pedala

Inlocuire bucsi punte spate (rear link bushes)

23 posts in this topic

Mic tutorial pentru schimbarea bucsilor de la puntea spate (rear link bushes) carora cred ca le-a venit randul la schimbare la toate 850-urile. La mine erau praf. Schimbarea la confort este majora. Nu mai simti ca treci cu fundu' prin toate gropile.

In mare parte operatiunea este identica pentru ambele parti. Unde exista diferente acestea vor fi semnalate.

1. Se slabesc suruburile bucsilor

2. Se slabesc suruburile placilor de fixare

3. Se slabesc prezoanele de la roti

4. Se ridica spatele masinii pe capre sau, pentru cei norocosi, se ridica masina pe elevator

5. Valabil pentru partea stanga:

  • se desface surubul suportului de la toba
  • se desface conducta de frana din clipsurile de plastic

[attach=1]

6. Se desface piulita care fixeaza bucsa pe brat

[attach=2]

7. Se lasa piulita infiletata pe surub cat sa fie iesita putin deasupra acestuia. Cu un ciocan sanatos incepem sa lovim in piulita pana iese surubul. Daca nu merge din prima luam un ciocan mai mare :).

8. Se desface surubul care fixeaza bratul de caroserie

9. Se desfac suruburile placii de fixare

10. Se pozitioneaza un cric sub suportul arcului de pe punte pe partea opusa si se ridica puntea cat de mult este posibil fara a afecta echilibrul masinii pe capre.

11. Cu ajutorul unei rangi se departeaza bratul de caroserie. Bratul trebuie sa se lase sub pinul de fixare. Daca nu a coborat suficient, mai trebuie actionat asupra cricului (punctul precedent)

12. Se extrage bucsa folosind scula prezentata in poza. Unul dintre suruburi se prinde in ochiul bucsei. Celalalt se fixeaza dupa cum urmeaza:

partea dreapta: in decuparea triunghiulara de pe brat situata in prelungirea bucsei

partea stanga: intre brat si bara stabilizatoare

[attach=5]

13. Daca bucsa nu cedeaza, adica se tot intinde partea de cauciuc, dar camasa de plastic nu iese din brat, cu ajutorul unei surubelnite se sparge camasa si eventual se strapunge si partea de cauciuc.

14. Se pilesc bine marginile camasii de la bucsa noua pentru a usura intrarea acesteia pe o distanta de cativa milimetrii. Se monteaza un colier pe camasa. Bucsa se monteaza cu diametrul mai mare al ochiului spre caroserie. Se centreaza camasa si cu ajutorul unui ciocan se impinge bucsa cat se poate. In momentul in care nu mai inainteaza, se loveste in lateralul bucsei cu ajutorului unei bucatii de fier de diametru potrivit de cateva ori, dupa care se loveste si in partea opusa si tot asa pana intra bucsa de tot (zona incercuita). Nu recomand folosirea unei tevi deoarece camasa se poate sparge.

[attach=3]

15. Se monteaza surubul si piulita care fixeaza bucsa de brat. Nu se strange piulita inca.

16. Se trage ochiul bucsei pe pinul de fixare de pe caroserie.

17. Se coboara cricul de pe partea opusa

18. Se monteaza placa de fixare cu ajutorul suruburilor. Nu se strang inca.

19. Se monteaza surubul care fixeaza bratul de caroserie. Se strange la 105 Nm si 90 de grade

20. Se strang suruburile placii de fixare la 65 Nm si 60 de grade

21. Se strange surubul care fixeaza bucsa de brat la 65 Nm si 120 de grade

22. Se monteaza conducta de frana la loc in clipsuri

23. Se monteaza suportul tobei de evacuare

24. Se monteaza rotile, se coboara masina de pe capre

Gata!!!! Mai aveti o parte din pacate. :)

La final asa aratau bucsile la mine. Se observa diametrul diferit la ochiuri in partea superioara fata de cea inferioara

[attach=4]

post-66-12877882037752_thumb.png

post-66-12877882038643_thumb.png

post-66-12877882039497_thumb.png

post-66-12877882040262_thumb.jpg

post-66-12877882042248_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari !!!

Ai sezisat vre-o diferenta la distanta dintre roata si aripa ?

850 urile veneau din fabrica  lasate pe fata si ridicate de spate acum sunt invers  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inaltimea nu se schimba cu nimic. Aici arcurile sunt de vina. Artrita la masini:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

neah.. eu le-am comandat noi la un service, au venit din Ungaria, puse pe masina, date jos si date retur, cum m-am inteles cu ei: daca nu vad nici o schimbare, nu am nevoie de ele...

Eu credeam ca de la bucsile astea se mai ridica putin, dar daca tu zici ca nu...o mai fi vreo chestie, eu nu mai stiu.

Bogdane, ce zici, vreun raspuns mai la obiect pentru faza asta ?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e lasata sint arcurile obosite. Nu au nicio legatura bucsile, amortizoarele. Deci: new springs  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cataline, nu ai citit ce am scris mai sus ???  Am pus pe masina ARCURI NOI, nici o schimbare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florin mi a zis Gusti acum o saptamana o chestie . E posibil sa fie de la bascule , daca atunci cand am umblat la ele au fost puse pe elevator si au fost stranse de acolo , cand a fost coborata masina ele au ramas mai jos decat trebuie si automat masina sta mai ridicata de fata . E si asta o chestie , o sa incerc sa le slabesc suruburile putin sa dau o tura cu masina si sa le strang din nou . Vedem ce se intampla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai trebuie stranse cu masina lasata pe roti, adica exact cum lucreaza suspensia. Daca se strang cu masina suspendata, se tensioneaza bucsele aiurea (si se si duc mai repede).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, am crezut ca zici de bucsi, desi mi s-a parut ciudat sa le pui si sa le dai jos.  :D

cataline, nu ai citit ce am scris mai sus ???  Am pus pe masina ARCURI NOI, nici o schimbare.

Asa cum spune si Alf, toate bucsile, inclusiv amortizoarele, la montaj se string cu masina pe roti. Daca stringi cu ea pe cric, supratensionezi bucsa si se rupe f repede.

@Vadim: tu crezi ca o masina poate sta mai sus din cauza unei bucsi de cauciuc? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap sunt sigur !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma refer la o bucsa uzata aici. Ma refer la ce ai descris tu, adica o masina cu bucsi noi si basculele strinse pe elevator si lasata pe roti. Asta intrebam: daca tu crezi ca din tensiunea bucsii poate sta mai sus, ca eu ma indoiesc sa tina 1600 kg o bucatica de cauciuc. Si daca tine, tine 5 minute pine se aseaza. Cu rotile strinse pe elevator, eventual poate sta mai sus masina, nicidecum mai jos.

Dap sunt sigur !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu a umblat nimeni la bucsi, mama lor de bucsi. Am schimbat 4 amortizoare noi + 2 arcuri noi pe spate - si masina sta la fel de jos pe spate de ma enerveaza la culme ! In loc sa fie la linie, are nasul ridicat. De-aia m-am gindit ca poate mai e ceva, studiind tot ce inseamna suspensie spate la 850 inca nu-mi dau seama de la ce poate fi defectul... Si e vorba de vreo 3-4 cm !

Nu-mi ramine decit sa cobor fata cu un kit de arcuri sport, coborind astfel si fata cu 3-4 cm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici gind...alea originale sint si inca isi fac datoria...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 arcuri noi pe spate - si masina sta la fel de jos pe spate de ma enerveaza la culme ! In loc sa fie la linie, are nasul ridicat.

La fel si la mine, imi lipsesc 3-4cm la suspensia spate.  ;D

Eu credeam ca nu am pus arcurile care trebuie, desi ultimele sunt cu 1,5 cm mai inalte decat cele originale... si ma pregateam si eu de amortizoare/arcuri fata.

Am o vaga banuiala de unde ar fi dar mai am de studiat. La mine e suspensie semi-independenta (de tip/pseudo DeDion) ...

Cand am parcat numai cu o roata spate pe o bordurica, am observat ca roata aia statea mult prea drept fata de restul rotilor(3 roti de pe asfalt stateau un pic oblic, cum era inclinata masina, roata de pe bordura statea perpenticular  ??? ) si nu cred ca ar permite o suspensie semi-independenta, chiar asa ceva. De aici si banuiala mea... mai studiez.

L.E. Cel mai simplu se poate rezolva printr-un adaos in capul arcului dispre oala. Merge fara sunete dubioase dintr-un material gen, cauciuc banda transportoare, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bineinteles ca avem si noi un fel de...semi-independenta, deltaLink dar asta ajuta doar in viraje (un fel de steering pasiv). Si da, m-am gindit si eu la un adaos acolo, dar de ce mama naibii nu sta masina ca atunci cind a iesit din fabrica ?? Am vazut o groaza de 850-uri, si aspirate si turbo (de pe net, anunturi cu poze, etc) si toate sufera de boala asta ?!?...

Ah, stiu...trebuie sa mergem la reprezentanta - isi freaca oamenii mana prin barba si Bingo, gasesc rezolvarea:schimbam toate puntea spate, cu tot ce inseamna suspensii/bucsi,etc.  Oare?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici a mea nu sta cum trebuie ! E lasata de bot sau...ridicata de fund  nu stiu.

Am crezut ca asa e suspensia sport, dar pe swedspeed 99% au T5-uri si 70% au si suspensia sport sau chiar lowring kit si la nici unul nu ii sta asa de bot !

Arcurile sunt ok, amortizoarele la fel !

Frast... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap... In Vadis spune ca am Watt linkage... mai caut.  ;D  :tongue3:

Chiar nu am idee de unde poate fi.

Am impresia ca arcurile care le-am avut inainte, nu au fost din fabrica. Erau cele mai scurte si desi la echipare "GLT" se puneau arcuri sport... erau montate cu marcajele pe dos, adica in interior... ceea ce nu imi suna prea profi.

Chiar si bieletele de la bara antiruliu erau puse invers. Poate ca cineva sa nu fi tinut cont de marcajul original... si de acolo toata ameteala asta. Unde e portbagaj mare, arcurile spate nu rezista f mult, indiferent de tara.

Posibil sa mai incerc cu o pereche de arcuri daca gasesc pe undeva "cu proba", sunt f usor/ieftin de schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 850 pe spate poti sa strangi bucsile (rear link) in orice pozitie.

Ce distanta ai Matrix de la pamant la buza aripii fata si la cea spate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am sa masor si-ti spun maine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e exclus ca in echiparea originala, 855-ul tau sa fi avut nivomat.

...Poate gasesti vreun indiciu pe vreo placuta de indentificare, pozitia 18 de pe ea, mai exact.

post-924-12877883670459_thumb.jpg

post-924-1287788367158_thumb.jpg

post-924-12877883672765_thumb.jpg

post-924-12877883673876_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinile care au nivomat (burduful de la amortizor e in jos orientat) au arcuri mai slabe deoarece nivomatul are functie de sustinere. Daca se inlocuieste nivomatul cu amortizor nomal (ceea ce multi fac la 350euro bucata de nivomat) trebuie schimbate arcurile, altfel masina se lasa tare in spate. Si tampoanele de la nivomat din capul amortizoruilui sunt diferite (cele nivomat sunt mai dure).

Eu am scos bucsele un pic diferit (tot cu metode "casnice").

Am demontat toata puntea de pe spate . Apoi am scos o jumatate si am fixat-o intr-o menghina. Cu o bormasina am distrus cat am putut plasticul bucsei. Apoi am luat o sufa de fixarea marfei in camion (asa se cheama?`?) si am trecut-o prin ochiul bucsei am in intins sufa bine. Apoi cu o dalta si ciocan am tot lovit la baza bucsei ca sa o scot. Din cand in cand mai intind sufa. Intr-un final (max 10min) a iesit afara bucsa. Apoi am curatat bine interior si un pic de WD40.

Montat acum sufa invers ca sa preseze noua piesa . Tot cu dalta si ciocanul (DAR CU MILA!!) "conving" bucsa sa intre. Sufa are rolul ca bucsa sa nu lunece si sa fie mereu sub tensiune. Tot cam in cateva minute e inauntru.

Metoda am folosit-o cu succes la 2 masini deja. La alte 2 am avut la indemana presa originala Volvo....a fost oarecum ok cel putin la scos. la bagat inauntru, presa tindea sa lunece peste plasticul bucsei (a trebuit sa ajut cu dalta si ciocanul)-

PS Daca tot desfaceti puntea schimbati si celelalte 2 bucse din interiorul puntii: sunt din aluminiu si e f probabil sa fie rupte. Dupa asta trebuie mers si facuta directia, cele 2 bucse interioare sunt pt directie relevante. (Nr 6 in poza). ATENTIE ! Spre deosebire de cele exterioare care sunt identice, cele interioare sunt diferite stanga / dreapta

post-5223-0-25889300-1359717937_thumb.jp

post-5223-0-92196000-1359718138_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now