toma

CUTIE VITEZA AUTOMATA 2.5 T XC90

74 posts in this topic

Fie o problema de soft(adaptare incorecta) fie discurile ambreiaj uzate, daca masina e dupa 2005 atunci problema este de soft, cutiile automate dupa 2005 nu mai sufera de problema celor vechi, alea vechi au problema cu discurile de ambreiaj care se uzeaza destul de repede .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat uleiul la reprezentanta in Iasi, dar dupa cca. doua saptamani am observat o chestie noua la masina ... (merg numai pe cutie automata !) accelerez si turometrul se duce pe la 4000-4500 si apoi imi schimba (intra in) viteza cu un anumit soc; acest lucru se intampla de atunci cam de doua ori pe saptamana, absolut aleatoriu .

Am fost pana la Bucuresti si nu s-a intamplat, zilele trecute eram pe la Bacau si in mers aveam vre-o 70-80 cand s-a intamplat iar .

Mentionez ca acest lucru nu se intampla la plecarea de pe loc ci numai in mers .

Maine am intalnire cu cei de la service iarasi...le-am spus sa vada poate pe calculator evenimentul a lasat vre-un mesaj .

Ce parere aveti ?

Am fost la aceiasi reprezentanta din Iasi pt. problema aparuta, am platit scanerul ala si au spus ca ar fi vorba de o sonda de la diferentialul din spate; s-a comandat, a fost inlocuita (a costat vre-o 1100 lei) si surpriza dupa cateva zile "evenimentul" nu s-a modificat deloc "...accelerez si turometrul se duce pe la 4000-4500 si apoi imi schimba viteza cu un anumit soc; acest lucru se intampla de atunci cam de doua ori pe saptamana, absolut aleatoriu ..." .

Am fost din nou la reprezentanta si o luam de la capat...scaner (nu l-am mai platit de de aceasta data...) si raspunsul a fost simplu..."nu stim ce are pe calculator nu apare nimic..."

Ma gandesc ca poate cineva sa ma ajute in rezolvarea problemei ...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi daca nivelu de ulei este corect !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vidruben nu are nici o legătură diferenÈ›ialul HALDEX cu schimbatul vitezelor, dacă ai eroare stocata in DEM(HALDEX) mai mult ca sigur este la senzorul de presiune iar rezolvarea nu este schimbarea senzorului ci completarea cu ulei, oricum in RO este plin de oameni foarte bine pregătiÈ›i si asta se vede peste tot.

Oricum recomandarea mea este să nu mergi cu erori in DEM pt ca nu mai trage spatele È™i o să ai probleme cu planetarele fata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vidruben nu are nici o legătură diferenÈ›ialul HALDEX cu schimbatul vitezelor, dacă ai eroare stocata in DEM(HALDEX) mai mult ca sigur este la senzorul de presiune iar rezolvarea nu este schimbarea senzorului ci completarea cu ulei, oricum in RO este plin de oameni foarte bine pregătiÈ›i si asta se vede peste tot.

Oricum recomandarea mea este să nu mergi cu erori in DEM pt ca nu mai trage spatele È™i o să ai probleme cu planetarele fata .

Salutare,

Trebuie sa verific uleiul la cutie ... (l-am schimbat la reprezentanta, acum 800 km. !)  ?

Intradevar a fost inlocuita sonda de la Haldex ...

Erori in bord nu am deloc; unde se vad erorile astea "in DEM", caci la reprezentanta au spus ca nu vad nimic ?

Iti multumesc pt. ajutor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici cum se face sa verifici singur http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,9824.0.html

Am facut o verifcare si am cu "set", mesajele :

1. CEM

2. REM

3. PSM

Asta cu PSM e probabil ca am scos mufa de la memoria scaunului sofer si am lipit suportul ala crapat din plastic unde sunt butoanele de reglare a scaunului ...

Se si pot reseta anumite erori stocate cumva ?

Multumesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca ai erori numai pe motor È™i in REM, asa ca nu trebuie să te îngrijorezi dacă nu ai eroare in TCM si DEM (cutie automata, diferenÈ›ial electronic )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca ai erori numai pe motor È™i in REM, asa ca nu trebuie să te îngrijorezi dacă nu ai eroare in TCM si DEM (cutie automata, diferenÈ›ial electronic )

OK , dar problema descrisa anterior am avut-o si ieri dupa amiaza (dupa o pauza de cca. 10-12 zile de la precedenta) ..."...accelerez si turometrul se duce pe la 4000-4500 si apoi imi schimba (intra in) viteza cu un anumit soc ..."

Ce poate fi ? sa verific inca odata uleiul,  la diferential sau la cutie... ce sa mai fac ... sonda aia de Haldex a fost deja inlocuita la service, nimeni nu stie acolo nimic...

Daca are importanta, am un XC 90 din mai 2007, cu 75 mii km la bord, si am schimbat acum cca. 800 km, absolut toate fluidele ...problema cu schimbarea asta a vitezelor aparand la cca. 10 zile dupa ce am schimbat la reprezentanta uleiul la cutie...deci ma gandesc ca de aici ar porni problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este o problema clara de cutie de viteze, trebuie verificat nivelul uleiului asta prima data dupa care incercata o recalibrare cutie (ca sa invete sa schimbe din nou).

Daca nici dupa recalibrare nu se rezolva problema atunci problema este mecanica si poate fii din convertizor sau un solenoid, trebuie vazut clar de unde este, de obicei daca este din convertizor atunci face in toate treptele, adica patineaza mult de tot pana cupleaza iar daca este de la un solenoid "bagabond" de obicei trebuie sa ramana o eroare stocata.

Daca nu ramane eroare stocata si nu este din solenoid atunci e de rau, este de la discurile de ambreiaj uzate, asta e problema mare la cutiile pana in 2005, se uzeaza discurile si incepe sa patineze, schimba cu soc vitezele dupa care nu mai schimba deloc FARA SA DEA NICI O EROARE .

In aceasta situație e mai nasol pt ca nu exista ca reper de schimbat la Volvo, se gasesc dar foarte greu si se schimba si mai greu, ca si costuri sari de 1500E si din cate stiu exista un singur om care repara asta la Volvo .

Completează-È›i te rog profilul .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata!

Am rasfoit aseara forumul,fara sa ma lamuresc f.tare din pacate.Am volvo xc 90 din 2005,motor d5,270.000 km.Cam de un an si jumatate circul cu el pe traseu montan,(nu off road),unde nu poti merge peste 70/80Km/h.Din comoditate,pe automat.In iarna am observat consumul instantaneu marit fata de normal,am zis poate din cauza zapezii,temperatura...Apoi la accelerare in mers a inceput sa mi dea Engine service required,care limita puterea si turatia,si disparea dupa oprirea motorului si repornire.Tot testand,am turat o in gol pe la 4000 spre 4500(cu motorul cald)si s a oprit.Pe moment am cam intepenit!Dupa 2/3 chei a repornit,dar afisa in continuare cand o solicitam in mers Engine service....Am concluzionat ca nu se alimenteaza corespunzator,am schimbat pompa de alimentare din rezervor.Deziluzie!Nu era de acolo!Mesajul in continuare apare.Am rugat un baiat de la Vatra Dornei(50 km)sa vina cu testerul sa vada.Mi a spus ca pompa de inalta si turbina sunt in parametri,dar actuatorul care actioneaza VNT ul nu se sincronizeaza cu parametri dinamici ai motorului.Concluzie:Sau depuneri de calamina pe clapetii VNT,sau actautorul cu probleme.Pentru eliminarea primei variante,ca sa elimin demontarea turbinei am optat pentru un spray de curatare a turbinei http://200.ro/aditivi-auto-silicon-solutii-curatare-spray-uri/spray-pentru-curatarea-turbosuflantelor-200-ml-turbo-cleaner?utm_source=price-ro

Dupa un spray s a simtit clar imbunatatire,n a mai aparut eroarea,dar cand e motorul rece tot nu are vlaga,iar consumul instantaneu e tot mare.La plecare de pe loc 99%.O sa i repet curatarea cu inca un spray eventual.La un drum de 600km munte si campie consumul mediu a fost bun8,6 cu viteza medie de aprox 80km/h,si varfuri de 160 km/h.

Nu am reusit sa deschid din forumhttp://www.volvo-clu...pic,9824.0.html,in ideea ca ar trebui corelat fenomenul si cu cutia,care este alta poveste.

Dupa schimbul de ulei facutla Cta acum doi ani,a iceput sa schimbe 4 spre 5 mai grabita,adica statea in treapta 4 mai putin apoi se ducea in 5.Replica celor de la reprezentanta,(la 2 saptamani dupa ce schimbasem uleiul la ei) a fost.La 250.000km cat avea masina,ce mai vrei,treb. schimbata cutia,cat sa tina si ea.Eram o gaina grasa si trebuiam jumulit,criza deja incepuse si salariile trebuiau asigurate.

Suspectez ca ar putea fi si o problema de ulei insuficient in c.a.care sa dea informatii in computer si implicit comportamentul anormal?

Daca ma poate ghida cineva,astept cu mare placere.,si nu in ultimul rand,cum pot dechide linkul cu verificarea nivel ulei cutie http://www.volvo-clu...pic,9824.0.html?Apropos!Am avut dupa *90 un golf 1,cutie automata.Cu greu am gasit o carte tehnica a cutiei,pentru ca la momentul respectiv mecanicii bagau in cutie si ulei ars ,si ce apucau…Nu se stia inca de Dextron,etc.La cutia respectiva se masura nivelul pe joja cu motorul pornit,pe Drive si frana de mana trasa bineinteles.La Volvo in ce conditii se masoara nivelul?

Multumesc!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfa turbina si curata CALUMEA VNT-ul pt. ca acela e sursa tuturor problemelor tale.

Si verifica si debitmetrul cu un tester, in mers, in sarcina. Si acela iti poate modifica schimbarea treptelor de catre cutie.

Succes !

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!Ridic la fileu alta problema legata de cutie,de aceea intrebam de deschiderea linkului http://www.volvo-clu...pic,9824.0.html.

Cand traversez pasul Tihuta,spre Cluj,de fiecare data la un moment dat imi da mesaj Transmision service required si imi limiteaza viteza si puterea.Daca opresc motorul si repornesc eroarea dispare si merge normal.Gandesc ca ar putea fi 2 motive:altitudinea sau regimul de mers mai dificil(urcari,coborari)fara conducere in forta.Un amic care facea traseul frecvent cu BMW x5 a avut aceleasi simptome.Exista vre un senzor de altitudine care poate da erori si implicit mesajul,sau e problema de nivel ulei in cutie?In ce conditii se masoara nivelul uleiului in cutie?

cu multumiri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are senzor barometric.Modul cum se face masurarea uleiului din cutie a fost descrisa intr-un topic si s-a mai vorbit.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are treaba senzorul barometric. Probabil uleiul din cutie se incinge si atinge temperatura de avarie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK! Si totusi cum se masoara nivelul uleiului,dati mi macar un link catre,pentru ca si un nivel redus ar genera supra incalzirea si aparitia mesajului.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

referitor la uleiul cutiilor de viteze, ieri am descoperit ca Ravenol fabrica fix tipul de ulei cerut de cutia ce o monteaza volvo pe masini, iar pretul este destul de ok zic eu, doar 49 ron/litru.... mai nou am aflat ca doar la capitolul ulei transmisii firma mai sus mentionata fabrica 55 de tipuri de ulei, iar eu unul nu dadeam doi bani daca cineva mi-ar fi zis ca Ravenol e vre-o marca de ulei in lume...!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai vrut sa fii rau sau mi se pare?Multumesc oricum pt.ghidare.Si apropos de faculati,acolo ne invata sa facem proiectare de vapoare fara calculator,doar prin calcul matematic,nu existau examene de Googlit.este meritul tau necontestat ca m ai descurcat,inca o data multumiri.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram intr-adevar un pic rautacios. Si eu sunt inginer si inginerii din cate stiu sunt invatati cum sa caute in munca altora si sa aplice in proiectul lor nu sa memoreze sau sa reinventeze roata :)

No hard feelings.

Spor la "jojit", daca nu te descurci revino aici si sapam.

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant Junior .Stirea cu Ravenol merita retinuta.Treb. vazut si feedbackuri despre uleiul in sine.Dac e ok,e o stire beton!

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand cutia da eroare in bord e de mers la service nu de stat pe forum .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca nivelul uleiului la cutie se masoara cu motorul pornit, pe parcare.welcome.gifFoarte important,si unul singur am gasit care precizeaza treaba asta!

Assuming you don't know how to check Transmission oil.... and elaborating on T5stealths reply, you first need to make sure the transmission has been cycled. By this is mean, Sit in the car, engine on. Keep your foot on the brake and just select each gear in turn keeping it in each gear for about 5 seconds. Do this through the whole range...P, N, D, 1, 2, 3.........then back up to park again. Repeat about 5 times finishing in P. Exit vehicle leaving engine to idle for 5 minutes. Open bonnet (do not switch off engine). Get clean lint free rag and remove the transmission dipstick (careful not to drip oil on the bodywork or engine). Ignore readng and just wipe clean. Note the cold/Hot marks.

If the transmission is cold then when you pull out the dipstick you wanna see the oil level on the cold mark and the if transmission is hot (after about 30 minutes driving) then it wants to be on the Hot mark. The oil should be clear and Dark red in colour and must not smell burnt.

Remember, engine must be running when you check transmission oil. If it smells burnt - walk away. If it is low on oil or too high, this will cause the symptoms you are getting. If it is just dirty then it will need a transmission flush so you can factor this in to your negotiating skills when bartering the price. If your not happy with the above then for christ sake take someone with you who knows what their doing.

A new gearbox for an XC70 is about £2500.

Good luck.

Edited by Puiu Gavril
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi am incercat sa dau jos turbina,cu un prieten.Dupa ce am reusit sa o eliberam,surpriza.Nu merge scoasa nici pe sus,nici pe sub masina.Mai tb.demontat ceva?(planetara,cutie..)Am fost foarte intrigat de stilul volvo,din nou.La modelul meu,turbina este deasupra casetei de directie,cu actionare la vnt pe vacuum.Nu banuiam ca tb. demontata jumate de masina ca sa scoti turbina!Daca ma puteti ajuta cu un sfat,va rog. Cu multumiri...Puiu.

Edited by Puiu Gavril

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planetara+cardan+ unghiular, dupa care iese si turbina sau la cineva priceput si iese turbina fara sa dai jos planetara .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now