• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
cata

problema variator distributie

63 posts in this topic

stie cineva de unde il pot lua mai ieftin?

daca mai merg cu el defect afecteaza si altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, ma indoiesc sa ai tu variator la distributie ::) dar cine stie, o fi mai smecher al tau  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are, domnu' Catalin... are... Si e vreo 990RON, TVA inclus, cod 6900015, livrabil in 3-4 zile lucratoare cu avans 50%... E complet raspunsu' ? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O avea bre, depinde ce intelegem prin variator  ;). Mai simplist, variatorul este un angrenaj care isi modifica canalul de curea (prin intermediul unui cilindru hidraulic sau mecanic, astfel incit cureaua ruleaza pe cresta fuliei sau cind se desface, la baza axului fuliei), in acest fel realizind diferite turatii in functie de necesitati. Este vorba de schimbarea raportului de transmisie intre doua fulii (cind cureaua e sus pe una e jos pe cealalta si invers). Eu asta inteleg prin variator si de aia zic eu ca ma indoi sa aiba Volvo asa ceva ... Merci oricum de raspuns, nu prea complet dar se accepta  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e la scuter... Variatoru'... variaza... si in cazul nostru variaza momentul deschiderii supapelor de admisie (la aspirate) sau de evacuare (la turbo), in functie de axa cu came pe care e pus. In germana in catalogul de piese este "Zahnriemenscheibe". Traducerea mot-a-mot - pinion... Da' nici chiar pinion nu "ie" ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vorba despre CVVT Camshaft variable valve timing si la unele motoare mai ales cu turbo exista si pe S/V40

Dar cum Cata nu are profilul completat sa stim exact ce motor este,vorbim degeaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe 4184 s2 exista pe admise;din 2001

pe 16 din 97 nu are am facut distributia la cumnatul  stiu 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ii adevarat cu profilul

trebuie completat corect sa stie omul despre ce vorbeste;

daca nu apar neintelegeri ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

va multumesc pentru ajutor.am completat si profilul pentru informatii concrete

va multumesc si imi ce scuze.SUNT INVATACEL SI PANA VAD CARE ESTE TREABA............................

Share this post


Link to post
Share on other sites

si poate ma ajuta cineva cu vreun macanic bun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi intrebare am pus-o si eu cand am descoperit problema. Nu stiu daca afecteaza in timp, ce iti pot spune e ca merg asa cu ea de aproximativ 1 an si nu pare sa ii fi afectat mersul in vreun fel.

Concluzia mea din raspunsurile de pe forum si alte pareri (neavizate ce-i drept) e ca nu influenteaza mersul masinii, doar ca la un moment dat s-ar putea sa ai probleme cu pornirea. De asemenea un alt simptom care va aparea in timp e sa se opreasca cand vrei sa pleci de la semafor de ex.

Din cauza pretului piperat al piesei o sa aman cat de mult se poate momentul. Intre-timp sper ca din aceasta cauza sa nu dau in alte belele. Daca afli tu ceva suplimentar sa ma anunti si pe mine te rog. O alta recomandare primita pe forum a fost sa merg cu ea mai turata, peste 2500 de ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de unde stii ca e defect variatorul? Ce eroare iti da? Cum se comporta masina? Intreb pt ca si a mea parea sa aiba acel variator defect dar nu-l avea. La mine: check engine aprins, mesaj: emissionen wart. erforderl. iar pe tester: ECM 644: camshaft position sensor.

Daca ai aceeasi eroare ca si mine, ai grija ca-i pacatoasa. Iti povestesc mai multe, in caz ca-i vb despre acelasi lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine nu e nici o eroare. La relanti se aude un carait urat. daca scoti variatorul nu se mai aude.

95 % de la ala e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine problema este: martorul(check-ul) aprins la bord si un huruit la relanti.

am inteles ca trebuie schimbat sa nu afecteze altele.care sunt nu ma intrebati ca nu stiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åži eu am aceeaÅŸi problemă. Simptomele sunt un huruit periodic la ralanti, noxele mi-au ieÅŸit ieÅŸit mai mari la ITP (mecanicul îmi spune că asta e cauza).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am luat masina , si la mine se auzea clar sunetul distinct al vvt ..."crrr-clac". Piesa e scumpa, am zis ca mai astept. Am schimbat uleiul cu un Castrol rs 10w60. Dupa o perioada am sesizat ca nu se mai aude sunetul specific, ci un fel de carait , mult mai slab perceptibil. Am facut cam 20.000km de cand o am, motorul a facut cateva opriri la stop, dar acum merge ...ca unsa...din experienta, acolo unde merge, nu te baga, costa mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa este!

si eu am exact aceiasi problema...la cald la relanti se aude un clanc clanc hrrrrr....si sigur este de la acea piesa (variator de distributie)dar motorul nu este afectat cu absolut nimic,deocamdata.Si eu as vrea sa elimin acest sunet dar din pacate este destul de costisitor asa ca las sa suneee...si sa meargaaa!!!biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistemul CVVT nu se bazează doar pe acel variator, mai are si un solenoid care comanda sistemul iar sistemul functioneaza pe baza de presiune ulei, deci dacă ai ulei prost sau nu ai presiune de ulei este normal ca sistemul sa meargă prost.

Mai trebuie tinut cont ca uleiul trece prin niste canale foarte subtiri, daca acele canale sunt infundate iarasi este normal sa mearga prost VVTul si din cauza lui si ralantiul + zgomotul binecunoscut .

Prima data trebuie inceput prin a testa sistemul, dupa care se curata solenoidul CVVT si se verifica fizic daca functioneaza sau nu dupa care se trag concluziile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data trebuie inceput prin a testa sistemul, dupa care se curata solenoidul CVVT si se verifica fizic daca functioneaza sau nu dupa care se trag concluziile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se alimenteaza solenoidul si se observa cum lucreaza, daca lucreaza corect atunci este lasat in pace, daca este intepenit se curata cu diluant dupa care se monteaza la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine , bine, dar cum se alimenteaza si cum trebuie sa lucreze ca n-am idee de asa ceva.::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se alimenteaza solenoidul si se observa cum lucreaza, daca lucreaza corect atunci este lasat in pace, daca este intepenit se curata cu diluant dupa care se monteaza la loc.

Motorul asta cu vvt pus pe Volvo este de origine Mitsubishi (GDI) daca nu ma insel.Carisma e echipata cu acelasi motor parca.Nu stiu de ce au adoptat cei de la Volvo motoare Mitsubishi,cutii de viteze Renault...pacat de marca si de ce a insemnat ea in trecut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Economie de piata, au luat ce au considerat mai bun la momentul acela; la teste a trecut de pretentiile lor..asa ca? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now