vlpvlp06

Volvo 850/T5 reparatie pas cu pas

149 posts in this topic

Eu m-am cam oprit in a mai baga bani...Turbina gt25...gt38...aquamist...etc.

Ai bani, faci din 850 o racheta, s-a scos si 500 cp din el, dar in State.

La noi, abia a scazut tva-ul la alimente :evil7: Facem si noi ce putem la "cazanele" noastre...

..."Am sa va urmaresc la aceasta clasa...."

Eu in schimb urmaresc cum se tot strica la Volvo-urile astea noi o gramada de...chestii.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa o lunga perioada incerc sa aduc la viata aceasta masinuta.

Am pus o baterie si a pornit surprinzator de bine dupa ani de stat,rotile erau infranate,discuri riginite si ovalizate,etrieri blocati,furtune frana coapte...

Asa ca am inceput cu:

- achizitionat un set de etrieri second hand pe care i-am desfacut in bucati,curatat,schimbat set de garnituri si pistonase,curatat si uns glisiere,vopsiti cu vopsea rezistenta la temperatura.

- schimbat placute si discuri frana

- schimbat furtune frana

- curatat traseu lichid frana si schimbat lichidul

- o curatare temeinica si un strat de ceara

45a2224b38362d7afb15658f1a95e3ff.jpg17379424a9f44abe591d7bcce5e6328f.jpgfc874ed6b24b37dc38d4d27e6bef91e1.jpg50efdc42df51956e041491fdae161260.jpg45a21dca78631ee6c0eb2508668150e7.jpg43b4bdc9d119cb140252089b41a118fb.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit, vesti bune !

Bravo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista un plan bine stabilit,o luam incet si vedem unde ajungem

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbat parbriz

9feafb48ae6dd73abcc2772b4d52e06f.jpg2d16cd4e1138505e9d8989bce0bd64ba.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reconditionat jantele

6ef9804e7d7b8cd7269bc7a97da7635c.jpg8cb343fe5d028b82dc501103535be754.jpg32695b14bc14aa81a1449c2f4e893aa5.jpg661c43b0b4a37a302fc71528d0d0fb39.jpg814a12319960f164aa4b5f7e5c1bdd54.jpgad87397c900080c718628901dc050472.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica le-ai pregatit oarecum de vopsit sau le-ai dat asa un gaz  ca sa arate ceva mai bine decit inainte?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica:

Indreptat

Curatate cu smirghel pana la granulatie fina

Acoperite cu 2 straturi de spritchit

Finisate cu laveta abraziva

3 straturi vopsea

3 straturi lac

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte bine insa  am comentat din ce am vazut final in poze. De asta m-am mirat ce am vazut in poze.Din punctul meu de vedere mai trebuie lucrat ca sa arate cum trebuie.Eu iti respect efortul fara sa crezi ca pun capac  muncii tale prin comentariul meu.M-am mirat  doar.

Sa duci cu placere pe mai departe  850-ului spre inzdravenire tehnica si estetica.:)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate pozele nu sunt cele mai reusite,rezultatul sigur nu este perfect dar avand in vedere ca este prima data cand vopsesc la pistol eu consider ca rezultatul este multumitor.

Proiectul este mai mult o ambitie personala la care vreau sa lucrez eu,sa ma bucur/enervez si la sfarsit sa ma bucur de rezultat.(criza varstei...)

Bafta!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva poze de astazi

ad2c51ed79ee89e6daec21260081cf44.jpgc64a15ee7890eddb9f82f8fb37d223c1.jpg9dbeba9afa0b98c7ab9cba87fd4f8bcc.jpge8d0e4ba3679a61b6a399dd6b92486e7.jpg492671cdc08ed54f90ab5d4d96c7e3bd.jpg61b4256e1921065241fadcaab2dfaf13.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce s-a mai intamplat de la ultima postare? Pai...

- schimbat brate fata

- schimbat antigel

- scos un surub rupt la etrier spate

- curatat instalatie racire

- curatat instalatie stropit parbriz

- inlocuit supape traseu lichid parbriz

- schimbat flanse si rulmenti amortizor

- schimbat roti + anvelope

- ITP709c50b4b79d3ffe431bc1bba5821ba6.jpg55b40ae842908713d4912ce34a5a16f0.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu pe aici... 

Am schimbat bielete, bucsi brate si inca ma gandesc cum sa schimb capetele de bara. 

Astept sa ajunga alte piese- rulmenti si flanse amortizoare si suport motor fata dreapta.

Acum caut amortizoarele dar pentru ca nu ma dau banii afara din casa trebuie sa studiez mai mult :) (imi da tarcoale si gandul sa schimb arcurile)

Am nevoie de putin ajutor pt ca nu am reusit sa-mi dau seama de diferente la amortizor spate: https://www.epiesa.ro/amortizor-volvo-850-combi-lw-2-0-turbo/5705/subcat-100121/ 

Trebuie sa fie o diferenta ca si pretul difera... KYB 9430015 vs KYB 344230

Va rog daca se poate o recomandare discuri de frana-fata si spate. Am citit pe aici pe forum ca pe fata sunt bune ATE si de obicei pe spate sunt TRW dar sunt deschis la recomandari.

Vreau sa schimb si tot ce inseamna furtun vacuum dar nu stiu diametrul necesar...

Acum am descoperit o fisura in radiotor la partea de sus (plastic) pe care incerc sa o rezolv :( ...

Incet incet ajung sa o pun pe picioare...

 

 

 

 

Edited by mephisto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

1. Capete de bara se schimba simplu,le dai pe cele vechi jos si le montezi pe cele noi aproximativ in aceiasi pozitie(numeri filetele) dupa care primul drum va fi la un reglaj de geometrie.

2. Pretul amortizoarelor difera in functie de producator si calitate.

3. De ce fata ATE si spate TRW?Poti face ce combinatii vrei in functie de buget.

4. Vacuumul este de 4 si 6 mm - recomand siliconice

5. Singura rezolvare pentru radiator este sa il inlocuiesti.

Bafta!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 E vorba de cel interior de fapt bieleta de directie si e putin mai dificil (am facut cumva traducerea din engleza si am zis cap de bara ) 

2 KYB sau Sachs dar la KYB pe spate sunt doua variante cu preturi diferite si nu am reusit sa-mi dau seama de ce...

3 Inca nu am decis. Stiu doar ca le vreau ventilate 

4 Siliconice vreau- multumesc pt info.

5 Momentan repar cu Bison epoxi pt metal ca nu am bani si de radiator- am mai reparat la alta masina si functioneaza.

Multumesc 

Edited by mephisto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe spate sunt in principiu mai multe arcuri in functie de amortizor:

- nivomat care autoregleaza inaltimea in functie de greutatea din portbagaj. Aici ai 2 versiuni, normala si sport cele sport fiind mai joase

- non nivomat sau "normale". Si aici sunt mai multe variante, inclusiv cele intarite pentru cei care transporta des lucruri grele. Si evident cele coborate...

- Oehlins :D

Deci nu e chiar triviala problema in sine, arcurile trebuie mereu sa se potriveasca cu amortizorul instalat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bunnn

Ce-am mai facut?

- schimbat kit distributie cu pompa de apa

- schimbat curea accesorii si role

- instalat Pioneer 2 din + 8 difuzoare

- verificat fire si schimbat unde era cazul la instalatia electrica

- schimbat amortizoare portbagaj

- inlocuit volan

- freon in instalatia de aer conditionat

- regat faruri

Dupa ceva ani aseara am scos masina la un drum lung(350 km),primele impresii sunt destul de bune,masina merge rotund,consumul a fost de 13.2

f179b2e38e9896f2c169f7f0f076f28d.jpge9773f82d59b3d8c517592e25f39872a.jpg2f3198136d5374879197359c63eee391.jpg43dbba753535a9196816b512937c887a.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina a mai facut in jur de 1000 km de la ultima postare,porneste foarte bine,relantiul ok,se accelereaza bine DAR... parca simt o lipsa de putere si da ceva gaze pe la joja banuiam simeringuri de supape(victor reinz) sau oil trap.

Pana una alta am mai fumat o tigare si am luat o compresie si am obtinut urmatoarele valori de la distributie spre delcou:

Piston 1 - 11 bar

Pison 2 - 11 bar

Pison 3 - 11 bar

Piston 4 - 2(DOI) bar

Piston 5 - 3(TREI) bar

Tare,nu?In fine... tot raul spre bine,oricum proiectul ajunsese intr-un stadiu unde am nevoie de un motor care sa PERFECT si sa se preteze la o crestere substantiala de putere.

Intr-un fel sau altul ma asteptam sa bubui motorul actual drept pentru care am pregatit din timp un motor stage 0 reconstruit complet doar de aruncat pe masina.

In limita timpului si a progreselor facute voi mai scrie pe aici din cand in cand,chiar daca nu citesc multi sau considera genul asta de masini niste "cazane",pentru mine este mai mult un jurnal personal(al masinii).Sper ca luna viitoare sa arunc motorul pe masina si apoi...

Bafta!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baftă si tie si să știi că mai citeste cineva, se fac planuri, se strâng bani

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm, se citeste :)

Multumim si apreciem!

Mult succes!

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La sfatul batranilor in 850 am fost sfatuit sa dau chiuloasa jos fiind suspectata garnitura de chiuloasa ca nu etanseaza si transmite compresia de la un clindru la altul,m-am apucat sa citesc si pe forumurile de afara,am mai fumat o tigare si curiozitatea ma omora.Astazi mi-am facut timp si l-am desfacut pe fraier.Mare lucru nu am gasit suspect,parca garnitura nu a fost la fel de bine lipita in partea cu probleme(mai mult imi place mie sa cred ca am descoperit ceva,am mai avut motor cu garnitura defecta din fabrica si se vedea clar ca era umflata),am sa duc chiuloasa la verificat si am sa schimb si simeringurile de supape,camasile sunt foarte ok,segmentii par ok.Mai caut sfaturi si vedem.fb4f062a1e05c165e17fd3533f470033.jpgb12114e77868f80d1ff32970c7da45b5.jpgcd5e1935987cd8d7d8744cb9715501f9.jpg4e01d070e12299fe34089c6ba4332d18.jpgaaff1e2ce12f6f8df327c0bc95cc1753.jpg755e15d196baac0e7a10ff6eda487bb1.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Ca sa elimin orice suspiciune blocul va fi honuit,segmenti la cota,schimbat simeringuri supape,tacheti,chiuloasa refacuta complet,set complet de garnituri,prezoane noi.

Sa fie bine...

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now