tybyS40

aeroterma

49 posts in this topic

Felicitari.

O problema rezolvata.

Ce sa te faci insa daca ba merge, ba nu merge, ba merge din nou... si asta din cateva in cateva secunde, si nu tot timpul.... :-(

Vre-o idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

acelasi lucru, schimbi tranzistorul.

si la mine sa rezolvat, dar cu 50 ron- 15 ron tranzistorul si 35 ron schimbatul....mai sigur dect sa stric ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o rugaminte: imi poate spune cineva de unde pot sa iau tranzistorul la 10-15-20 lei. Am cautat in 2 locuri in Bv si am gasit la preturi de se merita sa fac un drum la Buc sa il iau si imi raman si de o bere la 5 litrii.

Mentionez k am dat sa caute la ambele service-uri dupa codul de pe piesa adik 30864189. Totusi poate nu fac eu ceva bine e prea mare diferenta de pret.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce cod are tranzistorul tau,verific la Buc la Connex il cumpar eu si ti-l trimit la Bv am masina saptamanal care trece pe acolo.

e OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult pt amabilitate am rezolvat pana la urma am sunat la vitacom le-am dat codul MJ802 si mi-au zis k il au la un pret rezonabil adik 20 lei. Nu stiu c d-zeu cautau aia de nu gaseau decat la milioane un tranzistor.

maine sper sa pot sa il lipesc pe asta nou si sa speram k nu mai imi variaza turatia la aeroterma.

Inca odata multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja de 2 saptamani am pe masina acel tranzistor dar numai acum am gasit timp sa scriu impresii. De fapt nu sunt multe adik la mine nu a rezolvat nimik acel tranzistor, tot variaza turatia de la clima indiferent dak e pe A/C, dat la rece sau cald, sau fara A/C la fel dat la rece sau cald.

Am reusit doar sa elimin o posibila cauza ;).

Mai are cineva vreo idee in afara de acel tranzistor?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua si de la mine!am si eu o problema cu aerul bagat in masina.alaltaieri ploua afara,AC era pornit iar cand mA apropiam de parcare l`am oprit.in clipa aceea am simtit un miros de aburi,de inchis puternic si deranjant.aburi nu baga in masina,nu s`au aburit geamurile,doar acel miros enervant si baga aer cald cu toate ca era reglat pe aer rece.am mai simtit asta de cateva ori cand mergeam cu masina-aer pornit-,parcam,imi faceam treaba sau stationa masina 2-3 ore,cand o porneam baga din inertie aer cald iar atunci se simtea acel miros.pret de 2-3 min se intampla asa si apoi isi revine.am verificat si lichidul de racire si nu se pierde.aveti idee care ar fi cauza?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa specific ca am un volvo S40 din 2003,1.6 benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

este de la instalatia de A/C, pe tubulatura se creeaza o bacterie, incearca sa o cureti cu spuma( produs special ) sau varianta mai ieftina, exista un spray  cu care se poate curata, A/C pornit si pe recilcurare, eu am incercat e bun dar nu pe perioada lunga, 1-2 luni maxim.

Filtru de polen a fost schimbat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu de acel spray,chiar alaltaieri dimineata l`am pus si seara surpriza....spuma n`am vazut ...am luat spray din carrefour.filtrul  de polen a fost si el schimbat,de aia ma intreb eu ce ar putea fi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacterii, n'auzi? :D

Exista metode si mai neortodoxe de curatare, dar de efect. Eu am incercat odata si am fost foarte multumit de rezultat.

Implica o oala cu apa fiarta pusa sub bord in dreapta, in apa cateva picaturi de parfum, motorul pornit, clima pusa pe caldura maxima, ventilator la maxim si recirculare; iesit din masina, cu toate geamurile inchise. Si lasata asa cam 15 minute.

Recircularea preaia aburul  fierbinte cu tot cu parfum si il invarte pe toata tubulatura, curatand tot. In 5-10 minute apa se raceste si aburul dispare, iar ventilatia acum usuca toata tubulatura.

La sfarsitul celor 15 minute, deschizi toate geamurile, scoti si oala, si mai continui manevra inca 5 minute, sa se evacueze toata umezeala.

Si esti gata.

Sau, alta metoda, iei legatura cu userul packard, si intri in circuitul lui national de curatare clime. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce gluma buna am facut...

citez:

''Bacteria din aparatele de aer condiţionat

SpaÅ£iile închise, îndeosebi cele în care funcÅ£ionează în permanenÅ£ă aparatele de aer condiÅ£ionat, favorizează apariÅ£ia ÅŸi răspîndirea legionellozei, o "boală a civilizaÅ£iei moderne", după cum o numeÅŸte dl prof.univ.dr. Marian NeguÅ£, de la Institutul "Ion Cantacuzino". Legionella pneumophila este o bacterie care se dezvoltă în două pînă la zece zile. Boala pe care o produce este o pneumopatie, o afecÅ£iune acută respiratorie. Aceasta debutează brusc, cu frisoane, stare generală alterată încă de la început ÅŸi care se agravează în fiecare zi, ducînd la decompensare cardiorespiratorie, în scurt timp putînd să producă decesul.

"Boala se depistează prin diagnostic bacteriologic, prin examen radiologic ÅŸi se confirmă prin diagnostic serologic. Legionelloza se transmite pe calea aerului, de la persoană la persoană ÅŸi este mai frecventă în Å£ările occidentale, unde aerul condiÅ£ionat se foloseÅŸte frecvent", spune dr. Marian NeguÅ£. Faptul că, din motive de economie, aerul din instalaÅ£iile de aer condiÅ£ionat este menÅ£inut mai multe zile fără să fie recirculat cu aerul de afară poate contribui la răspîndirea bolii.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai ieftina si EFICACE metoda este asta : http://www.gm2000.ro/product_info.php?products_id=428

Citeste acolo la detalii, despre ce poate face produsul. Pe forumurile reno, clubastra, wforum au incercat-o o gramada de useri cu foarte bune rezultate.

Cu doar 5,59RON ai 100 ml cu care poti face 2 doze concentrate.

"Spectru de activitate

Microbicid puternic cu un spectru larg de actiune: bactericid (germeni gram pozitivi si negativi), virulicid, fungicid, algicid,bactericid.

  Dozare preconizata

- solutia 0.5% de BIONET AG in apa (50 ml BIONET AG in 10 l de apa), are efect virulicid, bactericid, fungicid si algicid dupa 15 minute de contact; "

Bafta - si nu mai dati banii pe prostii aromate ca sa scapati de mirosuri/bacterii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu si cum putem sa spalam instalatia fara sa o demontam?

crezi ca merge prin aburi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacterii, n'auzi? :D

ce gluma buna am facut...

citez:

''Bacteria din aparatele de aer condiţionat

Frate tybys40, nu am ras de bacterii... Stiu ca sunt acolo. Am vrut sa zambesc ca dupa toate explicatiile primite, flosideea tot se intreaba care o fi problema...

Din pacate forumul asta nu are cel mai simplu, mai vechi, si mai uzual emoticon din lume, cel cu :) - de aceea am folosit " :D " si ai tras concluzia gresita.

Si ca sa raspund la intrebare, omori bacteria cu aburi. Si pentru efectul maxim, pui in apa clocotita si solutia descrisa de Matrixxx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut un medic stomatolog care a bagat orice la el intr-o mazda 3. Substanta respectiva e un dezinfectant nu o substanta antibacteriana facuta special pentru bacteriile care se dezvolta in instalatia de AC. El e facut sa omoare ceea ce ai gasi in mod normal in 99% din salile de operatii. Mai e un lucru, aceasta substanata bagata sub forma de aburi in masina nu cred ca va face foarte bine. Odata aburul ala va umfla tot ce inseamna plastic si tot ce inseamna material, se va imbiba in tapiteria masinii si in mod sigur va ramane un miros de spital care va dainui mult timp plus ca e posibil sa afecteze si culorile tapiteriei sau poate chiar plasticul in sine pentru ca mai mult ca sigur ca trebuie utilizata "cu grija"

eu personal va urez success dar nu as face asa ceva la mine in masina. Plus de asta , tot acel abur bagat in toata instalatia de AC va condensa ulterior, va curge prin masina, poate va afecta si motorul aerotermei....

si ar mai fi si lipsa efectului pe termen lung - ca daca ar avea efect pe termn lung nu ar igieniza astia sala de operatie de fiecare data nu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

packard, nu vreau sa contrez pe nimeni - acesta e un forum deschis sfaturilor si opiniilor de tot felul.

De aceea iti spun:pina nu incerci aceasta solutie te rog, nu recomanda userilor sa nu o foloseasca. Dimpotriva, unii deja o folosesc cu foarte mare succes. Uite citeva mostre:

Userul b_42_jim de pe forumul reno :

"Am dat fuga pe str. I. Bianu, am luat  100 ml de Bionet A15, am diluat o cantitate pt. 500 ml. Pe bidon nu scrie ca ar avea vreo substanta coroziva sau otravitoare. Am dat jos filtrul de aer care, desi era schimbat , era destul de jegos, am dat drumul la ventilator zdravan si am inceput sa pulverizez cand pe la compartimentul filtrului cand pe la admisia aerului de sub capota motorului. Din cand in cand porneam ac, apoi il opream si pulverizam zdravan pt. ca am sesizat ca mirosul apare la 15-30 sec. dupa oprirea ac. Am tinut-o asa vreo 20 min si s-a diminuat putoarea aia acra, dar nu a disparut 100% imediat, se mai simtea un foarte usor iz la oprirea ac.

Solutia costa 5,25 RON, se pune flaconul de 100 ml la 10 L apa. Eu am pus doar 5 ml / 500 ml apa cat intra intr-un recipient cu clapeta de spray (era initial cu solutie de spalat geamurile) si am dispersat treptat toata cantitatea in climatizare. Solutia are un f. vag miros de mere si are un spectru microbicid / bactericid / virucid larg, fiind folosita in special pentru dezinfectarea instrumentarului medical, dar si pentru instalatiile de climatizare. Am asteptat ca dupa fiecare pulverizare sa se evapore substanta din lacasul ventilatorului, iar dupa ultima pulverizare am mai lasat vreo 2-3 min ventilatorul pornit sa se usuce total.

  Masina a stat nefolosita vreo 2-3 zile, insa cand am mers din nou cu ea mirosul disparuse complet, la oprirea ac se mai simtea doar un placut aer umed ca dupa o ploaie. Totusi, se pare ca mirosul a ramas nitel impregnat si in tapiserie, cand ma sui in masina dupa ce a stat un timp mai indelungat, parca e un vag miros inchis destul de asemanator cu cel emanat de ventilatie. Desi am curatat toata tapiseria de ti-era mila sa te sui in masina incaltat si cu pantaloni scurti, cred ca voi pulveriza solutia si pe scaune / mochete / presuri.

Revin: am mai simtit din cand in cand mirosul neplacut si mi-am dat seama de ce: am pulverizat solutia in climatizare numai cu ea data pe rece. Faza e ca putoarea aparea si cand dadeam drumul la caldura (pt. care e un traseu separat). Prin urmare, am reluat azi pulverizarea si pe caldura data la maxim pana a disparut mirosul (si ce miros iritant...), apoi am mai facut cateva cicluri rece - cald, cu si fara reciclare, pana cand nu s-a mai simtit nimic. De data asta n-am mai scos filtrul (ca-l scuturasem si spalasem data trecuta), ca sa se dezinfecteze si el."

HAPKO , user de pe ClubOpel :

"am curatat instalatia de aer conditionat cu o solutie diluata de bionet a15 l-am luat de la o firma din bucuresti si chiar a avut efect a disparut mirosul. Pentru mine a fost cea mai ieftina solutie !"

xexe , user de pe acelasi ClubOpel:

"vin cu o solutie probata pe 4 masini (daewoo, reno, opel) + la aerul de acasa.

solutia se numeste BIONET A15, miroase a mere verzi.

eu am luat sticluta de 100 ml. care a costat 5,1 RON.la 4,5 litri de apa am pus jumate de sticluta si am dat pe vaporizator (la reno e in spatele filtrului de polen)

solutia am pulverizat-o cu o "chestie" pentru flori care are un fel de pompa cu care faci presiune si apoi apesi un buton si stropeste in jet sau pulverizat, dar cred ca merge si cu o sticla pet gaurita de cateva ori cu acul in "fund"

rezultatul.......nici urma de miros"

Pentru ipohondri, mai multe detalii la: http://www.legionella.org/

Acolo scrie clar ca bacteria NU se gaseste in aparatele de aer conditionat "Air conditioners are not a source for Legionnaires' disease." Insa bacteriile din AC pot genera o gramada de alte bacterii, deci si reactii alergice.

Pentru utilizatorii de AC. Cu 3-4 minute inainte de a va opri, de a ajunge la destinatie, opriti AC dar lasati ventilatorul pe viteza II sau III. O sa vedeti ca nu miroase niciodata nimic.

Problema vine de la faptul ca, oprindu-se brusc AC, ramane condens pe conducte (in interiorul lor), care se impute practic, si cand pornesti climatizarea intra mirosul ala de oua clocite. Prin metoda de mai sus se preintimpina sau chiar rezolva problema.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx-ule, solutia descrisa de mine este o varianta a aceleiasi metode. Pe recirculare aer, ventilatia colecteaaza aerul de la picioarele pasagerului, si il baga din nou in sistem. De aceea pui acolo sursa de abur, in care folosesti si solutie antibacteriana. Dupa ceva timp scoti sursa de aburi, si contiunui o perioada ventilatia pe caldura maxima, sa se usuce toate traseele. Atentie, manevra se face cu fitrul scos, ca ala nu se usuca usor.

Dar de ce sa nu renuntam noi la a folosi metode ieftine si bune, cand poti plati bani seriosi?? :D

Fiecare face cum crede ca e mai bine. Mie unul imi place sa ma ocup de masina, in limita timpului disponibil. De exemplu, am facut asta la BMW si am pierdut tot mirosul; acum nu stiu cat de eficienta in timp a fost, ca dupa 1 an am vandut masina. Va trebui sa il intreb pe actualul proprietar daca a reaparut mirosul.

Cat despre bacterii care te omoara atunci cand folosesti AC... Well, trebuie sa mori de ceva, nu?

Cum atentionarea asta nu prea a prins, ca omului ii place mult confortul, alarmistii au venit insa cu alta si mai apriga:

O sa mori daca te sui intr-o masina care a stat in soare - si s-a incins interiorul -, daca nu o aerisesti bine inainte

"Please open the windows after you enter your car and do not turn ON the air-conditioning immediately. According to a research done, the car dashboard, sofa, air freshener emits Benzene, a Cancer causing toxin (carcinogen- take note of the heated plastic smell in your car). In addition to causing cancer, it poisons your bones, causes anemia, and reduces white blood cells. Prolonged exposure will cause Leukemia, increasing the risk of cancer may also cause miscarriage."

"Acceptable Benzene level indoors is 50 mg per sq. ft. A car parked indoors with the windows closed will contain 400-800 mg of Benzene. If parked outdoors under the sun at a temperature above 60 degrees F, the Benzene level goes up to 2000-4000 mg, 40 times the acceptable level... & the people inside the car will inevitably inhale an excess amount of the toxins."

"It is recommended that you open the windows and door to give time for the interior to air out before you enter. Benzene is a toxin that affects your kidney and liver, and is very difficult for your body to expel this toxic stuff. "

Daca o ignoram si pe asta, se pregatesc altele, cum ar fi: Daca atingi partile metalice ale masinii dupa ca ti-ai frecat fundul de tapiterie o sa mori electrocutat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aceeasi problema legata de fluxul de aer (care o ia razna) la S60 cu climatronic. Aveti idee daca problema poate aparea de la acelasi tranzistor ca la S40?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Se baga cineva sa ma ajute sau sa repare asa ceva:

V40, 2003, A/C cu ECC

A/C comuta cand vrea el de pe on pe off.

Daca misc din butoane se pune din nou pe on.

Plus, ventilatorul face acum zgomot mult, chiar si pe treapta 3.

Am incercat si cu alta unitate de comanda A/C si tot se inchide ( de pe on pe off), chiar daca mai rar.

Astept parerile, sfaturile si propunerile voastre :-)

Si va multumesc anticipat.

Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vino la Penny vineri de la 18:00, sigur o sa primesti un pic de ajutor ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now