NicuG

Ulei in exces la debitmetru

25 posts in this topic

Salutare domnilor

Am o problema care persista de vreun an de zile. Eroare pe debitmetru. Eroarea de acum tind sa cred ca e din excesul de ulei care apare pe traseul de la turbina.

Am mai avut un topic deschis pe subiectul acesta http://www.volvo-club.ro/topic/24940-eroare-debitmetru-aer/#comment-321117 , cand curatam debitmetrul si eroarea disparea si puteam circula 200km fara sa apara nicio eroare (verificat personal cu VIDA). Operatiunea de curatare am facut-o pana in momentul in care am schimbat debitmetrul (care tind sa cred ca o fost afectat de persistenta acelui ulei in exces). Cel schimbat a fost Pierbug, iar cel nou e NTK. Acesta nou a tinut vreo 2000km, dupa care au reinceput problemele. Acum iarasi am facut o curatare, si am mers fara eroare pe masina vreo 200km

Acel ulei in exces apare se prelinge pe carcasa filtrului de aer, se vede pe turbina, dar apare si-n zona de dupa turbina (pe la un colier, se vede in poze)

Capacul acela de la epurator fost curatat, desi a fost una dintre piesele noi de pe masina. In acest topic se vorbeste de asa ceva http://www.volvo-club.ro/topic/13033-ulei-pe-admisie-pana-la-debitmetru/?page=1

Astept cu interes pareri. Momentan merg cu ea asa in limp mode si cu check engine in bord.

Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doresc sa o vand. Volvo nu e pentru mecanicii de rand din Romania. Dar nu vreau sa o curtat si sa o dau proprietarului asa, si peste o vreme sa-i apara problema. Va rog, dintre cei priceputi, un sfat, o parere. Nu stiu daca mai este un forum atat de neanimat ca acesta. Ii pacat. Is si oameni de calitate care se perinda pe aici. Va rog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ta este turbina.  Ai joc mare in axul acesteia si trage ulei pe langa ax in admisie. Reconditioneaza turbina si nu vinde masina. In schimb, daca mai mergi cu ea asa, ai sanse sa o ia pe ulei si sa distrugi motorul, adica uleiul de pe admisie va intretine functionarea motorului, acesta se va tura la maxim si daca nu crapa altceva va merge pana la consumarea uleiului si implicit calarea motorului.

PS. Daca vrei sa o repari si schimbi turbina, da jos si intercoolerul si curata-l, este plin de ulei 100%.

PS.2 Elimina sita de pe surubul care alimenteaza turbina cu ulei, cel care intra in blocul motor si din care pleaca conducta spre turbina.

Spor.

 

 

Edited by Dumi81
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dumi81 Salut. Multumesc de raspuns.

Dar turbina este noua. Are doua mii si ceva de km. Noua, nu reconditionata. Am schimbat-o pe vorba unui mecanic, care mi-o repetat intr-una ca e turbina, ca se vede curgand ulei pe langa turbina.

Turbina ce am schimbat-o am dat-o la o verificare si mi s-a raspuns "Nu are niciun fel de problema". Langa asta noua, la fel curge ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai timp si putina pricepere tehnica iti propun sa faci urmatorul test: scoate furtunul de la epurator/capacul motor, obtureaza cu ceva racordul catre turbina( ceva serios, nu carpa sau alte materiale ce pot fi trase in turbina, si iesirea din epurator preia-o cu un furtun mai lung si fie o introduci intr-un bidon, nu etans, asa poti urmari cat ulei se aduna in bidon sau mai putin ortodox lasi furtunul sub masina, sa iasa in exteriorul compartimentului motor, dar sa nu atinga asfaltul si mergi cu masina asa macar 50 km dintr-o bucata. In prealabil desfaci furtunul de admisie si il cureti temeinic de ulei.

Dupa ce mergi cu masina si lasi motorul sa se raceasca , desfaci racordul de admisie turbina si daca ai ulei pe el este turbina, daca este curat probabil motorul este pe final de viata. Daca furtunul scos din epurator l-ai bagat intr-un bidon si vei gasi ulei mult, putin este normal, se confirma a doua varianta, motorul uzat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dumi81Ok. Am sa fac testul. Chiar am sa-l fac, ca-s uimit de solutiile primite.

As vrea daca poti sa ma lamuresti cu cateva lucruri. Nu sunt in domeniu si mi-e un pic neclar ceva. Ce inseamna final de viata la un motor ca asta (1.6d). E facut totusi din componente care se pot inlocui. Cum adica final de viata? 

Intr-adevar majoritatea subansamblelor au uzura, dar problema asta apare din cauza unei uzuri clare a unora. Care sunt acelea? Ca sa le schimb numai pe acelea?

Nu sa schimb turbina ca e gata turbina, asa aiurea aruncat vreo 3000 de lei, ca tu mecanic priceput sustii ca "turbina e pe gata" si ca volvo 1.6d nu e volvo ca e ford, si acum bagi coada intre picioare si o dai la intors.

Revenind la expresia "motorul uzat" sau "e pe final de viata", as dori, daca stii la ce anume te referi, sa detaliezi.

Ce anume trebuie schimbat? Sau ii gata? Trebuie aruncat cu totul?

Pai are 298.000km dar reali, si la mine is facuti ultimii 40.000. Am bagat piese in masina mai mult decat valoreaza ea acum.

Nu vreau sa o dau cu probleme ascunse, ca profilul celor care au vrut sa o cumpere a fost ca si al nostru, adica familie cu copii mici, si le trebuia o masina de familie.

Vreau sa o repar. Chestiunea aceasta cu uleiul, daca e de la motor uzat, bun, de unde? Ce trebuie schimbat? Ce implica? Si cat costa?

Ca sa fac un calcul. Daca o repar cat pierd? O dezmembrez, poate mai recuperez ceva? O pun pe youtube cand ii dau foc ca sa nu mai aud de volvo? Glumeam evident, dar sigur din vizualizari scoti mai multi bani pe ea decat din celelalte variante.

E strigator la Cer cata inceritudine. Trebuie sa ii fac ceva, ca tot asa merg si se poate strica, probabil, nu stiu, mai tare.

Multumesc de intelegere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Nicu, final de viata sau motor uzat, inseamna ca blocul motor/segmentii au uzura mare si de aceea in momentul detentei/exploziei parte din presiunea creeata in cilindru scapa pe langa segmenti si ajunge in baia de ulei, de acolo aceste gaze produc presiune in motor, presiune care este eliminata pe la epurator si mai departe prin acel racord in admisia masinii, aceste gaze antreneaza vapori de ulei si asa poate aparea problema ta.

Motorul poate fi refacut, dar nu te apuci sa-l faci pana nu esti sigur ca de acolo este problema. Se poate face un test de compresie si se poate determina daca din punct de vedere uzurii este ok. Costurile nu stiu sa le estimez, nici macar grosier. 

Daca poti te sfatuiesc se te duci cu ea in Bucuresti, fie la Vadim/Alex fie la Bogdan/Ionut. Stiu ca sunt ceva km, dar decat sa bagi bani in ea in functie de sfaturile unuia si altuia....

Poate nu strica sa le dai un telefon celor din Bucuresti pentru un sfat mai avizat. Ei repara numai Volvo si este foarte posibil sa se mai fi lovit de asa ceva.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NicuG motorul D4164T are o durata de viata de cca 200.000 km, dupa acesti km incep problemele si nu mai merita tinut un astfel de motor . 

Este adevarat ca sunt unele care tin mai mult insa rulate pe afara, noi de Ro eu nu am vazut sa ajunga la 300.000 km fara sa fi schimbat turbina, egr, dpf , clapete etc .

Conteaza foarte mult si cum a fost intretinut acest motor, cu ce ulei a mers, la ce interval s-au schimbat filtrele, etc . 

La cat de ieftin este acest motor mai bine il schimbi, la 1800e iei din Suedia motor complet,  https://www.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=3&query=D4164T&post_id=40928776  l-ai pus pe masina si ai rezlvat problema . 

Sau mai ai varianta nr 2 sa repari motorul tau insa iti zic din start ca nu e ieftin . Daca turbina e noua si el arunca ulei peste tot inseamna  ca are pierderi de compresie, o reparatie capitala sare de 12.000 lei cu piese originale, un motor nou costa 6000e neechipat . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG Salut Bogdan. Inteleg ce zici, dar totusi masina, desi am bagat multe piese in ea (turbina, volanta + ambreiaj,radiator + ventilator clima,egr, suporti motor, vas expansiune, ... sa mai zic? ... alternator, furtune care mai de care, debitmetru de doua ori... sa mai zic?... un arc, semering cutie, dpf off... m-am saturat), nu se vinde peste 3000 Euro pentru ca asta-i piata din Romania. Cumpararea unui motor cu 1800 Euro + transport + montare pe masina, costa mai mult decat face ea acum. Is foarte dezamagit, merg cu ea asa, si intr-o zi o s-o dau pe nimic si cu asta se va incheia capitolul volvo forever.

Edited by NicuG
modificare

Share this post


Link to post
Share on other sites

...cu 1500-1600E iti cumperi masina intreaga din Europa insa din ce inteleg  rezolvarea mecanica  nu o faci tu si te va costa ceva.Totusi si alt motor trebuie sa nu depasesca de 180-200k ca sa te mai duca bine niste ani in Romania.

Alta varianta.Daca nu ai bagat 800-1000E in masina pina acum ,ar merge incercarea daca ti-a placut masina cum merge ca si tinuta de drum,confort.

Nu merita reparatie de motor la asemenea masini decit daca te amagesti ca  va fi ca de fabrica.Fiind vorba de reparatie la motor va merge ca si lucrare de reparatie motor un rulaj mult diminuat.

 

Ca si concluzie , nu poti baga multi bani intr-o masina decit daca este model deosebit si inca mai are vinzare catre cunoscatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  .

Edited by AdrianV

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AdrianV , fara suparare, cred ca merita sa bagi bani in masina pentru siguranta si confortul propriu. Nu cred ca primordial este pretul de revanzare, asta daca nu te ocupi cu vanzarea de masini. Nu ma refer la tine si la modul general.   

 @NicuG, nu este Volvo de vina ,toti producatorii au probleme cu motoarele, cele de generatie mai noua sunt si mai problematice. Poti lua un VAG, dar nu benzina 1.4 probleme cu lantul de distributie si variator, cele de 1.8 si 2.0 pe la 100K km iti consuma 1l de ulei la 1000 de km. Diesel sunt alergate, au 300-400k km si incep problemele. La BMW motorul de 2.0 diesel este binecunoscut ca "rupe lantul" pe la 200 K km si inginerii au pus distributia pe partea cu cutia de viteze, pentru inlocuire demontezi 1/2 din masina. 

Probabil o masina noua ar fi solutia  dar la 10-12 k eur iti iei o masina cu motor anemic pe benzina si fara dotari. Sau o japoneza SH pe benzina cu motor aspirat. Motoarele de 1.6 benzina de la Ford sunt ok d.p.d.v al fiabilitatii, dar sunt gurmande.

Daca vrei sa mergi cu ea asa , pentru a nu iti mai murdari admisia si pentru a nu mai avea probleme cu debitmetru, preia furtunul/racordul de la capacul motor bricoleaza un sistem de filtrare pentru vaporii de ulei ce ies prin acel racord si obtureaza ramificatia de pe sistemul de admisie. Cat va tine? Nu stiu, pana decizi ce vei face cu masina.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma bag si eu ca musca,ce ulei folosesti?Eu pe 2.0d sunt la al 3lea tip de ulei si toate se comporta diferit.Liqui Moly,Total si Motul,toate 3 cu norma specifica 913B\D

 

Pacat ca intampi atatea probleme ,eu am cumparat-o acum 2 ani si nu am intampinat probleme deloc in afara de consumabile,elem suspensie,motorase clima.Masina are 260k,cumparata la 224k

Am investit multi bani in anvelope,jante,bare transversale,suporti bicicleta,toate OE

Edited by IulianE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut modificarea respectiva. Am pus un capac de borcan, pe ideea ca e de metal, iar in partea cealalta o bucata din furtunul care candva era folosit la mutarea vinului.

Am curatat debitmetrul de la departare, cu spary de frane, usurel. Dupa 20km s-a stins singur martorul din bord. E curios cum as putea explica asa ceva cuiva interesat sa o cumpere.

@AdrianV Salut, cred ca din ce piese am enumerat acolo, se poate calcula usor ca nu e vorba de 1000Euro, ci triplu cu tot cu drumuri si timp pierdut.

@IulianE O sa gasesc si-o sa trec ce ulei am pus, dar stiu ca e unul obisnuit pentru motoarele astea.

20191209_081751 (1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modificarea am facut-o pe vechiul furtun, pe care l-am schimbat pe motivul ca acolo unde se vede acele ziptag-uri, acele clipsuri din plastic nu mai existau.

Stiti cat a costat un astfel de furtun?

Nu am lasat in Alba pe nimeni sa-si bage mainile in masina pe motiv ca nu au habar, ci doar sa se uite si sa verifice. Ultimul mecanic mi-a rupt una dintre acele clipsuri din plastic la furtunul nou. Multumesc. Nu am vazut decat cand m-am uitat acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metoda ta de tip Dacie dacă da rezultate inseamna ca tu ai defapt epuratorul defect . Cumpara un epurator nou este cca 290 lei si ai rezolvat problema . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG , Nicu a scris ca a inlocuit capacul motor cu epurator, apoi a scris ca acel capac a fost curatat.

Daca motorul este uzat, gazele nu patrund in carter, formeaza presiune si sunt eliminate cu vapori de ulei prin acel epurator? Metoda de tip Dacie i-am sugerat-o eu, daca turbina este noua in principiu nu trece ulei pe langa axul ei, atunci de unde ajunge atata ulei in admisie?

Poate fi capacul nou defect, pe mine m-a chinuit aproape 1an o pompa hidraulica de ambreiaj noua si defecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi asta am sugerat si eu, dacă nu mai are ulei după metoda ta clar este epuratorul dus.  

Piese noi defecte am mai vazut.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dumi81 Nu inteleg ceva. De ce zice Bogdan ca "dacă nu mai are ulei după metoda ta clar este epuratorul dus" ?

Nu inteleg cum iti dai seama daca epuratorul e stricat sau are uzura asa mare motorul. Metoda ta am facut-o sa vedem daca mai vine ulei acum in zona debitmetrului.

1. Daca mai vine, atunci vine de pe la turbina, adica din zona aceea. De asta ziceai tu ca trebuie schimbata turbina.

2 . Daca nu mai vine, atunci inseamna ca venea de la epurator.

Treaba face ca atat turbina, cat si epuratorul, plus acest rahat de furtun dintre ele, inclusiv debitmetrul, deci ce mai, toate 4 componentele (epurator, turbina, debitmetru si furtunul care le leaga) sa fie NOI.

Deci inca odata. De unde e clar ca epuratorul e stricat, atat timp cat pana acum se lua in calcul ca ar fi uzura motorului foarte mare?

Va rog din suflet sa ma iertati daca insist, dar lucrez intr-un domeniu in care logica chiar mi-e necesara zilnic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa zis-ul epurator, in cazul acestui motor este o garnitura din cauciuc si un resort. Este mai mult o supapa de siguranta sa nu se creeze presiune prea mare in carterul motor. Daca acea membrana este rupta sau asa cum ai scris a fost curatata, (nu stiu cum se poate curata) si nu a fost montata corespunzator trec tot timpul gaze, nu gaze de esapament, gaze formate de uleiul care se incalzeste, circula prin canalele de ungere etc.

In cazul in care segmentii si blocul motor au uzura mare, atunci parte din gazele care ar trebui eliminate pe esapament trec printre segmenti si bloc si ajung in carter, acolo formeaza presiune si aceasta se elimina pe la epurator chiar daca garnitura acestuia este buna. Este normal si recomandat sa fie asa, altfel ar incepe sa curga ulei pe la toate imbinarile si simeringurile motorului datorita presiunii. In aces caz insa la momentul compresiei ar trebui sa iti intre si motorina in carter, uleiul va mirosi a motorina si iti creste nivelul.

Pentru a te elucida, fa-i un test de compresie, dar la cineva competent. Daca ai compresie buna atunci schimba capacul culbutori/epuratorul.

PS. De ce ai schimbat prima data capacul/epuratorul?

PS.2 Teoretic stiu cum se poate curata garnitura epurator, dar la nu capac vechi si copt de caldura nu prea mai desfaci acele urechiuse.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NicuG chiar si piesele noi sunt cu probleme dacă nu sunt de calitate . Ba chiar am pățit sa fie piese defecte de noi sau sa fie defectate la montaj . 

Dacă ai probleme de compresie trebuie sa meargă prost motorul si sa arunce ulei mult pe evacuare . 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG @Dumi81 Care este cel mai simplu test prin care se poate vedea clar ca defectiunea vine de la capacul epurator sau de la uzura motorului? Ati zis ca uzura motorului se poate testa cu test de compresie la cineva experimentat. Intreb doar. Este cineva in Alba Iulia priceput pe asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu te duci pana in Bucuresti? Vorbeste cu Bogdan si programeaza-o  la el in service, sigur vei fi multumit si vei pleca cu un verdict 100% corect si cel mai probabil cu masina reparata.

Test de compresie iti poate face orice service mai rasarit, dar daca Bogdan a zis ca lipsa compresiei ar duce la o functionare anormala a motorului+ulei pe evacuare si nu ai aceste simptome ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NicuG sus pe epurator este un capac rotund, il dai cu atentie jos sa nu rupi urechile si vezi daca e membrana gaurita . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now