Sabau Raul

Bataie si fum alb dens.

28 posts in this topic

Dragi colegi de pe forum am o mare rugaminte la voi am un volvo 440 si un citroen c 5 din 2001 Hdi.De azi dimineata citroenu face un zgomot ciudat la motor si scoate fum alb la relantiv dens.Va rog sa ma scuzati daca am postat despre alta masina pe forum volvo,dar chiar sunt disperat nu stiu care este problema!!!Ati putea sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi sau niste pareri mi-ar fi de folos.Va multumesc pentru intelegere.Mentionez ca bataia la motor este foarte puternica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-as hazarda si as zice garnitura de chiuloasa arsa.La volvo meu 440 la fel facea.Fum alb ptr ca ardea glicolul din antigel,si bataie pentru ca din 4 cilindri 1 rata.Din cauza ca intra apa in el,in loc sa arda benzina ardea apa cu benzina.Insa daca n-ai decat fum alb si bataie la motor(fara incalzit apa,ulei spumos,semne de ulei in rezervoru de expansiune,apa in ulei,etc) as zice ca ai o problema carburatia.Pe undeva este data peste cap de cva,sau poate catalizatoru dus(asa am avut la un peugeot)Interesant este ca n-ai spus daca afiseaza vreun cod de eroare.Daca da pls reply cu codul siti zic sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fum alb = apa in camera de ardere = 90% garnitura de chiuloasa.

bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avansul aiurea, asta ca sa nu fiu in ton cu restul lumii ;D

Avans care poate fii de la unul sau mai multe injectoare defecte si/sau una sau mai multe bujii incandescente .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are avansu aiurea carburantu numai este ars uniform,dar ce e cu fumul alb?motorina daca nu se arde ori se face fum ( negru) ori tio scuipa afara.Fun alb la avans aiurea nu prea am vazut.Bataia la motor in mod cert,dar fumul alb nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toata treaba ii ca nu ii la volvo meu 440 ii la un citroen c 5 pe motorina am specificat m-ai sus ca ii citroen c 5 2000 hdi.Nu a aparut nici-o eroare doar asa dintr-o data sa apucat sa bata un pic si dupa aia m-ai tare si scoate fum alb la relantiv.Se poate sa se fi dus ceva piston??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toata treaba ii ca nu ii la volvo meu 440 ii la un citroen c 5 pe motorina am specificat m-ai sus ca ii citroen c 5 2000 hdi.Nu a aparut nici-o eroare doar asa dintr-o data sa apucat sa bata un pic si dupa aia m-ai tare si scoate fum alb la relantiv.Se poate sa se fi dus ceva piston??

Stiu ca  nu e la Volvo,stiu ca este la C5,insa este aproape imposibil sa nu afiseze cva.Toate masinile noi au calculatoare de bord,nu se poate daca o pui pe tester sa nu zica nik.Daca nu zice,atunci inseamna ca ai apa in motorina.Insa si acolo tresa apara un cod de erraore

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ioannes ia mai intereseaza-te si la S80 cu motor de VW este aceiasi problema, se da peste cap distributia si o ia avansul razna si scoate fum alb dimineata cand pornesti masina si o tine asa pana se incalzeste motorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai scapa rotita aia de pe vibrochen?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok asta ii explicatia la fumul alb dar bataia puternica ce poate fi??Am analizat si eu sa fie apa in motorina dar bataia puternica aparuta din senin ce poate fii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fumul arata ca

Share this post


Link to post
Share on other sites

avansul

nu se schimba asa daca nu sare de la distributie

conteaza ce bataie ii sa nu deie supapa in piston (daca ii garnitura arsa in halul ala apa  curge pe capul pistonului si face compresie hidraulica ;se indoaie o biela ceva in cazul asta si nu poti porni (in 3 pistoane ) numai dac a  scoti bujia sa iasa apa din cilindru

se poate fi fumul si de la o supapa de evacuare rupta  indoita ceva de genul asta

sau injector ramas deschis (blocat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba pardon chiar asa se schimba cand e distributia veche si se lungeste cureaua cu juma de dinte, bate ca dracu si asa merge pana se incalzeste putin .

La masina din film nu-i merg bujiile incandescente, e standard la motoarele astea, pornesc pt ca sunt mari si au compresie dar pana se incalzesc putin merg cum se vede in film .

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie vazute semele de la distributie

daca nu-i asta prin eliminare

(si al meu 244  d24 tic motorul;scoate un pic de fum dar ii dela injectoare dar maxim 1 minut la -20 de grade)

ii motorina nearsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact alea sunt motoarele si daca este din 98 are mufa OBD si bagi testerul si vezi cum sta distributia, exact ca aici .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nui ii inainte din 87

vcds 908 am dar nu pot testa avansul  (acolo ii avansul static in basic setings tdi timming)

eu l-am pus la punct cu scule hazet

is injectoarele in cazul meu i-am facut capital set complet in afara de inj urmeaza

trebuie sa deschida la 165 bari si de acolo citigi citiva cai

primele ticuri de 760 ii motorul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si in Vadis zice la S80 cu motor de VAG ca trebuie sa verifici avansul, sunt curios cum se face la Volvo ca la VAG e simplu ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

la volvo

nu am interfata dedicata

la vag ii asa cum ai postat

la volvo in modul generic obd asta nu-ti arata

mai trtebuie sa sap

nu stiu kts ul de la bosch saptamina viitoare  vad(are un prieten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate-i busonul de la ulei. Uita-te daca e o depunere de lichid alb vascos. Dupa simptome... e garnitura de chiuloasa. Si calculatorul iti arata eroare numai cand se pierde apa din vasul de expansiune sau cand se ridica temperatura apei peste limite. Nu pierde apa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pierd apa o sa incerc sa dau injectoarele jos sa dau la automat sa vad daca si asa am bataia daca o am se poate sa fi intrat ceva acolo si sa fi rupt din piston cine stie ce sa putut intampla.Fumul este exact ca si cel de la chevrolet asa alb dens si parca si bataia aia este de la chevrolet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si dupa un timp dispare sau e permanent ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Permanent si surpriza astazi i-am dat drumul si apare antipolution fault si nu sta nici la relantiv calumea.Toate astea dintr-o data fara sa ii fac nimica in curte am pornito a inceput cu o bataie mica si dupa aia sa auzit o bataie mai mare si de atunci tot asa face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa rezolvat problema toata bataia de cap a fost din cauza unui injector nu lucra si a inceput sa bata ca naiba.Multumesc celor care mi-au dat sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia uite domle, iar am ghicit-o si pe asta :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate sa ai injector blocat caz in care apare o bataie metalica. Lipeste de motor o tija metalica si la celalat capat lipeste urechea si plimba tija pe motor pentru a sesiza zona unde se aude bataia mai pronuntat.

Slabeste pe rand conductele ce duc la injectoare si vei afla care nu lucreaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now