phenex

S40 1.6D - Sugestii

93 posts in this topic

Salut!

Intentionez sa fac parte din clubul Volvo si nu doar cu numele intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, iar pentru ca aces lucru sa se intample as avea nevoie de sugestiile voastre referitoare la modelul S40. Momentan detin alta masina pe care doresc sa o vand si sa imi achizitionez un S40 1.6D model 2007, eventual 2008. As avea nevoie de urmatoarele informatii referitoare la masina, daca binevoiti sa mi le oferiti:

- la ce anume trebuie sa fiu atent la exterior cand verific starea masinii;

- la ce anume trebuie sa fiu atent la interior cand verific starea masinii;

- cu ce defecte v-ati confruntat de-alungul timpului, care sunt partile problematice;

- ce dimensiuni au rotile (ma intereseaza latimea jantelor si distanta dintre prezoane);

- la modelul 2007, in cazul in care dispune doar de un Radio-CD, ce alte optiuni am pentru a asculta melodii in format mp3 si, in acelas timp sa imi pastrez comenzile de pe volan? Exista dispozitive de tip USB Box compatibile cu acest model? Exista o iesire auxiliara activata si gata pentru plug&play?

- considerati (cei care aveti modelul 1.6D) ca masina ar fi submotorizata?

Daca aveti si alte sfaturi folositoare, ar fi de mare ajutor. Sunt constient ca raspunsul la unele intrebari se afla pe forum in sectiunea aceasta pe undeva, dar nu dispun momentan de timpul necesar pentru a "rasfoi" tot forumul.

Ca sa vin cumva in intampinarea anumitor sfaturi: nu ma voi orienta catre motorizarea 2.0D deoarece nu m-as incadra in buget (desi mi-ar placea). De asemenea, motorul de 1.6D il cunosc destul de bine, deci nici aici nu cred ca as mai avea nevoie de informatii suplimentare.

Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roti merg de la 15" pana la 19" din fabrica, latimea difera, eu pe 16" Caligo OEM Volvo am 6.5J.

Distanta e 5x108 idem Jaguar, Ford, Mazda, adica tot ce au "furat" pardon imprumutat gunoaiele de la Ford.

Vezi ca 1.6D daca e cu DPF e mai nasol ! Daca mergi mult in oras si banuiesc ca pentru asta iei 1.6D, ai sa tot cumperi aditiv si nu e ieftin.

Probleme din cate stiu au mai avut unii cu injectoarele, rulmentii mai pica cateodata ( pt ca sunt iarasi Ford ) dar astea pica la toate masinile, mai sunt unele bug-uri de soft, dar daca zici 2007 - 2008 nu prea mai ai probleme.

Navi nu are rost sa iti iei pentru ca nu ai ce face cu el, e mai mult de design, dar nu m-ar derajna sa il am, arata mai bine bordul cu el.

Musai sa iei minim dotarea audio High Performance ! Daca nu ai AUX sau USB din fabrica e mai greu sau foarte costisitor de pus. AUX simplu iti poate monta Bogdan G de aici de pe forum daca e pana acolo.

Nu prea sunt probleme grave la S40, mai mult porcarii electrice, mai mult la motoarele non-volvo, la cele Volvo se rup in draci tampoanele si pica volante dar asta e alta mancare de peste.

Trebuie sa stii, daca nu stii deja, ca este o masina mica, spatiul in interior spate e micut, are unele bube de design, nu e facuta pentru viteza mare din fabrica, cel putin nu 1.6D care vine cu suspensia Confort sau Dynamic, pe Sport e alta treaba dar si acolo trebuie imbunatatiri.

1.6D mie personal mi se pare motor doar pt oras, e slabut rau, nu m-as baga in depasiri cu el, e pentru mers linistit, dar parerea mea nu poate fi luata in serios din alte motive  ;D.

Portbagajul e destul de ok ca marime dar datorita design-ului caroseriei are gura de acces stramta, daca aspectul asta conteaza pt tine.

In interior nu stiu sa iti spun la ce sa te uiti, a mea e din 2004. 180 000km si nu e decolorat volanul, sau semne dinastea "babesti", deci criteriile astea pica. Eu zic sa te uiti asa in general cam cum a fost intretinuta masina.

Daca mai ai intrebari pune-le, am cam desfacut toata masina si iti pot da detalii daca mai vrei.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum spuneam mai sus, motorul de 1.6D as putea spune ca il cunosc destul de bine. Il am pe doua masini si pe ambele este in varianta de 90 de cai, iar masa acestor masini se cam invarte in jurul celei a lui S40. Este adevarat ca cel de pe Volvo are filtru de particule, ceea ce ma enerveaza, dar nu am de ales.

Masina o voi conduce preponderent in oras, in cele mai multe cazuri singur, deci problema de spatiu nu are cum sa fie. Cat timp stau eu confortabil, restul nu mai conteaza. :)  Oricum, ce conduc eu acum as putea spune ca sta mult mai prost la capitolul spatiu interior/portbagaj decat S40.

Legat de roti: cele pe 16 au sigur latimea de 6.5?

Si mai am cateva nelamuriri legate de sistemul audio:

- daca masina vine cu aux din fabrica, acesta este activat si gata pentru plug&play?

- daca masina vine cu aux din fabrica (nu cu USB, desi ar fi si mai bine), exista vreun dispozitiv de tip USB Box compatibil?

LE: ce tip de bec se foloseste la faza scurta/lunga?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becuri pentru varianta EU, H7P pe scurta si H6 sau care naiba pe faza lunga, becuri normale, alea mai mari. W5W pe pozitii si semnalizari.

Daca vine cu AUX din fabrica logic ca e plug & play ! Dar ce intelegi tu prin plug & play ? Cu AUX normal, nu ai cum sa schimbi melodiile de pe butoanele din volan\consola, in rest volum, etc iti merg, AUX e AUX.

Daca nu vine cu USB e mai nasol, in functie de echiparea audio si daca ai sau nu CD-Changer variantele ar fi asa : se poate, costa enorm, sau nu se poate.

6.5J asa tin minte ca sunt jantele mele, repet jantele modelul Caligo. Uitate pe swespeed la galeria foto sa iti faci o idee cam ce gama vasta de jante merg pe masinile astea.

1.6D-ul de pe S40 stiu ca are peste 100 de CP, nu e cel de 90, e si turbo parca, nu mai tin minte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@phenex e submotorizata rau masina cu motor de 1.6D iar probleme cu DPFul sunt cat cuprinde, evident ca le poti rezolva mai ieftin decat altcineva care nu stie de forum dar oricum e problema daca mergi preponderent in oras .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roberto:

Prin plug&play inteleg o unitate aux activata din fabrica la care conectez un player si pot sa redau muzica. Sunt masini care au in echipare unitate Aux si care trebuie activata (contra cost, evident), ceea ce nu e foarte placut. Deci, cea mai buna varianta ar fi sa prind ceva cu echipare USB sau in cel mai rau caz cu Aux, altfel e cam aiurea treaba.

Unitatea de 1.6D de pe S40 e cea de 110 cai si difera de cea de 90 pe care o am eu acum prin versiuena softului si prin faptul ca dispune de o turbina cu geometrie variabila fata de una cu geometrie fixa.

@Bogdan G:

Casina pe care o conduc acum se prezinta cam asa: 90 CP raportati la ~ 1300 kg;

S40 1.6D 110CP are undeva pe la 1300 si ceva, daca nu ma insel, deci banuiesc ca tot cam pe acolo e, nu?

Mai exact, care anume ar fi problemele cu DPF-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt unul dintre cei patiti cu DPF-ul;

Problema cea mai mare ar fi ca la un moment dat trebuie schimbat si costa;

Probleme mai mici - cam la fiecare 60.000 km trebuie sa bagi un aditiv pentru filtrul de particule; mai are si ceva senzori pe el, care si ei se pot duce, mai pot sa apara probleme de soft; cam cu astea m-am intalnit eu; DPF-ului nu-i place orasul, din cand in cand masina trebuie scoasa la drum si forjata;

Oricum, pe motorizarea asta eu am pana acum facuti peste 250.000 km; este submotorizat, asta e clar, insa daca tii motorul intre 3000 si 4000 RPM se descurca onorabil; nu poti sa mergi la curse cu el, dar eu unul sunt multumit.

Ar mai fi si varianta unei resoftari, mai primesti ceva caluti si cuplu.

Ca veni vorba de becuri - faza scurta pe halogen e foarte slaba; discutii despre alternative pentru asta sunt o gramada pe forum (xenon).

In ce priveste mufa de AUX, pe prima mea masina din 2006 nu era pe dotarea de serie, insa la doua masina (cea din 2009) este; nu stiu daca a intrat in serie in 2007 sau 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Phenex

Ai mare dreptate, daca esti obisnuit cu 90CP @1300kg atunci 109CP@1288kg este super, dar totusi un sprint de 12secunde pana la suta este de ras pt un Volvo .

Problemele cu DPFul sunt cam asa, sistemul de dozaj are 1.5L capacitate, cand DPFul se umple de funingine atunci incepe regenerarea, Volvo spune ca sistemul se reumple pe la 136.ooo km dar conteaza foarte mult unde a rulat masina, daca a mers numai pe autostrada atunci regenerarile sunt mai rare, daca a mers numai in oras atunci regenerarile sunt mai dese.

ADM-ul (adica modulul care se ocupa cu dozajul aditivului) da eroare cand se goleste rezervorul, problema este ca omu nu merge la service sa rezolve problema, omu merge in continuare pana cand ADMul +ECMul intra in avarie, moment in care masina nu se mai tureaza, nu e problem OMU e potent si mai merge mii de km cu avaria in bord pana cand da de bani si constata ca nu e deajuns sa puna aditiv, pur si simplu DPFul este prea imbaxit si nu se mai poate regenera, costa ~1200E un filtru DPF la reprezentanta si ~800E la baietii care aduc piese.

Ca si costuri acum, la Volvo costa in jur de ~1000 RON sa umplii ADMul cu aditiv, pretul include lichid + resetare erori+adaptari, daca iti iei singur lichidul il poti gasi cu ~600 RON (kit de 3L) si cu 100 RON poti reseta erori+adaptari si iti ajunge lichidul la 2 umpleri adica 100RON (soft)+100 RON manopera+300RON aditiv=500RON adica jumatate de pret .

Chiar ma bate gandul sa ma apuc si de reumpleri cu aditiv la S40 ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri si explicatii baieti.

Asadar, in principiu, daca am grija sa umplu ADM-ul cu aditiv atunci cand sunt anuntat de catre sistem, nu ar trebui sa am probleme cu DPF-ul, nu? Pentru un mers preponderent in oras, cam la ce interval ar trebui facuta operatia asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina mea a facut toate reviziile in reprezentanta, la interval 10-12.000 deci a fost bine "monitorizata"; eroare pentru aditiv am primit de doua ori - la 120.000 si 180.000 (aprox.), a fost completat imediat (doar drumul pana in service a mai fost facut); si cu toate astea, la 196.000 cu aditiv aproape full, nu a mai vrut sa se regenereze; sau mai exact, a mai fost regenerat de cateva ori, insa de fiecare data tinea tot mai putin; ultima oara a tinut abia vreo 200 km dupa regenerarea din reprezentanta (facuti in afara); si cu asta, s-a terminat; am incercat alte ghidusii (dat jos filtrul si suflat, schimbat senzori) dar n-a tinut; am mai intrebat pe forum si pana la urma am schimbat filtrul de particule in primavara si de atunci n-am mai avut probleme.

La masina unui prieten (p_mircea de pe forum, aceeasi motorizare) a fost exact la fel, problema copiata la indigo, si tot in jur de 200.000 a trebuit schimbat filtrul de particule.

Si totusi, atat cei din service cat si cei de pe forum mi-au zis ca sunt masini care au binisor peste 200.000 km si nu a trebuit inlocuit.

Asa ca, eu ma rezum sa-ti impartasesc experienta mea la nivel de utilizator, pentru sfaturi "profi" te vor ajuta altii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc Behu pentru explicatie.

Mi-a mai venit in minte o intrebare: are idee cineva daca kitul de ambreiaj de pe motorizarea 1.6D este acelasi cu cel de pe 2.0D sau chiar de pe o motorizare mai puternica? M-ar fi interesat informatia asta in ideea ca poate, la un moment dat, as fi pus un chip pe ea si as fi vrut sa fiu sigur ca ambreiajul rezista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei chip pe motor cu filtru de particule, bad ideea. De asemenea mi se pare o idee proasta sa-ti iei diesel cu filtru de particule exclusiv pentru oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e proasta ideea este cea mai proasta . Sau daca te obisnuiesti cu ideea de a baga aditiv cand e nevoie atunci e ok .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ xydexter: Crede-ma ca daca as fi putut sa aleg un motor diesel fara filtru de particule, as fi facut-o fara sa ezit, dar mai multe motive cumulate m-au facut sa ma indrept catre motorul asta.

@ Bogdan G: sa inteleg ca daca aleg sa o chip-uiesc si intretin in acelas timp filtrul, este in regula?

Totusi, nu mi-a raspuns nimeni la intrebare. Kitul de ambreiaj este acelas si la motoare mai mari sau o crestere de putere l-ar deteriora inainte de vreme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cresterea de putere deterioreaza ambreiajul! lent e adevarat, dar il uzeaza inainte de vreme, pt ca orice ambreiaj este calculat pt o anumita putere a motorului... daca puterea creste... intelegi tu mai departe!

sint unele masini(nu volvo) la care calculul fabricantului a fost gresit de la inceput si pe ele a fost instalat un ambreiaj subdimensionat. urmarea: schimb la 30-40tkm.

oricum in cazul in care vrei un chip, nu la ambreiaj trebuie sa te gandesti pt ca e nesemnificativa uzura pe care ti-o da o crestere de 20-25 cp

ca raspuns la problema ta, eu te sfatuiesc sa faci un efort si sa treci la un 2.0d decat sa il tunezi pe asta pt ca per total e mai avantajos...

filtre schimbate mai des, verificari mai dese si tot bla bla-ul...  in plus, gandeste-te ca va trebui sa mai si vinzi masina asta, caz in care daca esti un om corect, ori anunti ca are chip, si o vinzi mai greu, ori scoti chip-ul si... alti bani alta distractie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru oras , mai bine cumperi un benzinar aspirat... 1.6 de ex. Este mult mai placut de condus in oras decat dieselul, si diferenta de consum o scoti din diferenta de la pretul de achizitie si costurile de intretinere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru oras , mai bine cumperi un benzinar aspirat... 1.6 de ex. Este mult mai placut de condus in oras decat dieselul, si diferenta de consum o scoti din diferenta de la pretul de achizitie si costurile de intretinere.

just!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul pe benzina aspirat de 1.6 consuma dublu in oras, deci este exclus sa il iau in considerare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dublu fata de ce? Eu as zice ca cel de 1.6D te scoate intre 8-9 si cel de 1.6 in aceleasi conditii scoate 11-12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dublu fata de motorul despre care am discutat, evident, adica cel de 1.6D. Si, avand in vedere ca am motorul asta pe doua masini, as zice ca scoate maxim 7 in oras, in timp ce unul de 1.6 pe benzina scoate undeva intre 10,5-12, in aceleasi conditii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de ce oras vorbim, in B un 1.6i consuma lejer 12%, poate ajunge si la 14% in mers bara la bara, un 1.6D consuma cam 7% sau 8% bara la bara, deci clar consuma mai putin .

Legat de soft depinde unde faci modificarea iar volanta bimasica clar pica indiferent daca este motorul softat sau nu, daca pleci tare de la semafor in fiecare zi sigur nu tine volanta foarte mult . Ca idee cine iti face modificarea trebuie sa-ti faca limitare pe cuplu, putini fac dar se poate face .

@bogdandmn nu stiu ce forum citesti tu dar se pare ca nu citesti forumul volvo, volantele la Volvo pica la fel de repede ca la VW, BMW si AUDI iar ambreiajul este subdimensionat, nici macar la motoarele aspirate nu tine mai mult de 100.ooo km in traficul din Bucuresti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Bogdan pentur raspuns.

Nu sunt din Bucuresti, iar in orasul meu traficul este mai degajat. In plus, nici nu prea circul la ore de aglomeratie maxima. Din considerentele astea cred ca un consum de ~6% ar fi valabil.

Legat de chip, nu este o idee concreta, ci doar un gand care imi suiera printre urechi. Tot ce voiam sa stiu era daca motorul de 1.6 beneficiaza de acelasi kit de ambreiaj ca si cel de 2.0 (de exemplu, am o cunostinta cu un BMW E90, motor de 2 litrii diesel si acelasi kit de ambreiaj se gaseste si pe versiunile cu motor de 3 litrii) si atunci banuiesc ca nu mai era nevoie de o limitare a cuplului.

Din cate am vazut (in poze), roata de rezerva este tipul acela anemic, gen roata de bicicleta. Care sunt sansele ca in lacasul special destinat rotii de rezerva sa incapa o roata cu dimensiuni normale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e posibil sa iti incapa una normala,dar dupa aceea nu vei mai putea pune mocheta pentru ca va sta suspendata pe roata ;D

Daca faceau adancitura mai lata intra o roata normala,dar trebuiau sa mai coboare partea din spate....

Iar faza cu ambreiajul de BMW,mie unul mi se pare ciudata.... ???

P.S:Nu vrea cineva sa mute postul la sectiunea adecvata? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, mi-am dat seama mai tarziu ca am postat in sectiunea gresita. Rog un moderator sa mute topicul la "Generatia noua".

Share this post


Link to post
Share on other sites

S40 2.0D are alta cutie de viteze fata de 1.6D, difera volanta si discul de ambreiaj deci nu tine povestea de la BMW aici ;D

In legatura cu prietenul cu BMWul dupa cum am spus mai sus este o poveste, codul kitului de ambreiaj pt diesel este 828087 pe VALEO pt 2.0D @177CP si 828090 pe Valeo pt 3.0D@231CP deci daca iti plac povestile iti pot spune ca diametrul discului de ambreiaj la S40 1.6D este de 240mm si este fix acelasi ca BMW 330D adica tot 240mm, asta inseamna ca BMW are acelasi disc de ambreiaj ca S40 1.6D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now