xaba72

Putere motor v40

38 posts in this topic

Am si eu o intrebare.Am un v40,din 2001, cu motor de 1.6 si mi se pare prea lent.In pante pierde din viteza,la depasiri ori ai loc,ori nu te avanti in depasire, e normal asa ceva ?Bine, stiu, are 1365 kg si motor de 1.6, dar mi-e frica sa n-am probleme la motor.Uzat nu e, acu am trecut de 162 de mii, deci SPER ca nu e.Dati-mi cu parerea, va rog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am raspuns pe celalalt subiect... fa un test comparativ cu o masina cu acelasi raport cal/kg si revino cu un raspuns. Ai grija sa fie TOT BENZINA si tot motor ASPIRAT. Daca tot esti neincrezator, te poti duce la targ la autovit (www.autotest.ro), si sa o pui la ei pe stand sa-ti spuna aproximativ ce mai "stie" masinuta la capitolul motor si cuplu. Apoi incepi sa sapi.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine ma intereseaza si parerea altora,adica daca si masina lor functioneaza la fel, daca se comporta la fel.Doar atat, nu vreau eu la targuri, nu vreau reclama pt. masina mea  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce targuri si ce reclama ?! E vorba ca acolo este un stand dinamometric, daca era pe Insula Serpilor ziceai ca ti-e frica de reptile ?! ;D Mergi la Master Tuner sau la Exelixis daca doresti, la AutoVit era si pentru buzunarul crestinului. Iti reamintesc ca si eu am avut un V40 1.6 si ma confruntam cu aceeasi problema, in 4 persoane trebuia sa-i dau a 3-a la 90km/h si sa ma duc pana la 5000-5500rpm in depasire (aprox 120km/h).

Asteptam sa ne anunti ce-ai facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si unde gasesc eu acest AutoVit?Eu sunt din provincie, din Tg.-Mures, si dupa cate stiu la noi nu este asa ceva.

Ps: Nu mie frica de serpi, imi plac reptilele in general  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, daca iti completai profilul asa cum ne rugam de fiecare data de noii utilizatori, stiam mai devreme... Asteptam atunci un raspuns de la colegii de la tine din zona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, ti-am scris k sunt incepator, tre sa cunosc site-ul sa stiu ce trebuie, cum trebuie, unde trebuie....Dar acum comletez profilul sa nu mai am "probleme" din cauza asta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea sunt performantele.... daca motorul merge rotund, nu iti fa probleme. Da-i turatie si treapta inferioarea cand ai nevoie de demaraj... in rest limiteaza-te la ce poate masina.

Pe viitor, cumpara una cu turbina :) fie benzina, fie diesel... turbo sa aiba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este adevarat k se poate marii puterea motorului prin marirea HP-ului?Adica se schimba un cip pe acolo undeva si-ti mareste puterea.

Dar nu ar fi mai bine sa iti faci un CIP la tastatura ?...... si in loc de K sa apara "ca" ??

"sori" ...nu m-am putut abtine  :D ....dusmanii stiu de ce  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

la aspirat nu cred ca merita pt 5-10 cai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine este la fel dar comparand cu ce-am avut inainte(38kw).....La depasiri daca nu am loc suficient cobor intr-o treapta inferioara,a 4-a in general si se descurca.In a 3-a se tureaza prea tare si mie nu prea imi place sa aud motorul de parca ar vrea sa iasa afara(nu ca n-as fi incercat)  ;D  Asta se intampla pe DN ca in oras cu a 3-a nu am probleme(pana in 60km/h).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si unde gasesc eu acest AutoVit?Eu sunt din provincie, din Tg.-Mures, si dupa cate stiu la noi nu este asa ceva.

Ps: Nu mie frica de serpi, imi plac reptilele in general  ;D

Autotest gasesti la Sibiu. Vezi ca au si site. Au acolo o gramada de explicatii si preturi.

Cu locatia te ajut eu, daca te hotarasti sa vii si nu-l gasesti.

http://www.autotest2000.ro/articole/1/1/NOU-AUTOTEST-INTERNATIONAL-si-a-extins-gama-de-servicii/Page1.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai uite un dino aici.

[attachimg=#]

Se observa destul de clar cei ~50CP @3000rpm ;D

post-993-12877883408024_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

al meu in modul sport (daca apas aceleratia pina la fund fara kick-down);schimba la 5500 rot .

fabrica stie unde ii puterea mazima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca e normal sa fie unpic mai lenta e motor de 1,6l cati cai poate sa aiba 90 max.

Eu am motor de 2.0,  16V, aspirat 145 cai si in treapta a treia pe la 4500-5000 rpm parca am 110km\h, condus sportiv (blana)

Eu unul sunt multumit am facut un drum de constanta-tulcea, in viata mea nu am exploatat masina in halul asta, nevoit sa ma tin dupa un tip cu un bmw 520d si vreau sa zic ca am ramas impresionat cum poate sa mearga volvo, il bateam de la "fund" cu mult (toate treptele schimbate pe la 4500-5000rpm), doat in sate am mers cu viteza legala ca pun radare militia in rest 160-170-190km\h. Jar am zis! 190 km\h este limitata.

De obicei merg la 110-120km\h, pe autostrada ce mai merg cu 130km\h.

parerea mea ca nu ai ce sa ii faci asa e mersul ei !

Daca nu scoate fum, daca motorul merge rotund eu zica ca asta e !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 la mana motorul de 1.6 din discuție are 109CP @5800rpm (se vede si in fisa de mai sus) nu 90cp

2 la mana motorul de 2 litri nu are nici un 145CP, are 140CP @6000rpm

3 la mana nici un V40 cu motor B4204S nu este limitat la 190km/h, ai debitmetrul uzat de aia nu prinzi 205km/h cum zice producatorul (~210km/h pe ceas )

4 la mana chiar daca merge rotund si nu scoate fum asta nu inseamna ca un motor este OK .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xaba72:

si eu am un v40, 1.6 pe benzina si intr-adevar este mai "lent in exprimare".

dar m-am obisnuit sa-l conduc putin altfel si se compenseaza problema: cand urc o panta schimb viteza sa am cel putin 3200 -3400 de ture in caz ca am ceva de depasit, nu cobor turatia sub 3000 niciodata cu ea in panta, decat daca stiu ca e linie continua si nu pot depasi. Daca ajungi la 2500 de ture in panta si vrei sa depasesti, va trebui sa schimbi in a 2-a, urci catre 5000 si depasesti altfel nu prea ai sanse. Eu unul sunt nemultumit la v40 de treapta a 3-a de viteza.    Acum 3 ani am fost in grecia si am trecut muntii pindului ca sa ajungem la marea ionica (cineva a fost cu masina stie despre ce vorbesc), si am condus numai cu a 2-a si a 3-a si am putut "experimenta".

Dar am facut ziua, Cluj-Bucuresti in 5h, cu 7.6l/100km, deci se poate chiar si cu 1.6. Numai ca trebuie sa-l conduci "putin mai turat".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, m-am convins, deci nu am nimic la motor, asa e volvo v40.Multumesc pt. toti care au dat cu parerea, inclusiv celor care au fost deranjati de faptul ca am folosit "k" in loc de "ca"  :P. Deocamdata nu-l duc pe tester, sunt convins ca si ei o sa zica ce mi-at zis voi.Asa ca multumiri pt. cei care sunt aici sa ne ajute pe cei fara experienta, ca mine. Am sa fiu aici cand pot, poate mai invat ceva, si cine stie, mai pot da si eu o parere despre ceva ce stiu si eu.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 la mana motorul de 1.6 din discuție are 109CP @5800rpm (se vede si in fisa de mai sus) nu 90cp

2 la mana motorul de 2 litri nu are nici un 145CP, are 140CP @6000rpm

3 la mana nici un V40 cu motor B4204S nu este limitat la 190km/h, ai debitmetrul uzat de aia nu prinzi 205km/h cum zice producatorul (~210km/h pe ceas )

4 la mana chiar daca merge rotund si nu scoate fum asta nu inseamna ca un motor este OK .

[/quot

Offf !

Debitmetru zici ?!!!

Cat este de important capacul asta de la filtrul de aer de care este atasat un tub de plastic cu doua lite in el !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai zimi de filtru de aer ce trebuie sa fac!

si cum umblu la debitmeteu (Cat costa etc.) presupun ca e vorba de debitmetrul de aer

multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costa peste 1000ron si are obiceiul sa oboseasca fiind un consumabil pana la urma din cauza prafului din RO .

Este greu de diagnosticat si  multe masini au MAFul obosit, de aici si consumul mare, putere mica ralanti neregulat etc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costa peste 1000ron si are obiceiul sa oboseasca fiind un consumabil pana la urma din cauza prafului din RO .

Este greu de diagnosticat si  multe masini au MAFul obosit, de aici si consumul mare, putere mica ralanti neregulat etc .

Bine zis!Dar daca i chiar asa uzat debitmetrul trage cam greu masina indiferent de deal/vale.De obicei la diagnoza se poate observa valoare lui.Masina trebuie sa fie din '98(benzina),'99(diesel).Care sunt mai vechi nu stiu daca merge.Trebuie probat/testat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu vb din ce am testat eu si am prins si din 98 si din 02 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este adevarat ca consumul cel mai mic o are daca tii la 2000 r/minut, in a 5-a, cu asta ai 80 de km pe ora?Si ca are doar putin peste 40 de cai putere,dar nu forteaza motorul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce să forÈ›ezi, problemele sunt când mergi asa suturat È™i o accelerezi tare, in rest dacă mergi lin o să consume puÈ›in si nici nu ai ce strica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now