muadDib

XC60 versus AUDI Q5 versus altele

31 posts in this topic

Am mai postat si in alt topic, dar vreau sa o fac si aici, ca merita vazut.

La un test facut de Top Gear, pe un course amenajat pt. testare capabilitati, Audi Q5 a patit mare rusinica... :D Nu numai ca a fost incapabil sa treaca un obstacol decat folosind inertia, dar si cutia de viteze a sunat ca cea a unei dacii '78 cu ambreiaj distrus...

Binenteles, XC60, XC70, si restul care mai erau pe acolo, au functionat perfect.

In alta ordine de idei, am aparut mai multe teste comparative avand ca protagonisti Volvo XC60, Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLK, Infiniti EX35, etc... XC-ul se descurca mai mult decat onorabil in toate, surclasand multe :D

BRAVO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta da rusine. oare cristi81 a vazut asta? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohoo, l-o facut Peugeot 4007?! :D :D :D :D XC60 nu ma mir ca a fost mai bun :P

Si acum sa revin ( :P) :eu nu inteleg de ce cuplul nu s-a transmis la rotile care aveau aderenta. Ma refer la Q5. Ce fel de diferentiale are masina asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are Quattro ca standard.

Daca acum muult timp quattro a fost o revolutie - toti cred ca recunoastem acest lucru - tare mie teama ca Audi s-a culcat pe lauri si s-a cam puturosit la capitolul asta, si acum quattro este un sistem de tractiune mediu dar overrated, depasit de multe altele de pe piata. Inca un exemplu, in care un A6 quattro nu este in stare sa plece de loc daca rotile spate nu au aderenta (sa nu va ganditi ca A6-le nu este quattro, ca altfel era FWD. Nu exista versiune RWD, ca sa justifice comportamentul ala) ...

De cativa ani Audi ridica pretentii in fata BMW si Mercedes, la capitolele sportivitate si confort, cu mare tupeu; insa e greu sa vii din urma in fata unor monstrii sacri ca astia 2 care isi rafineaza caracteristicile de marca de decenii intregi. Chiar daca ai in spate puterea financiara a unui concern ca VAG, sunt de parere ca Audi ar fi trebuit intai sa isi perfecteze caracteristicile care l-au facut cunoscut (quattro, masina buna la pret decent, etc.), decat sa inceapa sa ii atace pe toti in toate. Parca ii si vad ca in curand incepe sa atace si Volvo la capitolul siguranta, in acelasi tip de comportament.

Nici nu este de mirare ca Top Gear a inceput sa ii numeasca pe toti care isi iau Audi-uri la ora actuala ... "cocks" :D Nu e nevoie de traducere, nu? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Cristi81(ala care crezi ca e mai bun un Q5 decat XC60)ai vazut?Fugi repede de iti ia unu =))  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu e ca el crede (gresit) ca Q5 este peste XC60.

Ci ca el crede ca Q5 este, la 4x4, peste TOATE SUV-urile mici de pe piata (si aici gresind. pt. ca citeaza un link de pe www.audi.ro :D )

Insa adevarul e... mai viceversa un pic.  ::)

PS - Auzi tu, Audi are interior mai fain ca al XC60-ului... Pana o dezvolta Audi ceva mai fain ca floating center console-ul ala, mai trece apa pe sub poduri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

off topic:muadDid, ala pare a fi A8.

Quattro a facut senzatie cand s-a lansat, desi nimeni nu ar fi crezut ca este un sistem util. Este poate singurul lucru prin care Audi se regaseste si este si normal ca Audi sa sa-l foloseasca pentru promivarea marcii. Faptul ca este unul dintre cele mai slabe sisteme 4x4, alaturi de celebrul x-Drive de la BMW, este altceva.

Tot incerc sa caut o inregistrare mai veche cu XC90 si Q7 facuta de Top Gear. Era o cursa pe zapada iar Q7 dezamagea. Doar secventa asta am gasit-o:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap. e A8. Scuze.

O mica obiectie:

Celebrul x-drive de la BMW nu este unul dintre cele mai slabe sisteme 4x4 inteligente (adica cele de pe SUV-uri, fara butoane, manete, etc.). Ba chiar dimpotriva. Am avut ocazia sa il testez, am avut ocazia sa particip si la comparative, si chiar face lucruri aproape de sfidarea legilor fizicii. Transfera intre 0 si 100% din cuplul motor catre puntea care are aderenta, si astfel reuseste sa bage X-urile BMW prin niste locuri pe unde pana acum nici nu visau ca or sa ajunga. E chiar haios sa te duci la testdrive asteptand sa fii dezamagit, si sa te minunezi dupa aceea... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu vezi ce caucioace avea? Nici Landcruiserul nu ar trece prin noroaie cu alea. Anyway, ala e vechi, de pe vremea cand s-a lansat X3-ul. Ce am testat eu este 2008, caucioace mixte.

Revenind la XC60 versus restul, chiar am vazut niste poll-uri pe net simpatice in care, desi aparut de curand, in urma competitorilor sai (X3 deja a suferit un facelit si urmeaza o schimbare completa, RAV4 la fel, doar Audi si Merc-ul sunt mai tinerele) castiga teren serios in razboiul SUV-urilor mici. Asteptam sa il ia si Top Gear la mana, desi cu nebunii astia nu se stie niciodata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci...

Aceeasi vizita la Goteborg..

Am facut un upload pe Youtube

3 roti fara aderenta

Se lasa una bucata XC60 libera "sa pluteasaca"

Pe urma se da "nishte" cuplu

Rezultatul...

Pleaca bre...

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test facut de catre AutoBild Germania intre Audi Q5,VW Tiguan,BMW X3, Volvo XC60,Land Rover Freelander si Nissan Xtrail.

  Locul 1 - VW Tiguan - 370 puncte

  Locul 2 - Audi Q5 - 354 puncte

  Locul 3 - BMW X3 - 345 puncte

  Locul 4 - Volvo XC90 - 339 puncte

  Locul 5 - Land Rover Freelander - 325 puncte

  Locul 6 - Nissan Xtrail - 317 puncte

http://www.autobild.de/artikel/sechs-kompakte-diesel-suv_826348.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum?  ??? Nici un comentariu legat de filmul in care Q5 o ia in freza?   ;D

"Negru pe alb", "straight in the face", cum-vrei-tu, fara pareri subiective de experti & shit? Just start & go? Nimic?

Poti sa scoti 2 cuvinte si singur, nu? Poti sa dai o concluzie si singurel, ca raspuns al unui stimul, nu trebuie sa o faca altii pt. tine, de pe cine-stie-ce siteuri, nu?

Sper ca da...

Cat despre comparativ, haios cum masinile ne-germane ocupa ultimile locuri :D... Si cum singurele din test care au diferentiale blocante sunt pe ultimile 2 locuri... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai depinde si de sofer aici. Dar raman la parerea mea ca oricand un Q5 ii va da clasa lui XC60 la ce vrei tu:

- design ( asta depinde de gusturi bineinteles) dar mie imi place mult mai mult Q5

- calitatea interiorului - Q5 este impecabil iar variantele de materiale optionale impresioneaza depinde numai de bugetul tau sa iti alegi ce iti place

- motorizarile lui Q5 sunt net peste XC60 la orice cilindree atat benzina cat si motorina, despre dinamica nici nu mai are rost sa mai vorbesc. Nu?

  2.0 TFSI / 211 CP  - suta in 7,2 sec

  3.0 TDI / 265 CP    - suta in 6,5 sec 

  2.0 TDI / 170 CP    - suta in 9,1 sec 

- siguranta nu stim inca dar probabil ca va atinge maximum posibil adica 5*

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Locul 1 - VW Tiguan - 370 puncte = Germania

  Locul 2 - Audi Q5 - 354 puncte = Germania

  Locul 3 - BMW X3 - 345 puncte = Germania

  Locul 4 - Volvo XC90 - 339 puncte = Suedia

  Locul 5 - Land Rover Freelander - 325 puncte = Anglia ( in curte la Ford pana ieri si mai nou Tata India)

  Locul 6 - Nissan Xtrail - 317 puncte = Japonia

Oare ce-o insemna asta ??? nu zic ca-i masluiala pe fata, da bate tare la ochi...

Sudeia+Germania = not love

Anglia(India)+Germania = hate din strabuni

Japonia+Germania = hate singurii care le-au facut fata la numarul de masini vandute.

Ca o paranteza eu sunt germanofil 100% si anti-chinezisme (incluzand aici toata Asia) convins, dar bate la ochi, fac si nemtii la fel ca la orice test de la TopGear cu supercar-uri unde includ ei si Jaguar-ul model XYZ restilizat, care ia bataie la toate capitolele de la Porsche, Ferrari, Lambo, Merc&Co dar care iese castigator la total pentru prestanta, clasa, senzatia de catifelare si pentru ca are aripioare antiscurgere si poate fi folosit cu pantaloni albi la petrecerea de 12 ore fara sa te patezi (absorbantele Allways sau Carefree). BLEAH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu chiar cred ca asta e adevarul. Faptul ca a castigat Tiguan s-a datorat cred ca pretului cel mai mic din test dar si a calitatii excelente. Audi Q5 din pacate este cel mai scump din test dar si cel mai bun calitativ la tot! X3 este un model pe sfarsit de cariera dar cu noul X3 din 2010 o sa le rupa capul la toti, XC60 este din punctul meu de vedere foarte plictisitor, oribil la design mai ales fata iar interiorul este copiat mai ales la plansa superioara a bordului dupa Q5, Freelander este bun in off road si la acelasi nivel dinamic cu X3 dar in rest e hambar, iar Xtrail este  :puke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa da, in sfarsit discutam pe pareri proprii si este alta branza, nu pe linkuri, parerile altora, etc. Bravo, serios!

Binenteles insa, nu iti impartasesc parerile. :D

De exemplu, Audi nu este nici pe departe cel mai bun la toate. La comportament dinamic pe sosea si asfalt bun, BMW-ul se conduce ca un coupe. ABS-ul si DSC-ul BMW (aka ESP) intra exact atunci cand trebuie, un pic intarziat, iti permite mici tresariri de orgoliu sportiv, iar cuplul motor al xdrive este RWD orientated, astfel incat comportamentul in curbe nu este nici pe departe asa de subvirator ca al Q5-ului.

La interior XC-ul este mai modern, iar la Quattro... Dupa ce ca este un sistem mediocru, nici nu ii prieste caroseriei asteia. Undeva rapoartele sunt gresite, neadaptate sasiului.

Stiu ca si quattro transfera dinamic cuplul spre puntea care are nevoie (nu in proportii de 0 pana la 100% ca xdrive-ul BMW, ci undeva intre 22% si 78%), dar teoria suna mai bine ca practica - la acest model. Parca undeva "cererea" de cuplu nu ajunge la computer, parca proportiile "necesitatii" nu sunt raportate corect, si din aceasta cauza se intampla ca (,) computerul sa ignore cererea si sa nu "aprobe" alocarea cuplului acolo unde trebuie... In mai multe cazuri am vazut acest lucru, si in teste si in realitatea cruda a drumurilor de munte si a zapezii+inghetului din ultima vreme.

Daca bateria de la dijitalul meu nu ar fi murit instant datorita gerului napraznic de acum cateva zile, cand mi-am dus copilul pana la Cota 1400, v-as fi aratat niste imagini haioase cu anumite masini ;)

De aia tot zic eu ca Audi vinde mai mult un nume (nume ridicat de primele generatii) cu acest "quattro", decat o tehnologie cu adevarat desteapta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai depinde si de sofer aici. Dar raman la parerea mea ca oricand un Q5 ii va da clasa lui XC60 la ce vrei tu:

- design ( asta depinde de gusturi bineinteles) dar mie imi place mult mai mult Q5

- calitatea interiorului - Q5 este impecabil iar variantele de materiale optionale impresioneaza depinde numai de bugetul tau sa iti alegi ce iti place

- motorizarile lui Q5 sunt net peste XC60 la orice cilindree atat benzina cat si motorina, despre dinamica nici nu mai are rost sa mai vorbesc. Nu?

   2.0 TFSI / 211 CP  - suta in 7,2 sec

   3.0 TDI / 265 CP    - suta in 6,5 sec 

   2.0 TDI / 170 CP    - suta in 9,1 sec 

- siguranta nu stim inca dar probabil ca va atinge maximum posibil adica 5*

Un Q7 intrat la apa nu are cum sa arate mai bine ca XC60 nici daca punem in discutie "gusturile".

Calitatea interiorului e impecabila iar faptul ca tie nu-ti place designul interiorului (consolei centrale) la S40/V50, la S60, S80, XC60 etc. deoarece nu arata ca la Audi/BMW asta e partea a doua.

Motorizarile sunt destul de bune pe XC60, tinand cont ca Volvo nu pune accent pe sportivitate excesiva.

Siguranta, stim toti...cel mai sigur Volvo construit vreodata  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca este vorba de design, oricine are cat de cat simtul proportiilor si al coerentei formei, isi poate da seama cat este de simpla si eleganta linia consolei de la volvo xc60 in comparatie cu gramada de patrate si patratele, dreptunghiuri si dreptunghiulete , rotunjite sau nu de la audi q7 sau q5, care este un mare kitsch de la interior pana la exterior, avand eleganta unui hipopotam in gradina de trandafiri.

iar q5 este o masina cu un interior meschin ca si dimensiuni, umflata la exterior sa fie cat mai mare astfel incat proprietarul sa aiba justificarea de a parca pe trotuar , reusind cu mare succes sa gadile orgoliul clientului ideal : manelistul de la colt de bloc care sta cu parintii sau a reusit totusi sa isi ia o garsoniera .

lipsita de orice practicalitate in orasele aglomerate, devine masina de sat/comuna, cu care mai culegem recolta, dar nici aia prea mare ca nu are loc.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
iar q5 este o masina cu un interior meschin ca si dimensiuni, umflata la exterior sa fie cat mai mare astfel incat proprietarul sa aiba justificarea de a parca pe trotuar , reusind cu mare succes sa gadile orgoliul clientului ideal : manelistul de la colt de bloc care sta cu parintii sau a reusit totusi sa isi ia o garsoniera .

lipsita de orice practicalitate in orasele aglomerate, devine masina de sat/comuna, cu care mai culegem recolta, dar nici aia prea mare ca nu are loc.....

Nu stiu la cine/ce te referi dar daca vrei sa bati vreun apropo la mine te inseli amarnic. Eu unul nu sunt nici manelist, nici nu vreau sa agat fete la colt de strada (probabil prin Alba Iulia asa se practica de stii cum sta treaba? Sau poate ma insel), la 23 de ani aveam masina mea Volvo nou nouta iar acum la 27 de ani sincer imi permit destul de multe Volvo noi daca asta te intereseaza. Chiar daca sunt din fire destul de incapatanat si nu accept sa-si bate altii joc de banii mei (vezi preturile nejustificat de mari in service-urile Volvo) asta nu inseamna ca nu stiu sa fac diferenta dintre un lucru de calitate premium cum este Q5 si un altul de calitate doar medie cum este XC60.

Mai vreau sa punctez faptul un lucru ca sa fie bine inteles: mai sunt printre voi si oameni care merg anual 40.000 km cu masina iar costurile de intretinere ii intereseaza indiferent de cati bani ai! Eu sunt unul dintre aceia care pune accent si pe costurile de intretinere si spun cu mana pe inima ca Volvo chiar mi-a dat o mare teapa in acest sens. Chiar daca un XC60 costa cu 10.000 de euro mai putin decat un Q5 va garantez ca in 4 ani de revizii isi vor scoate aceasta diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.eu ma refeream la q5

2. sincer nu ma intereseaza cate volvo iti permiti

3. eu sunt unul din oamenii care merg 40 000km anual cu masina

4. probabil iti permiti volvo dar sigur nu meriti

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. probabil iti permiti volvo dar sigur nu meriti

Hai ca-i buna! Mai degraba spun ca mi-am facut o impresie de aceasta marca dupa aproape 160.000 de mers intr-o astfel de masina incat sa cred ca este o masina care nu isi justifica pretul.

Eu am dat pe masina mea 33.000 de euro cu TVA iar acum dupa 4 ani si 160.000 nu stiu daca mai iau pe ea 8000 de euro chiar daca masinia este full options iar reviziile sunt facute din 10 in 10.000 de km. Am un prieten care si-a luat un Peugeot 407 HDI (136 CP) odata cu mine si l-a vandut in decembrie cu 12.000 de euro iar pretul platit de el a fost de 21.000 euro cu TVA fata de mine 33.000 euro. Cand am mers la Weltauto cu ea stii ce au spus de Volvo? Ei nu imi pot oferi pe acest model chiar daca este full si impecabil intretinut maxim 8500 de euro cu TVA, deoarece masinile Volvo nu se vand!

Nu mai sunt dispus sa pierd bani cu astfel de masini care dupa 4 ani nu mai valoreaza decat 15% din pretul initial.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.