ValiU

Cum schimbam placutele de frana fata

41 posts in this topic

E o procedura destul de simpla.

Nu necesita nimic special. Pot fi schimbate in parcarea blocului :) ca pe vremuri.

- Se asigura masina.

- Se slabesc suruburile de la roata :) (facem procedura d-le nu glumim)

- Se ridica pe cric. Atentie cum o asezam sa nu ne cada in cap)

- Se da roata jos si se baga sub bascula. !!!!!Acest lucru e obligatoriu pentru a evita sa ne cada masina in cap!!!!  Cei cu experienta stiu. Dar ei stiu cum se schimba si placutele asa ca o sa evite subiectul :)

- In partea dinspre noi se afla o siguranta foarte otelita. Se scoate bagand surubelnita dreapta pe la capete si facand parghie. Iese usor iar capetele sunt facute in asa fel incat sa poti baga surubelnita. (parca iti arata ca acolo trebuie). Atentie la pozitia in care era pentru a o putea pune la loc.

- Dupa acestea, pe partea din spate a etrierului se afla doua tubulete din plastic moale care au in cap un dop. Se scoate dopul si apoi cu o cheie imbus T45(un fel de imbus in stea) se desfac suruburile. Unul se afla in partea de sus celalalt in partea de jos pe spatele etrierului.

- Se desfac cele doua suruburi iar apoi cu o surubelnita dreapta se imping usor catre exterior pentru a nu ne incurca.

Acum urmeaza partea mai grea.

Din cauza uzurii discului de frana, placutele uzate nu ies usor pentru ca stau dupa gulerul de pe disc format in urma uzurii.

Pentru asta trebuie impins pistonasul de la frana la loc in etrier (oricum o vom face mai tarziu pentru a putea pune placutele noi care sunt mult mai groase)

Putem impinge pistonasul fie tragand catre noi de etrier insa nu f tare, trebuie tras moderat si constant, fie incercand sa impingem in placuta cu o surubelnita. (dar eu nu am reusit asta pentru ca era intuneric si nu vedeam nici care e placuta.)

!!!!!!!!!  Atentie f mare sa nu rupeti burduful de la pistonas.!!!!!!!!!!

Dupa ce ati reusit sa impingeti pistonasul se poate scoate foarte usor etrierul tragandul spre botul masinii.

Cu o surubelnita se scoate placuta veche. !!!!! Nu trageti ca nebunii sa nu iasa pistonasul din etrier caaaa.......  e f trist.!!!!!!!!

Eventual inainte de a scoate placuta veche se poate impinge pistonasu la loc.

Impingerea lui nu se face cu forta ci delicat. :)

Se aseaza pistonasul pe disc iar apoi cu un ciocan pe care il orientam cu coada catre noi se impinge moderat si constant pana intra complet.

Nu fiti brute sa nu fortati furtunasul de lichid.

Dupa aceea se pune placutza noua (cea cu arcuri). Trebuie asezata bine in pistonas asa cum era cea veche.

Cealalta placuta eu am asezat-o direct pe disc si am batut-o usor cu ciocanul sa se aseze bine.

Dupa ce ati reusit sa asezati etrierul se vor strange cele doua suruburi. Trebuie sa vina f usor la gaurile lor. Apoi se pun la loc dopurile si apoi siguranta.

Siguranta cere un pica rabdare ca e mai tare.

Apoi montam roata si trecem la urmatoarea roata.

Dupa ce am montat si pe cealalta parte (stim toti ca schimbarea placutelor se face cel putin pe axe daca nu pe toate rotile) se fac cateva pedale de frana.

Initial o sa para ca nu functioneaza normal insa in scurt timp o sa isi revina.

!!!!!!!!!!!!Atentie f mare la primii 500 de km pana se aseaza placutele pe discuri!!!!!!!!1

Eficienta e mica pana se uzeaza putin. La inceput pare chiar ca nu ai frane

Bafta.

Sper sa fie un subiect util.

PS. poate exista si un procedeu mai simplu insa eu asa am procedat si pe pipaite ca era intuneric.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa ii multumesc lui Alex pentru placute.

Au fost bune.

Multumesc Alex (Midnight Caller)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bucuros de ajutor.... imi pare rau ca e o situatie mai aiurea acu' si ma descurc mai greu, dar... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare baieti

deci ce am facut eu astazi am schimbat discurile si placutele fata spate

ai zis ca nu vor merge franele cum trebuie la inceput dar eu am dat si cateva ture scurte la mine pe straduta si tot se duce pedala la fund si frana deloc chiar m am speriat odata sincer

e normal ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa pleci la o tura trebuia sa apesi pedala de frana de mai multe ori! Probabil trebuie sa aerisesti instalatia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai cursa pedalei prea lunga, verifica si discurile de frana. Verifica lichidul, si apoi discurile.

Nu cumva gulerul ala de uzura de la discuri era foarte mare?

Este posibil ca placutele sa atinga doar pe gulerul ala pana se uzeaza si aseaza cum trrebuie insa daca spui ca nu ai pedala si totul e corect montat, eu iti sugerez sa verifici si grosimea discurilor, fata/spate.

mai verifica sa nu iti fi cedat un furtun cand ai dat jos etrieri.

verifica neaparat nivelul lichidului de frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai cursa pedalei prea lunga, verifica si discurile de frana. Verifica lichidul, si apoi discurile.

Nu cumva gulerul ala de uzura de la discuri era foarte mare?

Este posibil ca placutele sa atinga doar pe gulerul ala pana se uzeaza si aseaza cum trrebuie insa daca spui ca nu ai pedala si totul e corect montat, eu iti sugerez sa verifici si grosimea discurilor, fata/spate.

Ce guler? Tu nu vezi ca a schimbat si discuri si placute? Toate-s noi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nu am observat ca a schimbat discurile.... ignora partea cu uzura.

Daca spui ca ai schimbat toate cele, nu e normal sa nu ai pedala.

Era vorba doar de lipsa de eficienta a franarii si nu lipsa pedalei.

Verifica totul pana sa mai pleci cu masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am plecat cu masina doar am vrut sa fac proba sa zic asa

ce sa zic lichid e ok adica stai putin; cat trebuie sa fie in borcan ? vad ca e plin chiar a si curs am desfacut capacul cand am pus placutele noi pt ca stiam ca imping lichidul din instalatie

deci acum e plin ochi

nu stiu care e faza

iar am iesit putin cu ea si iar am dat in frane dar tot nu am frane

de ex daca stau pe loc si apas de 5-6 ori pedala se intareste dar daca tin tot apasat se duce incet incet la fund

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal ce se intampla, te ajuta servofrana sa te duci cu pedala pana in fund. Ia opreste motorul, si da-i aceleasi 5-6 pedale, si vezi, se mai duce pedala pana la capat ? Pot sa pun pariu pe un set nou de placute ca nu ;D

Pana se aseaza placutele pe discuri si pana se duce stratul protector (ca un fel de vaselina) de pe disc, e normal ce patesti tu. Intreaba-i pe baietii care au cumparat placute si discuri de la mine ce le-am explicat pentru prima suta de km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms frumos de informatie

o sa tin cont de asta

o sa ies mai tarziu la o plimbarica sa vad dupa 20 - 30 km cum e

inca ceva si nu e legat de frane

tremuratul fetelor la usi sofer si pasager ce naiba are cand plec de pe loc face cam urat e tare enervant .are ceva clipsuri ? in afara de cele de pe margine ? in interior sus pe partea pe care tii mana cand fumezi sa zic asa nu e cazul meu dar parca acolo face

ceva solutii ?

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te rog hai sa pastram topicul despre frane la FRANE, si sa deschidem altul pentru zgomote si soricei.

In 24h se face curat. Multumesc pt intelegere !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca apesi pe frana incet incet, din ce am intalnit eu, asta se intampla.

Depinde ce intelegi tu prin dus la fund cand tii apasat. Daca se duce repede, nu e normal, daca se duce incet incet cand tii tu apasat, gen multe secunde si fara sa fi apucat sa faci presiune, eu cred ca e normal.

Daca apesi brusc si tii apasata iar pedala tot se duce, iarasi nu e normal.

Nu stiu cum sa iti explic.... e ceva mai ciudat.

Dar in concluzie, daca apesi brusc si pedala se duce, nu e normal.

Daca faci pedale, o sa obtii o pedala strong, dupa cateva zeci de secunde din momentul in care nu mai apesi, se relaxeaza insa nu se duce la fund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok in cateva momente o sa deschid al topic pt sunete enervante dar ;

dupa ce fac cateva pedale si se intareste pedala apas pe ea si dureaza cam 10 sec pana sa ajunga la fund deci cred ca e normal din cate vad la voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok in cateva momente o sa deschid al topic pt sunete enervante dar ;

dupa ce fac cateva pedale si se intareste pedala apas pe ea si dureaza cam 10 sec pana sa ajunga la fund deci cred ca e normal din cate vad la voi.

Ai apasat pedala de cateva ori cu motorul oprit? Daca tot este moale si ajunge pana la podea, trebuie sa faci aerisire la instalatie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa incerc sa vedem

multumesc

am fost la o mica plimbare si nimik tot varza sunt franele.

lichidul de frana m am uitat acum si e tot ca inainte adica in mod normal trebuie sa scada daca pistonasele ies putin sa zic asa se face loc in instalatie dar la mine se pare ca nu.

ce crede ti trebuie facuta o aerisire ?

si daca da cum se face ? se poate face si acasa sau numai la mecanic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defineste varza.

Nu au eficienta sau atunci cand calci pedala, aceasta ajunge pana la podea de la prima apasare?

Cand ai schimbat discurile si placutele, s-a intamplat ceva? A iesi un pistonas, a scapat un etrier si s-a sprijinit in furtunas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci cand apas frana si masina merge se duce pedala la fund apoi mai apas de 2 ori pedala se intareste dar masina se opreste foarte greu.

cand am schimbat franele nu mi a scapat nici un etrier .am descfacut etrierul la fiecare roata si l am lasat sa atarne dar usor nu brusc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaseste o portiune de drum de 10km in care sa nu ai de pus frane si mergi cu pedala de frana usor apasata, apoi ii mai dai drumul, apoi o apesi iar... Trebuie sa se incinga un pic discurile si placutele si sa se elimine stratul protector, ti-am spus ! Eu cand am schimbat discurile si placutele la fostul V40 era sa ma proptesc in poarta de la curte ca nu-mi tineau franele nici la 5km/h !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa-ti faci aerisire! Pentru asta ai nevoie de lichid frana (vezi ce dot ai pe capacul rezervorului), un furtun de 15 cm transparent care sa intre perfect pe capul surubului aerisitor, inca o persoana care sa-ti apese pedala de frana si ocheie de 10 (la mine asa este)!

Operatiunea de aerisire: incepi cu roata dreapta spate, stanga spate, dreapta fata si stanga fata! Dai rotile pe rand jos, pui furunul pe capul surubului aerisitor si celalalt cap intr-un borcan unde sa pui lichid de frana (lichidul trebuie sa acopere camdoua degete furtunul) si cand faci aerisirea sa nu traga aer dar si sa vezi cand nu mai este aer pe instalatie. Cu motorul oprit, rogi ajutorul sa apese pedala cam de 5 ori si sa o tina apasata, moment in care tu desfaci usor aerisitorul. Cand pedala ajunge la fund, strangi surubul si mai repeti de cateva ori operatiunea. Faci asa la toate patru rotile! Bafta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci cand apas frana si masina merge se duce pedala la fund apoi mai apas de 2 ori pedala se intareste dar masina se opreste foarte greu.

cand am schimbat franele nu mi a scapat nici un etrier .am descfacut etrierul la fiecare roata si l am lasat sa atarne dar usor nu brusc

Salut, intai de a monta discurile trebuia sa dai cu spray de frana pe ele ca sa le degresezi, lichidul de frana l-ai schimbat ? Si ce firma sunt placutele si discurile?

Edited by adrian mangalia

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichidul nu l am schimbat pt ca nu stiu si nu am vrut sa ma bag dar am dus masina in seara asta la un prieten la service sa schimbe lichidul de frana si sa faca aerisire la instalatie

marca placutelor si a discurilor este Pagid

sunt ok le are si varu pe s60 si le am avut si inainte pe alta masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

o am la doctor acum :))

ma suna peste cam 2-3 h sa ma duc sa o iau si vedem atunci cum e

ms frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now