CristianG

VOLVO XC60 R-DESIGN -2020

10 posts in this topic

Salutare, deaorece nu prea am gasit multe forumuri volvo, am zis sa impartasesc aici experiența mea dupa un an de utilizare a unui XC60 -R Design nou, model 2020.

Desi am fost super entuziasmat la momentul achiziției, pot spune ca usor, usor, am început sa ma desumflu si o sa expun aici motivele. 

-  in 3-4 saptamâni de la achizitie am sesizat ca se depune praf pe mocheta de langa ambele portiere spate (chiar langa bancheta)...initial am crezut ca se depune mai mult pe la usa care o utilizez mai des, dar surpriza.....era la fel de mult in ambele parti. Desi cei de la reprezentanta Volvo, nu au recunoscut initial problema, parând chiar mirați ca se intampla acest fenomen....au găsit imediat niște protecții/aparatori de plastic sa le monteze pe exterior dar bineinteles ca sunt degeaba...problema persista si motivul dat de reprezentata este ca atunci cand se deschide usa praful este aspirat in interior...cam ciudat sa fi plătit asa de mult pe un aspirator si sa nu stiu, sa nu mai vorbesc ca pe la portierele din fata  acest lucru nu se intampla )- reprezentanta "Primus AUTO" a încercat întotdeauna sa ascundă aceasta problema, ba mai mult persoana ca m-a sunat (Satisfaction Manager) a început cu întrebarea daca conduc mașina pe drumuri neasfaltate (nu vad legatura cu tipul de drum).......deci nu recomand interacțiunea cu ei si nici cu importatorul autorizat FORUM AUTO care nu au binevoit sa raspunda intrebarilor adresate.

- zgomot ca un fasait (spui ca e geamul deschis) cand depasesti viteza de 80km/h ..nu mai vorbesc de 120-130 km/h .cam ciudat pentru pretențiile unei mașini ce se recomanda gama de top.

- eroare de reducerea a performantei ( the hibrid battery is not sufficiently charged for driving at high speeds) si ghici ce...masina nu este hybrid   (au facut un update de soft....sper sa nu mai apara)

- la frânarea lenta, pana la oprire, cutia de viteze are un hop.... de parca trece peste o groapa si ai senzatia ca franeaza brusc ..sper sa nu afecteze in timp cutia.

- dupa 6 luni de utilizare, frâna scoate un fasait la apăsare (cei de la service considera ca e ceva normal)...inca nu s-a intarit si sper sa nu am probleme de siguranta.

- tot plasticul lucios de la interior si exterior s-a zgâriat de la prima stergere/spalare

-deja au început sa cânte ceva greieri prin bord......(noroc de sistemul audio, ca il dau mai tare)

-serviciile service-ului din Brasov sub limita decentei...inteleg ca sunt abia la început dar daca ai pretenții de reprezentanta e clar ca trebuie sa ai un standard ...

In concluzie, problema cu praful este clar una consturctiva care nu vor sa o recunoasca, serviciile inca lasa mult de dorit, iar daca ar fi sa aleg din nou, nu m-as mai orienta catre acest model/producator, deci nu trebuie sa aveți asteptari prea mari de la aceasta mașina, cel puțin nu pentru acest nou model..

Daca a mai intampinat cineva astfel de probleme il rog sa le impartaseasca, nu ca ar lua cineva vre-o măsura dar poate cei ce doresc sa achizitioneze se vor gandi de doua ori inainte

.

WhatsApp Image 2021-04-21 at 08.32.57.jpeg

Mudflaps protection-XC60.jpg

Screenshot 2021-05-21 at 16.34.42.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la chestia cu praful, trebuia sa te gandesti inainte de a cumpara masina. Daca studiai masina vedeai ca portierele spate sunt atipice ( mai vezi la Porsche Macan si cred ca si la Touareg) si nu se inchid in pasajul rotii. Si atunci toate zoaile din timpul ploilor/ninsorilor, roata ti le arunca si in usile spate. Apa nu intra, ca am verificat. Dar nisipul uscat dupa ploaie isi mai face loc printre chedere din suflul rotii. Acu ca suedezii nu au luat in calcul ca in Ro dupa ploaie strangi nisip pe masina de poti tencui o baie e alta treaba.

Cu hopul la franare esti sigur ca e din cutie? sau din faptul ca masina taie gazul (stop) iar tu misti piciorul pe pedala si reporneste (start). 

Cand ti-a dat eroare cu testoasa, acela era mesajul? sau ai dedus ca e acela dupa ce ai citit manualul. Testoasa = Limp mode, adica ai problema in power-train si nu te lasa sa accelerezi. Testoasa este si la nehibride...i.e. ti se fisureaza furtunul de la intercooler.

Fasaituri la viteze mari o face...nu am sesizat sa fie mai mari decat la altele. si i-am dat cat duce ea maxim. :)

Masina o am de 3 ani si am peste 100k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhh…vineri postam despre țestoasă. Teoretic.

azi după-amiază mi-a aparut plus martorul de motor, la pornire. Ca tot era Primus in drum m-am dus țintă. Până acolo un coșmar că mașina stătuse parcată în soare și nu dădea nici moartă aer rece. 

O grămadă de erori electrice si de comunicare. Si unele de evacuare (EGR) + o pompă…la o investigare mai adâncă și calculatorul motorului care nu era pe stoc si vine luni.

se inlocuiesc pe garantie.

 

Edited by Tetea

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21/05/2021 at 5:10 PM, Tetea said:

Pai la chestia cu praful, trebuia sa te gandesti inainte de a cumpara masina. Daca studiai masina vedeai ca portierele spate sunt atipice ( mai vezi la Porsche Macan si cred ca si la Touareg) si nu se inchid in pasajul rotii. Si atunci toate zoaile din timpul ploilor/ninsorilor, roata ti le arunca si in usile spate. Apa nu intra, ca am verificat. Dar nisipul uscat dupa ploaie isi mai face loc printre chedere din suflul rotii. Acu ca suedezii nu au luat in calcul ca in Ro dupa ploaie strangi nisip pe masina de poti tencui o baie e alta treaba.Pai la o masina de peste 50000 euro nu era normal sa te informeze vanzatorul?  sau sa accepte fabricantul ca este o problema tehnica? crezi ca dupa un test drive iti dai seama daca pătrunde praful prin portierele inchise? este adevarat ca patrunde mai mult cand e ud afara dar asta nu e un motiv sa nu conduci masina.

Cu hopul la franare esti sigur ca e din cutie? sau din faptul ca masina taie gazul (stop) iar tu misti piciorul pe pedala si reporneste (start). La hopul din cutie sigur e de la franare.... nu ridic piciorul de pe frana.

Cand ti-a dat eroare cu testoasa, acela era mesajul? sau ai dedus ca e acela dupa ce ai citit manualul. Testoasa = Limp mode, adica ai problema in power-train si nu te lasa sa accelerezi. Testoasa este si la nehibride...i.e. ti se fisureaza furtunul de la intercooler. Eroarea cu testoasa..(nu am sesizat ca mașina sa isi reduca perfomatele pana am ajuns la service) mesajul era afișat pe display ...cei de la service au spus ca e doar o eroare de software...nu stiu daca sa ii cred sau nu .... 

Fasaituri la viteze mari o face...nu am sesizat sa fie mai mari decat la altele. si i-am dat cat duce ea maxim. :)Tinad cont ca am luat-o pentru confort, asta clar e un disconfort. 

Masina o am de 3 ani si am peste 100k km. la mine doar 1 an si doar 20k 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea văd cum ar putea pătrunde praful prin chedere, în timp ce portierele sunt închise. Dacă ar fi o problemă de etanșare, apa ar trebui să intre prima. Acum, sigur, dacă mașina e prăfuită și deschizi ușile, e normal, mai bate vântul, mai intră praful de afară. Important e să nu intre în timpul mersului, când ușile sunt închise. Greierii mai apar, mai ales dacă circuli mult pe drumuri proaste. În ce privește erorile de soft, acolo e totul din ce în ce mai imprevizibil. Dă rateuri Windows-ul, după zeci de ani de rafinare, dar un soft auto. 

Dar, asta e, probabil că nu e pentru tine Volvo. Nu ești nici primul și cu siguranță nici ultimul.

Mult succes cu altă marcă!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cristianG : daca te duci la o spalatorie auto si dai cu furtunul intre roata si usa ai sa vezi ca apa nu intra. deci masina este etansa ca asa o testeaza producatorul. Eu nu ma refeream la drive-test ci la analiza in detaliu a masinii. Pentru ca stii ce? Nu ca intra praful ar fi o problema ci, pietricelele de pe drumurile patriei care pot ciobi vopseaua de pe "cantul" usii. Iar in combinatie cu sarea, moarte n-are. :)

Cum spuneam, joi mi-a aparut si mie testoasa, fara alt mesaj suplimentar. Limp-modul il observi pe autostrada cand iti limiteaza viteza sau si in oras daca incerci kick-down sau alte chestii de forja, altfel nu. Aaa, mie mi-a taiat si AC-ul (erau totusi 27 de grd afara iar masina a stat in soare juma de zi, nu aveam cum sa nu-mi dau seama ca nu baga rece).

 

Despre fasaituri, totusi, masina nu are un Cx de invidiat.

@mariusdaniel, de fapt nu e praf ci nisip fin...firele de nisip se vad pe ambele chedere (ptr ca imbinarea e cheder-cheder). usa nu intra in interior (in pasajul rotii) ca laXC40. ci este chiar pasaj al rotii. :)

Edited by Tetea

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 31/05/2021 at 2:35 PM, mariusdaniel said:

Nu prea văd cum ar putea pătrunde praful prin chedere, în timp ce portierele sunt închise. crezi ca eu vedem posibil asa ceva pana la acest model? Dacă ar fi o problemă de etanșare, apa ar trebui să intre prima. probabil ca pana la un anumit nivel intra si apa ....apoi nisipul :). Acum, sigur, dacă mașina e prăfuită și deschizi ușile, e normal, mai bate vântul, mai intră praful de afară. chiar daca cei de la reprezentanta nu au fost de acord sa puna sigiliu pe o usa, am testat timp de o luna, am utilizat doar o singura usa spate si surpiza...praful apare si pe la usa folosita nefolosita. (daca crezi ca apare cand deschid portierele..... dece nu am aceeași situație si la portierele fata?) Important e să nu intre în timpul mersului, când ușile sunt închise.  tocmai asta se intampla.."imbinarea e cheder-cheder". Greierii mai apar, mai ales dacă circuli mult pe drumuri proaste....te invit sa circuli intre Brasov, si Rasnov, sa vezi cat de "proaste" sunt drumurile... În ce privește erorile de soft, acolo e totul din ce în ce mai imprevizibil. Dă rateuri Windows-ul, după zeci de ani de rafinare, dar un soft auto. 

Dar, asta e, probabil că nu e pentru tine Volvo. Nu ești nici primul și cu siguranță nici ultimul. nu este vorba daca este de mine sa nu, este vorba strict de o situație stiuta de reprezentanta/vanzator dar băgata sub pres.

Mult succes cu altă marcă! chiar sunt curios daca la alte marci sunt astfel de probleme...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 31/05/2021 at 5:56 PM, Tetea said:

@cristianG : daca te duci la o spalatorie auto si dai cu furtunul intre roata si usa ai sa vezi ca apa nu intra. deci masina este etansa ca asa o testeaza producatorul. Eu nu ma refeream la drive-test ci la analiza in detaliu a masinii. Pentru ca stii ce? Nu ca intra praful ar fi o problema ci, pietricelele de pe drumurile patriei care pot ciobi vopseaua de pe "cantul" usii. Iar in combinatie cu sarea, moarte n-are. :) e problema si de la praf... mai ales dupa ce o duci la spalatorie si ai impresia ca au șters zona respectiva cu banda abraziva :o daca las o luna fara sa curat/aspir praful chiar ai impresia ca am circulat cu ușile deschise... 

Cum spuneam, joi mi-a aparut si mie testoasa, fara alt mesaj suplimentar. Limp-modul il observi pe autostrada cand iti limiteaza viteza sau si in oras daca incerci kick-down sau alte chestii de forja, altfel nu. Aaa, mie mi-a taiat si AC-ul (erau totusi 27 de grd afara iar masina a stat in soare juma de zi, nu aveam cum sa nu-mi dau seama ca nu baga rece).sper ca ai rezolvat fara prea multe batai de cap

Despre fasaituri, totusi, masina nu are un Cx de invidiat. am sesizat 

@mariusdaniel, de fapt nu e praf ci nisip fin...firele de nisip se vad pe ambele chedere (ptr ca imbinarea e cheder-cheder). usa nu intra in interior (in pasajul rotii) ca laXC40. ci este chiar pasaj al rotii. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare colegi, am și eu o problema cu un #xc 60 din 2011 îmi întra apa pe la partea de sus a parbrizului în dreapta... Am dat cu mastic pt a dubla chederul de pe partea de sus a parbrizului pe exterior și nimic... Am deschis trapa am turnat apa pe canalul de scurgere al trapei și se duce apa ft bine... Nu știu ce sa ii mai fac.... Sa îl demontez și sa ii fac reetansare? 

Edited by Maryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maryan, dai parbrizul jos si reetanseazal iar. Am avut aveiasi problema cu V70-ul meu 2012

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now