roco

10 sfaturi pentru reducerea consumului de combustibil

28 posts in this topic

1. Nu mai încălziţi motorul!

Pe vremuri, pentru a preveni uzura motorului, era recomandat ca înainte de a pleca la drum să stai câteva minute cu motorul pornit, astfel ca uleiul să ajungă la fluiditatea optimă. Acum nu mai este recomandat să o faceţi. Uleiurile moderne oferă o mai bună protecţie inclusiv în dimineţile reci, aşa că puteţi să plecaţi la drum imediat. Singurul sfat este ca în primele 4-5 minute, să nu fortaţi, pentru a menaja mecanica.

2. Atenţie la schimburi!

Sunteţi grăbiţi pentru a ajunge la locul de muncă, iar traficul este infernal. Fortaţi maşina, încercaţi să vă asiguraţi demarajul prin retro­grădari de trepte�Câştigaţi, este drept, câteva minute. Este recomandat însă să vă treziţi cu cinci minute mai devreme. Pentru că în oraş, cea mai bună soluţie este să uitaţi de reprize bune şi să mergeţi la turaţia optimă, chiar dacă acest lucru înseamnă să vă aflaţi într-o treaptă superioară celei impuse de viteza de deplasare.

3. Exploataţi cuplul!

Exploataţi supleţea (cuplul) mo­torului�în treapta întâi sau în marche-arriere acesta vă permite să faceţi unele manevre chiar fără să mai apăsaţi acceleraţia. Iar dacă aveţi un motor diesel, nu uitaţi că, la capacităţi cilindrice egale cu ale motoarelor pe benzină, acesta bene­ficiază de un cuplu mult superior la regimuri joase.

4. Anticipaţi!

În oraş, anti­cipaţi momentele în care trebuie să încetiniţi. Este in­di­cat să rezistaţi ten­taţiei de a ri­dica piciorul de pe acceleraţie în ultimul moment şi să frânaţi brusc, de parcă aţi concura în F1.

5. Respectaţi limitările de viteză

Uneori sunt frustrante limitările de viteză. Dar dacă te gândeşti la consum, atunci când le respecţi, vei descoperi că faci economii im­portante, pentru că la viteze de 50-80 km/h în oraş şi pe drumurile naţionale, respectiv de 130 km/h pe autostradă, vei avea o autonomie de deplasare mult mai mare

6. Nu exageraţi cu climatizarea

Direcţia asistată electric a fost adoptată pentru a reduce con­sumul indus de pompa hidrau­lică. Acum, su­pra­sarcina este re­prezentată de com­presorul cli­­matizării, care mai scoate din rezervor un litru de combustibil la fiecare 100 km. În aceste condiţii, este indicat ca în zilele de primăvara şi toamnă să folosiţi doar ventilarea cu termostatul la limita minimă, care vă oferă o temperatură agreabilă.

7. Alegeţi remorca

Portbagajul exterior, port-schiul şi chiar ferestrele deschise in­duc o reducere a coeficientului aero­dinamic şi conduc la un efort su­plimentar al motorului, deci la consum superior. Este de preferat să apelaţi la o remorcă dacă aveţi de transportat lucruri voluminoase.

8. Atenţie la pneuri !

Ca şi în cazul precedent, pneurile uzate sau cele care nu sunt umflate corespunzător atrag o suprasolicita­re a motorului şi, implicit, creşterea consumului.

9. Întreţineţi motorul!

Schimbaţi bujiile şi filtrul de aer, pentru că dacă aceste elemente nu sunt în bună stare atrag o creştere a consumului de 3%.

10. Vă recomandăm cruise controlul

Cruise controlul (regulator de viteză) vă oferă un plus de confort, pentru că nu mai trebuie să apăsaţi permanent pedala de acceleraţie şi vă permite să reduceţi consumul ca urmare a faptului că folosiţi o viteză prestabilită pe termen lung.

sursa: www.banknews.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU CARATI IN MASINA LUCRURI INUTILE.

daca o sa faceti o verificare 1 data pe saptamina in masina o sa vedeti cite lucruri de care ati uitat carati dupa voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica vrei sa spui :socrii,neveste,bla bla... amantele se pun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Socrii nu intra sub incidenta regulii cu "carat lucruri inutile". Daca le cari doar la "dus", nu si la "intors".

Share this post


Link to post
Share on other sites

mergeti mai tot timpul cu plinul facut ?

cind faceti plinul , mai aveti combustibil in rezervor ? e, daca mai aveti, atit cit mai aveti, l-ati plimbat de pomana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Nu mai încălziÅ£i motorul!

Pe vremuri, pentru a preveni uzura motorului, era recomandat ca înainte de a pleca la drum să stai câteva minute cu motorul pornit, astfel ca uleiul să ajungă la fluiditatea optimă. Acum nu mai este recomandat să o faceÅ£i. Uleiurile moderne oferă o mai bună protecÅ£ie inclusiv în dimineÅ£ile reci, aÅŸa că puteÅ£i să plecaÅ£i la drum imediat. Singurul sfat este ca în primele 4-5 minute, să nu fortaÅ£i, pentru a menaja mecanica.

m ai mai linistit. chiar imi faceam griji pt. motorul asta mai mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No offence @ roco, dar atata vreme cat avem masini cu motoare cu ardere intrerna, eu zic ca, consumul nu are relevanta...oricum consumam!Bagi benzina scumpa sa mearga mai bine masina (zboara=consum sporit), si la final consumul e la fel daca alimentai cu o benzina ieftina (puturoasa=consum sporit)...Nu prea mi-a placut matematica dar daca a=b; b=c rezulta a=c.Deci si la noi orice faci=consum.

De asta va propun primii pasi spre reducerea cea mai drastica a consumului... ;D

1.Mergi cu un prieten

2.Mergi cu mijloacele de transport in comun

3.Mergi cu bicicleta

4.Mergi pe jos

5.Nu mergi nicaieri

Urmatoarele 5 sfaturi,poate sunt altii mai in masura ca mine sa posteze... ;D

Sunt masuri de criza... ;D

Daca vrei totusi sa "arzi" ceva "zeama"  a se umbla cu masina intre 2-4 AM cand traficul e mai lejer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt. cei cu motoare D5: ati remarcat modificarea consumului in functie de tipul motorinei (Petrom, BP, Shell, etc?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca cel mai bun sfat-doar il dau eu,si nu vine de altul-este:

USOR CU DREPTUL

asa i-mi spunea mie instructorul -acum multi ani .

eu la aproape 3 litri motor ar trebui sa comsum mult,dar media la mine e de 12 litri pe suta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu recomand nimic. Din experienta am observat ca motorina de la Petrom o consuma cel mai greu  :D Totusi la common-rail evitati motorina aditivata mai mult cu bio-diesel. Ii scurteaza viata....

Share this post


Link to post
Share on other sites

parola, la "din experienta" ma refeream  :D Eram curios, pt. ca nu cunosc mai deloc tipurile de motorina din tara....Am retinut totusi Petrom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu recomand nimic. Din experienta am observat ca motorina de la Petrom o consuma cel mai greu  :D Totusi la common-rail evitati motorina aditivata mai mult cu bio-diesel. Ii scurteaza viata....

Scrie pe ea, sau cum stiu care e mai aditivata ?

eu tot de la Petrom bag. Am bagat o perioada (intr-un symbol) de la lukoil, dar parca se consuma mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunosc cativa petrolisti care mi-au spus ca cea de la Petrom are maxim 3% biodiesel. Restul cica ar avea peste.....UE impune minim 3% biodiesel in carburant....ceea ce Petrom face la minim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petrom si PetromV au aceeasi sursa?

Cea de la OMV e ok? De acolo imi place sa bag, dar ar trebui sa ocolesc, de aia bag de la Petrom de obicei.  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

io merg sportiv si pun numai omv euro5

consuma mai mult din asta pentru ca e mai usoara, dar e motorina nene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iulirx tu daca ai putea alimenta cu kerosen....nu cred ca ai ezita!  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feraru:cu tot respectul da-mi voie sa te conrazic putin: cand merg eu consuma dar stiu de ce, cand merge nevasta consuma si mai mult dar si aici stiu de ce,pana ajunge ea unde are treaba abia daca ia a 2-a... deci nu-i bine nici asa,da' pana la urma nu prea ii vad rostul la topicul acesta, ca doar nu suntem taximetristi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zippy

cumpara-i una cu cutie automata si ai rezolvat problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine cand merg normal CB imi zice 11 - 11.7

Mai sunt nopti cand ies sa fiu doar eu si masina, adica +4000 RPM, 160+ si frana ca s-o terminat drumu, si culmea imi arata ca manca 10, 10.2

CB-ul meu e betivan, credca se imbata de la aburii de benzina, ca doar aia mai raman prin rezervor cand mai ies noaptea hahah  ;D ;D ;D

Bag de la Petrom V si Petrom

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU SE COMPARA MOTORINA DE LA NOI CU CEA DIN AFARA!!! de cate ori am drum dincolo de granitele acestei tari prapadite caut sa alimentez de la SHELL,practic observ ca masina devine mai nervoasa pe cand la noi din cate locuri am alimentat in afara de OMV motorina mai buna mi s-a parut SPRINT DIESEL PETROMV,apoi urmeaza cea mai proasta parerea mea, de la PETROM TOP EURO DIESEL care se arde mai greu dar nici masina nu merge cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok si pana la urma ... revenind la motoarele pe benzina, ca nici astea nu sunt tocmai satule...si mananca destul de mult, fie ca o calci, fie ca nu....ce benzina sugerati sa pun? eu pun super tech de la agip...e cea mai scumpa si mi se pare ca masina e mai agresiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now