lik1999

Ulei

Ce tip de ulei folositi si la cati km il schimbati?   53 votes

  1. 1. Ce tip de ulei folositi si la cati km il schimbati?

    • Castrol
      26
    • Mobil
      15
    • Motul
      3
    • Liqui Moly
      1
    • Alt tip
      8

Please sign in or register to vote in this poll.

71 posts in this topic

valvoline durablend 10w40. stiti ceva de uleiul asta? pe net spune ca tine 20000km, sotul surori mele a folosit dinasta la mecedes ml, acum la un peugeot 806 si tot la 20000 il schimba si nu a avut probleme desi el face cam 100000km pe an cu masina...voi ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil1 5W30 dar ma bate gandul sa trec pe AMSOIL (exista in Romania?)

Filtru si ulei la fiecare 5000Mile/8000Km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMSOIL nu exista in RO dar vezi ca nu este cine stie ce ulei, pana si vecinii tai americani au constatat ca GC (GERMAN CASTROL) este cel mai bun unei, adica in cazul motoarelor Volvo este vorba de Castrol SLX PROFESSIONAL for VOLVO CARS 0W30 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa ma contrazic, insa parerea mea este alta.

Marea majoritate a uleiurilor, inclusiv Castrol si Mobil 1 fac parte din categoriile II si III (uleiuri minerale). Aceste uleiuri, dupa continut se mai pot numii si semisintetice dar nici decum sintetice. 

Uleiuri cu adevarat sintetice sunt cele care se gasesc in categoria IV - PAO based oil, (Poly Alpha Olefin) - Amsoil face parte din aceasta categorie.  Cine este interesat poate cauta pe Goagal.

Nu stiu exact ce este cu German Castrol, am sa ma interesez si fac rectificarile necesare. 

O zi buna, eu fug la somn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar te rog sa verifici pt ca uleiurile Castrol for Volvo cars sunt 100% sintetice si sunt special concepute in parteneriat cu Volvo pt aceste motoare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castrol EDGE 10w60 Formula rs la 10000km. Am vazut multe uleiuri pana acum si am probat f multe pe mai multe masini dar pana acum de asta sunt cel mai multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pe situl castrol :

de pe situl mobil1

io am mers cu amindoua : nici o diferenta, sint la fel de bune. nu recomand sa le schimbati la 20.000 km cum zic ei, chiar daca mergi batrineste. io zic la maxim 15.000 si optim la 12.000.

dupa cum se observa in limbajul auto sintetic inseamna obtinut TOT din petrol insa utilizind numai componenti superiori .

total "pure" sintetic (adica nu provin din titei, ci sint molecule obtinute artificial) sint produse uleiurile pentru anumite cutii de viteze , in nici un caz pentru motoare cu ardere interna.

nici n-ar fi posibil sa le utilizam pe acestea din urma deorece uleiul pur sintetic nu e compatibil cu uleiul de provenienta minerala si NU rezista la temperaturi mari.. ar trebui sa spalam motorul cu acetona inainte de a pune pur sintetic.

noroc ca nu se fac pur sintetice pentru motoare.....n-o sa vedeti niciodata scris pe cutia uleiului "pure" sintetic ,ci full sintetic , ceea ce e cu totul altceva....

Share this post


Link to post
Share on other sites

iulirx, in ultima ta poza autorul aminteste AMSOIL la sectiunea "pure" sintetic, cu mentiunea ca nu a avut nici o experienta cu produsul. Care este parerea ta despre AMSOIL, este sau nu este "pure" sintetic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

e tot "fully" sintetic. nu "pure" sintetic. se mentioneaza de el DUPA sectiunea "pure" nu IN CADRUL acelei sectiuni si este un fel de drept la replica al acelui producator care se disociaza de producatorii de aditivi pentru uleiuri ( alta smecherie de marketing, aditivii astia care, fie vorba intre noi, sint ca apa sfintita)

ca sa fiu mai clar : uleiurile de motor NU sint de fapt sintetice , ci doar ultra rafinate, insa sint MINERALE. producatorii, pentru ca procesul de obtinere al uleiului consta SI din procese de sinteza ii spun eronat sintetic din motive,probabil, de marketing. acest ulei se extrage din gaze si/sau din titei si gaze si contine molecule minerale modificate prin sinteza. sint singurele uleiuri care accepta detergenti.

uleiurile "pure sintetic" NU sint obtinute din titei sau derivate ale acestuia . contin molecule extrem de complexe, mari si instabile la temperatura. inca nu s-a inventat un ulei de motor de acest gen. si pot sa-ti spun si de ce nu se va inventa vreodata : e pagubos sa reproduci molecule pe care le gasesti natural in titei si gaze.

diferenta majora intre uleiurile PURE si FULL este ca primele micsoreaza frecarea prin "lipirea" moleculelor de peretii ansamblului ducind spre o rugozitate extrem de mica, iar cel de-al doilea prin crearea unei pelicule intre piesele in miscare.

aditivii pentru uleiurile minerale (chiar si pentru cele full sintetic) asta -zic producatorii - fac : adauga niste molecule care micsoreaza rugozitatea. insa ele vor fi distruse de temperatura si, mai grav, aceste molecule vor fi pe post de cenusa in motor. moleculele de aditivi se distrug in jurul temperaturii de 230 grd celsius. isi fac treaba in carter , insa in camera de ardere , unde sint temperaturi intre 450-si 800 grd celsius devin ciment si duc la uzura prematura a camerei de ardere, cu tot ce implica asta....

confuzia e mare si e sustinuta chiar de producatotori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cite mi-au spus si mie oameni implicati in motor-sport , unele motoare sint tratate LA RECE , pe bancul de probe,echivalentul a citeva mii de km cu uleiuri pure sintetic . camera de ardere NU e tratata. un exemplu : divizia amg.

si inca o precizare : un ulei de motor BUN este acel ulei care iese negru si urit dupa citeva sute de km. cu cit uleiul iese mai curat , cu atit e mai PROST !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

si inca o precizare : un ulei de motor BUN este acel ulei care iese negru si urit dupa citeva sute de km. cu cit uleiul iese mai curat , cu atit e mai PROST !!

Inseamna ca folosesc numai ulei de calitate, ca la mine se face negru aproape instant. :)

Nu m-am gandit pana acum serios la motivatie dar ma intreb, de ce la motorul meu spune sa schimb uleiul la fiecare 7500km? <_<

Imi pare cam devreme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine, e tocmai invers: înseamnă că uleiul pe care-l folosesc e de toată jena, că e curat şi după vreo 1000 de km parcurşi. E SLX for Volvo Cars, Castrol.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

"un ulei de motor BUN este acel ulei care iese negru si urit dupa citeva sute de km. cu cit uleiul iese mai curat , cu atit e mai PROST !!"

Probabil depinde si cum mergi cu masina.De ex : cand am schimbat uleiul data trecuta era negru dupa primii 1000 km.Acum am facut deja 2500 km si uleiul este ca nou,dar nu am depasit 2500 rpm :lol:

ps : uleiul folosit este Castrol

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

uleiul bun, cu detergent, spala imediat motorul. si asa merge , murdar, pina il schimbi. e facut sa mearga asa.

daca uleiul iese curat (dupa citeva sute de km) inseamna ca nu curata. si , in toate motoarele, indiferent de regimul de functionare, exista suficient de mult de curatat. tot timpul.

heim : daca folosesti castrol, probabil folosesti un castrol prost, fara detergenti.(semi - sintetic sau chiar mineral) sau ***

io n-am vazut pina acu' o masina care pune ulei bun sa-l scoata aproximativ curat dupa 300-400 km. o fi a ta prima....(sau tu te uiti pe joja inainte sa pornesti motorul, e posibil si asta...)***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doctore nu are cum sa fie uleiul curat la D5 dupa 1000km, defineste cuvantul curat, poate la tine are o alta notiune.

PS> exista si negru curat laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

"un ulei de motor BUN este acel ulei care iese negru si urit dupa citeva sute de km. cu cit uleiul iese mai curat , cu atit e mai PROST !!"

Probabil depinde si cum mergi cu masina.De ex : cand am schimbat uleiul data trecuta era negru dupa primii 1000 km.Acum am facut deja 2500 km si uleiul este ca nou,dar nu am depasit 2500 rpm :lol:

ps : uleiul folosit este Castrol

si cum ti-ai dat seama ca e negru sau curat ? l-ai schimbat la 1000, respectiv 2500 km ? sau ai tu niste metode ascunse ? te rog, sa nu spui ca te-ai uitat pe joja !

Share this post


Link to post
Share on other sites

In aprilie anul trecut, in urma unei probleme, a trebuit sa schimb uleiul dupa ~1000km. Daca ma uitam f atent, mai dadea o mica nuanta de maro dar putea fi numit cu usurinta negru-negru.

Ma intriga faptul ca voi, cu motoare mai noi, la care spune in carte, schimb de ulei la 30k km, recomandati schimb la 10-15k... Daca as urma si eu algoritmul asta(din 7.5k km minus 2/3 sau 1/2), ar trebui sa schimb uleiul la fiecare 3-4 luni, ceea ce, cred ca ar deveni tragic-comic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calitatile unui ulei se determina in laborator, nu ochiometric. Si nu se pot compara motoarele diesel cu cele pe benzina. La diesel uleiul are de curatat mult mai multe particule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iulirx, ce ai, bre? N-auzi că e fix SLX for Volvo Cars? Doar am precizat, eşti surd? ;D

Doctore nu are cum sa fie uleiul curat la D5 dupa 1000km, defineste cuvantul curat, poate la tine are o alta notiune.

PS> exista si negru curat laugh.gif

Nu e negru, bre, e translucid şi gălbui, ca cel proaspăt, eventual o tentă mai închisă, dar tot miere e... ;D

Ma intriga faptul ca voi, cu motoare mai noi, la care spune in carte, schimb de ulei la 30k km, recomandati schimb la 10-15k... Daca as urma si eu algoritmul asta(din 7.5k km minus 2/3 sau 1/2), ar trebui sa schimb uleiul la fiecare 3-4 luni, ceea ce, cred ca ar deveni tragic-comic.

Şi nouă ne recomandă să-l schimbăm la 12.000 de km, ete'ici'şa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

te rog, sa nu spui ca te-ai uitat pe joja !

Exact!

dimineata ,cand am verificat era curat :lol:

Oricum de fiecare data cand l am schimbat la 8 k era negru

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now