Midnight Caller

Ce fel de ulei ?

567 posts in this topic

Stiu ca este o intrebare pe care si-o pun 90% din posesorii de masini carora chiar le pasa ce conduc. Ceilalti 10% conduc masini de firma sau lasa alegerea pe mana service-ului. Mie unuia imi place sa-mi fac singur schimbul, mai ales ca nu e ceva extraordinar cat timp ai ce-ti trebuie.

De folosit, folosesc 10W40, de la Castrol, asta mi-au recomandat mai multi mecanici ca fiind "cel mai bun". Am rascolit site-uri si site-uri (unul foarte bun este http://www.bobistheoilguy.com) si am gasit ca intr-adevar Castrol-ul este bun doar daca este de provenienta nemteasca (citez "German Castrol"). Am auzit foarte multe pareri bune despre Mobil 1. Si asta cred ca va fi urmatorul ulei la schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus Castrol 5W40, am aflat apoi ca la reprezentanta puneau Mobil 1. Problema e ca imi mananca ulei - dupa nici 10000 km am pus deja inca 3L. A mai avut cineva pb asta ? Urmatorul schimb il fac cu Mobil 1 sa vad diferenta - daca e tot asa trec pe ceva mai ieftin (Aral).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din manualul tehnic VADIS :

Consumul de ulei dupa rodaj este intre 0.25L/1000km si 0.5L/1000km, in functie de regimul de mers (autostrada - munte).

3L in 10.000km inseamna 0.3L/1000km, ceea ce e absolut normal. Nu-ti fa griji.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut acelasi consum de ulei (3L) la exact acelasi numar de km (10 000).

Problema noastra nu este ca a mancat motorul ulei (dupa cum spune Alex) ci ca nu l-am verificat la timp...

Eu pana nu am inceput sa aud zanganituri metalice la 3000 ture nu am verificat nivelul uleiului......riscant mod de a invata sa ma port cu masina.....si uite asa, iar ajung la necesitatea acestui spatiu.

Keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK m-am linistit. E totusi neobisnuit acest consum de ulei. Nu am auzit la alte masini sa se intample asa fara sa fie o problema cu motorul. Si eu am aflat de pb la primele zgomote ...

Multumesc de informatii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si alte masini (cu motoare mai mari, din cate stiu eu) mananca ulei.

Daca consumul de ulei nu este insotit de fum negru, albastru iar consumul este in limitele precizate in VADIS nu cred ca ai de ce sa-ti faci griji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Daca esti ingrijorat de consumul de ulei iti poti face un test de compresie. Ar trebui sa fie in jur de 10-10.5:1. Daca e mai mic, clar exista o problema pe undeva. In principiu de pierderile de ulei spre capul pistonului sunt responsabili segmentii raclori (al doilea segment de sus in jos).

    Scoate joja cu motorul la relanti si vezi daca simti ca ar scapa gaze pe acolo (scapa compresie pe langa segmentii de atac). Verifica si garniturile daca chiar esti realmente ingrijorat de problema asta, si vezi daca EGR-ul (Exhaust Gas Recirculation) este murdar de ulei (scapari de ulei in evacuare). De asemenea uita-te daca fereastra de PCV (Positive Crankcase Ventilation) este cumva blocata. Nu stiu cum se verifica, dar nici nu vreau sa-ti bat cuie in talpa si sa te trimit la service-ul Volvo.

Bafta si tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este deja cam tehnic pt mine raspunsul tau  ??? . M-am linistit oricum - daca scrie si in VADIS cred ca e suficient. Problema e clara pt mine - ar trebui sa iau un ulei bun dar ceva mai ieftin - cred ca ARAL e OK. Am luat deja 4 L de Mobil 1 si ma gandesc fara placere la momentul cand voi completa  >:(

Am inceput sa downloadez si eu VADIS... eu am o pb cu pilotul automat - nu mai merge. Am schimbat doar placutele de frana si uleiul - nu stiu ce s-a intamplat ...si chestia cu schimbul farurilor merita facuta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa postezi problema cu tempomatul intr-un alt topic, ca sa nu le amestecam te rog...

Poate reuseste cineva sa te ajute acolo, o sa ma mai uit si eu prin alte forumuri sa vedem daca gasesc ceva...

Mult spor !

PS: Nu mai folosi 5W40 pentru ca nu are sens sa strici orzul pe gaste. In cartea tehnica scrie ca e recomandat 20W40. Sa zicem ca 15W40-ul nostru e echivalent cu 20W40-ul lor ca si calitate. Vrei mai bun, pui 10W40. Dar semisintetic e deja inutil, ti-l papa mai repede pentru ca e mai subtire si scapa pe langa segmenti. Intr-adevar e mai fashneatza masina, dar nu merita !

Pune 10W40, e foarte bun, si oricum e mai bine decat ce scrie in carte si lasa 5W40-ul si 0W40-ul pentru motoarele Turbo.

Spor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi e f clar acum. Imi mai spusese cineva de 10W40 tot cu argumentul ca e mai dens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus Mobil1 0w -40  fullsintetic, la motorul meu diesel dar am totusi o mica retinere ca nu-i  cel mai bun ulei pt. genul asta de motoare.

  Voi ce uleiuri folositi  pt. dieseluri ? Va intreb pt. ca vreau sa ma opresc la un  ulei pe care sa-l folosesc mereu si care sa fie ,evident, cel mai bun  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Manualul utilizatorului recomanda 5W-40 ca minim in ceea ce priveste vascozitatea (uleiul sa aiba calitati conform cu ACEA B2-96 (CCMC PD2) adica 5W40, 10W40 sau 15W40. 0W40 e un ulei prea subtire, si ei specifica in mod explicit a NU se folosi 5W40 daca temperatura de afara depaseste 10 grade Celsius.

    Asadar nu pune ulei mai jos de 5W40 (de preferinta pune 10W40, e foarte bun). Si neaparat sa fie pentru motoare DIESEL !

    Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu, pentru posesorii de Volvo, este sa foloseasca uleiuri Castrol. Din cate stiu eu, dintre marcile de uleiuri care se aduc la noi in tara, Castrol si OMV sunt produse in Europa, iar Mobil 1 in Turcia. Am folosit si eu vreo 30.000 km Mobil 1 Super S 10W-40 si nu pot zice nici de rau, nici bine.

N-am prea inteles treaba cu rodajul. In orice caz rodajul unui motor nou, tine intre 1000 si 2000 km, nu 10.000km. Nici cu un 206 HDi 2.0L 90CP n-am consumat atatia litri de ulei in primii 10.000km. Cred ca maxim 0.5l la primii 10.000km. Daca nu te refereai la rodaj atunci segmentii sunt de vina in cele mai multe cazuri.

Pentru cei care vor sa afle mai multe despre uleiuri (compozitie, terminologie, preturi etc.) intrati pe www.uleiuri.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-am citat din ce scrie in manualul de service... Adica :

Normal oil consumption

Running-in period

The oil consumption can be as much as 1 liter per 1,000 km during a running-in period of approx. 5,000 km if the engine is new or replaced (replacement of piston ring).

Driving between 5,000 and 150,000 km

Normal driving: up to 0.25 liters per 1,000 km is considered normal oil consumption.

Driving at high speed/with heavy trailer: up to 0.40 liters per 1,000 km is considered normal oil consumption.

Mountain/alpine driving: up to 0.50 liters per 1,000 km is considered normal oil consumption.

The above stated values for oil consumption can be used as guidelines if there is a suspicion that oil consumption is unusually/abnormally high.

Mai departe fiecare considera ce vrea... Eu am facut 6000km cu uleiul de la ultimul schimb si mi-a papat cam 1L, deci pot spune ca e in limite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor. Sunt nou pe aici si m-am gandit sa sar un pic peste topicurile legate de " hai sa ne cunoastem " cu promisiunea ca o voi face insa mai tarziu. Problema mea este legata, normal de ulei, si anume as vrea tare mult sa stiu ce fel de ulei se pune intr-un motor 2.0 turbo ( cel de 160cp, nu T4 (200cp)!!! ). Masina este din anul 1999. Va multumesc si va urez tuturor un An Nou Fericit !!  ;D

Volvo S40T CD 1999

Share this post


Link to post
Share on other sites

5W40 sau 0W40. Cam astea sunt uleiurile folosite pentru motoarele turbo pe benzina. Recomand Mobil 1 sau Castrol.

La multi ani !

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut tuturor posesorilor de volvo.sunt nou noutz pe aici si nu o sa incerc sa contrazic pe nimeni, dar din experienta, eu folosesc Castrol si am facut pana acum cam 6500 km de la schimbul de ulei si nu am consumat un gram.Masina are 116000 km, e din 1997 si pot spune ca nu mai e "la prima tinerete" dar nu pisca ulei.poate ca am folosit-o numai prin oras?am fost si la drum intins, pana la Costinesti, dar...nimic.o sa mai verific dar pana la 9000 cind voi face urmatorul schimb, nu mai e mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

--------------------------------------------------------------------------------

salut. Din cate stiu eu, cei de la Volvo din Romania recomanda Castrol. Am si eu un Volvo V40, 1,9 TDI din 2001 si are deja 242.000 km si inca merge super. Am cumparat masina anul trecut din Germania, de la reprezentanta Volvo. Mi-au facut schimbul de ulei ei la cumparare si mi-au pus Aral 10W40. Am facut de atunci 10.000 km si pot spune ca a mancat foarte putin... aprox 100 ml. Ei mi-au spus sa-l schimb la 15.000 km, dar cred ca pe la 12.000 o sa fac schimbul. Sunt foarte multumit de acest ulei Aral 10W40, motorul mananca nesemnificativ ulei si cred ca o sa raman pe acest tip si pe mai departe. Cand spuneti ca va mananca ulei masinile vorbiti de motoare pe benzina toti? Am citit aici si am ramas putin uimit auzind de astfel de consumuri de ulei. Chiar nu stiam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu stiu ce rodaj aveti voi dar eu am 10 ooo km cu castrol 5w 40 adus din germania si nu a luat un gram de ulei :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

depinde foarte mult de tip motorului. de ex. la S40, motor 2.0l 16V fara turbo, nu papa gram de ulei. la XC, 2.5l turbo, am observat un consum de 1l la 2000km, in functie si de cum ma dadeam la ea. turbo, din fabricatie, foloseste o pelicula de ulei pentru lubrifiere. in cazul in care mergi mai sportiv o parte din aceasta pelicula se pierde, de unde rezulta si scaderea nivelului de ulei.

asadar, depinde de cum folositi masinuta...

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit Aral 10W40, am ajuns la 6500 km de cand l-am schimbat si am ajuns sa mai completez cu aproape 2 litri. Urmatorul schimb il fac cu Castrol, am inteles ca Aralul asa se "duce" el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Eu am un V40 1.9 Diesel din 2000, luata din Germania si cei de la care l-am cumparat foloseau Aral, asa ca la revizie tot Aral i-am bagat si nu am observat sa manance ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-au pus la service Mobil1 semisintetic 10W40 si au zis ca se schimba la 10.000 km. Si nu papa ulei motorasul meu  ;) . Chiar ma gandeam ca la urmatorul schimb sa pun un full sintetic care se schimba pe la 20-30.000 (asa am auzit). Dar am mai auzit si altceva. Ca fiecare ulei are 2 caracteristici, grad de ungere si grad de spalare si ca nu e bine sa schimbi uleiurile ca pe ciorapi. Un ulei considerat super bun poate avea un grad de spalare mai mare si-atunci o parte din depunerile de pe motor trec in ulei si nu e bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Total, GT9000, 5w40.

Aral este cel mai bun ulei (calitativ) de pe piata din RO. Pretul ii sta impotriva, comparat cu altii.

In schimb, Castrol de la noi nu e cea mai fericita alegere. O stiu de la un amic, lucreaza in domeniu (chimist la Lubrifin) si e mare pasionat de masini.

Iar de consumat, nu maninca nimic. Chiar imi place comportamentul ei din punctul asta de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now