Guest Darren

Cauciucuri iarna - nokian vs. dunlop

42 posts in this topic

Vine vremea rece...

Trebuie sa iau incaltari pentru autobuz, si vreau sa stiu ce parere aveti despre urmatoarele optiuni:

1. Nokian WR G2 Sport Utility 235/60 R18 107V XL NEU (http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-159572&dsco=39)

2. Dunlop - Grandtrek Wt M2 (astea au protectie de janta - sau cel putin scrie pe un site ca au asa ceva) (http://www.vanzarianvelope.ro/detaliianvelope.php?aid=8924).

Diferenta de pret este de aprox. 140 ron/buc, un pic cam mare. A folosit cineva Nokian? Review-urile de pe net par destul de ok, producatorul e din tara nordica, ma astept sa aibe tractiune ok la iarna. Oricum XC90 mananca un set de cauciucuri pe an, insa.. subconstientul meu spune sa platesc totusi marketing-ul de la Dunlop (imi place ideea de protectie de janta, chiar daca jantele mele nu sunt in cea mai perfecta stare). Totusi, eu consider cauciucurile ca fiind a 2-a componenta importanta dupa sofer in ceea ce priveste siguranta, parca nu m-as juca cu ele, si nici nu as face rabat la calitate.

Un sfat, o opinie, ceva? (Keep in mind, avem de a face cu 2.2 tone, imi place sa stiu ca am gume rezistente pe masina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin recomand Francezii fac multe tampenii mai putin cauciucuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nokian WR am eu la volvo insa nu am apucat nici o iarna cu ele. Din teste reiese ca sunt foarte bune iar Dunlop M2 este mai slab decit Nokian WR G2 . Eu recomand Nokian. Este adevarat ca un anume Michelin este cel mai bun in toate testele si anume Michelin X-Ice Xi2 . Nu am gasit in RO acest cauciuc.

Oricum parerile sunt impartite, pe unele siteuri apar ca fiind cele mai bune cauciucuri de iarna si cativa spun ca Michelin Xi2 si Pirelli Scorpion ICE ar fii cele mai bune.

Problema la WRurile mele este legata de faptul ca nu prea au aderenta pe carosabil umed, WR G2 insa nu mai are aceasta problema.

A si sa nu uitam zgomotul, practic gumele Nokian WR nu se aud, asta e un mare avantaj comparativ cu GoodYear Ultra Grip 5 care le am pe Golf si care ma scot din sarite .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vredestein de iarna sunt f f bune. Cu Nokian nu le-am comparat, cu Dunlop, da. Vredestein a iesit invingator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nokian recomand si eu, sau daca reusesti sa pui mana pe niste cauciucuri marca "Gislaved" ar fi si mai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri, cred ca o sa incerc nokian, din ce am mai citit pe net, se pare ca la wr g2 au corectat problemele de care suferea modelul wr..

Dar, am mai schimbat un pic filtrele cautarii si acum am si mai multe probleme  ???:

1. Pirelli Scorpion ICE + SNOW 235/60 R18 107H XL RB, Marcare M+S, N0 - 706,3 ron

2. Vredestein Wintrac 4 xtreme 235/60 R18 107H XL - 782,5 ron

3. Nokian WR G2 Sport Utility 235/60 R18 107V XL NEU - 625,2 ron

4. Dunlop Grandtrek WT M2 235/60 R18 107H XL cu protecÅ£ie de jantă , N0 - 793,7 ron

si ca sa ma bage si mai mult in ceata, pe acelasi site am gasit si:

5. Pirelli Scorpion ICE + SNOW 235/60 R18 107H XL Marcare M+S - 734,5 ron

care e cu 30 ron mai scump decat cel de la nr.1  ??? oare sunt aceleasi? sau nu mai inteleg nimic, incepe sa mi se para o idee proasta sa cumpar cauciucuri de pe net..

Site-ul celor de la auto soft nu functioneaza acum, nu pot sa ma uit la ei :(.

Mai stie cineva alt furnizor de cauciucuri in afara de cauciucuridirect? Cu care sa fi lucrat si sa fie seriosi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am cumparat cauciucuri online desi sunt mai ieftine, vezi ca la autosoft se mai face o reducere de 5% la 4 anvelope cumparate. Eu vad ca siteul lor merge dar nu au Nokian si preturile sunt mai mari decit cele gasite de tine.

Avantajul mare la Nokian din ce zice lumea in teste este ca tin foarte mult, eu le-am folosit pe ale mele toata vara si pot spune ca sunt ca noi desi au cam 20k km . Problema este ca Nokian WR cum am eu sunt ALL WEATHER deci merg si vara desi sunt marcate M+S .Deci in continuare recomand Nokian .Totusi cred ca finlandezii stiu cel mai bine cum se face un cauciuc de iarna .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut azi comanda pentru Nokian WR G2 Sport Utility 235/60 R18 107V XL NEU

Va tin la curent cand ajung sa le vad si sa merg pe ele :)

Merci pentru sfaturi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu multa placere, eu sunt sigur ca ai facut alegerea cea mai buna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de la cauciucuridirect.ro

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-159572&dsco=39

Vad ca azi deja pretul a crescut cu 4 ron  ::)

Un lucru f. bun este ca daca faci factura pe firma nu platesti TVA  ??? ???

Adica totalul de plata este valoarea fara TVA, nu inteleg cum, poate cineva care stie mai multa contabilitate sa ne explice. Firma e din Germania, banuiesc ca are legatura cu TVA intracomunitar..

P.S.: ca sa vezti toata oferta de cauciucuri pentru o anumita dimensiune, sa ai grija sa selectezi la filtrare un indice de viteza cat mai mic (ti le va arata pe toate care au indicele mai mare decat cel ales)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si avantajul ar fi ca poti vedea si cauciucurile proaste....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci.

Cred ca totusi voi lua din alta parte, nu prea agreez variantele astea de comert.

Daca nu gasesc Nokian o sa iau Pirelli Scorpion de la Cefin, mai ales ca iau 8 buc o sa primesc si ceva discount.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei cu un buzunar mai economic ,am gasit anvelope SH aproape noi KUMHO -Corea la un depozit/vulcanizare 235/60R18 vara,cu -montat/echilibrat/azotat/schimbat, la PRETUL de 800 RON / 4 Buc, Firma IAKI si se afla intre APARATORI PATRIEI si METALURGIEI ,Linia 102,Buc. Aveau si MICHELIN de 255/55R18,dar nu le am in Talon si treb sa fac ITP, inainte am avut 255/55R18. Am 2000Km si se comporta foarte bine cu D5,4W4,185cp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtrare - ca sa-ti faci o i-d-e-e de ce costa atit de mult un cauciuc bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai conteaza si anul de fabricatiei al anvelopei, daca sta de 3 ani pe stoc mai ales cand are cam 6 ani durata de viata, e cam nasol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai conteaza si anul de fabricatiei al anvelopei, daca sta de 3 ani pe stoc mai ales cand are cam 6 ani durata de viata, e cam nasol.

bine spus le pui noi da din ce an sint pe stoc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale mele Nokiane aveau 2 ani cand le-am cumparat si am gasit si la 4 ani state pe stoc dar le-am refuzat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reactivez un pic discutia de pe acest topic, avand in vedere ca ma pregatesc zilele astea sa cumpar anvelope de iarna.

Dupa cum am mai scris pe un alt topic, am renuntat la cauciucurile all season si asta vara mi-am luat DUNLOP-SP-SPORT-MAXX-RT-205-50-R16-87W-MFS (evident, de vara).

Pentru iarna am disponibile jantele mele originale de aluminiu de 15 inch.

In certificatul de inmatriculare (popular numit talon) am trecute doua dimensiuni pentru anvelopele de 15 inch, si anume : 195/60R15 si 185/65/R15. Ambele cu specificatia 81H

Avand in vedere ca acum am pe masina dimensiune de vara trecuta mai sus, ma gandesc ca ar fi cam mare diferenta de latime ca sa iau 18/65/R15. Sau nu?

Ce ma sfatuiti in aceasta privinta pentru iarna?

Apoi mai e discutia despre marca si tipul anvelopelor. Iata mai jos ce am gasit :

1.- Cauciucuri iarna Dunlop SP WINTER SPORT 3D 195/60 R15 88H la 385 lei/bucata TVA inclus;

2.- Cauciucuri iarna Nokian WR D3 195/60 R15 92H XL la 373 lei/bucata TVA inclus.

Care credeti ca sunt mai potrivite? Apoi indicele de greutate e diferit, banuiesc ca nu strica, caci e mai mare. Zic bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ti lua XL, o sa simti gropile mai tare, o sa ai demaraj mai prost, efort crescut la franare etc.

Eu mi-as pune 185/65R15 daca as alege strict din prisma comfortului, dar vezi cum sunt preturile, poate merita mai mult cumpararea de 195/60R15 daca au preturi mai bune pe acea dimensiune.

La fel si cu indicele de incarcare, daca ai de ales intre 2 anvelope cu indici de incarcare diferiti, ia-o pe cea cu indice mai mic (evident cat timp nu e mai mic decat minimul din talon sau civ). Anvelopele cu indice de greutate mai mare au si o greutate mai mare, de acolo vin dezavantajele. Avantajul e ca sunt mai robuste si evident tin o greutate mai mare, dar chiar si la 88 tin 560kg pe roata (mai mult cu 100kg decat 81), 92 tin 630kg pe roata (mergi des pe 2 roti?).

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu inclin spre Nokian. Cum e cu acel XL... ce reprezinta?

Dar indicele de incarcare mai mare decat cel nominalizat in certificatul de inmatriculare cu ce impieteaza? Sau mai bine zis in ce se reflecta constructiv acest indice de incarcare? E anvelopa mai grea, sau mai rigida?

Apoi, confort, sau stabilitate? (ma refer la cele doua latimi posibile pe 15 inch)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ca sa reziste la incarcari mai mari, anvelopa este mai grea si mai rigida -> mai putin confort :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now