uly

demaraj slab + fasait = intercooler, turbina, suporti motor sau filtre?

59 posts in this topic

    In urma cu ceva timp, mergand pe Valea Prahovei, am simtit o reducere a demarajului in depasiri, aparand in bord masajul "motor error ...". Am tras pe dreapta, am oprit si am repornit. Mesajul nu a mai aparut, dar la prima depasire a reaparut. M-am oprit la prima reprezentanta, in BV, au pus-o pe tester, au verificat presiuni la motor, diagnosticul - suporti de motor uzati/fisurati, recomandare-de evitat condusul "sportiv". Am schimbat 2 cei mai uzati suporti motor, dar mesajul reaparea la fiecare depasire in forta, efectuata cu greu insa. Reprezentanta CT mi-a spus ca problema este turbina?!? Dupa efectuarea unui schimb de ulei periodic, ocazie cu care am schimbat si filtrul de ...(cel de sub bord din fata scaunului pasagerului), pe care nu-l inlocuisem la ultimul schimb de ulei, motorul s-a revigorat iar mesajul nu a mai aparut in bord.

    De o saptamana, puterea motorului a scazut iar, la cea mai mica accelerare auzindu-se un fasait puternic. In service pe rampa nu au gasit nici un furtul crapat din zona turbinei sau intercooler-ului, spunandu-mi sa merg asa cu ea, poate se largeste fisura pina devine vizibila?!?

    Poate cineva sa-mi spuna care este cauza si solutia si unde pot sa o remediez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi de unde provine fasaitul... Ce-ai schimbat tu la pasager este filtrul de polen (habitaclu) si nu are absolut nicio legatura cu mersul motorului. Fasaitul este exact cum ai zis si tu, legat de circuitul de presiune, si poate fi un furtun sau intercooler spart. Nicidecum turbina. Mai poate fi si din suportii hidraulici (unul in fata si unul in spate), dar aia nu fasaie atat de tare, presiunea care s-ar pierde pe-acolo este prea mica sa-ti dea o asa pierdere de putere.

Bafta la "pipait" furtune ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc MC. Sper sa ai dreptate avand in vedere costurile in cazul turbinei. Sper sa gasesc un meserias cu rabdare, am inteles ca ia o groaza de timp sa ajungi la intercooler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ete fas .

Vezi mai Uly ca e problema standard la D5, trebuie curatat mecanismul VNT, cel mai bun meserias in acest domeniu este Cipos (de pe vwforum) a facut si cateva Volvo de pe forum printre care si al meu, problema este ca el are atelierul in Bucuresti, da-mi un PM si iti dau nr de tel.

Trebuie oricum in prealabil scanata masina, daca ai positive deviation atunci este de la VNT.

In acelasi timp trebuie vazut daca in momentul in care fasaie scoate fum negru, atunci este de la pierdere de presiune caz in care pe tester apare NEGATIVE DEVIATION .

Oricum si a mea fasaie si nu are nici o problema, este normal sa fasaie cand turbina ridica 1.5 bar, iar in momentul in care VNTul nu lucreaza poate urca si la 1.8 bar deci aproape de 3 bar absolut ceea ce este enorm .

Deci ca sa scurtez, scaner=> notat erori=> ne spui si noua care sunt erorile=> imediat vine solutia ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este IC spart atunci motorul nu mai trage deloc peste 3000rpm, iti apare eroare in bord, fasaie si scoate fum negru ca o RABA .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai poate fi si de la filtrul de particule. asa ceva am avut eu.

sint acolo 2 furtune care daca se sparg din cauza ca este infundat filtrul de particule, e nasol...

matrixx stie mai bine, ca le-a schimbat. si brasovul mi le-a schimbat si tot degeaba.

verifica starea filtrului si daca e infundat 1000 eurasi scrie pe tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca are filtru de particole .

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Am pus-o pe tester. Erori 0. Am mers la alt meserias, in turbosuflante. La prima vedere, mi-a indicat furtunele de la turbina si intercooler-ul, eventuale fisuri. Ca sa se convinga a facut o tura cu ea, a forjat-o la maxim, dupa care a urmat verdictul: TURBINA. Pot sa merg cu ea asa, dar daca se accentueaza fasaitul sa dau turbina jos.

   

Intrebare: daca merg cu turbina in avarie, nu se suprasolicita motorul si dau in alte belele? Deja parca a inceput sa uruie la accelerare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea sunt povesti, o turbina defecta nu poate functiona fara sa-ti haleasca uleiul, fara sa-ti faca presiune prea mare sau prea mica ceea ce se vede pe tester.

Singura chestie care se strica la o turbina este axul care se rupe in doua si se sparg palele care ajung prin intercooler sau mai rau chiar in admisie, sau si mai rau daca face presiune mare poate stramba internele motorului sau mai pe romana iti explodeaza motorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea cu ascultatul motorului in mers pe geam si datul verdictului sunt de legenda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca cei de la MythBusters stiu raspunsul ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce parare aveti? maine ii verific tobele, pt. ca mi-a sugerat Shogun-ul c-ar putea fi o problema la toba mica. daca problema persista ii dau jos intercooler-ul si il duc la verificat. totodata verific si furtunele. sper sa nu gasesc nimic la turbina. bafta mie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decat sa te muncesti asa de tare nu mai bine faci o testare dinamica si ne spui si noua cat e presiunea in mers ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa diagnosticul "mergi asa pana crapa mai tare", s-a constatat fisurarea catalizatorului de dupa turbina. Maine merg sa il sudez in argon!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa diagnosticul "mergi asa pana crapa mai tare", s-a constatat fisurarea catalizatorului de dupa turbina. Maine merg sa il sudez in argon!?!

a scazut cu aprox. 30% fasaitul, parca a crescut si puterea la demaraj. mina ii fac testarea dinamica ptr. presiunea in mers (bogdan g.).

in orice caz, stie cineva un meserias in turbine? cat este una sh? o iau mai bine de afara? alte sfaturi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In CT nu stiu nici un meserias de turbine, stiu insa unul in Bucuresti si inca unul foarte bun .

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut testul dinamic. la 2000 rot/min. debitmetrul are valori nominale si reale identice. la accelerare: valoarea nominala=1.200mg, valoarea reala=800 mg. in mers debitmetrul are 23 psi. (sper sa nu fi scris prostii. atat am retinut din toti termenii tehnici ai testerman-ului). am constatat ca injectorul nr. 5 este umed. are vreo legatura cu fasaitul, este un indiciu referitoar la cauza acestuia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

au vreo legatura mesajele "RUTSCHSICHERUNG WART. ERFORDERL." si "RUTSCHSICHERUNG VORUBERGEH. AUS" care imi apar in bord de azi? ce inseamna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In traducere primul mesaj inseamna SLIP PROTECTION MAINTENANCE REQUIRED si al doilea SLIP SAFETY OFF. In concluzie  ai o problema la DSTC, lucru normal daca cei care ti-au testat-o nu au sters erorile din tot sistemul. Du-te la ei sa-ti reseteze erorile.

Nu iti sta si martorul luminos al DSTC aprins?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Uly

1. masinile diesel se testeaza in felul urmator, treapta a 3-a mers constant si se apasa acceleratia la fund pana se plafoneaza si viteza ajunge pe la 140km/h

2. dupa parerea mea MAFul este obosit, in sarcina cand ai 1200mg val ceruta trebuie sa ai tot cam pe acolo masurat, la tine masoara ca trece mai putin aer si atunci iti taie motorina de aia nici nu trage.

3. presiunea turbo de 23PSI ~ adica 1.58 bar nu stiu daca e presiune absoluta sau ce ridica turbina, in orice caz un D5 poate avea varfuri de 1.8 bar (26 psi) adica masurat in presiune absoluta este 2.8 bar.

Nu stiu ce tester ai folosit dar vezi daca este presiune absoluta sau numai boost pressure, deci absoluta trebuie sa fie de 2.6-2.8 bar iar ce ridica turbina este cu 1 bar mai putin care este presiunea atmosferica .

Presiunea maxima este intre 3000 si 4000 rpm, peste scade ceea ce este normal .

Ca sa vezi daca este de la debitmetru nu trebuie decat sa-i scoti mufa si sa faci o tura cu masina, daca trage mai bine atunci e de acolo.

Rezolva problemele astea dupa care discutam de DSTC si alte probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G ''Ca sa vezi daca este de la debitmetru nu trebuie decat sa-i scoti mufa si sa faci o tura cu masina, daca trage mai bine atunci e de acolo''

Am scos mufa debitmetrului, iar singura diferenta a fost aceea ca nu s-a mai auzit acel fasait , insa putereaotorului este tot slaba.

@ Bogdan G "discutam de DSTC"

mi-au disparut mesajele "RUTSCHSICHERUNG WART. ERFORDERL." si "RUTSCHSICHERUNG VORUBERGEH. AUS"

@ Kadudu "Nu iti sta si martorul luminos al DSTC aprins?"

Nu

@ Bogdan G "dupa parerea mea MAFul este obosit"

tradu-mi si mie, te rog, "MAF"-ul. Multam' pentru explicatii.Saptamana urmatoare ii voi scote intercooler-ul sa-l caut de fisuri. Mai verific si furtunele si-mi mai ramane TURBINA. Sper sa ma opresc la intercooler. Sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAF = Mass Air Flow meter adica debitmetru  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai asa bre ca mi-a dat cu virgula, la Volvo daca scoti mufa de la MAF intra direct in mod de avarie si taie turbina, la VAG fara MAF baga direct o valoare prestabilita de 550mg si merge masina mai bine decat cu un MAF defect, deci gresala mea.

Dar tot sunt de parere ca MAFul este putin obosit, poti incerca sa-l cureti, iti trebuie un SPRAY cu ALCOOL IZOPROPILIC, cel mai bine da jos MAFul si vezi cat de murdar este, daca are depuneri negre pe el este clar ca este murdar, sau mai poti face un test cu alt MAF si vezi daca trage mai bine .

Nu trebuie sa scoti IC, trebuie doar sa dai bara jos si sa-l verifici ochiometric in partea din fata, daca are ceva o sa vezi ca e bombat ca deh la D5 presiunile sunt destul de mari, oricum 23PSI adica 1.6 bar  ridicati de turbina sunt super, deci ai presiune cat trebuie daca aveai IC spart scoteai foarte mult fum negru si masina nu tragea, iar daca presiunea scade iti apare CHECK ENGINE (in germana) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu fumu:la intalnire am obs ca scoate ceva fum...nu f mult,dar suficient cat sa inegreasca asfaltul in locu respectiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now