Salt la continut


Codurile de eroare si rezolutiile lor


  • Please log in to reply
Acest subiect are 36 răspunsuri

#21 mironb

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieTg-Jiu
  • Auto:S40 B4194T M56 '98
  • Fabricatie:1998
  • Auto2:Suzuki Vitara JLX 16V
  • Fabricatie2:1996

Postat 01 March 2011 - 02:14 PM

Daca ai consumul asa mare, verifica bujiile, bobina/bobinele de inductie, debitmetrul, sonda lambda si filtrul de aer.
Sursă externă

#22 jujdejo

    Nou venit

  • Membru
  • Pip
  • LocatieTimisoara, Carei
  • Auto:Volvo 480 ES 2.0
  • Fabricatie:1995

Postat 11 March 2011 - 01:23 PM

dupa ce am citit codurile, cum trebuie sa sterg memoria???

#23 jujdejo

    Nou venit

  • Membru
  • Pip
  • LocatieTimisoara, Carei
  • Auto:Volvo 480 ES 2.0
  • Fabricatie:1995

Postat 30 March 2011 - 07:44 PM

Buna tuturor, am schimbat aprox. toate ce are legatura cu consum(bujiile, pompa de benzina, senzor de la volanta, senzor de temperatura, debimetru, sonda lambda...), masina acum merge frumos, astazi a primit sonda lambda nou, dar nu reusesc sa sterg codurile de eroare...a mai aparut acum codul 4-1-1 dar a fost schimbat senzorul de la "throttle valve"...si inca dupa ce a fost schimbata sonda lambda, becul de la bord tot ramane aprins...are cineva vero idee cum sa sterg codurile, sau pentru ce ramane aprins becul de martor de la bord(daca indica si altceva decat sonda lambda)? de apasat butonul nu reusesc, nici cu contactul pus, nici daca conectez la pinuri...
Merci anticipat!

#24 Adi2727

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieBrasov
  • Auto:Volvo 440, 1.9TD
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:960 B204FT
  • Fabricatie2:1991

Postat 31 March 2011 - 06:29 AM

E chiar in primul post din subiect descrisa procedura de stergere a erorilor, in atasamentul asta My link
Poti sa faci ca acolo sau pur si simplu sa deconectezi bateria cateva minute. ::)
"Part of the ship, Part of the crue"

#25 jujdejo

    Nou venit

  • Membru
  • Pip
  • LocatieTimisoara, Carei
  • Auto:Volvo 480 ES 2.0
  • Fabricatie:1995

Postat 31 March 2011 - 08:09 AM

Merci, am incercat de apasat butonul de cateva ori dar tot raman codurile memorate...
azi deconectez bateria(am mai incercat dar tot nu a sters nimic) si las peste noapte, sa vad daca are ceva efect:-)

#26 Adi2727

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieBrasov
  • Auto:Volvo 440, 1.9TD
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:960 B204FT
  • Fabricatie2:1991

Postat 31 March 2011 - 10:43 AM

Vezi postareajujdejo, la 31 March 2011 - 08:09 AM, a spus:

Merci, am incercat de apasat butonul de cateva ori dar tot raman codurile memorate...
...
Trebuie sa le citesti pe absolut toate inainte sa le poti sterge.
"Part of the ship, Part of the crue"

#27 soryn

    Junior

  • Membru
  • PipPip
  • LocatieBUCURESTI
  • Auto:VOLVO 440 2.0
  • Fabricatie:1996
  • Fabricatie2:2005

Postat 30 April 2011 - 10:41 AM

adi poate sa scoata bateria cu contactul pus la masina,asa am sters si codurile de eroare la mine.   cand am sters erorile sa cunoscut complet schimbare la motor.   bafta

#28 Mitea

    Nou venit

  • Membru
  • Pip
  • LocatieDeva
  • Auto:Volvo 460 GLE

Postat 21 May 2011 - 07:09 PM

Am testat ieri motorul, si imi da cod eroare 3-4-3 MAIN RELAY COIL> No voltage. Stie cineva ce releu-bobina e asta? Multumesc!

#29 Adi2727

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieBrasov
  • Auto:Volvo 440, 1.9TD
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:960 B204FT
  • Fabricatie2:1991

Postat 04 August 2011 - 09:07 PM

Pentru cei care au programul Vadis instalat, va ofer un pont pentru a putea vedea posibile rezolvari ale problemelor tehnice, cu introducere de simptom:

1. dupa ce introduceti datele masini... de preferabil VIN-ul, mergeti la pagina principala "main menu";
2. acolo o sa vedeti prima casuta din dreapta sus, denumita "Symptom entry", dati click;
3. casutele albastrite de sus, va spun pentru ce categorii de componente aveti rezolvari;
4. click... de exemplu pe engine/motor si o sa va apara diferite probleme organizate pe categorii... function/functionare, noise/zgomot, etc;
5. de aici dati click pe problema cu care va confruntati si apoi bifati casuta "Yes", prima din dreapta sus;
6. in acest fel se pot bifa mai multe simptome. Nu uitati, click pe simptom, apoi "Yes";
7. dupa ce ati introdus toate simptomele, dati click pe butonul "Read DTC's";
8. de aici programul va indruma spre conexiunea cu scule specializate de citire si stergergere a erorilor, gen VCT, Dice... pe care nici eu nu le am dar nu e o problema... apasati butonul "Cancel" din stanga jos;
9. Dupa ce dati "Cancel", va aparea casuta de dialog "Do you realy want to cancel...?", click yes;
10. Acum suntem in meniul in care se explica testarea componentelor care ar fi plauzibil sa fie defecte la simptomele introduse la inceput;
11. Dati click pe fiecare dintre ele, pe rand, din panoul de sus si urmariti pasii.

Multa bafta.

P.S. In cazul in care nu se albastresc casutele care va intereseaza, cele de la punctul 3, puteti incerca si alte combinatii de model (440/460/480), an de fabricatie, si motorizare... asemanatoare cu cele ale masinii voastre. De obicei, pe alte variante alese sunt mai multe simptome de introdus, neicluse la toate modelele... de exemplu: frane, probleme electrice, instrumente de bord, etc.

Valabil si pentru celelalte modele incluse in Vadis. Pana la modelele 2005.

Postare editată de Adi2727: 04 August 2011 - 09:36 PM

"Part of the ship, Part of the crue"

#30 Adi2727

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieBrasov
  • Auto:Volvo 440, 1.9TD
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:960 B204FT
  • Fabricatie2:1991

Postat 24 March 2012 - 07:03 PM

Dupa ce am observat cum se citesc codurile de eroare cu ajutorul diagnozei on-board, este timpul sa invatam cateva notiuni elementare de programare facute cu ajutorul cutiutei magice.

Programare inchidere centralizata cu alarma sau fara. Valabil pentru modelele 440/460 fabricate dupa 1.01.1995.

Pentru a intelege procedura pe deplin este important sa ne familiarizam cu un nou termen, adica DTM.
Diferenta dintre DTM si DTC este ca DTC este un raspuns de secventa eroare, pe cand DTM este o secventa ce presupune raspuns faptic al unei componente sau modificarea/reprogramarea parametrilor unui sistem/componenta.

Sa revenim la subiect. Dupa 1995 alarma este in acelasi modul cu al inchiderii centralizate, este doar on sau off dar ea este acolo. Este vorba despre alarma basica, care doar porneste avariile, afecteaza comportamentul led-ului din bord si dupa caz, activeaza claxonul sau sirena... la detectarea de usa/capota/portbagaj deschise sau contact, fara utilizarea telecomenzii.

Cum se activeaza alarma:
- se introduce pinul in slotul nr.1;
- se apasa de 5 ori consecutiv butonul pentru maxim 1 secunda la fiecare apasare (DTM5);
- la scurt timp ledul va ramane aprins. cat timp este ledul aprins se incepe introducerea urmatoarei secvente, de forma: 3x consectutiv si se asteapta aprinderea ledului; 4x consecutiv si se asteapta aprinderea ledului, 1x... dupa care cutiuta va incepe sa transmita codul pe care este programata.
- daca raspunde 3-6-1, inseamna ca este programata doar inchidere centralizata (cu imobilizator), fara alarma;
- daca raspunde 3-6-2... = alarma
***********************************************
- in cazul incare dorim sa activam alarma, recurgem la DTM6;
- procedura este identica cu cea descrisa mai sus, numai ca pentru a intra in DTM6 se apasa butonul de 6 ori consecutiv;
- odata ledul aprins, cat acesta este inca aprins, se introduce secventa de programare 3-6-2;
- cam asta ar fi tot. Eventual se poate verifica reusita operatiunii prin reintroducerea dtm5 si tastarea 3-4-1; daca sistemul raspunde 3-6-2 operatiunea s-a efectuat cu succes.

Este usor de efectuat, totul sta in respectarea introducerii bucatii de cod atat timp cat ledul este aprins. S-a introdus de exemplu 4... se asteapta ledul sa stea aprins, iar cat timp este ledul aprins se introduce noua secventa de cod... si asa mai departe.
Observatie: pentru siguranta reusitei, preliminar sa va asigurati ca nu exista erori (DTC) la slotul respectiv, in cazul de fata 1.

Mai departe, daca doriti o alarma mai complexa se trece la achizitionarea modulului de control senzori miscare, senzorii, modul control sirena, etc...

Spor.

Thumbnail atasat

  • dtm5 dtm6.jpg

"Part of the ship, Part of the crue"

#31 Adi2727

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieBrasov
  • Auto:Volvo 440, 1.9TD
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:960 B204FT
  • Fabricatie2:1991

Postat 24 March 2012 - 08:08 PM

O mica completare:
dupa "- cam asta ar fi tot. Eventual se poate verifica reusita operatiunii prin reintroducerea dtm5 si tastarea 3-4-1; daca sistemul raspunde 3-6-2 operatiunea s-a efectuat cu succes."... se asteapta ledul sa se aprinda si se apasa butonul cel putin 5 secunde pentru a finaliza secventa.

Postare editată de Adi2727: 24 March 2012 - 08:10 PM

"Part of the ship, Part of the crue"

#32 Roberto

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieArad
  • Auto:Volvo
  • Fabricatie:2006
  • Auto2:Volvo
  • Fabricatie2:2006

Postat 26 March 2012 - 03:59 PM

Vezi postareaAdi2727, la 04 August 2011 - 09:07 PM, a spus:

Pentru cei care au programul Vadis instalat, va ofer un pont pentru a putea vedea posibile rezolvari ale problemelor tehnice, cu introducere de simptom:

1. dupa ce introduceti datele masini... de preferabil VIN-ul, mergeti la pagina principala "main menu";
2. acolo o sa vedeti prima casuta din dreapta sus, denumita "Symptom entry", dati click;
3. casutele albastrite de sus, va spun pentru ce categorii de componente aveti rezolvari;
4. click... de exemplu pe engine/motor si o sa va apara diferite probleme organizate pe categorii... function/functionare, noise/zgomot, etc;
5. de aici dati click pe problema cu care va confruntati si apoi bifati casuta "Yes", prima din dreapta sus;
6. in acest fel se pot bifa mai multe simptome. Nu uitati, click pe simptom, apoi "Yes";
7. dupa ce ati introdus toate simptomele, dati click pe butonul "Read DTC's";
8. de aici programul va indruma spre conexiunea cu scule specializate de citire si stergergere a erorilor, gen VCT, Dice... pe care nici eu nu le am dar nu e o problema... apasati butonul "Cancel" din stanga jos;
9. Dupa ce dati "Cancel", va aparea casuta de dialog "Do you realy want to cancel...?", click yes;
10. Acum suntem in meniul in care se explica testarea componentelor care ar fi plauzibil sa fie defecte la simptomele introduse la inceput;
11. Dati click pe fiecare dintre ele, pe rand, din panoul de sus si urmariti pasii.

Multa bafta.

P.S. In cazul in care nu se albastresc casutele care va intereseaza, cele de la punctul 3, puteti incerca si alte combinatii de model (440/460/480), an de fabricatie, si motorizare... asemanatoare cu cele ale masinii voastre. De obicei, pe alte variante alese sunt mai multe simptome de introdus, neicluse la toate modelele... de exemplu: frane, probleme electrice, instrumente de bord, etc.

Valabil si pentru celelalte modele incluse in Vadis. Pana la modelele 2005.
Adi unde e butonul Read DTC's ?

Thumbnail atasat

  • readdtc.jpg

Servicii IT - Website-uri, Consultanta, Achizitii, Mentenanta, Service
Ulei original Volvo

Gone - S40 T5 - Missed !
Gone - Corsa C 1.3cdti
Pejos 206 - aka Dezastrul
Next - Rrrrrrr, S60Rrrrrr

0746.099.706

#33 Adi2727

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieBrasov
  • Auto:Volvo 440, 1.9TD
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:960 B204FT
  • Fabricatie2:1991

Postat 27 March 2012 - 09:53 AM

La mine merge: Capture1.JPG

Verifica la configurator daca ai bifate optiunile ca aici: Capture2.JPG
"Part of the ship, Part of the crue"

#34 agsabin

    Nou venit

  • Membru
  • Pip
  • Locatieploiesti
  • Auto:volvo 460
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:megane
  • Fabricatie2:2006

Postat 13 August 2012 - 07:23 PM

salut, am si eu un 460 care saracu l-am luat intr-o stare DARAMATA !!!

mi-au iesit urmatoarele erori :
la pinul 7 - 127 si 212
la pinul 2 - 113 si 343
la pinul 3 - 411 , 421 , 431 , 432 , 433 , 423 , 444 , 313 , 323 , 413

am testat de vreo 3 ori sa fiu sigur ca le da tot pe acestea ...

dar pe unele nu le-am gasit, si nici nu am inteles exact care cu cine voteaza ...

any help ?



merci anticipat

#35 Adi2727

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieBrasov
  • Auto:Volvo 440, 1.9TD
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:960 B204FT
  • Fabricatie2:1991

Postat 14 August 2012 - 11:17 AM

Salut

Cam multe erori... Tocmai de asta ar fi bine sa le stergi, dupa care sa dai o tura (in care sa depasesti 50km/h) inainte sa le citesti din nou.

Daca iti apar aceleasi erori din nou, ar fi bine sa verifici masele, de coroziune.
In special cea de la panglica "-", unde vine prinsa pe caroserie (in lateralul bateriei).
Mai e o masa care ar merge verificata, sub bord, prinsa de stalpul A stanga. Cel mai bine ai acces la ea, daca scoti soclul releelor de sub capota. Nici asa nu vezi mare lucru dar macar poti scoate mufa sa ii dai cu un spray de contacte pe ea.

In caz ca nu rezolvi, cu masele, cam astea ar fi posibile explicatii ale erorilor:
- pinul 3.
Mai mult ca sigur ca e o eroare intermintenta undeva, posibil provocata de un senzor ABS care nu e fixat bine in locas. Incepe cu cele din fata. Trebuie ca senzorul sa fie "lipit" de fuzeta. Dai cu wd40 din abundenta pe ele, astepti sa isi faca efectul, dupa care bati cu (responsabilitate) un ciocan de plastic in el si il mai strangi... cu finete, ca e surub destul de mic. Mai poti verifica traseul cablurilor de abs. Cel din stanga are o mufa undeva sub filtrul de aer, care e posibil sa fie plina de pamant.
Erori la ABS mai pot proveni si din uzura suspensiei/directiei fata... bucsi, pivoti, etc.
- pinul 2 si 7, inainte sa verifici componentele, verifica toate sigurantele. Sunt descrise aici, cat si amperajul care trebuie sa il aiba.
  La pinul 2... 113 zice ca e intrerupt circuitul electric la injector/injectoare. Ce motor e?
Combinat cu 343, trebuie testat releul principal din spatele torpedoului. Ca sa nu trebuiasca sa scoti torpedoul afara, il poti testa din diagnoza. La pinul 2, apesi de 3 ori cate o secunda, consecutiv si cand e aprins ledul apesi inca odata de 3 ori... ar trebui ca releul sa click-aie.
Pinul 7... Cand pui contactul, se aprinde si se stinge becul SRS din bord?
127 circuit deschis sau scurt-circuit.
212 rezistenta prea mare in modulul volanului

Ideal ar fi sa cauti si sa instalezi programul de service Volvo, Vadis Se gaseste pe net, are vreo 4GB.
Sunt descrisi acolo pasii pe care trebuie sa ii urmezi la testarea componentelor ce cauzeaza erorile de la 2 si 7.
Poti rezolva singur toate problemele, nu e mare filosofie... oricum la service-uri nu prea se pricepe nimeni la electrica de 400. Si daca mai ai intrebari, te ajutam si noi.
Bafta.
"Part of the ship, Part of the crue"

#36 agsabin

    Nou venit

  • Membru
  • Pip
  • Locatieploiesti
  • Auto:volvo 460
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:megane
  • Fabricatie2:2006

Postat 14 August 2012 - 09:24 PM

pai sa le iau cu inceputul ...

masina e din 1996 cu motor de 1.8 benzina, are 299000 la bord ... si scoate ceva fum normal daca ii dai peste 3000 ture ...
cand am luat-o era DARAMATA .... din dementa am schimbat toata directia fata, bucsaraia, bucse bascule, pivoti,bucse cadru si tot ce mai era p'acolo ...
SRS ramane aprins
ABS  ramane aprins ( o sa mai verific odata cum zici tu )
sonda nu o o are pe traseu ( adica pe cotul de la evacuare acolo unde zic eu ca ar fi trebuit sa fie sonda, acum e un dop ... inainte sa ii fac revizia ( am schimbat toate filtrele - inclusiv carburant, si ulei ) becul de la sonda ramanea verde aprins in bord, acuma sta aprins vreo 15 sec cand pui contactul dupa care se stinge ...

jantele le-am schimbat , acum e incaltata cu 215/40/16 ...dar fiind cam rigida o sa trec la 205/55/16 ... inainte avea tablele pe 14 de Volvo ...

daca e mai clar acum si imi poti da un sfat mai bine legat de ceea ce am eu iti/va multumesc anticipat !


cum se sterg definitiv erorile ( ca sa inteleg clar ... )


Sabin

#37 Adi2727

    Membru de Onoare

  • Membru
  • PipPipPipPipPip
  • LocatieBrasov
  • Auto:Volvo 440, 1.9TD
  • Fabricatie:1996
  • Auto2:960 B204FT
  • Fabricatie2:1991

Postat 18 August 2012 - 09:00 AM

Vezi postareaagsabin, la 14 August 2012 - 09:24 PM, a spus:

cum se sterg definitiv erorile ( ca sa inteleg clar ... )
Intai trebuiesc citite toate codurile, dupa care apesi butonul 5 secunde...
E descris si in pdf-ul din primul post.
Mai poti incerca sa iei borna minus, cu contactul pus, vreo 10-15 minute...

Postare editată de Adi2727: 18 August 2012 - 09:00 AM

"Part of the ship, Part of the crue"




0 membri citesc acest subiect

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

 

trafic ranking

Statistici web