Roberto

Cum scapam de scartaitul/huruitul scaunului ( sofer sau pasager )

28 posts in this topic

Ok, deci si eu aveam problema cu scartaitul/huruitul/croncanitul acela urat al scaunului pasagerului, sunet de plastic, care ma scotea din sarite, asa ca m-am documentat si am aflat ca e un defect destul de comun intalinit la S40-uri si V50-uri si unele S60-uri, din cauza ca vaselina de la angrenajele scaunului se usuca destul de rapid ori datorita climatului, exact jos sub scaun sunt fantele de la clima, sau si de la spalatul interior, etc.

Nu conteaza cum, conteaza cum scapam de el

1. Avem nevoie de una bucata flacon spray WD40, il gasiti in Metro pe la 8 lei si vine dotat cu un pai, neaparat sa luati pe cel cu pai.

WD200_l.jpg

2. Un pachet de servetele umede de maini ( eu am folosit niste Baby nush cum din Metro ( marca Aro ) ), pt orice eventualitate, inevitabil cand ve-ti da cu spay-ul va ajunge lichid-ul si pe consola centrala sau pe anumite parti si puteti folosi servetelele sa stergeti

3. 20 de minute

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa trag scaunul in spate de tot ca sa am acces bun la partea din fata sub scaun din locul unde pasagerul isi tine picioarele, trebuie sa va contorsionati unpic mainile, si folosind spray-ul cu paiul atasat spray-ati toate incheieturile/angrenajele vizibile si la care puteti ajunge cu paiul din abundenta.

Apoi mutati scaunul in fata cat puteti, la maxim, si intrati in spate si folosind cele 2 lamele pliati scaunul, pt cei cu scaune electrice consultati manualul, eu la al meu am 2 lamele pe stanga si pe dreapta care se trag in sus si scaunul se pliaza in fata, astfel o mare parte din angrenaje si incheieturi sunt accesibile, la fel spray-ati pe toate folosind paiul, chinuiti-va un pic si spray-ati si cele mai greu accesibile aflat sub scaun cam prin mijloc.

Pliati inapoi scaunul si mutatil in fata in spate, folositi si reglajele lombare, reglajul spatarului etc, ca sa se miste angrenajele si sa patrunda mai bine WD40-ul.

Dupa 20 de minute puteti sa reglati scaunul inapoi cum va place.

A 2-a zi mie mi-a disparut total zgomotele de la scaun.  :D

Bafta

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minunat, stiam ca e bun. Am incercat treaba asta mai demult si inca nu scartaie.

Multumim ca ne-ai impartasit ideea.

Se mai gaseste prin comert si vaselina siliconica (la tub de spray). Si aceea e buna, mai ales pentru gresat macaralele de la geamurile din fata. La S60 e o problema destul de comuna sa scartaie geamurile vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD40 NU este bun pentru lubrefiere - ci pentru degresare...Dupa o vreme iti vor aparea scartaielile mai tare ca inainte de a fi dat cu acest spray...

Tie iti trebuie spray cu ulei-vaselina...

Exemple: SPRAY SPRUHOL(LUB OIL)88/200

* ofera protectie anticorziva si lubrefiere de inalta clasa

* aplicatii: mecanica fina, avand o curgere foarte buna, fara demontarea echipamentului

* se foloseste in intervalul de temp. -40C ...+170C (!)

Spray cu Vaselina Alba

KRAFFT

* La aplicare patrunde in toate orificiile peste care este pulverizat si dupa 5-7 min se transforma in vaselina solida.

etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD40 NU este bun pentru lubrefiere - ci pentru degresare...Dupa o vreme iti vor aparea scartaielile mai tare ca inainte de a fi dat cu acest spray...

Tie iti trebuie spray cu ulei-vaselina...

Exemple: SPRAY SPRUHOL(LUB OIL)88/200

* ofera protectie anticorziva si lubrefiere de inalta clasa

* aplicatii: mecanica fina, avand o curgere foarte buna, fara demontarea echipamentului

* se foloseste in intervalul de temp. -40C ...+170C (!)

Spray cu Vaselina Alba

KRAFFT

* La aplicare patrunde in toate orificiile peste care este pulverizat si dupa 5-7 min se transforma in vaselina solida.

etc. 

Pe el scrie ca si lubrifiere, ma rog sper sa nu revina scartaielile, am aflat de metoda asta de pe clubul.uk unde mai multi au recurs la metoda asta si au dat rezultate fara a reveni scartaielile, daca vor reveni voi folosi acele spray-uri de care ai zis, momentan da rezultate  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la scaunul soferului(caci doar asta scartie/trosneste):l-am dat ieri cu WD40 si parca pe partea dr a scaunului nu se mai aud trosneli...in schimb se aude in continuare pe partea stanga(spre usa) pe langa maneta de ridicare/coborare a scaunului ....trebuie sa mai insist pe acolo....de mentionat e ca toate trosnelile se auzeau doar din sezut ,partea din spate....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la scaunul soferului(caci doar asta scartie/trosneste):l-am dat ieri cu WD40 si parca pe partea dr a scaunului nu se mai aud trosneli...in schimb se aude in continuare pe partea stanga(spre usa) pe langa maneta de ridicare/coborare a scaunului ....trebuie sa mai insist pe acolo....de mentionat e ca toate trosnelile se auzeau doar din sezut ,partea din spate....

Da, e din cauza sistemului WHIPS, sunt multe componente pe acolo si trebuie lubrifiate. Insista bine pe acolo. Pliaza scaunul sa ajungi bine la mecanisme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda...i-am facut scaunului "o baie" in wd40 si i-am luat mau >:D  operatiune reusita...multumesc :D !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda...i-am facut scaunului "o baie" in wd40 si i-am luat mau >:D  operatiune reusita...multumesc :D !!!!

Eh nu chiar baie, ca are un miros nasol.

E cu efect intarziat WD40-ul. Si la mine abia dupa 1 - 2 zile si-a facut efectul.

Iaca e un an si cred si tot liniste morbida :D e in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi am cumparat si eu acest tub pt viitor,cu toate ca nu scartaie nimic in interior:nici scaunele nici centurile:poate centura pasager are un mic sunet,dar nu enervant.mi a scartait scaunu meu acu in perioada de -22 grade(2-3 zile)..tinea scartaitu pana se incalzea in masina.acum ii ok.la mine aud ceva soricei(greierasi) din zona bordului de pe la gps cand merg pe drum prost.normal si la mine este rupta rotita...se poate de pacolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am facut si eu o baie cu lubrifiant, problema este ca a trecut 1 saptamana si nu au mai disparut pocniturile din scaunele fata, ma dispera imi vine sa ii dau foc, la fiecare curba, fiecare hop groapa imi pocnesc, scartaie, trancane scaunele!!! Am o problema cu asta, si cred ca daca nu se rezolva o vand:((, chiar is disperat, parca merg cu dacia! Daca are cineva un nou sfat, nu tineti pentru voi! Salutari, Volvo S40 1.6D 2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am facut si eu o baie cu lubrifiant, problema este ca a trecut 1 saptamana si nu au mai disparut pocniturile din scaunele fata, ma dispera imi vine sa ii dau foc, la fiecare curba, fiecare hop groapa imi pocnesc, scartaie, trancane scaunele!!! Am o problema cu asta, si cred ca daca nu se rezolva o vand:((, chiar is disperat, parca merg cu dacia! Daca are cineva un nou sfat, nu tineti pentru voi! Salutari, Volvo S40 1.6D 2005

WD40 ai folosit ?

Uite ca suntem in 2011, eu in 2008 am facut operatiunea si nu am mai avut nici un zgomot de atunci !

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD40 ai folosit ?

Uite ca suntem in 2011, eu in 2008 am facut operatiunea si nu am mai avut nici un zgomot de atunci !

Ceva asemanator cu wd40, luat din carrefour, un lubrifiant! Ideea e ca imi scartaie scaunu din toate ingheieturile, chiar si spatarul, pocneste si el!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pune-i casetofon! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva asemanator cu wd40, luat din carrefour, un lubrifiant! Ideea e ca imi scartaie scaunu din toate ingheieturile, chiar si spatarul, pocneste si el!

Ia incearca cu WD40 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu tine de WD 40,tine de clemele ce tin husa(imbracamintea)scaunului propriu zis.Se desprind de undeva de dedesupt,nici eu nu am aflat de unde momentan si de acolo apar pocniturile si zgomotele enervante.La mine a inceput sa faca asa de cand am avut o tamponare si m-am zguduit puternic in scaun.

Roberto-la tine probabil nu face pt ca esti mai subtirelgrin.gif

Edited by vita_fresh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat cu wd40 in vara , probleme incepand prin primavara , si sau agravat pe parcurs (nicidecum nu le-a rezolvat wd40) astazi am pus pe fiecare incheietura (vizibila) a scaunului un deget de vaselina , apoi am miscat scaunul din toate reglajele , apoi am mai aranjat vaselina sa acopere toata incheietura. Revin cu rezultatul dupa ce ma plimb un pic cu masina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am pus azi si eu wd40 pe unde am ajuns pe la scaun si am folosit reglajele dar la mine se aude doar cand sunt in curba si e fortat scaunu atunci scartie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lafel si la mine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lafel si la mine :smile:

Cristi, ar fi mai bine sa demontezi scaunul, ai doar 4 suruburi,apoi cu ajutorul unui prieten il scoti din maina si aungi cu un sprai cu vaselina! Nu uita de mufa de sub scaun si de pretensionarea la centura! Greseaza masiv articulatia (e ca o teava groasa de2" Este posibil sa ai rupt unul din cablurile de la reglajul lombar care e mecanic... si ala poate trozni! oricum lucrarea se face cel mai bine cu scaunul dat jos .. asa vezi cel mai bine articulatiile! Eu am facut lucrarea acum un an sitotul e ok! Si am 110 kg..!

Bafta! P.s. Ai idee cat e o bujie incandescenta pl un v 50 de 136cp?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa incerc si asta :D , sa vad cand am timp si revin cu info :D eu am impresia ca suna imbinarea intre sezut si spatar ... mnezo cand am luat-o nu suna :((

Habarnam cat costa bujiile , inca nam schimbat niciuna :))), dar am inteles ca trebuie schimbate toate , vezi la MC de pe forum.

Daca pe tine la 110 te-a scapat de scartait , sper sa ma scape si pe mine :D

E recomandat sa le schimbi pe toate , dar merge si cate una :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa incerc si asta :D , sa vad cand am timp si revin cu info :D eu am impresia ca suna imbinarea intre sezut si spatar ... mnezo cand am luat-o nu suna :((

Habarnam cat costa bujiile , inca nam schimbat niciuna :smile:)), dar am inteles ca trebuie schimbate toate , vezi la MC de pe forum.

Daca pe tine la 110 te-a scapat de scartait , sper sa ma scape si pe mine :D

E recomandat sa le schimbi pe toate , dar merge si cate una :P

M-au lasat ale dracului acum iarna... Vezi ,cand scoti scaunul rabateaza la maxim spatarul, chiama un prieten sa te ajute.. asa nu zgarii plasticaraia .unul pr usa sx spate, unul pe usa sx fata , ridicati maxim si rotiti cu tetiera spre usa sx spate. Scoti scaunul pe usa spate! Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersii :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi, eu te sfatuiesc sa scoti scaunul pe usa fata, in pozitia standard (cum este el in forma L). Poti sa-l scoti singur, te uiti sa il ghidezi in asa fel in cat sa nu lovesti cu sina in consola sau volan, apoi restul nu mai conteaza, ca nu se intampla nimic daca lovesti cu tetiera sau spatarul. Zic asta pentru ca spatiul este mai mare la usa din fata si se deschide mai mult decat cea din spate

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Ionut

Am sa postez cand il scot , si se rezolva

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine nu se mai aude momentan am facut cam 3-400 de km in tara noastra draga .. si nimic sper sa se fi rezolvat nici inainte nu se auzea in fiecare curba ..

@offtopic am un zgomot undeva stalpul din stanga fata ceva soricei ... any solutions ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now