sfc

Ghid CASCO

11 posts in this topic

perfect de acord cu ce scrie in ghid cu putine exceptii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar prinde bine daca  ne-ai aduce la cunostinta lucruri noi,sau care crezi ca ne-ar interesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se despagubesc si daunele in momentul in care masina a fost condusa de altcineva in afara de proprietar dar cu acordul lui.Se despagubesc si daunele provocate de stropirea cu substante corozive.La furtul masinii asiguratorul nu despagubeste daca nu exista urme de efractie, deci e de preferat sa stricati incuietoarea, sa spargeti un geam! Intr-adevar daca incheiati asigurarea printr-un broker sau agent e de preferat, in caz de dauna, sa il sunati prima data!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate la vara mai bem ceva "compot"... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ÃŽncepând cu data de 1 ianuarie 2009, asiguratul CASCO are posibilitatea să obÈ›ină „documentul de introducere în reparaÈ›ie†a vehiculului propriu avariat, adresându-se direct asigurătorului său unde deÈ›ine o poliÈ›ă CASCO valabilă, fără a mai fi necesară deplasarea la poliÈ›ia rutieră.

Această procedură se aplică doar în situaÈ›iile în care avariile vehiculului asigurat CASCO s-au produs:

- într-un accident de circulaÈ›ie din care a rezultat numai avarierea propriului vehicul;

sau

- în alte împrejurări decât un accident de circulaÈ›ie.

Modalitatea de înÈ™tiinÈ›are a asigurătorului despre pagubele materiale produse la vehiculul asigurat CASCO, într-una din cele două situaÈ›ii de mai sus, este reglementată de normele puse în aplicare prin Ordinul nr.12/2008, emis de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), coroborate cu prevederile OrdonanÈ›ei de urgenÈ›ă nr.195/2002 privind circulaÈ›ia pe drumurile publice, republicată, cu modificările È™i completările ulterioare.

UnităÈ›ile reparatoare de vehicule au obligaÈ›ia să accepte „documentele de introducere în reparaÈ›ie†a vehiculelor eliberate de asigurători È™i prezentate de asiguraÈ›ii CASCO, acestea fiind echivalente celor eliberate de poliÈ›ia rutieră sub titulatura „autorizaÈ›ie de reparaÈ›ieâ€.

Documentul de introducere în reparaÅ£ie, care va fi eliberat de asigurător în 2 exemplare (originalul fiindu-i înmânat solicitantului), va avea o serie unică, de următorul format:

- pentru asigurătorii autorizaÈ›i în România: RA-xxx / JJ / ..........., unde: RA-xxx reprezintă numărul unic de înmatriculare a asigurătorului în Registrul asigurătorilor ÅŸi brokerilor de asigurare; JJ reprezintă abrevierea judeÈ›ului unde se emite documentul de introducere în reparaÈ›ie È™i se administrează dosarul de daună (abrevierile sunt cele folosite la plăcuÈ›ele de înmatriculare, cu excepÈ›ia celui aferent Municipiului BucureÈ™ti, pentru care asigurătorii vor folosi abrevierea BU); toate acestea sunt urmate de un număr de ordine alocat de asigurător pentru gestionarea dosarului de daună.

exemplu: BCR ASIGURARI S.A. se identifică în Registrul asigurătorilor È™i brokerilor de asigurare prin numărul unic de înmatriculare RA-047, ceea ce înseamnă că un document de introducere în reparaÈ›ie eliberat de o sucursală din judeÈ›ul TimiÈ™ va avea seria astfel: RA-047 / TM / .......

- pentru asigurătorii autorizaÈ›i într-un alt stat membru al Uniunii Europene È™i care practică activitate de asigurare pe teritoriul României în baza liberei circulaÈ›ii a serviciilor sau a dreptului de stabilire: RX-yyy / JJ / ......., unde: RX-yyy reprezintă codul de înregistrare alocat de CSA; JJ are valoare zero, de forma “00â€; toate acestea sunt urmate de un număr de ordine alocat de asigurător.

exemplu: PORSCHE Versicherungs AG (societate autorizată în Austria, care desfăÈ™oară activitate pe teritoriul României în baza dreptului de stabilire) se identifică în evidenÈ›ele CSA prin codul de înregistrare RX-996, ceea ce înseamnă că un document de introducere în reparaÈ›ie eliberat de această societate, indiferent de judeÈ›ul unde îÈ™i desfăÈ™oară activitatea, va avea seria astfel: RX-996 / 00 / .......

Persoanele interesate pot verifica veridicitatea documentului de introducere în reparaÈ›ie eliberat de un asigurător, în două moduri: fie direct la asigurătorul emitent, fie prin verificarea pe site-ul CSA a numărului unic de înmatriculare a asigurătorului în Registrul asigurătorilor ÅŸi brokerilor de asigurare, respectiv a codului de înregistrare alocat de CSA, la adresa www.csa-isc.ro, meniul Asiguratori È™i intermediari din România, respectiv meniul Asiguratori si intermediari din UE.

Normele subliniază faptul că eliberarea documentului de introducere în reparaÅ£ie a vehiculelor nu constituie nota tehnică finală de constatare a daunelor ÅŸi nici obligaÅ£ie de plată din partea asigurătorului, acest lucru fiind de altfel menÈ›ionat È™i în document.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RPentru cei care au trecut prin asa ceva (sau cunoscatorii):

-in cazul unui incident rezolvat pe casco este normal (legal) ca anumite piese sa fie despagubite procentual functie de uzura/vechime ?(EX: anvelopele, vopseaua, etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cazul meu (cu fordul) am spart de mai multe ori jentile ( si , automat, am distrus si cauciucurile).

casco mi-a platit integral si jentile si cauciucurile distruse. (nu poti recupera nimic din cauciucurile distruse - normal, nu ? - si nici din jentile distruse. casco cere ca ele sa fie taiate in prezenta lor.)

cred ca am avut si putin noroc deoarece nici jentile si nici cauciucurile distruse nu erau cele originale, insa m-au despagubit desi acestea erau sensibil mai scumpe...

deci ei despagubesc fara a tine cont de uzura. ( se uita la cauciucuri si doar daca sint clar foarte uzate poti avea probleme cu despagubirea)

la vopsea, la fel : daca restul masinii arata ok nici acolo nu ai probleme de decontare la 100% din valoare

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cazul meu (cu fordul) am spart de mai multe ori jentile ( si , automat, am distrus si cauciucurile).

casco mi-a platit integral si jentile si cauciucurile distruse. (nu poti recupera nimic din cauciucurile distruse - normal, nu ? - si nici din jentile distruse. casco cere ca ele sa fie taiate in prezenta lor.)

cred ca am avut si putin noroc deoarece nici jentile si nici cauciucurile distruse nu erau cele originale, insa m-au despagubit desi acestea erau sensibil mai scumpe...

deci ei despagubesc fara a tine cont de uzura. ( se uita la cauciucuri si doar daca sint clar foarte uzate poti avea probleme cu despagubirea)

la vopsea, la fel : daca restul masinii arata ok nici acolo nu ai probleme de decontare la 100% din valoare

da,...

dubios....imi ia 20% din gume pe motiv de uzura, desi arata ireprosabil......or avea agentii astia in ochi vre-un sistem ce cunatifica anumite valori/uzuri/nuante ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

probabil ca tine de firma (eu eram asigurat la euroins) si de filiala si de omul care vine sa faca dosarul de constatare.

n-am "miscat din urechi " , pur si simplu n-au avut nici o obiectie...

la volvo schimb spoilerul fata in fiecare an (cu unul nou + vopsit).

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now