Intel

Intrebari XC60

537 posts in this topic

Te rog frumos baga-l  în sertar pana vin la tine  ! Oricum te sun înainte și mulțumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am cumparat un XC60 D5 AWD Summum, din Germania. Volvo Selekt, rezolvat la noi de CarGarantie, asta am aflat dupa ce am sunat eu la ei, TM si Cluj nu stiau cum sta treaba cu asta. Volvo Assistance deocamdata deservit de nemti prin call centerul lor, probabil dupa prima revizie (peste 30.000 sau un an) de ai nostri.

In carnetul de service si in istoricul tiparit al masinii (revizii intr-un singur loc in Germania la 30/60/90.000) apare ca i-au schimbat cureaua auxiliara acum vreo 5 luni, la 91 si ceva de mii.

Are sens sa ma agit sa o schimb si eu inca o data pentru 16.000 in plus cat are acum masina (107k)? Sau e ok sa stau linistit inca vreo 15-20.000, pana spre sfarsitul anului, cand o sa merg sa ii schimb distributia (preventiv)?

Daca vreau sa-i schimb uleiul la cutie, e mai ok sa-l schimb la un dealer care e dispus sa flush-uie pana ramane ulei curat (TM sau Cluj) sau mai bine merg la un service specializat pe cutii, cum e Mercom la Arad? La reprezentanta mai fac si ceva adaptare soft am inteles, care la Mercom probabil ca nu se face. Diferenta de pret de 2-3-400 de lei nu conteaza, la o adica, la o operatiune pe care o fac acum si poate peste inca vreo 3 ani cand mai adun vreo 60.000. Mercom au insa sistemul Tim Eckart, cu pompa si doua furtunuri. Ei mai adauga si ceva substanta cu care incearca sa curete / desprinda eventuale mizerii de prin cutie, reprezentanta doar face flush pana e curat + umplere cu ulei + partea de soft.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei din cluj fac flush , cei din timisoara mie nu mi-au facut flush , eu am schimbat uleiul din nou dupa ce in tm nu au facut flush . 

Daca cutia merge normal nu ai nevoie de adaptari ci doar o resetare a couter-ului de uzura a uleiului (si adaptarea si resetarea couter-ului se poate face de oricine cu tester volvo , nu neaparat la reprezentanta )

Uleiul se schimba relativ usor daca urmezi indrumarile volvo costul pieselor este cam 1100 lei (ulei + o ring si saiba) .

Cat despre distributie , eu nu am schimbat-o timp de 1 an cat timp am avut si garantia volvo selekt si urmeaza sa o schimb la 173k km . 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Cristi. La Timisoara mi-au zis ca folosesc fie 12, fie 16 litri (in caz ca nu esti multumit cum arata dupa 12), deci acum fac flush. Poate o fac dupa ce le-ai zis tu ceva :). Teoretic ar trebui sa iasa curat dupa operatiunile astea.

Eu garantie Volvo Selekt am doar un an, pana in ianuarie anul viitor. Drept e ca pana atunci nu fac 30.000 de km (cred) si poate as putea sa le fac pe toate deodata (revizie + schimb distributie + schimb auxiliara). Auxiliara insa nu e garantata de Volvo Selekt. Daca aia cade, esti pe cont propriu. Volvo Selekt acopera distributia, insa nu stiu daca o acopera si daca un ansamblu care nu face parte din garantia Volvo Selekt se defecteaza si prin asta produce daune si altor ansambluri care fac parte din garantie.

In conditiile in care spui tu poate e mai ok sa schimbi uleiul la un service specializat in cutii automate (cum e cel de la Arad), decat la un service Volvo (daca ei pot sa si faca adaptari si sa reseteze counterul). Inseamna ca pentru operatiunea asta dealerul nu face nimic in plus. Atata ca poate iti pune ulei original Volvo (Mobil cu eticheta de Volvo sau ce o fi).

Edited by XC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as utiliza ulei volvo oem (daca nu ma insel este o versiune pt masini >2011) si fara aditivi sau alte minuni , flush pana uleiul este curat . 

Couter-ul poate fi resetat de orice coleg de pe forum care are vida+dice probabil si alte testere (nu sunt in tema)

Cei de la timisoara au fost super oke pana am ajuns cu masina si le-am aratat procedura (pe mine m-au taxat 1600 lei , ca idtema

La mine dupa 16 l a iesit curat , la 12 nu chiar ! 

Am atasat procedura de inlocuire a uleiului , ca idee cei de la tm nici nivelul nu mi-au facut bine , am fost inspirat sa il schimb din nou dupa 500 km .

flush gearbox geartronic v60-'12 d5awd.docx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica nu au facut nivelul bun la ulei? Procedura aia e de la Volvo din vreun manual?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai vreme zi-mi te rog cum a fost cu nivelul la Timisoara. Nu de alta dar eram pe punctul sa le fac o vizita. Poti verifica tu nivelul dupa aia, exista o procedura simpla? Ca daca asa-i treaba merg la Arad si salut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai a zis omul clar ca nu au făcut nivelul bine la Timișoara .

E din documentația de fabrica (VIDA) .

În fișierul atașat de Cristi arata clar cum se face nivelul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a explicat intre timp, l-au masurat la o temperatura diferita decat cea specificata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si lipseau cel putin 500 ml , deoarece am masurat cand am facut flush-u exact cantitatile iesite si intrate , si am pastrat 2l pt nivel , teoretic avem nevoie doar de 500 ml , si am bagat 1 l si nu a iesit nimic , si apoi am mai pus 500 ml si a iesit mult la nivel , deci undeva intre 500-1l lipsa . 

Noroc ca imi merge bine cutia ! 

Parerea mea este sa mergi la cineva care are tester volvo si a mai facut operatiunea si este meticulos ! In lista asta (din pct meu de vedere) sunt : bogdan G , alex+vadim si eventual reprezentanta din buc.

Nu este deloc o operatiune dificila , dar una care trebuie executata corect si din pacate nimeni nu respecta "guideline-ul" .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic este ușor de făcut. Practic este ușor de greșit. Din experienta la 500 ml nu se întâmplă nimic iar la 1l minus începe sa buseasca cutia la accelerație puternica iar la 3 L lipsa nu mai pleacă de pe loc la cald.

În nici o varianta însă nu se strica cutia .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Bogdan G a spus:

Teoretic este ușor de făcut. Practic este ușor de greșit. Din experienta la 500 ml nu se întâmplă nimic iar la 1l minus începe sa buseasca cutia la accelerație puternica iar la 3 L lipsa nu mai pleacă de pe loc la cald.

În nici o varianta însă nu se strica cutia .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Mie imi lipsea undeva intre 500-1l eu sper ca 550 si nu 950 , dar indiferent cutia mea merge bine si schimb-uri de ulei la reprezentanta nu mai vede ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu Bogdan am vorbit la telefon cand eram pe punctul sa iau o masina din Bucuresti (ma felicit ca n-am facut-o), acum insa e foarte departe de mine si, dincolo de costul suplimentar de combustibil apare un cost de doua zile pierdute, lux pe care pur si simplu nu il am ... Suna tentant baietii de la Arad (Mercom), am mai multe semnale ca stiu ce fac, sau totusi cei de la reprezentanta din Timisoara, urmariti indeaproape. Ma gandesc ca daca stau cu ochii pe ei si ma uit si eu la ce fac, inclusiv la temperatura de pe scula de diagnostic cand fac nivelul, n-or fi asa de pe langa subiect incat sa-si dea cu stangul in dreptul.

Va multumesc amandurora pentru lamuriri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 42 minute, XC a spus:

Cu Bogdan am vorbit la telefon cand eram pe punctul sa iau o masina din Bucuresti (ma felicit ca n-am facut-o), acum insa e foarte departe de mine si, dincolo de costul suplimentar de combustibil apare un cost de doua zile pierdute, lux pe care pur si simplu nu il am ... Suna tentant baietii de la Arad (Mercom), am mai multe semnale ca stiu ce fac, sau totusi cei de la reprezentanta din Timisoara, urmariti indeaproape. Ma gandesc ca daca stau cu ochii pe ei si ma uit si eu la ce fac, inclusiv la temperatura de pe scula de diagnostic cand fac nivelul, n-or fi asa de pe langa subiect incat sa-si dea cu stangul in dreptul.

Va multumesc amandurora pentru lamuriri.

Eu am mers cu pdf-ul la mine , si mi-au zis ca e oke metoda lor , ca si el la masina personala l-a schimbat la fel , n-am comentat deoarece vroiam sa mai fac niste chestiiuni pe garantie , care pana la urma tot in franta le-am rezolvat si am ramas cu un update de soft in valoare de 1600 lei ... si un ulei spalacit .... 

Plus ca vida-u e pe calculator in spatele tejghelei unde nu stiu daca ai acces . 

Eventual da o fuga in ungaria sau cauta un service unde mecanicul e dispus sa te asculte (si sa aiba o diagnoza sa verifice temp)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szeged ar fi aproape, insa maghiara mea e la nivel de injuraturi si declaratii de dragoste, restul cam slabut :). Plus ca nu stiu daca cei de la Szeged sunt experti sau doar o reprezentanta oarecare, cu bune si rele. Mai "rumeg".

Pe de alta parte daca nu am acces nu fac schimbul la ei, e simplu. Cred ca mai degraba m-ar vrea ei de client decat ii vreau eu neaparat pe ei (zic eu, cocos).

Edited by XC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa fac reclama si nu iti recomand si nici nu "nu iti recomand" dar ar mai fi Samer de la TM. io ma duc maine la el pt completare de ulei, tot asa, dupa o treaba "buna" facuta de catre reprezentanta de la TM. Mergea cutia mai bine inainte de schimbul facut de ei, decat dupa. Sper sa se rezolve cu completatul de maine. Avem un coleg pe forum, nu mai retin userul, care a fost la el pt o reparatie capitala la cutie, si mi s-a parut c-a fost multumit.

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai fost tu la reprezentanța, de curand? Multumesc de pont, pe unde are service Samer? E pe langa Brancoveanu / Rebreanu / Eneas, pe acolo? Are si diagnoza si toate cele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulevardul Cetatii. Intre Ghe Lazar/Closca si Torontal, pe partea cu case. Eu la reprezentanta am fost acum aprox 1 an, si 10-11 mii de km. De diagnoza si alte alea nu stiu ce are, dar a zis ca-mi face si "re-softare" prin care probabil s-a referit la adaptare, deci banuiesc ca are cu ce. Da-i un google ca-l gasesti imediat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai din cauza asta eu nu schimb ulei la powershift . După schimb e posibil sa o ia razna cutia . La Aisin am rezolvare dar la Getrag nu am .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia de la TM is mai smecheri asa. Era unu pe acolo care a zis ca sa am grija ca s-ar putea sa nu mai plece masina de pe loc dupa schimb, ca de aia nu-i face schimbul nici lu frate-su care are powershift (la faza asta m-am intrebat de ce nu i-o recomandat lu fratele sa nu-si ia powershift). m-a speriat un pic asa, insa acum cred ca dupa schimbul la ei e posibil sa nu mai plece masina din cauza incompetentei lor, nu din cauza cutiei. oricum, cum zicea si Cristi Muresan, masina asta n-o sa mai vada reprezentanta prea curand. Eventual doar daca imi trebuie un soft mai dischisit. altfel, nu mai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti schimba linistit la timsoara la reprezentanta, am schimbat eu in 2015 la s60 si merge si acum fara nici o problema. Mergi si cauta l pe Cornel si te ajuta, s au mai specializat si baietii de acolo, plus ca te lasa sa stai si langa masina la reparatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar is de treaba baietii , au avut  probabil mai demult chestii negative, dar poti sa faci un schimb de ulei acolo fara probleme.

Edited by adytym

Share this post


Link to post
Share on other sites

De treaba pot si eu confirma ca sunt baietii de acolo. Dar cel putin in cazul meu, asta n-a fost suficient sa le dau un vot cu plus. Altele conteaza la urma urmei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai pot edita precedentul mesaj, asa ca scriu aici in continuare. Au fost intr-adevar de treaba baietii pana au comis-o cu un pret... senzor de presiune diferentiala pt DPF comandat la 620 lei, si adus la 850. Dupa ce nu am vrut sa-l mai iau pe motiv de diferenta imensa de pret, nu au mai fost de treaba, ci doar formali si reci. Si dupa ce am luat senzorul de la MC cu 530 si m-am dus sa-l schimb tot la ei... sa vezi minune... senzorul meu functiona normal de fapt, si n-a mai trebuit schimbat. Si de atunci umblu cu senzorul nou in torpedou, in eventualitatea in care voi avea nevoie de el. Si asta e doar un exemplu.. nu mai zic de cutie care merge mai rau decat inainte de schimb, frane pe fata care scot zgomote ciudate dupa schimbarea placutelor, problema rezolvata la alt service, pentru ca dupa vreo 3-4 drumuri la ei pe problema asta n-au gasit nimic anormal, preturi mari la piese (la manopera sa zicem ca inteleg), uite service 2.0-ul, nu e service 2.0-ul, pana la urma au zis ca-l am dar nu sunt convins, si inca cateva de astea mai mici sau mai mari. In concluzie, imi pare rau, dar nu pot sa trec peste unele lucruri, intamplate pe banii mei munciti din greu, deci cum ziceam, nu pot sa le dau vot cu plus. Gata, m-am descarcat! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, momentan nu am ajuns la volvo sa fac modificarea le cureaua de accesorii, cureaua se prezinta bine, fara ate fara nimic, pana ajung acolo vreau sa comand o curea pe net si su stiu exact ce, pentru motorul meu imi da 2 tipuri:una de 1125 cm si una de 628 cm- ambele 5 caneluri, ce ar trebui sa comand mentionand ca am intinzator hidraulic precum cel din poza?(am sunat la smecherii de la primus si au spus ca se plateste modificarea) Multumesc!

rola-intinzator-curea-transmisie-volvo-s80-ii-f64463058237071fb8-196-146-2-95-1.jpg.552edb8d452d9526ba0ff894c57d625a.jpg

Edited by bobeaurelian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now