vlpvlp06

Volvo 850/T5 reparatie pas cu pas

144 posts in this topic

Salut!

Dupa cum majoritatea dintre voi au auflat deja sau au fost prezenti la intalnire,motorul meu a decedat.

Sa o luam cu inceputul:

In drum spre cabana am auzit niste zgomote cam ciudate de la motor dar nu am dat foarte mare importanta acestui lucru fiind ocupat sa urc serpentinele cat mai repede ;D

Ajuns la cabana m-am cazat(la o alta cabana decat restul grupului),cand am vrut sa plec la cabana unde era tot grupul am auzit zgomote intense si foarte ciudate din interiorul motorului ???

Am chemat specialistii(Matrixxx si Alex) care au confirmat ca motorul este stricat si ca trebuie reparat.

Am apelat la arma secreta(Vadim) care a venit din Bucuresti cu piese,scule si pofta de munca si duminica am desfacut baia de ulei si am constat ca,cuzinetii la trei pistoane sunt dusi plus doua biele.

Masina va ajunge in acest weekend in Bucuresti unde vom incepe dezmembrarea motorului,schimbat vibrochen,schimbat segmenti,cuzineti,etc....

Pe masura ce vor avansa reparatiile va voi tine la curent.

post-2488-12877866343449_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

poze

post-2488-12877866350391_thumb.jpg

post-2488-12877866357374_thumb.jpg

post-2488-12877866364524_thumb.jpg

post-2488-12877866371681_thumb.jpg

post-2488-12877866378704_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai multe poze

post-2488-12877866388003_thumb.jpg

post-2488-12877866465466_thumb.jpg

post-2488-12877866477633_thumb.jpg

post-2488-12877866485407_thumb.jpg

post-2488-12877866492917_thumb.jpg

post-2488-1287786649995_thumb.jpg

post-2488-1287786650703_thumb.jpg

post-2488-12877866514493_thumb.jpg

post-2488-12877866521568_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

si gata pozele

post-2488-12877866528478_thumb.jpg

post-2488-12877866535471_thumb.jpg

post-2488-12877866542519_thumb.jpg

post-2488-12877866549655_thumb.jpg

post-2488-12877866556982_thumb.jpg

post-2488-12877866564272_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce hal au ajuns cuzinetii aia...  :-\ Bine ca n-a fost mai rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor care consuma (sau pierde) mult ulei + serpentine = ungere defectuoasa linie . Am patit-o cu 2 motoare de Peugeot-Citroen de 2L turbo la care am facut praf cuzinetii de biela. Problema era ca locul pe unde intra uleiul in "sistem" se afla undeva langa primul piston (spre fulia de la accesorii) iar pistonul la care au cedat cuzinetii ,langa volanta.Motoarele nu erau chiar stralucite ,am mers f. tare  ,iar bataia a aparut instantaneu. La unul dintre ele cuzinetii erau suprapusi iar uzura la arbore era fantastica. Asa ca pe serpentine daca vreti senzatii tari verificati nivelul uleiului care trebuie sa fie aproape de maxim. Daca nu e, completati. E lege pentru astfel de motoare. Pacat de incident tocmai la asa eveniment. :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vesti noi.

Masina a ajuns sambata seara in Bucuresti iar de luni ne vom apuca de desfacut motorul.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes si nu te grabi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

După zgura care se vede in motor ,nu prea sa schimbat la timp uleiul ???

Dacă folosesti tot pompa de ulei a motorului de faÅ£ă verifică atent supapa de refulare a uleiului ,s-ar

putea sa fie intepenită de calamină.

ÃŽn 80-90% din cazuri de acest gen asta este buba. Iar vibrochenul se poate rectifica (dacă mai este in cote

  adică uzura sa fie mai mică de 0,50 mm ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

După zgura care se vede in motor ,nu prea sa schimbat la timp uleiul ???

Dacă folosesti tot pompa de ulei a motorului de faÅ£ă verifică atent supapa de refulare a uleiului ,s-ar

putea sa fie intepenită de calamină.

ÃŽn 80-90% din cazuri de acest gen asta este buba. Iar vibrochenul se poate rectifica (dacă mai este in cote

   adică uzura sa fie mai mică de 0,50 mm ).

Masina a pierdut cam 3 l de ulei , iar vilbrochenul nu se poate rectifica pt ca este mancat si axial .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul s-a schimbat la timp chiar foarte devreme,la 5000 km ulei full sintetic.Acum nu stiu cat de des a schimbat uleiul vechiul proprietar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca nu-i bine sa-l schimbi prea des? Sfatul meu e sa cauti un motor complet, bun, cu garantie si sa nu te complici cu reparatii decat in cazul in care nu ai alta varianta. Prin Anglia cred ca gasesti ceva bun si bun la pret. Bafta!

Uleiul s-a schimbat la timp chiar foarte devreme,la 5000 km ulei full sintetic.Acum nu stiu cat de des a schimbat uleiul vechiul proprietar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele second hand nu ofera nimeni garantie,decat verbala.Este adevarat ca in Anglia motoarele sunt ieftine dar sunt de 2.3L si transportul costa de doua ori cat motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa motorul cu manuta ta!sau participa la reparatia lui. Garantat data urmatoare o sa faci singur lucrarea  ;).

Asa o sa dormi linistit, si o sa tragi pe el cu incredere ca stii ce ai bagat in el. O sa te coste, dar daca vrei sa pastrezi masina, un motor facut cu atentie, te va tine ani buni. Daca poti, nu te grabi, cauta piesele cu atentie, si fa totul asa incet ca mosii  ::) , verifica de 2 ori, si daca esti tu convins ca e bine continua.

Si la anul...  :iroc::thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Nu te descurajez dar poate ca arunci cu banii daca vrei sa il faci cumparind componente noi.NU il vei mai face cum era  de fabrica sau nici macar pe aproape.Pui ceva nou in ceva vechi uzat nu mai iese ce trebuie..

   Mai bine cumpara o masina  lovita  spate  etc cu motor intact.Banuiesc ca ai motorul de 225 cp .La 1500E gasesti masina ok cu pina in 140-150mii km rulaj in D,Benelux si mai ramii cu ceva piese.

  Vilbrochen,cuzineti palier si biele ,garnituri,pompa ulei,cuzinetii de la axele cu came eventual etc costa mult rau.Vezi daca nu ai vreo fusta de piston zgiriata ,cilindrii la fel .Daca ai zgirieturi pronuntate treb sa verifici si segmnetii.Apoi treb sa speli motorul  ,suflat  canale de alim. cu ulei etc.

   Mi-am spus o mica parere acum. Banuiesc ca tu stii cel mai bine ce ai de facut.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

        Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat. Ai vrut sa vii cu volvoul tau la intalnire, cu orice pret si, acuma platesti pretul. Pe de o parte, este de apreciat sacrificiul tau, dovada este faptul ca ai alaturi de tine oameni pregatiti profesional si de baza care, intr-un fel sau altul te va ajuta sa o scoti la capat ca, la urmatoarea intalnire nationala, sa ai si tu zambetul pe fata, sa te poti bucura de placerea de a fi intre prieteni adevarati.

        Si eu iti doresc succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa-ti piardă motorul atâta ulei si să mai pleci cu el la drum lung :nono:

Iar cu uleiul super sintetic la un motor trecut de prima tinerete  :blink:nu am fost de acord niciodată.

Cu toate că am făcut zeci de motoare ,părerea mea e să cauti alt motor.PoÅ£i să-l iei si la 200-300mii km ,

daca este luat de afară e ok, căci ăia au grijă de ele nu ca noi. :thumbsup2:

Chiar dacă faci o cârpeală la motor tot te duce la 15-20mil., asta dacă nu trebuie să schimbi vibrochenul si freo bielă.

Acum depinde de criza fiecăruia  :-\  (financiară ).

baftă

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a spus vlpvlp06 ca o sa ia un motor identic complet (de pe un T5 din tara) si-l pune in locul celui defunct - e mai simplu si mai sigur, totodata. Poate chiar si mai ieftin. Va vom tine la curent, oricum - asa ceva nu se intimpla zilnic pe forum, nu ?

:headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vorbit cu cineva pentru un motor pe care care il voi vedea in weekend,motorul este la fel ca al meu adica 2000 turbo si sper sa fie ok.

Va anunt dupa weekend care este urmatoarea etapa a reparatiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehe, deja esti pe cel mai drept si sigur drum. Bafta multa .... sigur e cea mai inteleapta alegere... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ce se poate, dar e cu risc...macar sa nu dai toti banii ,pana nu faci proba la motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu noutati.

Am achizitionat un motor de cu cilindreea de 1984 cm3,care merge foarte frumos si pe care l-am desfacut in bucati pentru a extrage vibrochen,biele,etc...

In afara de vibrochen,bloc motor si chiuloasa toate celelalte piese din motor vor fi piese noi.

Poze voi pune disesara.

O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-ai facut? Ai luat un motor bun, pe care l-ai desfacut bucati sa iei piesele pentru a-l repara pe al tau? De ce nu l-ai pus direct pe masina, fara sa-i faci absolut nimic? Poate o clateala, o garnitura, etc. Nu inteleg  ???

Revin cu noutati.

Am achizitionat un motor de cu cilindreea de 1984 cm3,care merge foarte frumos si pe care l-am desfacut in bucati pentru a extrage vibrochen,biele,etc...

In afara de vibrochen,bloc motor si chiuloasa toate celelalte piese din motor vor fi piese noi.

Poze voi pune disesara.

O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,ai inteles corect.

Nu l-am pus direct pe masina pentru ca nu este turbo motorul pe care l-am luat.La telefon cel de la care am luat piesele a zis ca este turbo iar cand am ajuns in Arad si l-am vazut am constat ca este aspirat,dar este intr-o stare foarte buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now