REPARATIE REGULATOR PRESIUNE COMBUSTIBIL

avx
By avx in Reparatii de unul singur (DIY),
Iata ca a sosit timpul sa-mi rezerve si mie Volvache o surpriza! (placuta, tinand cont de faptul ca am castigat experienta... ). Specific faptul ca masina se comporta imbecabil, singura observatie fiind cea legata de cresterea sesizabila a consumului de carburant (aprox. cu 1 L), pe care am ignorat-o prin prisma faptului ca am schimbat producatorul motorinei. Intr-una din zilele trecute, uitandu-ma cu un ochi critic la masina, am observat niste scurgeri sub motor, in partea dreapta fata. La prima vedere, (pipait, mirosit, etc... ) am fost tentat sa cred ca este vorba de ulei...banuiam ca provine de la compresul A/C. Ajuns acasa, canal, scuturi date jos si...surprizaaaa! Pe tot blocul motor, partea din fata am constatat o pelicula "imbacsita" de ulei, motorina si praf, ma rog...tot "tacamul" specific RO. Compresorul si clima OK. Am dat jos capacul de protectie al motorului si am constatat ca "izvorul" nemultumirilor mele se afla IN mufa regulatorului de presiune combustibil, din pompa de injectie. Practic, PRIN mufa curgea motorina. In mod normal, ar fi trebuit sa ma "scarpin" de vreo 240 de euro sa inlocuiesc acel regulator, insa tinand cont de faptul ca acesta isi facea treaba, am decis (se pare inspirat -  ) sa-l repar. Pentru cei care s-ar putea confrunta cu o problema similara voi descrie un DIY. Nu aveti nevoie decat de un torx de 25, o surbelnita lata si...un ciocan ! Regulatorul este fixat de corpul pompei de injectie prin cele 3 suruburi torx. Dupa desfacerea acestora, se roteste prin miscari "line" stg/drp si se extrage din corpul pompei. Practic, regulatorul este compus din 3 elemente: - CORPUL REGULATORULUI ( contine bobina si contactul mufei de alimentare a acesteia) - PISTONAS - ELEMENT DE DISTRIBUTIE A MOTORINEI Elementul de distributie este CAPSULAT in corpul regulatorului. Aici intervine scula universala: prin batai usoare cu un ciocan de plastic sau cauciuc pe marginea corpului regulatorului, in zona de contact apar tensiuni ce duc la "depresarea" elementului de distributie. In interiorul corpului regulatorului, se afla un pistonas care prin miscarea indusa de bobina, dozeaza presiunea motorinei. Lubrefierea acestuia se realizeaza cu ajutorul motorinei. Aceasta patrunde in cilindrul format de interiorul bobinei, printr-un orificiu practicat pe toata lungimea pistonasului. Intre elementul de distributie si bobina se afla un o-ring care nu permite motorinei sa patrunda intre corpul regulatorului si bobina. (respectiv, mai departe, catre mufa! ) Problema principala nu a constat in identificarea defectului ci in procurarea acestui o-ring. In consecinta, dupa o analiza "atenta" si un "studiu de piata" aprofundat, am gasit piesa necesara la un magazin cu piese pt TRACTOARE!  (Stiu! O sa curga multa "cerneala" pe marginea acestui subiect...Matrixxx  va fi "scriitorul" meu preferat    ) Cert este faptul ca o banala garnitura de pompa de injectie pt tractoare, in valoare de 0,70 RON, mi-a rezolvat problema intr-un mod mai mult decat "elegant". Si pt ca deja comandasem si un set de garnituri (15 euro) pt elementul de distributie, la asamblarea regulatorului le-am montat si pe acestea. Asamblarea regulatorului nu pune nici un fel de problema, elementul de distributie combustibil "presandu-se" automat prin simpla strangere a regulatorului la corpul pompei de injectie. Pt a completa descrierea operatiunii afisez si cateva poze. Calde salutari si drumuri fara probleme! Best, avx
  • 28 replies