tybyS40

aeroterma

49 posts in this topic

salut,

treaba ciudata....claxonex si aeroterma o ia rasna....era pe viteza 2 si a incept sa varieze in turati.....dupa un minut de chin a inceput sa mearga constant cu toate ca era pe 0, astazi plec la servici nervos mergea la fel singurica singura, la urmatoarea pornire a cedat nu mai merge deloc......ce are????

multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica tranzistorul de putere de sub bord care o comanda, e problema TIPICA la S/V40 dupa 2001 ! Vorbeste cu userul "my_S40" de pe forum, poate te ajuta, fratele lui a avut problema asta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

crezi ca gasesti o schita pe unde se afla, sau este incorporat in variatorul de viteza?

multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o piesa cu radiator pe ea de care dai dupa ce scoti cam toate panel-urile de la picioarele pasagerului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

inca nu am primit un raspuns de la my_S40.

am constatat ca daca pornesc Ac e ok, cand dau butonul de ventilator pe pozitia 0 Ac se opreste ( normal ) deci sa inteleg ca  sigur nu e butonul si e acel varitor de tensiune?

aveti idee cam cat costa su daca se poate repara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costa cam 20 de lei se gaseste peste tot. Tranzistorul il gasesti sub bord intr-o cutie neagra cam de marimea unui pachet de tigari scurt dim. aproximative    7x2x6.5cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi demontez, sincer nu stiu unde il pot gasi, si cine il schimba...sunt un pic cam gasca din punct electronic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am demontat, singura cutie este in spatele calculatorului, este albastra si are o mufa cu multe fire.

oare asta e?

poate aveti o poza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca unele sunt cu tranzistor si unele cu rezistenta.....ati auzit si varianta asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guess what? :D

Aeroterma mea nu mai merge. Pe nici una din viteze, si nici pe AUT. "Il se f***' ", vorba francezului. Am dat jos panul de comanda sa il curat (ca nu e nimic in neregula cu el), blower-ul sunt sigur ca e ok (ca atunci cand a luat-o razna a sarit in maxim).

ECC-ul se comporta in felul urmator: Cand pornesc motorul cu ventilatorul intr-o pozitie diferita de 0, ledurile de recirculare si AC clipocesc. Deci eroare pe fata. Toate degetele arata care tranzistorul vietii...

Aveti vreo schema care sa imi arate unde este la un Mk1 ca al meu?

Thanks.

Edited by HEIMÐALLR
Limbaj obscen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti-am trimis pe mail ceva scheme..sunt pentru modelele din 2001, dar poate te ajuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, la tine NU e tranzistorul vietii ci din cate stiu eu ori NEMA freon, ori problema la flapsul de recirculare/directionare a aerului care se blocheaza intr-o pozitie si acolo ramane. N-ai remarcat nicio pocnitura / croncaneala in spatele bordului ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e de la freon. Ca pot porni AC-ul, si, daca tin mana in dreptul vent-urilor, se simte aerul RECE. Si nici de la flapsuri nu cred ca e.

La mine pur si simplu nu porneste blowerul. Aia e tot.

ECC-ul, cum am zis, are si niste metode de verificare: Dac pornesc motorul cu blowerul pe 0, nu da nici o eroare (adica nu clipesc ledurile). Cu AC ON/OFF, REC ON/OFF, etc. , no error.

Daca pornesc motorul cu blowerul pe # 0 (AUT, 1-2-3-4-5), atunci ECC imi da eroare.

Ori motorasu' e dus, ori releu/siguranta. Zici ca eu nu am tranzistorul ala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si la mine merge ac daca pozitia de la butonul de aeroterma nu este pe 0, dar nu merge ventilatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am dat jos tranzistorul cu pricina, si e la reparat. Adica la schimbat. Dar dupa Pasti, ca Adelaida sau Vitacom sunt in vacanta :D

Ca procedura este destul de complicat, dar se simplifica la maxim treaba daca dai o gaura in spatele cutiei "glove box", ca sa ajungi mai usor la unul din suruburile care fixeaza radiatorul tranzistorului.

Am facut ceva poze, o sa trag un DIY cand am timp.

Ce e interesant, dupa ce am dat jos tranzistorul ala, eroarea - normal - a ramas in ECC, ledurile clipocesc, insa, pe MAX (5), blowerul MERGE :D Deci e binisor, ca am AC pe caldurile astea.

Paste Fericit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

am si eu o problema asemanatoare, de 3 zile imi merge ventilatia si pe pozitia 0 iar pe aut merge incontinu cam pe pozitia 4 si cred ca este acelasi tranzistor insa am desfacut panoul de sub volan si am vazut in stanga o cutie neagra insa nu avea cooler, puteti sa imi spuneti mai exact unde este tranzistorul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vezi ca are cooler pana in momentul in care il scoti de acolo. Ai ECC? AC Simplu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceva nu este inregula, nu am facut nimic aeroterma era data pe pozitia 5  si cand am pornit motorul a pornit si aeroterma la viteza maxima, m-am bucurat 5 sec si am vrut sa o dau mai incet......a murit iar.

poate sa fie ceva din calculator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mai bine de o saptamana ti se spune ca problema e de la tranzistorul ala. :D De ce nu vrei sa te apuci de el?

Citeste si postul meu, o sa vezi ca la fel e si la mine, merge la maxim pe pozitia 5, si de loc pe restul. Beleaua? Ghici :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

are ecc, puteti sa-mi trimeti o schema pe mail. am cautat sub bord si am gasit ceva pe care scrie mitsubishi 2273 dk omron. ala este?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Sper ca v-ati rezolvat problema cu tranzistorul. Nu de alta dar se anunta caldura mare la vara  :D

Va rog frumos, spuneti-mi si mie cum se scoate masca fata ca sa am acces la electronica de la ecc? Pentru un V40 din 2003.

Problema? AC ON/OFF comuta singur, led-ul se face cand verde cand rosu.

Daca este rosu, si apas un pic pe unul din comutatoarele de temperatura sau viteza ventilator (AUTO, 1, 2, 3, 4, 5) atunci AC porneste (led verde).

Cred ca e problema cu un contact imperfect... daca stiti voi mai multe, va rog ... va ascult.

Dau 1, 2, 3,4 5, ... sau mai multe beri daca rezolv problema asta.

THX.

Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cumva comutatorul de pozitionare a fluxului de aer pus pe dezaburire?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Este pus pe auto. De fapt ambele sunt puse pe auto.

De la cine am luat masina mi-a spus ca a mai avut o asemenea problema si a schimbat tot blocul de control A/C. Era in garantie atunci...

Comutatoarele puse pe auto (si cel de distributie flux aer, si cel de viteza), AC on.

Daca apas putin de tot pe unul din cele doua comutatoare, atunci isi revine.

La fel daca comut de pe auto pe unul din ele si apoi revin inapoi pe auto.

Si... inca ceva: daca pun comutatorul de viteza pe 0, tot imi baga aer (nu se opreste).

E ceva din electronica.... zic eu.

Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi am citit toate posturile de aici nu am reusit sa imi dau seama cum pot sa rezolv si problema pe care o am la masina mea tot legat de aeroterma. Eu am un S40 din 2003, 1.6, benzina, cu AC si cand dau drumul la ventilator imi baga aer in "valuri", chiar dak e pe treapta 1 (din 6) baga mai intai mai tare si apoi asa cum ar trebui sa bage in treapta 1. Problema asta nu se intampla de fiecare data dar de cele mai multe ori se ambaleaza fara sa ating vre-un buton d p bord.

Am observat k nu are importanta dak este pe recirculare sau dak baga aer de afara tot asa face.

Daca stie cineva c ar putea fi as fi recunoscator, este destul enervant. Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am rezolvat problema :D M-a costat fix 10 lei.

Am facut si foto, deseara o sa fac un DIY si o sa il postez, ca sa vedeti toti cum va puteti repara ieftin aceasta problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now