Sign in to follow this  
Followers 0
cdaugustin

Probleme la compresor - ambreiaj

21 posts in this topic

vine vara bine-mi pare in masina am ... AC ?

am si nu am, mai bine zis, il pornesc merge 15 min si se opreste (baga aer cald). Am cercetat problema cu Alin si concluzia a fost ca se opreste compresorul si ca ar trebui sa facem un refill de freon. Zis si facut golit instalatia, umplut cu freon nou (160RON), AC-ul facea la fel... Cercetat cu nea Nelu (adica mecanicul de AC) si am ajuns la concluzia (dupa verificari si masurari) ca electronica ii toata ok si ca de fapt ii o problema mecanica... anume "ambreiajul" compresorului nu mai cupla dupa o perioada (se incalzea si era prea departat) luat frumos ranga impins un pic discurile alea si acum pare sa cupleze si recupleze dupa cum ii nevoie.

Am pus povestea aici din doua motive:

1) stiti vreo varianta mai desteapta de a repara "ambreiajul" ala fara sa scot fata masinii in caz ca se mai defecteaza?

2) daca va merge AC-ul o vreme verificati daca merge compresorul daca ii oprit iar situatia o puteti recrea cu exactitate (merge un timp bine si apoi baga aer cald si compresorul nu mai vrea sa porneasca) verificati "ambreiajul" ala :) poate scapati mai ieftin (daca aveti destul freon pe instalatie)

PS: se pare ca volvo 850 clima are doar o intrare de freon la presiune joasa si nu se poate presiunea si cantitatea de freon din instalatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

la prima vedere, ai 2 rezolvari.

1) cel mai sigur ai ambreiajul "obosit" - se rezolva: il dai jos, il demontezi si inlocuiesti cele 2 saibe distantoare cu unele mai mici(subtiri) - am sa-ti dau si un link daca te apuci de lucru. Asta e o solutie temporara, in cele din urma ambreiajul nu va mai cupla deloc, insa ai timp sa te mai bucuri de racoare pina iti gasesti un alt compresor.

2)senzorul de temperatura de pe corpul compresorului ii taie alimentarea - daca se incalzeste periculos. Poti sa il suntezi si vezi cum se comporta.

Insa tot punctul 1 cred ca e rezolvarea ta.

Mai exista o rezolvare mai...brutala. Suntezi releul de AC al ambreiajului (il gasesti demontind/scotind torpedoul), de culoare verde. Asa, compresorul va merge mereu (il opresti doar din cind in cind din butonul de AC). Insa nu prea e bine cu... presiunea din sistem - sperind ca iti merge bine presostatul de linga firewall...

Da, 850-ul are doar LowPort de incarcare freon...

post-495-12877881852651_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vb de firul de alimentare de la ambreiaj, nu mai face contact, aceiasi problema e si la S60.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe moment am rezolvat cu o ranga :D impins spre inauntru ambreiajul ala si acuma cupleaza (sa vedem cat tine); pe termen lung trebuie probabil scos (dar ii cam greu, trebuie scoasa fata masinii si na ii cam greu, oricum daca moare de tot, acolo se ajunge) si inlocuit distantierele, iar in final inlocuita piesa cu totul (dar is cam greu de gasit si destul de scumpe). Sa vedem cat tine "reparatia".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca o sa creasca presiunea asa de mult incat o sa faca ceva poc, vezi tu ce (condensor, evaporator, drier, etc) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vb de firul de alimentare de la ambreiaj, nu mai face contact, aceiasi problema e si la S60.

face contact ca mergea si dupa ce se incalzea si decupla din varii motive, nu mai putea sa cupleze cand se incalzea (distanta prea mare intre placi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti-am spus ca e ambreiajul...caut link-ul sa vezi cum se face...nu e un capat de tara, poti sa-l repari, mai greu e demontatul/montatul/vidare+freon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti-am spus ca e ambreiajul...caut link-ul sa vezi cum se face...nu e un capat de tara, poti sa-l repari, mai greu e demontatul/montatul/vidare+freon...

stiu ca era ambreiajul (adica na mecanicul a descoperit) :) am vrut sa povestesc in caz ca mai pateste cineva, intre timp am "reparat" cu ranga (impins discul din exterior spre compresor) si pare sa mearga, sa vedem cat tine. Nu prea as vrea sa demontez/montez/videz etc mai ales ca abia am facut vidare si umplere cu freon.

pentru cand gasesti linkul :-*

;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti-am gasit PDF-ul, il gasesti arhivat.

Pina atunci, ai rezolvare mai usoara, fara a fi nevoie sa dai ambreiajul jos. Tot ce-ti trebuie este putina indeminare si...3 bucati tari de plastic - pe care,dupa ce le dai o forma de furca ce "imbraca" surubul, le impingi acolo. Scopul este sa refaci distanta de 0.4mm. Uite si poza si textul luat de pe volvospeed.com  - sper ca stii un pic de engleza, e ora 2 noaptea si nu prea am chef de traducere  :D

"Symptoms:

Your air conditioner runs fine for a little while then all of a sudden it blows warm air. The clutch actually dissengages and you have to turn off the a/c, wait a while then turn it back on and it will again work for a while. Mine would turn off whenever I accelerated hard and then would not come back on.

How to determine if the clutch gap is the culprit:

Next time the compressor clicks off (starts blowing warm air): leave the a/c on and take a wooden broomstick and push the clutch in with it. If the clutch engages with the push of the broomstick, you know thats the problem.

If the compressor is clicking on and off constantly every couple seconds, then thats a different problem, probably low freon.

Complicated fix:

Requires taking the clutch apart and putting/extracting some shims...

Easy fix:

Take 3 plastic bread bag clips and insert them on the outside of the clutch to push the clutch closer to where its supposed to be so it can engage automatically.

You'll need to cut the clips the way they look in the picture so they fit (it will all make sense when you try sliding them in place). I used a flat head screwdriver to spread the clutch apart while I slid the clip in. I also put crazy glue on the clips just to be certain they are not going to fly out with the centrifugal force. Make sure you work quickly once the glue is on because it will soften the clip. Once they are all in just break off the end of the clips. The bread clips were just the right size for my compressor but yours might be different. My brother's S60 is having the same problem but the clutch is different. The gap is smaller and a bit harder to get to, I'll probably cut up some copper sheet metal or maybe some old razors and slide them in.

It took me about 15 minutes when I did it about a year ago and it's still working."

Bafta si anunta si aici daca ai reusit.

post-495-12877881908304_thumb.jpg

A_C_Cluch_fix.zip

Share this post


Link to post
Share on other sites

multam fain!!! stiu engleza si am priceput, acum ma gandesc cu ce as putea inlocui bucatile alea de plastic, poate cu niste bucatele de tabla de grosime potrivita. Mult mai buna solutia asta, desi impins cu ranga mai tare de vreo doua trei ori si pare sa mearga  (pentru o vreme)(nu recomand insa solutia deoarece ii cam intrusiva si violenta)

o :beer: pt matrixxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc si eu pentru informatiile utile, @Matrixxx.  :occasion14:

In curand o sa ma apuc si eu de treaba la compresor. Se pare ca al meu incarca nonstop si mi-a facut poc, cel putin radiatorul...

In general, recomand tuturor, sa incerce sa repare piesele care se pot repara(daca costurile justifica, binenteles), decat altele SH... macar la piesa ta stii care e problema.

Pe mine m-a costat ~400EU: un compresor SH, montat si incarcat.... care m-a tinut 3 saptamani. Iar acum am mai multe de reparat dupa el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distantierele din plastic nu pot fi croite dintr-un card vechi, sau dintr-o cartela telefonica?

Zic eu...    ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

din orice plastic tare, oricum citeva incecrcari trebuiesc facute...grosimea lor...cum stau acolo...Important e cum le "croiesti" gheara aia, ca sa prinda printr-un click suruburile alea 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnica merge la aproape toate compresoarele !  ;D ;D

Ce am vazut mentionat si pe alte forumuri e sa le lipesti cu ceva poxipol sau ceva lipici tare ca sa nu zboare "saibele" la turatii mai mari din cauza fortei centrifuge !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yahooooo si compresorul meu are nevoie de viagra ( adica distantiere )

Faina treaba, am fost azi sa incarc freon, cand au vazut ca e Volvo m-au intrebat care sunt simptomele......si exact mi le-au povestit ! Cica e boala lor ! Mi-au cerut 200 RON pe operatiune, dar credca o fac eu.....daca oi avea chef !

Share this post


Link to post
Share on other sites

fa-o singur, ca nu e greu. De 200 de ron...faci altceva la masinutza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fa-o singur, ca nu e greu. De 200 de ron...faci altceva la masinutza.

subscriu, operatiunea nu ii complicata, poate un mic migaloasa si trebuie sa gasesti niste tabla ceva mai groasa si ceva cu care sa o decupezi (cu oleaca de noroc poate gasesti ceva care sa se potriveasca direct)(anunta-ne si pe noi). Eu m-am gandit la cartele telefonice dar probabil se topesc asa ca nu ii o alternativa buna. Oricum ar fi daca nu gasesti si vrei un quick fix, ia o ranga si impinge zdravan exteriorul ambreiajului de cateva ori la mine a mers treaba asta si de vreo 2 sapt am AC functional (ps: nu exagera si fa operatiunea cu grija sa nu strici ceva pe acolo). Totusi daca ai un prieten ceva mai priceput incearca sa faci treaba cu distantierele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

saibe de reglaj sunt si sub surubul de 6 de prindere din mijloc dar trebuie depresat ambreajul normal de acolo poti regla distanta;

la v40 am reusit cu chin sa fac pe masina qestia asta dar degeaba cupla dupa op;dar tot nu baga era ceva din compresor nu l-am desfacut ;

am luat altul de la colegu; rind

la v70 cred ca trebuie sa dati jos compersorul pt a scoate din saibele de reglaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine am observat ca fulia nu este dreapta , oscileaza putin  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0