gabrielrm

Caraie la intrare in a II-a ...

50 posts in this topic

singurul moment cand nu caraie este daca turatia este pe la 1000 sau mai jos. Stie cineva care este turatia optima de schimbare a vitezei, turatia optima de mers a motorului si alte sfaturi/tip-uri pe subiect?

De regula schimb spre 3000 rpm dar nu mai putin de 2500, exceptie a II-a ??? si caut sa merg cu motorul turat in zona 2300-3000. E bine sau nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foate bine cum schimbi tu, intre 2000 si 3000 merg si eu, cel putin in oras.

Daca iti caraie MEREU la schimbare vitezei a II-a, incearca sa verifici lichidul in cutia de viteze. Daca e totul ok, s-ar putea sa fie bushit un sincron, sau sa fie uleiul subtziat. Fa-i un schimb (Iti trebuie TransELF TRJ 75W80 sau TransELF TRX 75W80) si vezi ce se intampla.

Eu sper sa fie din ulei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca face DOAR in a 2-a, cam sincron ar trebui sa fie  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

In curand fac un schimb ulei, mersi Alex.

Sincron bushit = suma de ... ? (daca aveti o idee despre cheltuiala).

Oricum ... cred ca este sincronu' din mana mea  ;D

Azi nu a mai carait la toate schimbarile. Daca turatia e in scadere de la 2000 nu a mai facut asa.

Poate fi de la mine din mana (Dacia :D) plus faptul ca are cateva luni de stat in park - daca ar fi adevarat ce a zis vanzatoru ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de la tine poate fi doar daca schimbi fara ambreiaj, si nu cred ca e cazul . e de la ei

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai dreptate mihai_s40, e de la cutie.

stie cineva cat poate sa coste daca problema este sincronu?

inca nu stiu la ce mecanic sa merg, dar un nene a zis ca daca e motor de renault, manopera incepe cu 100 euroi - pare mult?

sper sa ajung saptamana viitoare si la reprezentanta Volvo sa vad ce zic ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai schimbat inainte uleiul ?

La Volvo iti pot spune de pe-acum ce iti vor zice... : "Va trebuie alta cutie, va costa 3000Eur" ;D . Asa ca ia-ti pastilele de inima cu tine.

Daca e doar un sincron scapi cu cateva milioane (cu tot cu manopera). Daca e peste 500Eur manopera, mai bine te orientezi catre o cutie second de la dezmembrari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am schimbat uleiul, urmeaza ...

In schimb am observat ca primele 2-3 schimburi 1->2, nu caraie.

La reprezentanta incerc mai mult sa aflu ceva din istoria masinii, nu "pot" sa repar la ei. Am inteles de la un mecanic ca pot afla amanunte legate de masina, daca o cauta dupa serie la reprezentanta.

In rest, sunt in cautarea unui mecanic bun.

Multumesc pentru sfaturi.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa NU iti caraie la primele schimburi pana incepe si se incalzeste cutia, se subtiaza uleiul, etc. Pateam chestia asta la o Dacie 1300, dupa ce mergeam 10 minute cu ea caraia la introducerea (de pe loc) in viteza I sau marsarier. Puteam sa evit caraiala daca tineam apasat pe ambreiaj si asteptam 4-5 secunde inainte sa bag in viteza. Dar acolo stiam ca e de la ulei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca problema este corelata cu temperatura, e clar de la ulei. Fa schimbul si ai scapat. Intarzie, si intri mai adanc in ... problema :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(

Am schimbat uleiul; am pus TransELF TRJ 75W80 si tot caraie.

3 bidoane a 24 RON plus 15 RON manopera, la un Service in aprox. 20 minute iar la reprezentanta costurile sunt, manopera 250-300 RON iar uleiul ARAL ... 3x28 RON.

Parca merge mai "uns" si mai usor.

Deci ... sincron. Stie cineva piese pt. cutie cum se gasesc sau daca se poate la un service ... e greu, complicat sau un service/mecanic bun si se rezolva?  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva cum aflu ce cutie de viteze am si ce coduri au sincroanele pt. a II a?

Incerc sa caut pe internet, sa aflu ce ma paste ...  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca cel mai bine e sa ii dai un mesaj personal lui "dan" de pe forum, el a schimbat vreo 2 cutii pana a dat de cea buna. In principiu se potriveste cutia JC5-222 de la Renault sau JC5-227. E acelasi lucru (daca o sa te bagi sub masina o sa vezi pe ea rombul pacatos)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Midnight Caller.

Sper sa ma linistesc dupa ce gasesc un mecanic. Am sa vorbesc cu dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa gasesc un mecanic (un service) care nu s-a "speriat" de simptome si nici de masina. Manopera cutie viteze, 300 Eur. si e posibil sa fie nevoie sa schimb si "kit ambreiaj" (!?) dupa care un reglaj de timonerie ... daca piesele (ex: 2 x sincroane) fac aprox. 200 Eur., totul face vreo 1000 Eur.

Cum vi se par preturile?

Intre timp nu mai conduc decat foarte rar, pt. ca nu mai intra in a-I-a si in marsarier decat foarte rar :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu, nu e mult. Poti gasi o cutie de viteze second la 500Eur pe la dezmembrari (dan a gasit, si chiar doua), dar una noua se duce pe la 3000Eur, si mai bine o reconditionezi pe-a ta, macar stii ce si cum a fost pe-acolo si nu risti sa iei una care e si aceea stricata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca daca iti face figuri si la mersul inapoi si la viteza I ar trebui prima oara sa te uiti daca ambreiajul e in regula pentru ca din ce spui tu acum mie im pare ca nu debreiaza suficient. E posibil  ca nedebreind suficient in viteza a 2-a sa treaca de sincron si sa caraie pentru ca motorul nu e decuplat de tot de transmisie. Inca ceva iti caraie si cand bagi in marsarier?, daca da e sigur problema la ambreiaj si de acolo ar trebui inceput. Nu stiu daca la s 40 se poate regla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu - nu la mers inapoi...

Deci ... in primele 10-15 minute, caraie deloc sau abia, timp in care schimb de vreo 2-3 ori I->II;

dupa care tin ambreiajul apasat mai "lung" cu cu 1-2 sec. si schimb a II-a, fara sa caraie;

caraie din nou, dar parca putin mai tare III->II, fara sa o pot "pacali";

in orice alta viteza schimb NU caraie (!?) nicicum;

dupa 10-15 min. fac cursa pt. schimb a I-a si intra in a III-a, repet si trag mai mult de maneta inspre mine, imping, trec parca pe linga un pinten si intra a I-a; aproximativ la fel este si cu marsarier, parca este un pinten in calea cursei, doar ca nu intra in alta viteza;

mai nou (recent) de saptamana trecuta, timp in care am facut doar 2 drumuri in oras la service-uri, nu mai intra in I-a - trece in a III-a si nici in marsarier, care nu intra si gata. Ridic piedica (sau cum ii spune !?) si trag spre mine dar nu ma lasa sa imping, ramane acolo.

Dupa ce s-a uita pe sus pe linga motor, in timp ce schimbam vitezele si ii explicam cum se comporta, s-a hotarat cu altul ca nu are rost sa faca o verificare/reglare timonerie pt. ca oricum desface cutia sa vada cat de mare ii buba (sincron/oane, cautator ...) si dupa aceea reglaj timonerie - si schimbat kit ambreiaj, daca e cazul.

Miercuri dimineata o duc. Va tin la curent...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masina in weekendu asta, de azi!  :)

Pentru ca caraie in a II-a, verdict clar: sincron a II-a.

Restu a fost din timonerie :o

A reglat la ... "ea" ceva, am dat o raita, a mai trebuit gadilat ceva si .... am alta masina!

Acum sunt mai usurat iar dupa luni, cand o duc din nou pt. sincron, voi fi mai "usurat"  :-\

Cost reglaj = 100 RON.

Va multumesc inca o data, tuturor. E bine sa ai cu-i sa te plangi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur sa aflu ca ai rezolvat :)

Poti vorbi te rog cu baietii de-acolo de la service sa-i intrebi daca vor sa ii mentionezi aici pe forum ?

In caz ca ai un raspuns afirmativ, pune-le datele de contact aici pe forum in sectiunea "Service-uri recomandate", ca sa stie si ceilalti din zona unde se pot duce daca au o problema si vor sa le fie rezolvata intr-un mod rapid si profesionist.

Multam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vorbit cu sefu si a fost de acord, asa ca in sectiunea "Service-uri recomandate" se gasesc datele.

Trebuie sa explic de ce eu ii consider buni.

Am cautat la vreo 8 service-uri si mecanici buni, dar in mod direct sau pe ocolite m-au facut sa inteleg ca nu se baga la cutia de viteze; unul a zis ca se baga pe 100 Eur. manopera, dar cand am revenit a negat, iar altii m-au facut sa am retineri ...

Aici nu i-am "speriat" nici cu "Volvo" nici cu "cutia de viteze".

In Timisoara este renumit, de multi ani, "Arabu", care e tata cutiilor de viteze automate. Am fost si la el iar el m-a indrumat spre "Italianu", in spatele blocurilor de langa Pencoop, ca el "face cutii manuale"...

Azi am stat de vorba cu d-nul Cristi. Sefu. Un tip tinar. Si am adus in discutie si pomenirea lor pe acest forum dar si distributia si problema mea cu cutia de viteze. Rezultat:

- manopera la cutie viteze = 700 RON;

- curea Conti, role INA, pompa de apa si manopera = 700 RON;

- doar manopera pt. distributie = 200.

In plus ... te baga in seama, vorbesc cu tine si se tin de cuvant.

Motivul pentru explicatiile de mai sus:

Este doar parerea mea!

Am sa revin cu detalii. Doar sa obtin o "sponzorizare" ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin, cu o mica intarziere: am fost pe la Moneasa - Varfurile - Valea Ariesului si inapoi.  :D

Am schimbat distributia.

Curea distibutie (Conti), 2x role ghidaj (INA), pompa apa (?) si manopera = 684,55 lei cu chitanta, deviz si factura cu 18 luni garantie, pentru ca au fost piesele lor.

Cureaua de transmisie (sau cum se numeste cealalta ...) a spus ca nu trebuie inlocuita inca pt. ca arata bine inca.

Urmatoarea intalnire cu mecanicu pt. distributie, peste 70.000 km. Asa a spus.

Mai am de facut un drum la mecanic, sa rezolv cutia, dar mai astept putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa inteleg ca VOLVO  are cutie renault? chiar nu mai exista masini adevarate pe lumea asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai.. am asteptat 1 an ;D

Service-ul s-a mutat la km.6 pe calea Torontalului in Parcul Industrial si Tehnologic, vis-a-vis de Solectron si cred ca au prea multi clienti (cu pile, VIP sau cum credeti de cuviinta).

Pentru ca mi-am schimbat sincronul de la a 2-a la ei si.. doar mecanicul a ramas bun. Seful de garaj, cel cu care trebuie sa vorbesti si cel care decide cand este masina data in grija mecanicului, este cel mai fara de cuvant om pe care l-am intalnit.

Am dus masina in service dupa ce am fost si am vorbit cu Cristi (sefu de garaj), luni 16 iunie, pentru problema cu sincronul, schimb ulei, lichid de frana, lichid servo si filtre (ulei, aer, polen). A ramas stabilit ca ma suna el de indata ce afla un pret la piesa (regret ca nu am vorbit cu Alex atunci).

Dupa 1 saptamana, l-am sunat eu si am aflat ca astepta sa afle un raspuns de la furnizor, fiind o problema cu sincronul si un pinion (!?) dar sa stau linistit ca ma suna el.

Dupa inca 1 saptamana, pt. ca nu m-a sunat am fost personal la el si m-a asigurat ca e desfacuta dar nu a primit raspuns de la furnizor, iar problema este .. sincronul, doar.

Dupa inca 1 saptamana (aproape), vineri, l-am sunat eu si a fost cam deranjat.. ca de fapt el nu stie ce cutie de viteze am au pe masina (!?) - dupa ce m-a ajutat Alex, le-am trimis pe email date si scheme despre cutia mea de viteze.

Pana miercuri, cand eu l-am sunat, nu aflase inca ce cutie este pt ca nu se potrivea sincronul cu tipul de cutie din schema. M5P cu dubla sincronizare adica JC5-227 dupa codul Renault.

Joi dimineata am fost prezent la el si am facut ce trebuia sa fac demult -am luat legatura cu Alex si am comandat sincronul la el.

Dupa ce am primit sincronul, uleiul, lichidul de frana si lichidul de servo, comandate toate la Alex, luni dimineata, in 28 iulie, le-am dus la service si am spus ca vreau sa schimb doar uleiul, lichidul de frana si lichidul servo. A spus ca e gata pana miercuri.

A fost cat pe ce sa fac "infract" vineri, 1 august, putin dupa ora 12 cand m-a sunat pentru prima si-ntaia oara d-l Cristi, sa-mi spuna ca pot veni dupa masina pana la ora 16.

Mi-a schimbat uleiul din cutie, care ar fi fost murdar (avea doar 1 an !?), uleiul din motor plus filtru si mi-a inlocuit sincronul.

Pretul: 770 lei cu factura si garantie; o tona de nervi, 2 capace de roti plesnite/crapate, o zgarietura pe capota plus mai multe amprente cu ulei murdar prin mai multe locuri..

Cei de la service nu au vrut sa comande o piesa de aprox. 550 lei si sa ramana cu ea. Aceasi piesa la Alex a fost 450 lei.

Daca ar putea fi vreo morala, nu faceti ca mine. Luati legatura cu Alex pentru piese si mai cautati un mecanic/service bun. In Timisoara eu inca nu am gasit (nu am fost la toate service-urile sau la toti mecanicii). Mai trebuie sa vorbesc cu Alex sa schimbe recomandarea pentru acest service..

Si ce e mai important - nu mai caraie :D

.. dar mi-a fisurat un burduf la planetara :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now