blueazimut

Fum cand o calc,fara vlaga...

12 posts in this topic

De vreo 2 sapt S40 lu tata 1.6D din 2005 110.000km,a inceput sa scoata fum cand o calca,uneori parca se simte o intrerupere in timpul accelerarii...daca mergi batraneste cu ea pare ok,nu scoate fum...

De obicei alimenta de la OMV,dar de vreo 3-4 luni am alimentat numai de la Rompetrol(bonuri motorina) + ceva motorina din Bulgaria OMV si Turcia ceva de la ei de pe autostrada ...Asadar am dat vina mai intai pe motorina...

Deci acum suntem cu masina desfacuta si ne pregatim sa schimbam filtru de motorina sperand ca este infundat si el este de vina...dar cand am scos cele 2 furtunase din filtru nu a curs deloc motorina...nu ar fi trebuit sa curga ceva motorina???? Mentionez ca acum am schimbat si filtru de aer...

Sunt bine venite idei despre ce ar putea fi de vina...oricum o sa ma duc cu ea la service sa ii schimb cat de curand si distributia dar am zis sa ne bagam si noi putin nasu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

FUM = motorina nearsa. Asta inseamna orice de la injectoare decalibrate pana la turbina dusa. Filtru, valva control turbina, actuator turbina, pompa injectie, etc etc etc. Luati-o usurel si mai ales ajutati-va de un tester daca aveti de unde, in caz ca apar ceva erori pe bord !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope...nici o eroare...

taicamiu se gandea sa bage compresoru sa sufle in furtunu de alimentare care intra in filtru...poate strica ceva???am vazut ca teoretic ar trebui sa fie o pompa in rezevor si un filtru mic...ar putea s-o dileasca pe asta daca baga presiune???

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU FA chestia asta, dupa aia n-o mai amorsezi in veci ! Nu e Dacie sa se infunde tzevile !

Share this post


Link to post
Share on other sites

err....ok....thanks....ziceai de filtru???care filtru???

filtru ala mic de la rezervor se schimba des???

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aer, scuze pt. lipsa completitudinii raspunsului :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gata..a luat-o...amorsasem filtrul in prealabil...sa vdm cat fum o sa iasa mai incolo dar pare sa fie pe drumul cel bun...

ps:am obs ca am un tub crapat:de la Inlet manifold care duce in jos,trecand pe langa alternator...ala incotro se duce si ce face???vad ca scapa aer pe acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se duce la intercooler si e spart, atunci scapa presiune pe acolo si in loc sa-ti ajunga ce iese din turbina comprimat IN MOTOR, scapa pe la gaurica aia... Si atunci ala e de vina !

Share this post


Link to post
Share on other sites

am atasat poza din Vadis...reperul nr 5,cod 30677984...

cred ca vorbim despre acelasi lucru,nu?asta sa fie de vina pentru fumul negru????

post-1314-12877862867206_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

99%... Ala e furtun de presiune... Se schimba codul in 30756067 - 370RON. Daca exista pierderi pe traseul Turbina -> Intercooler -> galerie de admisie, e normal sa-ti dea cu fum, pt. ca aerul masurat de debitmetru INAINTE de turbina nu mai ajunge in aceeasi cantitate in galeria de admisie, insa motorina e injectata conform ACELUI AER MASURAT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foarte enervante probleme astea cu furtunele de presiune, dau mari batai de cap si daca nu ai noroc sa le gasesti te arde la buzunar.

Un amic a patit cu un Mercedes 220 CDI, i s-a spart furtunul de la intercooler, avea o gaura cat degetul ( ulterior descoperita de mecanic ), la fel i se manifesta, nu tragea nici cum, baga pedala in fund si nu urca mai mult de 2000RPM si 80KM\h  ;D ;D

Bine ca ai gasit buba, bafta

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now