BogdanG

Consum aberant de mare XC70 D5@163Cp

86 posts in this topic

Cateva probleme cu XCul meu, probleme pe care nici cei de la reprezentanta nu le-au putut determina, probleme cu care se lovesc si alti membri de pe alte forumuri volvo internationale.

Consumul raportat de comp de bord este mai mic cu pana la 2L, pe bord imi afiseaza 8% iar consumul real este 9.5-10%, este foarte mare abaterea.

Am verificat traseul de la rezervor pana la injectoare si nu sunt pierderi, am verificat rampa de injectie nu sunt pierderi, am verificat injectoarele si sunt ok.

Ceva idei ?

Consumul dat de fabricant este undeva la 8.2% media, la mine afiseaza tot pe acolo dar realul este mult mai mare, la drum lung este si mai dureros, BC afiseaza undeva pe la 6,6% iar realul este 8,2%, si partea ciudata este ca deodata cand ajung aproape de rezerva cade acul si afiseaza o autonomie de 80km iar inainte cu cateva secunde afisa 200km.

Ceva idei ?

PS> am verificat si kilometrajul si are o abatere de 2%, deci nu poate fii de acolo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cu tine ,acum,chiar vrei ca totu sa fie roz :D;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa parerea mea, lucrurile stau cam asa: consumul afisat de computerul de bord este calculat matematic in fuctie de cativa factori: turatie, viteza si gradul de "incarcare" a motorului (una este sa mergi cu 80 km/h pe drum drept si alta este sa urci o panta lina cu aceeasi viteza). daca turatia si viteza sunt factori stabili, "incarcarea" motorului este direct proportionala cu tipul si calitatea combustibilului. si cum calitatea la noi nu va prima niciodata, motorul, pentru a suplini lipsa de putere, va comanda o cantitate mult mai mare de combustibil. de aici si consumul diferit...

eu am resimtit asta in Germania cand am alimentat de doua ori: odata de la Total si odata de la OMV. cu un rezervor de benzina Total am facut cam 600 km iar cu OMV 800 km. aceleasi conditii si acelasi regim de viteza (pe autostrada - 130 km/h). si in Romania patesc cam acelasi lucru, dar dierentele sunt mult mai mici (MOL - 600, OMV - 650, Rompetrol - peste 700).

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Long time ago prin 2002 sau 2003 cand a avut taica-miu un V70 Cross Country 2.4T a patit-o cu "autonomia" si asta de 2 ori  :D A ajuns acasa cu masina a parcat-o iar dimineata surpriza masina numai pornea dupa nshpemii de oameni car si-au dat cu parerea ce are , a venit cineva cu brilianta ideee : MASINA MAI ARE BENZINA ?? pe bord zicea ca mai are ceva ( era aproape de rezerva ) . Dupa ce i-am pus 10 L de benzina a pornit imediat . Asa ca nu trebuie sa te iei dupa autonomie ca ese cam riscant cand intra pe rezerva  :D

@Shpeedy : Din cate stiu eu consumul mediu de pe bord se calculeaza  dupa km parcursi si litrii de benzina/motorina consumati in km astia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din cate am citit, estimarea consumului se face strict in functie de timpul de mentinere in pozitia DESCHIS a injectoarelor. Se stie ca la o presiune de "x" bari, injectoarele au un debit de "y" litri / secunda. Conform cu acestea, daca injectoarele sunt deschise 20ms, se consuma "z" benzina. Se inmulteste, imparte, aduna, etc, si se vede consumul instant. De acolo se calculeaza cel mediu, si cel mediu de la ultima pornire. Mai departe se estimeaza nr. de litri din rezervor in functie de rezistenta reostatului care indica si benzina pe bord (tank level sensor), si impartind, se afiseaza nr. de km ramasi. La mine nu am lasat-o mai mult de 2 secunde niciodata pe "KM -> 0", insa de fiecare data cand m-am uitat, erau km multipli de 10 (300, 260, 120, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasisem mai de mult, pe un forum de 4x4, pe un dement care, ca sa isi afle la marea arta consumul instantaneu, a pus un fel de ... apometre... pe tur si pe retur. Bine, am inteles ca erau unele digitale, etc., dar oricum... APOMETRE ???

Dupa ce m-am oprit din hohotele de ras, am realizat totusi e o idee, asa stii la fix cat carburant intra in motor... Nu era chiar asa de prost omul ala...

De ce nu s-or fi gandit si producatorii la sa ceva? O ecuatie matematica cu atatea variabile nu poate fi mai stricta ca o simpla operatiune de scadere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasisem mai de mult, pe un forum de 4x4, pe un dement care, ca sa isi afle la marea arta consumul instantaneu, a pus un fel de ... apometre... pe tur si pe retur. Bine, am inteles ca erau unele digitale, etc., dar oricum... APOMETRE ???

Dupa ce m-am oprit din hohotele de ras, am realizat totusi e o idee, asa stii la fix cat carburant intra in motor... Nu era chiar asa de prost omul ala...

De ce nu s-or fi gandit si producatorii la sa ceva? O ecuatie matematica cu atatea variabile nu poate fi mai stricta ca o simpla operatiune de scadere...

offtopic:

...era la ARO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha ha, 6 posturi si nici un raspuns la problema mea :(

@Shpeedy, eu posed 2 volvo, problema este insa doar la unu din ele, stiu foarte bine cum masoara BCul consumul, la benzina consumul real este mai mic cu FIX 1l decat cel afisat de BC iar la D5 este fix invers, consumul este mai mare cu 2L decat ce afiseaza BCul. In 30k km cat am mers cu V70ul mi-am facut o idee legata de consum problema este ca in 2000km de cat merg cu XCul consumul este identic cu varianta pe benzina, deci unde este economia ????

Tre sa fie o problema pe undeva.

Consumul afisat de BC este calculat cu ajutorul injectoarelor, problema este ca injectoarele sunt ok si au fost verificate in 2 locuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Consumul afisat de BC este calculat cu ajutorul injectoarelor, problema este ca injectoarele sunt ok si au fost verificate in 2 locuri. "

Ti-ai raspuns singur Bogdan! Problema este in softul de management al motorului. Fa-ti ultimul update si vezi ca e ok. Similar a fost si la mine (cu exceptia ca eu am cutie manuala), dar eu de fiecare data cand merg la service intreb de ultima versiune. Godfather iti poate confirma ca exista soft mai nou cu o serie de bug-uri rezolvate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea este ca niciodata nu sa iti arate cu exactitate consumul. si la mine arat la fel 7,2% si ii peste 8 toata ziua. alimentez numai de la mol si merg de la plin la plin totdeauna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Parola, eu am schimbat softul numai la cutie, deci sa ma duc si pt un update soft la calc motor ? Treaba este ca abia am schimbat softul la masina si iar sa desfaca chipul si sa-l rescrie ma injura prietenul meu ;D

@mao nu vreau sa-mi calculeze la virgula dar sa fie pe acolo, 2 L % abatere este mult, adica nici nu stii cand ramai fara motorina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu cauciucurile banuiesc ca stai bine si le ai pe cele normale... nici mai mari, nici mai mici...  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ii foarte simplu sa nu ramai. Cand iti arata ca mai ai vreo 200km mergi si alimentezi. Din cate stiu eu nu ii foarte bine sa mergi cu becul aprins. Cum zice romanul :"pe rosu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, update la motor se face pe OBD. De ce trebuie desfacut ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

C'est du naspa, Bogdane, dupa ce ca nu ai buton (stii tu unde)......

Ca toate lucrurile din viata asta, sunt mai frumoase in teorie (calculator de bord) decat in realitate (pompa). :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Parola, numai la EDC 16 se face prin OBD, XCul meu nu e OBD16, deci the old way.

Oricum dupa resoftare consuma muuuult mai putin, cu 2 litri din ce vad eu, stiu ca suna aberant dar asta este.

Masina e alta acum si pot spune ca resoftarea a facut toti banii, in 10000km cred ca se amortizeaza ;D

@Maurice, haidi bre ca m-ai convins, la anu daca ma ajuta Doamne Doamne imi iau si eu una cu buton din ala smecher .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenind la consum vad ca si-a mai revenit, BCul afiseaza 10.4 iar real plin-plin a fost 11%. Acuma nu stiu cum sa intrerpretez astea, adica de unde erau diferentele acelea mari de tot.

Acum pana si estimarile facute de BC sunt reale, adica cu un plin 740km ceea ce este perfect real.

Inainte imi afisa 1000km si mai mult de 500km nu faceam (adica 13.2%), deci chiar nu inteleg de unde erau diferentele alea atat de mari si aberante. Acum afiseaza 740km cand am plinul facut, iar dupa 600km am alimentat fix 66L, adica 11% consum. Iar din acei 600km doar 150km au fost facuti in afara orasului si oricum in regim race .

Totusi poate consumul scadea dupa ciptuning? Eu la Golf aveam ciptuning dar nu am constatat nici o schimbare a consumului. Deci sunt in ceata rau de tot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa un chiptuning,eu cred ca o sa creasca consumul.

dandu-i mai multa putere,automat,iti trebuie mai mult carburant,mi se pare logic :(

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt o serie de chiptuning-uri care permit o crestere de putere si o scadere de consum. Greu de crezut dar adevarat  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine, pe masina veche, dupa cip imi consuma mai putin la un stil de mers normal. Daca ma dadeam la ea se schimba situatia.

Eu zic ca-i posibil.

Auzi Bogdane, nu cumva inainte erau mile si acum km sau litri si galoane  ???:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este corect ca un soft destept optimizeaza arderile dar totusi acum estimarile BC sunt aproape corecte, inainte imi afisa 10% consum dar consumul era 13% sau in afara orasului afisa 6,5% si era 8% .

Maurice la mine nu e in mile la galon, la Ursu e asa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum iarna consumul a scazut si destul de bine, eu nu inteleg care este logica, fizica spune exact invers, temperatura mica =>volum aer mai mare=> explozie mai mare=> consum mai mare si in plus acum las masina sa mearga la relanti destul de mult .

Ce naiba are masina asta de consuma mult la cald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum iarna consumul a scazut si destul de bine, eu nu inteleg care este logica, fizica spune exact invers, temperatura mica =>volum aer mai mare=> explozie mai mare=> consum mai mare si in plus acum las masina sa mearga la relanti destul de mult .

Ce naiba are masina asta de consuma mult la cald.

Bai Bogdane...ma dezamagesti.

Tocmai cand vroiam sa te laud ca ai toate raspunsurile...

Pai e o masina gandita in tarile scandinave, deci la frig si pentru frig.

De aceea merge mai bine iarna decat vara  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moama la asta nu m-am gandit dah ce fraier sunt ;D

Oricum razi tu razi dar si tie ti-a crescut consumul, sau nu mai recunosti acum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum razi tu razi dar si tie ti-a crescut consumul, sau nu mai recunosti acum ?

Am zis eu ceva de a mea ???

La mine este constanta .... cresterea consumului de cand am luat masina  ;D

Cel mai bun consum l-am scos luni noaptea cand m-am intors de la munte Predeal Bucuresti 6,1 l/100km.

Soseaua a fost pustie si din cauza strazii naspa (umezeala, polei, zapada) am mers mai incet. Oricum ama juns super, 2 ore si 15 minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now