lik1999

Ajustarea actuatorului la turbo

8 posts in this topic

Salut.As dori mai multe detalii /sfaturi despre aceasta chestie ;D  Va multumesc pentru timpul "pierdut" :-*

"ajustarea actuatorului: pentru a mari eficienta turbinei la turatii mari, piulita care regleaza cursa tijei trebuie infiletata spre turbina. Pentru a avea boost la turatii mici este necesara infiletarea piulitei spre valva actuatorului. ATENTIE insa! Ajustarea cu 1-2 spire este suficienta! Mai mult si turbina va intra in limp mode dat de ECU din cauza faptului ca presiunea efectiva va fi mai mare respectiv mai mica decat cea ceruta. Cand se fac reglajele este obligatoriu sa aveti VAG COM-ul pentru a putea face log-uri si a vedea noile valori dupa fiecare ajustare, pana la obtinerea rezultatului dorit.

Inca ceva important: pentru functionarea corecta a actuatorului este nevoie ca pompa de vacuum sa lucreze ireprosabil. "

Am probat si eu aceasta chestie ,dar nu stiu cat de adevarata este la valvo / cel putin la mine.

De ex daca piulita ii spre "actuator" parcca trage mai lent,iar daca i spre turbina mai incolo de jumate,intra mai "brutal" daca pot sa zic asa si numai pana la 3000  rpm lucreaza ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce frumos ai citat tu de pe vwforum :))

intamplator , acum 2 zile am citit si eu acel topic, si vad ca ai dat copy-paste direct, inclusiv sfatul de folosire a vag-com  ;D

ideal ar fi sa iti raspunda cineva care a facut experimente cu chestia asta, ca asa, din gura suntem multi care putem sa dam , dar fara experiente

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul n-as face asa ceva decat daca e decalibrat actuatorul, altfel seamana cu largitul jiglorului cu acu' de cusut la dacia 1300.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul n-as face asa ceva decat daca e decalibrat actuatorul, altfel seamana cu largitul jiglorului cu acu' de cusut la dacia 1300.

Ceva de genu  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bun.POate sa imi spuna si mie cineva cum reactioneaza masina atunci cand nu mai merge acel actuator ?Pentru ca la mine am avut problema cu un furtun si am umblat la piulita aia.Acuma nu stiu ..ce sa i fac..Sa l schimb ? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

IN principiu am inteles,Multumesc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut....am si eu o intrebare,se poate schimba actuatorul de pe o turbina cod motor B4204T3/165 hp (probabil 12T) cu un actoator de T4 (turbina 14T)?Adica cel care il am eu montat lucreaza la 0.3 bari cred, iar cel de T4 la 1 bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now