Silviu_52000

probleme cutie viteze aumata s80

26 posts in this topic

:'(Ma numesc Silviu si am un volvo s80 din 2002 motor 2401 D4  163 caluti, cutie automata. Am o problema cam grava la cutie, si poate ma puteti ajuta, si anume: imi smuceste cind o bag in R sau D, nu totdeanu dar foarte des, mi s-a spus de ceva mecanici ca ar fi inceputul sfirsitului cutiei. Ce credeti?  Ce sa fac ca imi este groaza cind ma urc la volan si ma gindesc, daca as schimba uleiul ? 

                              Va multumesc  :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci la cutii automate se schimba uleiul ....dar nu stiu sa ti spun daca rezolva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

la fel si la mine

sper dupa ce ii schimb uleiul sa nu mai faca

Share this post


Link to post
Share on other sites

l-am scimbat eu azi...masina face la fel....de la volvo mi-au zis ca poate si o supapa din cutie care trebuie schimbata sau curatata ca nu mai inchide bine......ce-i drept era aproape negru..trebuia schimbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea CV facea un pic cam urit la schimbarea de pe N pe D sau N pe R. Am schimbat uleiul (Castrol ATF III TQ - de tip Dexron III H) si filtrul si nu mai face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si la mine la 740 e la fel. Am diminuat fenomenul si aproape a disparut dupa ce am schimbat flansa de cauciuc de la mijlocul cardanului ,am schimbat uleiul din cutie si filtrul de ulei din cutie-este o sita -.Mai trebuie sa te uiti si la articulatii pt ca o bucsa uzata poate amplifica fenomenul. La fel si lipsa uleiului -ma refer la faptul cand esti sub nivel -poate avea aceeasi sintoma dar se poate si opri motorul in mers.Verifica - bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

La feraru filtrul este in mijlocul cutiei automate si se schimba doar dupa ce faci cutia bucati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daia il intreb pe @selc2009 , ca vad ca are tot un s80

esti sigur ca au schimbat filtul de la cutie automata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

El are alta cutie, el are cutia de GM in 4 viteze, la ala nu faci cutia bucati pt a schimba filtrul, demontezi capacul de jos, schimbi filtrul, pui capacul la loc si bagi ulei, simplu ca buna ziua .

Share this post


Link to post
Share on other sites

domnu ferraru are cutia cu 5 trepte aisin-warner de mitsubishi ?

asai si la v40 meu nu am gasit filtrul nicaieri ;nici vadisul nu zice ca trebuie schimbat ;

nici uleiul  numai completat;sau schimbat la 150000 mile daca masina o facut taxi sau tracta remorca;

eu am schimbat uleiul cu ala original volvo ii cam scump

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din aia are AW50 cu 5 trepte si filtrul in centrul cutiei,filtru care nu se schimba niciodata .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

astia japoneze is smechere rau

eu numa  uleiul am schimbat ;

ps :pe forum ii de vinzare ulei la pret bun pt cutia aceasta; ii trebuie ulei special ;

se gaseste la pret foarte bun in comparatie cu cat am dat eu pe el

Ne mai jucam mult asa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul este mijloc jos. Am vazut si eu cum sa schimba ca am stat linga masina (data viitoare fac singur). Se desface minibaia de ulei (dupa aspirarea surplusului prin joja), se scoate cel vechi (filtrul nou vine cu etansare cuplaj) se inlocuieste, se curata garnitura si se etanseaza (tipic romanesc cu silicon). Inainte de alimentare cu ulei se pun 2 litrii din cel nou, se scoate o teava pentru golire ulei convertizor, se porneste motorul aprox 40-50 sec, dupa care se opreste. Se recupleaza teava si se adauga ulei dupa preferinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cutia ta este foarte simplu, la alea in 5 trepte e mai greu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

la noi numai chirurgical se schimba filtrul  ;D ;D ;D:

nu are baie numai capacul pe laterala unde sunt valvele de control ;

restul e aluminiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

:'(Ma numesc Silviu si am un volvo s80 din 2002 motor 2401 D4  163 caluti, cutie automata. Am o problema cam grava la cutie, si poate ma puteti ajuta, si anume: imi smuceste cind o bag in R sau D, nu totdeanu dar foarte des, mi s-a spus de ceva mecanici ca ar fi inceputul sfirsitului cutiei. Ce credeti?  Ce sa fac ca imi este groaza cind ma urc la volan si ma gindesc, daca as schimba uleiul ?   

                               Va multumesc )

Du-te la gemenii pe dimitrov ( andrei Saguna)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este inceputul sfarsitului, sfarsitul vine mereu insa anuntat, de obicei de un mesaj in bord care spune ca ai probleme cu CV.

Oricum intrebarea este uleiul a fost schimbat vreodata?

Ai eroare in bord de CV ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut toti membrii Volvo-club.ro !

De cateva zile sunt posesorul unui S80 D5 automatic 2003. Mi-am dorit masina asta de multi ani, insa din lipsa fondurilor, nu mi-am permis sa o am pana nu a implinit 7 ani (cei de acasa). Din pacate, ca la orice masina rulata, in pret intra si "pachetul de defectiuni", care nu e inclus la masinile noi. Daca unele nu ma streseaza atat de tare (se abureste un far, scartaie ceva cand ajung aproape de capat la virajul dreapta, etc), una din probleme ma sperie tare. Dupa ce am ajuns acasa cu ea, dupa 3000km, am observat ca are o smucitura cand bag din N in D sau in R. Smucitura asta are o intarziere de aprox. 1 sec de la punerea levierului in D sau N. Rece nu face deloc.

Am citit pe acest forum ca primul lucru pe care trebuie sa-l fac, e sa-i schimb uleiul din cutie, insa nu stiu cum sa identific cutia pentru a achizitiona uleiul potrivit. Exista cumva o placuta cu serii si specificatii pe la motor, din care sa rezulte si tipul cutiei? Din cate am inteles, in unele cutii intra si 16L ulei, iar 1L este in jur de 50-100 lei, in functie de producator- adica 1600 ron???

-"Welcome to the high class!!!:blink: " (am avut Passat 2003 si era totul ieftin, dar nici nu se compara cu noua achizitie!!!

Daca ma poate lamurii cineve, fac cinste cu ......un emoticon!!!;)

Multumesc !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai citit putin pe sarite, cutia este una singura la S80 D5 si este AW55-50 .

Capacitatea este de 8L ulei dar se face de 2 ori schimbul adica se folosesc 8L pt "spalare" dupa care se pun 8L care raman.

Cutia de viteze este in mare aceiasi de pe Passat, Touareg, Golf, Bora etc si este logic Aisin Warner .

Daca scartaie la cap de cursa inseamna ca trebuie unse limitatoarele de bracaj, deci un deget de vaselina si un vin la baiatu :lol:

Orice probleme mai ai gasesti rezolvari pe forum, nu trebuie decat sa cauti iar daca nu gasesti intrebi si o sa primesti raspuns .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari tuturor posesorilor de Volvo, Bogdan G eu am tot o cutie automata tip AW55-50SN si trebuie sa-i schimb uleiul. La mine tot 8L intra? Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Flavius, tot 7,2 litri intra! Mare atentie ce ulei folosesti, alege originalul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Flavius, tot 7,2 litri intra! Mare atentie ce ulei folosesti, alege originalul!

Razvane, intra 7,1 litri plus sau minus 0,25 litri :P :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot un s80 facea figuri cand schimba din vit 3in 4 dar nu tare se accelera putin acum dupa schimbul de ulei e mai bine tot face dar insesizabil daca se urca altcineva in masina nu isi da seama .120000 si nu era schimbat uleiul deloc ,tot vreo 16 l am bagat cu tot cu ''spalare''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now