CornelDO

cand se face prima distributie normala la xc 90 D5 ?

25 posts in this topic

V-as ruga sa-mi spuneti ,cand se face prima distributie normala (conform cartii tehnice) la xc 90 D5 ? cei de la primus mi-au zis ca ..."pe la 90000 e bine".  E bine pentru ei sau pt mine? Ca daca e bine pt ei pot face din 10 in 10000. Si asa am facut cel putin o revizie suplimentara, pt ca " in Romania e mai mult praf". Il credeam daca imi spunea doar ca Romania e praf .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Ai dreptate, cei de la reprezentantă, dacă ar fi după ei, distributia ar trebui facută săptămânal... Nu schimba distributia mai târziu de 100 000 km, chiar dacă este originala, noi românii trebuie să â€mergemâ€â€ cu masinile mult timp la relanti(localităÈ›i dese, drumuri stricate, semafoare....) È™i asta inseamnă uzură a motorului È™i a subansamblelor, carburant, etc aiurea, adică bani aruncaÈ›i din buzunarul nostru â€pe apa sâmbeteiâ€....

Multă baftă!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mor cand vad lumea cum se da cu parerea. Daca Nu ai chef sa iti intretii masina cum este "recomandat" este treaba ta. Sa dai sfaturi altora ca tu esti mai cu mot si vii cand vrei tu, asta e doar problema ta.

Sfatul meu e odata cu revizia de 80.000.

Intrebarea de 1000 de puncte este in cat timp mai faci inca 80.000 km ca sa stii daca merita sa te tiganesti de bani inca 10.000 km. Daca mergi mult, automat masina merge intr-un regim mai relaxat (ca nu poti sa mergi zilnic 300 km in oras) si poti sa urci spre 90.000 km.

Daca mergi putin, atunci cel mai probabil peste 4-5 ani minim mai faci inca o distributie,  chiar  niciodata daca planuiesti sa o vinzi pana atunci.

Deci care e smecheria sa o amani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca exagerezi puÈ›in, atâta timp cat Volvo spune ca distribuÈ›ia se schimba la XC90 la 150.ooo km sau maxim 10 ani, nu vad care este problema să o schimbi la 100.ooo km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo spune ca si revizia trebuie facuta la 30.000km , dar nu cred ca o masina tine 3 ani in bucuresti daca le faci in regimul asta. De aici pleaca toate. Sunt recomandari specifice pietelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la XC schimb uleiul Castrol 0w30, la fiecare 10mii, insotit de filtru de ulei, motorina, aer si polen .

La fiecare 2 ani schimb toate fluidele, iar distributia o sa o schimb la 100 mii km . (am vazut pe undeva ca in Anglia se recomanda sa se schimbe distributia la 100 mii mile...au alte drumuri ! ).

Oricum la maxim 5 ani se recomanda inlocuirea curelelor; cam asa fac si la celelalte masini...mai putin distributia pe care o schimb la celelate la 60-80 mii ...

Parerile sunt oricum impartite...auzisem ceva de genul :polenul pe la 20 mii, filtru de motorina pe la 25 mii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca exagerezi puÈ›in, atâta timp cat Volvo spune ca distribuÈ›ia se schimba la XC90 la 150.ooo km sau maxim 10 ani, nu vad care este problema să o schimbi la 100.ooo km .

Atata timp cat Volvo spune ca uleiul de la cutia automata este ''long life'',tu de ce la-i schimbat?

V-as ruga sa-mi spuneti ,cand se face prima distributie normala (conform cartii tehnice) la xc 90 D5 ? cei de la primus mi-au zis ca ..."pe la 90000 e bine".  E bine pentru ei sau pt mine? Ca daca e bine pt ei pot face din 10 in 10000. Si asa am facut cel putin o revizie suplimentara, pt ca " in Romania e mai mult praf". Il credeam daca imi spunea doar ca Romania e praf .

Si pt. ca este un jeg de tara in general(adica cu mai mult praf ;D ),si pt. ca avem niste drumuri minunate :slap: ,fa revizii la 10000,si distributia si ev. uleiul ,daca ai cutie automata,la 80000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Claudiu in carte spune ca uleiul se schimba la 80.ooo km daca masina este folosita intensiv (TAXI, tractare rulota, etc) deci in RO este intensiv ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor. Din cate imi amintesc eu de la orele de "motoare" ( am facut liceul industrial de marina), motorul este ceva ermetic; povesti cu strazile din Romania si cele din occident nu prea isi au rostul;nu intra mai mult praf in motor decat in Suedia. Ma interesa numai ca parte "legala"-juridica de pastrare a garantiei; si cel putin sunt linistit( deduc ca ar fi un maxim de 150000km sau maxim 5 ani pentru schimbarea distributiei). Ca sa demonstrez ca cei de langa Otopeni sunt niste hoti va dau alt subiect: ce valori trebuie sa aibe amortizoarele pentru a fi "in forma" si pana cand sunt in garantie. Mare show am cu ei pe acest subiect. Atentie! Amortizoarele si nu suspensiile. Oricum daca am comanda teste de amortizoare, macar 20% dintre noi , mari cheltuieli le-ar apare dealerilor din Romania.Asta da problema romaneasca.

Noroc ca merge siasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul o fii ermetic DAR capacul de la distributie nu este ermetic, este plin de praf acolo, praf care intra la role .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si atunci se schimba la 100k km sau mai devreme, oricum te anunta rolele inainte, trebuie doar sa ai ureche muzicala sa auzi strigatul de ajutor ;D

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G are dreptate si mie mi sa spus in volvo ca pina la 160.000 sa stau linistit dar la prafu din romanica mai bine mai devreme ca sa nu fie prea tirziu dupaia si sa te iei singur la palme  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati putea sa-mi spuneti ce producatori fac piesele pt. distributia OE la motorul D5 (role. curea, pompa de apa)?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca rola de ghidaj de la distributie este facuta de INA, chiar daca o cumperi de la SKF, de la Ruville sau de la altii. Cu pompa de apa cum o fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am fost in germania cu ea si au refuzat ca imi schimbe disctributia la 85000 km. Au si semnalat problema in suedia, pt ca au vazut recomandarile Volvo romania. tare misto a fost, ca dupa vreo 10 zile am fost sunat din Suedia sa duc masina la reprezentanta volvo. Au bagat testerul cei de la service si au inceput seudezii sa o verifice. dupa tot circul, mi-au skimbat rulementi spate, injectoare, placute frana- si toate pe banii lui VOLVO ROMANIA. am ramas impresionat. Distributia au spus sa o skimb la 130000 km.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am fost in germania cu ea si au refuzat ca imi schimbe disctributia la 85000 km. Au si semnalat problema in suedia, pt ca au vazut recomandarile Volvo romania. tare misto a fost, ca dupa vreo 10 zile am fost sunat din Suedia sa duc masina la reprezentanta volvo. Au bagat testerul cei de la service si au inceput seudezii sa o verifice. dupa tot circul, mi-au skimbat rulementi spate, injectoare, placute frana- si toate pe banii lui VOLVO ROMANIA. am ramas impresionat. Distributia au spus sa o skimb la 130000 km.

Daca asa s-a intamplat, inseamna ca tu ai avut mare noroc.

Nu stiu ce sa zic, experienta mea cu reprezentantele Volvo din Europa nu a fost la fel de satisfacatoare.

In 2008, in timpul unei excursii catre Portugalia, am avut niste probleme cu sistemul de franare (se zgaltaia urat masina, aproape la orice frana). Masina (un C30) era noua (15.000 km) si in garantie.

Prima interventie a fost la o reprezentanta Volvo din Elvetia, la Berna. Ne-au primit amabil, ne-au taxat cu 10 euro (in franci elvetieni), au facut o diagnoza (pe care ne-au inmanat-o, impreuna cu factura) si ne-au explicat ca e o problema la sistemul de franare (asta ma prinsesem si eu). Au spus ca ar trebui inlocuit un senzor de la ABS si ne-au trimis la reprezentanta din Romania, pentru reparatie. Pe scurt, au refuzat sa repare pe garantie.

A doua tentativa a fost in Portugalia, la o reprezentanta Volvo din Lisabona. Acolo, deja m-am simtit "ca acasa". La prima strigare mi-au spus sa revin peste vreo 3 ore, intrucat n-aveam programare. Bun, am revenit si am inceput sa astept, la receptie. Dupa inca vreo doua ore de asteptare, fata de la receptie mi-a permis sa fumez in birou, satula de cat frecasem usa ca sa ies la fumegat. Intr-un tarziu au luat masina in lucru, ne-au facut si ei o diagnoza (ca si elvetienii, ne-au dat-o la pachet cu documentele de plata), care a costat 40 (!!) de euro, apoi mi-au explicat (amabil) ca avem o problema cu discurile de frana de pe fata si cu un senzor, altul decat cel "descoperit" in Elvetia. La fel, ne-au trimis la reprezentanta "de acasa", pentru reparatie, asigurandu-ne ca problemele masinii nu sunt deosebit de grave, exceptand disconfortul de la franare, cand aveam impresia ca se rupe caroseria in doua.

Evident, am ajuns si la Bucuresti, dupa vreo saptamana, si am oprit in poarta la Primus. Acolo ne-au facut o diagnoza (for free) si ne-au inlocuit discurile de frana, pe garantie. Senzorii n-au mai dat erori, dupa stergerea celor vechi, probabil ca recunoscusera drumurile din tara si s-au scuturat de toate erorile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@great daca esti amabil sa spui si ce motorizare are masina ta parca as fii tentat sa te si cred laugh.gif

Daca ai motorul D5 de 185CP deja la 85.ooo km trebuia sa ai schimbata de 2 ori distributia pt ca a fost un recall pt acele motoare pe distributie si la foarte multa lume a fost chemata la service pt a schimbata rolele, chiar un coleg de forum a schimbat din nou distributia dupa ce fusese deja schimbata, acest lucru imi arata clar cat de idiot este suedezul care cheltuie bani aiurea cu recall-uri in loc sa rezolve problema din prima.

@Nestor pompa de apa nu se schimba la Volvo, doar se verifica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la s80 d5 am schimbat distributia la 110k. Pe asta aftermarket o tin pana la 180-190k. Este Distributie SKF.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca ai motorul D5 de 185CP deja la 85.ooo km trebuia sa ai schimbata de 2 ori distributia pt ca a fost un recall pt acele motoare pe distributie si la foarte multa lume a fost chemata la service pt a schimbata rolele

@Bogdan : deci trebuiau sa ma cheme sa imi schimbe rolele/distributia? si nu au facut-o ...oare de ce? :)

la volvo am intrebat, au zis ca pe la 100 k ar trebui sa schimb distributia, acum am ~ 80 k. deci ar trebui sa o schimb ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca limita de 80-100 k km nu a fost atinsa care este limita in timp pentru schimbarea distributiei ( eu voi avea 5 ani de la achizitionare anul viitor )?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix 5 ani :) Adica afara cu ea si alta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat cureaua si rolele de la Volvo si mi-au zis ca pompa de apa nu este necesar sa o schimb daca nu curge!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, Mu77u a spus:

Eu am cumparat cureaua si rolele de la Volvo si mi-au zis ca pompa de apa nu este necesar sa o schimb daca nu curge!!!

Hm...e cam aceeasi tampenie cu "nu schimba si filtrul daca nu este plin, schimba doar uleiul". 

Am atatia prieteni cu bmw-uri care sunt foarte mândri ca la masinile lor nu se schimba distributia ca e pe lant dar nici unul nu se gandeste la pompa de apa. Sunt singurul din trupa care nu m-a lasat masina in drum. 

Nu te juca, parerea mea ca daca se strica pompa dupa un an o sa ajungi la aceeasi paguba 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now