Sign in to follow this  
Followers 0
Guest freelancevoyager

Reconditionare (curatare ultrasonica) injectoare benzina

6 posts in this topic

Cand trebuie sa te gandesti la curatarea injectoarelor pe benzina?

Injectoarele murdare sau blocate partial pot da multe probleme in mers:

- Indicatorul "Check Engine" sa se aprinda sau sa apara codul de eroare “ misfire†pe injectoarele cu problema;

- Relanti neregulat;

- Intarziere la accelerare sau efectul de “cursa moarta la pedalaâ€;

- Detonatii cu implicatii asupra deteriorarii motorului;

- Intreruperi la viteze reduse sau asa zis “mers in suturiâ€;

- Cresterea inevitabila a emisiilor si implicit o deterioare rapida a catalizatorului datorita arderii incomplete data de o atomizare (mixare incompleta) deficitara aer/combustibil. Un injector partial colmatat nu va mai pulveriza fin benzina ci va improsca stropi in galerie (particule prea mari care nu mai ard complet).

- Scaderea performantei generale a motorului. Lipsa rezervei de putere mai ales in demaraje.

-Cresterea consumului datorita injectiei disproportionate  intre injectoare.

Injectorele neetanse pot cauza:

- Porniri greoaie, mai ales la cald (scaparile de combustibil datorita neetaseitatii duc la o imbogatire a amestecului in galerie cat timp masina sta si se iese din raportul stioichiometric optim de aprindere –amestec imbogatit, benzina care se scruge pe pistoane , spaland uleiul de pe segmenti => uzura prematura.

- Relati meregulat;

- Depasiri ale noxelor;

- Cresterea consumului;

- Gaze de esapament puternic mirositoare.

Neetanseitati externe ale injectoarelor (oringuri deteriorate):

-Reprezinta un real pericol de incendiu, mai ales corelat cu un sistem de aprindere defectuos care pierde current (prezenta acelor micro scantei pe suprafetele fiselor si a bobinelor). Aceasta problema se rezolva prin inlocuirea setului de garnituri- operatiune care se efectueaza obligatoriu odata cu curatarea lor. De asemenea este verficat intreg sistemul de aprindere cu testere speciale pentru a descoperi eventualele pierderi de curent.

De ce trebuie sa-mi curat injectoarele pe benzina?

-Combustibilii moderni sunt un amestec de hidrocarburi si aditivi care se evapora la temperaturi diferite. De fiecare data cand oprim motorul (oprire umeda), o cantitate mica de combustibil ramane pe varful injectorului. Din moment ce temperatura motorului la oprire e peste 90ºC, compusii mai volatili din combustibil se evapora, si  intre axul injectorului si scaunul de etansare se formeaza in timp depuneri solide.  Dupa un anume timp, aceste depuneri cresc, si incep sa afecteze amprenta de injectie si distributia combustibilului.

-Motoarele turbo si cele supraalimentate pe benzina, solicita foarte mult injectoarele din cauza temperaturilor mai inalte pe admisie, iar la turbo in special din cauza uleiului care mai scapa pe la etansarile turbinei si se depune cu timpul pe varful injectoarelor.

-Motoarele cu grad de uzura mai avansat cu segmentii si supapele mai uzate care scapa ulei, contribuie desemenea la cresterea depunerilor, mai ales datorita cresterii scaparilor de compresie in carter, scapari care sunt reintroduse in admisie printr-un sistem de recirculare. Aceste gaze recirculate contin ulei si carburi arse in suspensie, care ajungand pe capetele injectoarelor, contribuie la cresterea depunerilor, iar la temperaturi ridicate, se solidifica ducand la blocarea partiala a lor.

-Neglijarea inlocuirii periodice a filtrului de benzina, prezenta apei in emulsie in rezervor, au efecte de colmatare a minifiltrelor din injectoare dar si de coroziune asupra suprafetelor metalice interne. De aceea in cadrul operatiei de curatare se inlocuiesc obligatoriu si filtrele din injectoare, restaurandu-se debitul intial al acestora.

Ce implică curăÅ£area injectoarelor ?

Dupa demontarea de pe motor ÅŸi marcarea acestora paÅŸii care se fac într-o astfel de operaÅ£ie sunt:

ÃŽnaintea curăÅ£ării în tancul ultrasonic 1. inspecÅ£ia vizuală pentru a observa eventualale fisuri, urme de loviri, starea conectorului electric.

2. curăÅ£are ÅŸi degresare externă.

3. testul de impedanta – verificarea rezistenÅ£ei interne (la 70 grade celsius ÅŸi la 25 grade celsius), ÅŸi compararea cu valorile producătorului, descoperirea unui eventual defect la bobină.

Testele hidraulice se efectuează pe un echipament ce permite vizualizarea ÅŸi măsurarea parametrilor injectorului (atomizare, tip flux, măsurări volumetrice, inchidere injector, reacÅ£ie solenoid-dead time la deschidere si inchidere).

Injectoarele se montează pe rampa aparatului de testare unde sunt simulate condiÅ£iile de pe motor (700–9900 rpm, timpi diferiÅ£i de deschidere a injectorului).

Se verifica:

4. testul de închidere (etanseitate)– depistarea unor posibile scurgeri la presiunea de lucru +2 bari când injectorul nu este activat.

5. testul pentru vizualizarea modului de pulverizare (atomizare) în regim liber ÅŸi pulsatoriu.

6. testul volumetric de curgere în regim liber ÅŸi pulsatoriu.

7. testul de reacÅ£ie solenoidală.

8. curăÅ£area în tancul ultrasonic se bazează pe următorii 3 factori:

A. fenomenul de cavitaÅ£ie – care apare la propagarea ultrasunetelor în lichide.

B. utilizarea unui detergent special ÅŸi într-o anumită concentraÅ£ie în concordanÅ£ă cu natura materialului ce trebuie înlăturat (detergent special pentru curatat injetoare –materiale feroase, asigura protectie la coroziune).

C. încălzirea lichidului din tancul ultrasonic ÅŸi menÅ£inerea la o temperatură constantă pe întreg ciclul de curăÅ£are. Injectoarele pe durata unui ciclu de curăÅ£are sunt supuse unor secvenÅ£e de activare alternând deschiderea continuă cu deschiderea în regim de impulsuri la diferite frecvenÅ£e. 9. după curăÅ£area cu ultrasunete injectorul este supus unui flux invers de lichid pentru eliminarea impurităÅ£ilor rămase în interiorul acestuia ÅŸi eliminarea lichidului de curăÅ£are rămas în injector. Testele 4,5,6, se repetă după curăÅ£area în tancul ultrasonic.

Datele obÅ£inute la testele după curăÅ£area cu ultrasunete se compară cu parametrii originali de producÅ£ie ai injectorului.

Baza de date cuprinde parametrii a peste 1800 tipuri de injectoare.

DiferenÅ£ele între volumele pulverizate de către injectoarele curăÅ£ate, măsurate în ambele regimuri de funcÅ£ionare nu trebuie sa depăÅŸească 4% pentru motoarele obiÅŸnuite ÅŸi 1% pentru motoarele de competiÅ£ie.

Injectorul se echipează cu o-ringuri noi din NBR, FILTRE NOI, pintle-caps noi unde este cazul.

La finalizarea testelor se eliberează un raport tehnic în care sunt trecute înregistrările tuturor testelor.

Cu ultrasunete se pot curăÅ£a cu rezultate foarte bune jigloare de carburator indiferent de tipul carburatorului, bujii.

De asemenea dispun de testere:

-pentru diagnoza profesionala dedicate pentru marcile: OPEL, SAAB, VW, AUDI, SKODA, SEAT si alte modele;

- pentru tesatarea sistemelor de aprindere clasice sau electronice in vederea depistarii deteriorarii izolatiei (asa-numita “punere la masaâ€, sau “furt de curentâ€) al fiselor si bobinelor.

Cei interesati postati aici. Sunt din Ploiesti.

Pretul e 30 ron pe injector daca sutn déjà demontate, sau 40 ron daca veniti cu masina si efectuez demontarea-remontarea lor.

Nu sunt disponibil permanent in tara, lucrez 3 cu 3 saptamani in strainatate, si doar asa putem programa curatarea in perioada optima.

Rog administratorii sa mute acest topic daca nu e bine postat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un nr de telefon?

5 bucati trimise prin curier???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tel: 0745.767.363

Pret: 50 lei de injector demontat.

Daca se vine cu masina se mai adauga 50 lei demontat/montat.

Cu stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu' fara suparare, dar mai sus ai scris 30 Ron/buc sau 40 Ron daca le dai tu jos si acum 50 Ron/buc + 50 Ron demontare. Cind ai spus adevarul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acela a fost pretul promotional de inceput de anul trecut.

Eu pe acest forum nu am mai postat nici un update, pentru ca nimeni nu s/a aratat interesat aici.

Oricum pretul actual al reconditonarii, cu inlocuirea kitului de reconditonare: filtrre, oringuri, pintle caps, reprezinta 15% din cel al uni injector nou, avand in vedere ca ele se aduc in starea de injectie ca unele noi.

Cu tot respectul, cred ca e un pret rezonabil, dupa aprecierea celorlalti clienti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ploiesti prin ce zona! eu locuiesc in bucuresti dar sunt din valenii de munte ! poate te vizitez in drum spre casa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0