Guest V70XC

Probleme pe parte electrica.

20 posts in this topic

Ieri seara am parcat masina pentru 4 ore.

Cind m-am intors, am deschis masina normal cu telecomanda si am constatat urmatoarele:

CD-ul cu muzica era iesit din aparat, pornesc motorul dupa care vreau sa aprind lumina in interior si nu merge, trapa deasemenea nu functiona si inchiderea centralizata de pe usa nu functiona.Daca deschideam usa se aprindea lumina in interior, centralizata functiona dar numai din telecomanda.In rest geamurile, oglinzi totul functiona normal.....

Ajuns acasa las masina cam 15 min. inchisa, dupa care revin sa verific sigurante...etc, numai ca acum totul functiona perfect!!!

Presupuneri:

-am uitat ceva aprins la masina si atunci masina a intrat intr-un fel de protectie eliminind cumva citiva consumatori.Tin minte odata cind am uitat pozitiile aprinse(la volvo nu te avertizeaza cind uiti pozitiile apinse), s-a descarcat bateria si a iesit cd-ul din locul lui.

Nu situ daca are vreo influenta faptul ca am parcat masina cu spatele ridicat cam la 35 garde.Alarma nu a sunat, pozitiile nu le am uitat aprinse...nu stiu ce sa zic!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Tu ai alarma de fabrica (VGLA-ul) ? S-ar putea sa o fi luat-o asta in balarii si sa fi facut figuri deadlock-ul, desi din cate stiu nu e legat de iluminare.... Sau o siguranta sa se fi miscat de la locul ei si cand ai trantit usa s-a reasezat... ? Verifica-le pe toate si mai ales uita-te daca inchiderea centralizata si alarma sunt pe aceeasi siguranta...

    Bafta maxima si uita-te prin schemele electrice postate de S40 in forumul de S/V40 si vezi daca poti identifica ceva !

Share this post


Link to post
Share on other sites

deja ceea ce povestesti tu este de domeniul SF-ului.... :)

nu cred ca alarma poate influenta cd-ul, mai ales ca nu este alimentat fara cheia in contact si cel putin pozitia 1. (sa nu-mi sariti in cap: stiu ca exista doua alimentari una continua - ptr. memorie - si o a doua pe contact) deci, cat timp nu ai contactul pus nu are cum sa iasa cd-ul.

despre lumina din interior si inchiderea centralizata aici poate fi aplicata varianta cu siguranta, cu toate ca pentru a mea sunt doua circuite diferite, deci doua sigurante. in consecinta coincidenta de a se strica amandoua odata mi se pare imposibila. poti incerca curatarea, si eventual schimbarea, acelor sigurante oxidate - daca exista.

bafta!

M.

(da-mi un PM cu zona in care stai. poate trec sambata sa te ajut - daca crezi ca este necesar - si , cel mai important, sa-ti vad si eu masinuta.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai chestia cu CD-ul e a 2-a oara cind mi se intimpla.

Atunci cind s-a descarcat bateria complet, nu mai aveam nici o functie, era totul mort si cd-ul afara, probabil asa isi da Volvo duhul, scoate limba afara ;D

Ce sa zic?...eu banui o cadere de tensiune...ceva de genul asta........

O mai las sa vad daca mai face figuri, de atunci nu a mai facut deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chestia cu limba este dementiala... :))

ma intreb cum ar fi procedat in cazul unui casetofon ?!? sau, daca nu are cd introdus ce mai scoate??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

...bujiile ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea mai nasola a fost ca nu stiam ce sa fac.Cutie automata, 4x4...nu puteam sa o scot nici din garaj.Ma gindeam sa nu stric ceva....Pina la urma mi-a dat cineva curent si am rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am avut probleme cu telecomanda.Am inchis din a 4-a incercare usile la masina.Cind m-am intors la masina nu am reusit deloc sa deschid usile cu telecomanda,Asa ca am deschis cu cheia si m-am suit in masina, alarma incepind sa sune.Am mai incercat de citeva ori din masina, in cele din urma a functionat.

Dupa evenimentul asta telecomanda a functionat normal.O sa-i schimb bateria la telecomanda, dar eu nu cred ca este de acolo problema.

NU am incecat sa dau drumul la motor in timp ce suna alarma, banuiesc ca nu trebuia sa porneasca in mod normal!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ceea ce scrie in manualul meu, manevra cu deschisul usii din cheie se foloseste exact cand ajungi in situatii amintite de tine, adica zero baterie in telecomanda. In momentul in care pui cheia in contact si immobilizer-ul citeste cheia, da comanda VGLA-ului (alarmei) sa se inchida.

Deci motorul ar fi pornit, sau cel putin in mod normal trebuie sa porneasca si alarma sa se opreasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...desteapta treaba, o sa incerc sa pornesc cu alarma pusa sa vad ce se intmpla.

In ceea ce priveste telecomanda sa vad cind am timp sa-i schimb bateria, desi acum functioneaza normal si da comanda chiar si de la 20-25m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Daca zici ca merge si de la distanta aia eu zic sa o lasi in pace. Poate a fost doar o figura... Dar totusi e cam ciudat ce se intampla, ba scoate limba, ba nu te lasa sa-l deschizi... Presimt ceva probleme mai nasoale in curand :( Si fir-ar sa fie n-am nici cea mai mica idee ce sa verifici. De-obicei daca scade range-ul la telecomanda, inseamna ca e cazul sa schimbi bateriile. Acu' poate sa fie si altceva, sistemul de transmisie sa mearga si la o tensiune mai mica, insa generatorul de coduri (alarma noastra are un sistem de "code rotation" pentru a fi mai greu de "spart") sa ceara tensiune de lucru mai mare.

    Cu prima ocazie cand incepe sa faca figuri in mod frecvent, incearca cu cealalta telecomanda. Daca merge, e clar de la ce e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cealalta telecomanda saraca merge numai pe inchis ;D.

Au fost ceva probleme in trecut cu ea, acum e legata toata cu scoci si mai mult a stat intr-un plic si a curs o solutie lipicioasa din ea.Cind am timp am sa o curat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e switch-ul de "unlock" busit, ad-o la mine, ca lucrez intr-o firma de proiectare de circuite integrate... Si sigur gasesc un micro-switch si pentru telecomanda ta :) Am si cu ce sa-l lipesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea mai nasola a fost ca nu stiam ce sa fac. Cutie automata, 4x4...nu puteam sa o scot nici din garaj.Ma gindeam sa nu stric ceva....Pina la urma mi-a dat cineva curent si am rezolvat problema.

cu cheia pe pozitia 1 poti sa duci maneta pana in pozitia N

Azi am avut probleme cu telecomanda.Am inchis din a 4-a incercare usile la masina.Cind m-am intors la masina nu am reusit deloc sa deschid usile cu telecomanda,Asa ca am deschis cu cheia si m-am suit in masina, alarma incepind sa sune.Am mai incercat de citeva ori din masina, in cele din urma a functionat.

Dupa evenimentul asta telecomanda a functionat normal.O sa-i schimb bateria la telecomanda, dar eu nu cred ca este de acolo problema.

NU am incecat sa dau drumul la motor in timp ce suna alarma, banuiesc ca nu trebuia sa porneasca in mod normal!?

mai mult ca sigur e modulul de alarma bulit. In momentul in care deschizi cu cheia, alarma nu trebuie sa sune; masina se dezarmeaza in mod normal. Oricum, exista o procedura de a dezactiva alarma de la masina, asta pentru cazul in care se duce de tot si dureaza pana gasesti un modul, sau poate nu mai vrei sa o repari, fiind super scump acel modul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deja ceea ce povestesti tu este de domeniul SF-ului.... :)

nu cred ca alarma poate influenta cd-ul, mai ales ca nu este alimentat fara cheia in contact si cel putin pozitia 1. (sa nu-mi sariti in cap: stiu ca exista doua alimentari una continua - ptr. memorie - si o a doua pe contact) deci, cat timp nu ai contactul pus nu are cum sa iasa cd-ul.

nu mai sunt demult 2 alimentari. memoria e cmos. poate sa stea si 3 luni fara baterie si nu o sa-si piarda memoria.

singura problema este ca daca opresti radio fara a il inchide pe off din buton, si il tii mai mult de 24 de ore nealimentat, el se va bloca automat adica va afisa OFF, deci nu poti nici macar introduce codul. Trebuie sa-l tii 2 ore (depinde de model si de generatie, dar intre 1,5 ore, la cele mai vechi de pe 850 pana la 3 ore modelele noi cu CD-chander 3U) cu cheia pe pozitia 1, si scula alimentata sa te lase sa introduci codul din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupuneri:

-am uitat ceva aprins la masina si atunci masina a intrat intr-un fel de protectie eliminind cumva citiva consumatori.

nu exista asemenea protectie. Insa, incepand dela modele 850 si din ce in ce mai avansat, computerul de bord este capabil sa selecteze modulele defecte si sa le scoata alimentarea pentru 20 de secunde. Astfel daca de ex. ceva la trapa si iti blocheaza motorul, sau acesta este defect si suge curent mai mult, atunci computerul scoate alimentarea la aceste module. In mod evident, fiind mai multe module pe acelasi releu, sunt mai multe chesti care se vor opri.

Chestia este din ce in ce mai selectiva, astfel incat la modelele noi sunt putine modulele care functioneaza pe acelasi releu/dispozitiv de comanda/siguranta astfel incat este posibila izolarea defectelor mai usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai mult ca sigur e modulul de alarma bulit. In momentul in care deschizi cu cheia, alarma nu trebuie sa sune; masina se dezarmeaza in mod normal. Oricum, exista o procedura de a dezactiva alarma de la masina, asta pentru cazul in care se duce de tot si dureaza pana gasesti un modul, sau poate nu mai vrei sa o repari, fiind super scump acel modul.

La V40-ul meu cheia nu face decat sa deschida TOATE 4 usile daca este folosita la incuietoarea soferului. Alarma continua sa functioneze si se declanseaza la deschiderea oricareia dintre usi, portbagaj sau capota motor. Si in manual scrie acest lucru, alarma dezactivandu-se cand se pune contactul pe pozitia II.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inseamna ca sunt diferente intre modele de usa/canada si europa, diferente destul de mari.

oricum e stupid, sa trebuiasca sa pornesti motorul ca sa opresti alarma. aici la toate modelele cand folosesti cheia se deschide usa sofer sau toate si anuleaza alarma depinde cum functiona si butonul unlock de pe telecomanda. are exact aceeasi functiune.

daca ai apasat din greseala acel buton si nu ai intrat in masina (idem si pentru butonul trunk) atunci in 2 min se activeaza alarma si usa se inchide automat. deasemeni aceeasi operatie (cheia in usa sau buton unlock, aprinde luminile interioare si  pozitia); la noi e o regula cu luminile astea, masinile trebuie sa-si semnalizeze prezenta daca exista eventualitatea ca o persoana sa fie in ea sau pe langa ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai am o idee plecand de la prima postare a omului.

inchiderea centralizata, alarma si trapa sunt pe acelasi circuit de comanda si alimentare; deci un defect (ocazional sau permanent) al uneia din aceste componente ar duce la nefunctionarea, sau probleme cu toate. insa nu are legatura cu sistemul audio, aici ma depaseste.

deci, desi poate parea stupid, eu as verifica broasca (incuietoarea) de pe usa sofer. In realitate nu ai ce verifica mare lucru, e o chestie capsulata si deci mai usor ar trebui schimbata.

broasca aia face o multime de functiuni in afara de a tine usa inchisa. Are in ea mai multe microswitch care comanda:

alarma, inchiderea centralizata, luminile rosii de pe usa, lumina alba de la picioare, lumina de pe plafoniera, soneria de usa deschisa, indicatorul de usa deschisa.

deci un scurt sau o problema in aceasta broasca ar duce inclusiv la nefunctionarea trapei, si a luminilor de sus.

de verificat zic eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now