BogdanG

Motorina EURO 5 si sistemul de injectie COMMON RAIL

424 posts in this topic

Sunt sigur ca toata lumea a auzit de problemele sistemelor de injectie COMMON RAIL, o sa incerc sa explic de ce sunt probleme.

Conform studiului facut de BOSCH in 2003 s-a constatat ca motorina fara SULF nu mai are proprietati de ungere, au fost efectuate mai multe teste prin care s-au constatat urmatoarele, motorina pe care o avem noi la pompe (EN 590 HFRR <460μm) este la limita acceptabilitatii, in testul de anduranta se vede clar ca dupa 2000h de functionare cu motorina HRFF 450 uzura pompei de injectie ajunge la 5μm iar maximul acceptat este de 3.5μm

Concluzia finala a fost ca motorina cu HFRR <460μm este acceptabila DAR se vede clar ca o motorina cu un HFRR de ~380μm este exceptionala, dupa 2000h functionare uzura nu depaseste 2.5μm .

Asa ca normele ecologice ne omoara sistemul de injectie si faptul ca nu stim sau nu vrem sa facem nimic in acest sens.

Ce putem face, pai simplu :

1. putem pune aditivi de lubrifiere in motorina

2. putem pune ulei 2T in motorina

3. putem pune cea mai buna motorina de pe piata (care o fii aia nu stiu )

Din toate astea eu am ales sa pun in motorina ulei 2T MOL cu norma JASO FC care imi ajunge pt 2 plinuri adica 13RON pt 140L adica nici 10 bani la litrul de motorina, o merita 180RON pt 20.oookm ?

O merita 10 bani la litru in loc de 3000RON o pompa de injectie ?

Atasez PDF cu testul facut de cei de la BOSCH .

bosch.pdf

bosch2.pdf

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai zi mai clar : cit ulei 2T MOL cu norma JASO FC pui la , sa zicem, 50 de litri de motorina ?

sa stie omul cit pune daca baga doar 20 litri sau 70 litri...

punem mereu, la fiecare alimentare, sau numai din cind in cind ? daca punem numai din cind in cind, care e perioada ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am spus in alt topic eu pun 300ml la un plin (65L) deci si tu poti pune tot atat .

La tine trebuie in mod special sa pui ulei JASO FC sau FD pt ca ai DPF .

Eu pun la fiecare plin, de obicei chiar merg pana ajung pe rosu (autonomie 30km) dupa care fac plinul, iar cand alimentez imi intra fix 65L de fiecare data .

De fapt motorina trebuie sa aiba proprietati de ungere de fiecare data ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sa fie mai simplu :

motorina          ulei

  10L    =      50 ML

  20L    =      100 ML

  30L    =      150 ML

  40L    =      200 ML

  50L    =      250 ML

  60L    =      300 ML

  70L    =      350 ML

  80L    =      400 ML

pentru cei cu DPF e de preferat ulei JASO FC sau FD

si punem la fiecare alimentare

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact DAR cu o singura diferenÈ›ă, fumul este inexistent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact DAR cu o singura diferenÈ›ă, fumul este inexistent .

Parca trage si mai bine dupa 2 plin uri.Ori m am invatat eu cu 80 cp :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puterea nu se poate modifica adăugînd ulei 2T .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu.Dar ziua conduc un benzinar de 80 cp si seara Volvo.Dar mi se pare mult mai rapid :smile:

Ce naiba doar nu iti da 15 cp in plus ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fii ceva de spus in alegerea uleiului 2T, nu toate sunt la fel ;D

Eu am ales MOL Dynamic Garden 2T pt ca este mai vascos.

Am vazut pana acum 5 fise tehnice si din toate doar uleiul ales de mine este mai bun si comparabil doar cu MOTUL GARDEN 2T Hi-Tech (10E/litru) .

Alte uleiuri erau vascoase dar nu indeplineau norma JASO FC, fie erau prea subtiri .

Poate gaseste cineva fisa tehnica pt STIHL HP 2T sau HP SUPER 2T  si pt HUSQVARNA LOW SMOKE 2T, astea cica sunt cele mai bune uleiuri din lume dar fara fisa tehnica eu nu cred nimic .

TDS_MOL Dynamic Garden 2T_GB.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai tare test de pana acum facut pe motorina arata ca folosind ulei 2T norma TC-W3 se imbunatateste HFRR-ul cu 34%.

Trebuie spus ca uleiul 2T norma TC-W3 este MULT MAI PROST decît cel JASO FC.

Sa presupunem ca motorina din RO are un HFRR de 460μm daca aplicam o imbunatatire de 34% ajungem la 343μm adica o calitate IDEALA .

Daca mai punem la socoteala faptul ca uleiul folosit de ei in test a fost unul de cea mai proasta calitate eu pot spune ca uleiul Jaso FC/FD mixat cu motorina in raport de 200:1 nu face altceva decat sa ajute sistemul de injectie .

Sunt sigur ca pe viitor o sa vedem si o parere oficiala a greilor (Bosch, Siemens, Delphi, Denso) cu privire la folosirea uleiului 2T pt imbunatatirea calitatii motorinei .

http://www.dieselplace.com/forum/showthread.php?t=177728

@lik2008 ma intereseaza vascozitate si funingine (Sulphated ash) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce parere aveti de Shell Advance Ultra 2?

Norma JASO FC, API TC, ISO-L-EGD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ÅŸi eu o curiozitate.  ;D

De ce faceÅ£i referiri la JASO ÅŸi nu la SAE/ACEA? Ce înseamnă "FC" în limbaj SAE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smile:

Pentru ca vorbim de ulei 2T nu 4T si asta are alte certificari/standarde/proprietati .

Share this post


Link to post
Share on other sites

castrol actevo api tc, jaso fc.merita?ii scump parca 42lei am dat pe el.

ce merita sa caut ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOL Dynamic garden 2T cauta ;) sau Dynamic 2T fara garden.S-a vorbit mai sus de calitati si preturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite de-ăsta vreau să bag, în continuare. Aţi folosit careva aşa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, dacă sulful avea rol de lubrefiant şi acest rol este preluat de uleiul de drujbă, ce mai contează cât sulf are acest ceinso oil? Important e că lubrefiază, în locul sulfului, nu? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,dar daca scoate prea multa funingine e nasol(mai ales pentru cei cu DPF,nu e cazul nostru :lol: ) si intr-o anumita masura si pentru noi pentru ca face ''mizerie'' in motor ;) si mai ai si ''fumulet'' la ''fundulet'' intr-o accelerare :iroc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci tu erai îngrijorat să nu aibă prea mult sulf, nu prea puţin. Am înţeles, acuma.

Presupun că nu are mai mult decât alte uleiuri 2T sintetice, JASO FC/FD. Probabil că încadrarea japonezilor se bazează şi pe valorile acelui parametru.

Edited by Heimðallr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now