claudiu2525

Ajutor -XC-ul trage dreapta

61 posts in this topic

Caster angle rezulta fie din impingerea telescopului(turnului telescop) inspre spate sau a subframe-ului + brate inspre fata . Rezulta un unghi foarte bine evidentiat pe mercedes cobra (sau cum se numea )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur? La mine gaurile nu sunt excentrice si dupa ce pun suruburile, fuzeta se aliniaza si nu mai am ce sa reglez

a ta e facelift :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ta e facelift :P

Am pe masina Sachs si nu au gauri excentrice si o perioada am avut OEM (puse SH) si nici alea nu aveau

Alea, bre, sunt şuruburi aftermarket pentru acele găuri excentrice originale.

Uită-te în VIDA, nu mă face să fac print-screen şi cu asta! ;D

Am inteles acum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camberul (unghiul de cădere) se reglează din articulaţia fuzetă-amortizor. Ce spui tu e casterul (unghiul de fugă). Pe ăla i l-au reglat lui BG, mutând jugul (cadrul) motor (subframe-ul). ;D

Camber.jpg

Ok.UIte ca nu aveam idee si am crezut ca este la fel ca la V50(Ford).Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stimati colegi, am fost astazi sa fac testul de amortizoare la reprezentanta audi w fiind singurii din oras care au in momentul asta respectivul stand. Va aduc aminte ca la mine problema este faptul ca masina sta inclinata pe stanga si asta se simte si la viraje.La suspensia fata am schimbat arcurile amortizoarele , banuiala ramanand la suspensia spate am hotarat sa fac un test de amortizoare asa cum am fost sfatuit de unul dintre colegii nostri. Dupa discutii si discutii domnii ingineri de la reprezentanta mai sus mentionata au decizionat ca nu are rost sa facem respectivul test deoarece acesta nu ar evidentia vre-o meteahna la amortizoare asa nivomat cum sunt ele , aparatul masurand revenirea amortizorului dupa solicitarea din partea aparatului la o anumita frecventa. Am editat postul asta in speranta ca in urma unei furtuni de creier mai vin idei valoroase ,ori daca nu ma duc la mecanic si achit "deranjul" pt inca un schimb de arcuri de pe stanga pe dreapta sa vedem ce se petrece atunci.

Ma inclin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa o ridici pe elevator si sa schimbi amortizoarele stg-dreapta. Dar am impresia ca fiind 4x4 se demonteaza mai greu decat la cele cu tractiune fata . Sau masoara distanta intre punte spate pe ambele parti (spate).

Cu toate astea am avut aceasi problema cand am achizitionat v70 dar mi se spusese ca are un arc rupt pe spate (am presupus ca arcuri ar rezolva problema) dar dupa schimbarea amortizoarelor spate /fata arcuri spate/ fata

Bucse brat ,pivoti fata , capete de bara , si bucse telescop fata si spate, 9 vizite la service optic . Penultima cu lampi dupa care a mers drept masina si dupa 5k a ros cauciucurile la sarma . Ultima nu le uzeaza dar nu merge drept (trage stanga)

Ahh si era sa uit de cele cateva seturi de cauciucuri si roti intoarse ...

Sper sa rezolvi problema cat mai repede . Eu mam obisnuit ca asa merge :D

Fiecare masina are caracterul ei ... a mea merge spre stg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai schimbat , nu ai stat la glume Cristi.Puneai senile si gata :)

Ca tot ai adus vorba de caracterul masinii ,amea vrea sa se aseze in fund ,asa mai pe un sold.

Am cantarit-o pe toate partile si am concluzionata asa : daca ar fi amortizorul bolnav nu ar reactiona corect dupa ce pornesc de pe loc , balans ,incarcatura ,frecventa in miscari samd dar si dupa 2 zile de stat pe loc tot inclinat spre stanga sta spatele. Plus ca la hopuri spatele se stabilizeaza bine fara balans , doar ca se manifesta ca si cum nu este bine sustinuta in partea stanga ,gen arcul stang mai scurt. Am rugat un amic sa se urce cu spatele pe o bordura si s-o coboare brusc timp in care eu ii urmaream comportamentul, iar in momentul in care coborau ambele roti pe sol sasiul se apleca mai pronuntat pe stanga , si am spus : aaa clar arcul ! asa ca am comandat 2 arcuri noi. Vineri sosesc ,le montez si revin cu rezultatul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vrut sa mearga drept :D dar nu a fost sa fie ... oricum asa dreptace cum e imi place mult si mie si mamei mele care o conduce acum ... si nu vrem sa o schimbam . Masina merge foarte bine.

Ps eu aveam arcul rupt(dr) si lafel tragea in partea dreapta si dupa ce le-am schimbat

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine a tras stanga dar am pus alt set de anvelope si s-a rezolvat. Cele precedente erau oarecum la limita e adevarat si cum a spus stimatul domn de la vulcanizare : unul era mai "greu" :)

Si da , si noua ne e tare draga ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai trage , nu mai sta , s-a rezolvat: Inclinatia s-a datorat amortizorului stanga spate de tip nivomat defect .Si-a recapatat pozitia uniforma si pot sa o incarc fara mila,tot sus sta. Daca tot am ajuns acolo am schimbat si arcurile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now