUTON DE DSTC pe acea consola.Mai esti in eroare si pentru a doua exclamatie,la Volvo,DSTC e compus din vajnicul Esp si destoinicul ASR.Esp gasesti pe net ce face si ASR e controlul tractiunii,ca sa nu patineze rotile motoare.Am exemplificat cu ASR,deoarece la Mb il cheama asa,dar il gasesti pe net cu diferite nume,ca si pe varul ESP.

Edited by Ujio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa o fi cum spui tu, doar ca DSTC inseamna mai mult decat ESP + ASR - controlul vectorial al tractiunii in curbe si un pic mai mult. Recomand sa mai citesti inca o data cu atentie ce am afirmat mai sus. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kko de marketing toate denumirile astea.

Ideea de baza e ca nu au nicio legatura una cu alta indiferent ca are sau nu buton fizic sau trebuie intrat in meniu s-o anulezi.

E normal ca o suspensie mai performanta sa ajute un sistem de tractiune/franare/etc totul culminand cu un comportament mai bun al masinii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit cam ce vreau,dar are o buba,se cheama cem module,masina nu functioneaza...Ceva fetalii despre acest modul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut nitica treaba,un divort si conexe,de aia m-am indepartat temporar de ceea ce vreau.Dar continui sa caut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari.Am o mica ferma-gospodarie in tara,deci se impune un xc70.Daca nu plictisesc pe nimeni,automata sau manuala?Inca oscilez....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

personal as lua manuala, doar pentru faptul ca te scuteste de unele probleme in cazul defectarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal eu am avut 3 XC70 uri si toate automate, fără probleme mari la cutie, numai ulei la timp . Nu e cutia perfecta ca la BMW insa merge ok . 

Manuala e groaznica la XC70 iar în multe cazuri la diferite urcari te incurca mai mult . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce ar incurca automata la urcari???????

Share this post


Link to post
Share on other sites

My bad, invers, manuala incurca la urcari . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiam,e o ora inaintata.Totusi daca la automata as fi priceput ca poate incurca ca retrogradeaza cind nu te astepti,la manuala chiar sunt in ceata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La manuala fix se opreste motorul cand vrei sa pleci din rampa . 

Eu am facut 1 an de zile offroad cu XC70 iar cei cu manuale aveau morcovul cu tot cu vânător în fund cand erau urcari nasoale de genul . 

IMG-20180701-WA0020.thumb.jpg.fd61edace9

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce citesc pe net,sunt mai fiabile parca cele pina in 2005,cu motorul E3.Dar va trebui sa decid prioritar intre automata si manuala.Cum am mai spus,am avut 5 ani automata NAG,nici o problema,am facut o spalare de cutie initial apoi schimb de ulei la 60000 sau 80000km,nu imi amintesc exact.Mi-a ramas in suflet automata,dar ratiunea imi spune sa iau cu manuala,in incercarea de a evita eventualele probleme ce nu as putea sa rezolv in tara,sau cu costuri acceptabile.Nu sunt cu schimbatul masinilor des,poate de asta o rumeg poate prea bine inainte de a cumpara.Bogdan,esti angajat la BG sau?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automata.

Ca paraneza de un an jumate tu inca mai testezi piata/modele/cutii viteze? Greu te mai decizi si mai mult ca sigur in secunda in care vei decide ceva si doamne ajuta vei lua masina o sa gasesti o mie de semne de intrebare, dubii, regrete etc in secunda urmatoare.

PS: BG = Bogdan Gutu Motors, nu stiu daca e angajat dar sigur e propitar de "taraba"

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate intr-un an jumate s-au perindat sa zic asa,prin viata mea multe evenimente,amintesc doar doua decese in familie si divortul.Am iesit cam sifonat,dar incerc sa ma redresez...Cit privitor la Bogdan,il felicit,putini proprietari de service au si contributii pe forumuri,majoritatea doar isi aduc clienti pentru service si de pe forumuri.Despre alegerea mea,voi face ca alti moshi,voi lua.......ce imi place,adica automata.Sper sa mai aveti intelegere si pentru aspectul final,adica privitor la an,sa fie E3 -163 cai sau sa fie varianta de 185 de cai E4?Salutari de la tara...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viata merge mai departe.

Pai si aici la fel a fost ,referitor la aspectul legat de clienti ,insa daca  sacii sau incarcat  ramin  doar sporadic comentarii diverse si eventual virtutile.:)

Cele bune in alegerea motorizarii. As zice pentru un viitor mai sigur d.p.v.d al CO2 pentru masina (sa mai circule destul)un  E4 / T4 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ujio ca alegere e greu de spus pt  ca E3 cu cutie bună cu greu gasesti iar E4 e cu bube ca motor pe platforma P2 . 

Inima îmi spune 2.5T automat insa rațiunea spune E3 manual . 

Poate totuși gasesti un 2005 E3 automat pe afara pt ca la noi la tara vei mai merge mult si bine cu E3 . 

@Vvolvocred ca ma confunzi, eu nu am nici un topic în care ma ridica lumea în slavi pe acest forum desi as putea sa mi pun chiar și un banner și sa pun 50 de clienti apropiați sa faca un pic de reclama, consider totusi ca nu am nevoie de reclama ci de liniște sau mai bine zis vreo 2 ani de concediu  :)

 

Revenind totusi la tractiune e mult mai okay XC60 insa greu bricolabil pt offroad, XC70 ul are toate atuurile sa ajungă în vârful muntelui, mai greu cu coboratul pt ca P2 nu are Hill descent care e genial pe P3 sau V90CC . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, BogdanG a spus:

 

@Vvolvocred ca ma confunzi, eu nu am nici un topic în care ma ridica lumea în slavi pe acest forum desi as putea sa mi pun chiar și un banner și sa pun 50 de clienti apropiați sa faca un pic de reclama, consider totusi ca nu am nevoie de reclama ci de liniște sau mai bine zis vreo 2 ani de concediu  :) 

 

Nu confund nimic si pe nimeni.

Acum NU iti mai faci reclama  dar ai intrat pe acest forum la inceput , pentru ca mai apoi la o intrunire la Polivalenta ,penyy  etc etc sa  poti capta potentiali clienti . Asta era nuanta si nu trebuie sa te superi.

Nu ai fost singurul stai linistit si nu este rau in asta pina la urma:)

Si tot asa ,daca exista o marca de nisa la care nu s-a bagat nimeni  gata se migreaza pe forumul X sau Y si din nou alti clienti. Este simplu ce naiba ,insa daca te faci si acolo admin de forum  sau sa fie unul precum volvo.:D

 

 

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tu vb de chestii de acum 12 ani iar eu fac service de 6 ani , clar ma confunzi, eu vindeam xenoane nu reparam masini acum 12 ani cand am intrat pe forum deci nu aveam ce reclama sa-mi fac pe reparatii auto iar clienti pt xenoane au fost cativa, tot baietii de la VAG aveau bani si bagau bani in masini acum 12 ani . 

Reparatiile de electrica Volvo au inceput acum 10 ani, borduri si alte module, tot atunci am inceput sa fac si diagnoza insa repet ca sa intelegi, service auto fac de numai 6 ani, de 4 ani am pravalia mea si de numai 2 ani sunt singur asadar de atras clienti pe service la Polivalenta nu se putea spune. 

La JEEP pe forum sunt insa nu ma bag sa repar pt ca eu acum sunt mai scump decat Autoitalia si prefer sa repar Volvo .  

Evident ca si la Jeep fac tot ce fac la Volvo ba poate chiar mai mult avand testere si programatoare dedicate insa fac pt masina mea . 

Ba chiar am facut si cateva Mini-uri care altii nu le-au dat de cap, deci la ce echipa am pot repara extrem de multe . 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now