BogdanG

Motorina EURO 5 si sistemul de injectie COMMON RAIL

424 posts in this topic

16RON= 1 bidon ulei 2T,

Eu n-am găsit mai ieftin de 26 RON. Asta nu înseamnă că nu te cred. Nici n-am căutat ca disperatu'...

Vreau să încerc Megaselu' şi să vă spun şi vouă rezultatul. Sper să aibă şi efectul ăla de curăţire cu care se laudă. De fapt, ăsta e motivul principal pentru care vreau să-l folosesc. Pe urmă, revin la uleiul de drujbă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La MOL găsești cu 16 RON bidon la 1L .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am gasit o "sticluta.Are 100 ml,deci 2 x 100 ml (la un plin).Rezervorul meu find de 55 l.

stirg.th.jpg

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo tie, eu ma chinui cu linia sa fac semne pe bidon care pana la urma nu sunt perfect egale DAR mergem inainte .

O idee este sa mixezi in prealabil uleul cu 2L de motorina si cand faci plinul bagi si cei 2L gata mixati si esti sigur 100% ca ajunge uleiul in rezervor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am folosit si eu linia,dar tot am depasit 200/250 g la un plin.De aceea am cautat un tub,ceva::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei hai ca nu o fi bai acum un 50g la un plin.Si eu am mai depasit si nu a fost capat de tara.

Repet am aproape 60k de cand folosesc si efecte negative nu a avut ;)

Heim asteptam feedback-ul promis ;) Good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Eu am fost la o benzinarie MOL unde am avut de ales intre mai multe tipuri de ulei 2T JASO FC/FD. L-am gasit si pe cel pe care-l foloseste BogdanG, MOL Dynamic Garden 2T 600ml, precum si MOL Dynamic Sprint 2T 1000ml. Pe site-ul MOL veti vedea ca ambele au trecuta norma JASO FD, insa atat in fisa tehnica (link catre pdf in josul paginii) cat si pe bidon este trecuta norma JASO FC.

Eu l-am achizitionat pe al doilea, MOL Dynamic Sprint 2T 1000ml, pentru ca are aceleasi specificatii ca si primul doar ca este mai spornic si mai ieftin.

Erau mai multe tipuri de ulei 2T cu norma JASO FC/FD acolo, pentru scutere si alte utilaje. M-am hotarat la MOL Dynamic Sprint 2T 1000ml pe baza faptului ca daca Bogdan baga asa ceva in masinile lui, pai rau nu cred ca este. Poate ca pe viitor voi cauta si fisele altor tipuri de uleiuri, JASO FD mai ales, pentru a observa vascozitate si altele. Deocamdata urmeaza sa bag maine 300ml la plin. Sau poate respect formula data de iulirx aici, motorina(L)/200, pentru ca este mai usor de tinut minte.

Intr-adevar MOL Dynamic Garden 2T si Dynamic Sprint 2T au norma JASO FC. Mai e MOL Dynamic Moto 2T("High performance synthetic, pre-diluted, catalyst friendly oil for two-stroke engines") ce are (v. fisa tehnica) JASO FD, e puutin mai vascos dar are la "sulphated ash" de 2.5 ori mai mult decat Garden 2T, ceea nu-l recomanda pentru filtrul meu de particule(asa-i vecinu'?). Deci pentru unii FD nu inseamna neaparat mai bun decat FC.

Studiind problema am observat in descriere ca uleiurile la 1L MOL Dynamic Sprint 2T si MOL Dynamic Moto 2T sunt "PRE-DILUTED":

http://www.mol.hu/en/drive_with_us/lubricants_autochemicals/other_motor_oils_for_2-stroke_motors/mol_dynamic_sprint_2t/

http://www.mol.hu/en/drive_with_us/lubricants_autochemicals/motor_oils_for_motorbikes/mol_dynamic_moto_2t/

deci nu stiu daca mai e acelasi lucru in ce priveste dozarea..

Ca urmare am luat cu 12RON de la o benzinarie ultimul :P bidon Dynamic Garden 2T de 0.6L ca e si mai usor de dozat pentru 2x70l.

:excl: PS: a nu se confunda cu Dynamic Garden 4T 30/40 sau, mai rau, cu Dynamic Forest(chain-saw lubricating oil)..

TDS_MOL Dynamic Moto 2T_GB.pdf

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecine eu nu am mai gasit la 0.6L >:(

Asta de 1L nu are gradatie si trebuie sa stai sa masori, cam de 2 lei .

Cred totusi ca TDSurile sunt putin aiurea, normal este ca JASO FD sa aiba mai putin "sulphated ash" nu invers, de fapt diferenta intre cele 2 norme este ca FDul are mai mult detergent.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-s aiurea, tocmai ca FD este mai aditivat (detergenti, pouring point mai scazut etc) si:

"Definition:

Sulfated Ash can be used to indicate the concentration of known metal-containing additives in new oils(containing additives and from additive concentrates used in compounding)."

Eu am luat singurul bidon de la MOL bd. Coposu., e prima data, vreau sa incerc ca poate are efect si asupra rotilor astea de iarna :P he-he! Desi niste amici invidiosi cu TDCi sau TDI nu erau convinsi ca D-ul meu simplu e chiar (turbo)diesel. :rolleyes:

O metoda "babesco-inginereasca" de a masura in caz bidon de 1L (considerand ca vrei sa bagi 250ml pt 50L motorina cf.rap.1:200 ): iei o sticla transparenta de 1L, pui in ea ulei pana la jumatate=500ml( hai, ca nu e greu), o umpli cu motorina(=+0.5l), mixezi, torni jumate in rezervor(la fel de greu) si bagi inca 49,5L :D iar cealalta jumatate (continand restul de 250ml ulei in 0.5l amestec) o pui la urmatorii 50l. Poti face si cu tot bidonul intr-un pet de 2l, dar pe urma e mai dificil sa pui un sfert sau o treime.

Edited by Andreos
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heim asteptam feedback-ul promis ;) Good luck!

Păi, azi i-am băgat deja prima doză. Ar fi prematur să-mi spun părerea deja, pentru că nu am făcut mai mult de 20 km şi, pe de altă parte, în rezervor mai era ceva mototorină cu ulei de drujbă. Oricum, mototorul merge foarte, foarte "smooth". N-aş fi crezut că pot aduce motorul la un asemenea grad de silenţiozitate. Pot spune că, de când cu curăţarea turbinei şi înlocuirea intercoolerului, pe lângă "aditivii" din motorină, maşina merge mai mult decât extraordinar. Practic, cu muzica la un nivel confortabil pentru ăla micu' (adică încet) şi cu geamurile ridicate, nu aud motorul. Outstanding! Îmi vine să-mi iau Volvo... hehehe

PS: Unul din avantajele folosirii Megaselului e faptul că pot folosi şi aşa ceva.

Edited by Heimðallr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îți dai seama mai DOC, abia după 8 luni ai și tu 163 CP :lol:

Sa vezi cum este la 200CP sau peste .

PS> unde ziceai ca ai fost sa testezi mașina? parca era ok cand ai cumpărat-o :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, cai putere nu ştiu câţi am, cred că aş avea mai mulţi dacă motorina n-ar avea ulei în ea... hehehe

Cai putere avea şi înainte (erau 141, măsuraţi la roată), dar erau mai leneşi şi mai gălăgioşi. Adică, maşina o lua mai greu din loc (nu avea "sprint" ca acuma) şi motorul suna mai tare.

Ţi-am zis că scanez rezultatele testului, dacă vrei. La AutoTest2000 am fost. Problema a fost că proprietarul dinainte nu a întreţinut-o. Avea o firmă de camioane şi tare cred eu că ce primeau camioanele primea şi maşina asta. Oricum, în tot răul şi-un bine: nu cred că maşina asta a "băut" prea multă motorină euro 5, deci pompa....

Edited by Heimðallr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, cai putere nu ştiu câţi am, cred că aş avea mai mulţi dacă motorina n-ar avea ulei în ea... hehehe

Cai putere avea şi înainte (erau 141, măsuraţi la roată), dar erau mai leneşi şi mai gălăgioşi. Adică, maşina o lua mai greu din loc (nu avea "sprint" ca acuma) şi motorul suna mai tare.

Ţi-am zis că scanez rezultatele testului, dacă vrei. La AutoTest2000 am fost. Problema a fost că proprietarul dinainte nu a întreţinut-o. Avea o firmă de camioane şi tare cred eu că ce primeau camioanele primea şi maşina asta. Oricum, în tot răul şi-un bine: nu cred că maşina asta a "băut" prea multă motorină euro 5, deci pompa....

Ce fel de test ai facut si care a fost pretul final?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DOC mai bine mergeai la biserica, aprindeai 2 lumanari si dadeai ceva de pomana la sarmani DECAT sa mergi la autotest2000 si o sa-ti spun si de ce . Eu am fost mai demult cu un prieten sa testeze o masina dupa ciptuning, evident ca masina (G4 1.9 TDI 90CP) a scos 90CP dupa calculele lor si nu la roata si efectiv, le-am spus ca masina are minim 120CP pt ca are soft s-au schimbat la fata, au mesterit ceva la calculator si au iesit 122CP. Aceiasi poveste ca a mea o gasesti pe multe alte forumuri spusa de diversi oameni care au patit acelasi lucru.

Testul de caroserie este de ras, ei verifica numai daca are chit sau este revopsita DAR daca masina este puzzle nu-si dau seama .

Nici in 100 de ani nu ma vei convinge ca masina ta tragea ca acum, cand ai cumparat-o, deci acum are mai mult de 163CP ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa parerea mea un fwd cu 163 cp la motor, are undeva la 125-135 cp la roata. noua , la 5.000 - 10.000 km. acum , mai mult de 120 n-are cum ... poate ma insel io....

daca ai schimbat intercoolerul defect cu unul perfect functional ai inviat vreo 10 cai adormiti si vreo 30-50 nm...

d-aia ti se pare ca masina trage mai bine. de fapt, ea chiar trage mai bine !

iarna, orice masina cu intercooler trage mai bine....:lol:.

iarna nu-i ca vara !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lică, am făcut testul ăla complet, nu mai ştiu cum îi zice sau cât a costat. Vreo 250-300 de lei.

Bogdan, nu încerc să te conving; de fapt, chiar eu am zis de diferenţă, remember? Frumos ar fi să mă duc să verific şi acuma, dar... "n-am timp". Că Autotest au aparatură, e una, cât sunt de pricepuţi, e cu totul alta. Eu am fost la ăştia din Cluj... pot fi puţin mai serioşi, deşi şi mie mi-au spus că trebuie să repete testu', că - citez - "nu a dat bine puterea". De fapt, dobitocii care au întocmit cartea de identitate şi talonul au trecut 96 kW (131 CP) şi ăstora le ieşeau 141 CP la roată, deci "Cam mulţi, dacă nu-i cipuită".

Edited by Heimðallr

Share this post


Link to post
Share on other sites

A încercat cineva să bage ulei de servodirecţie uzat? Am rămas, după cu cel puţin pentru două plinuri. Ce credeţi că se poate întâmpla dacă bag de-ăla? smile.gif

ai curaj ?

Ala nu este de amestec Domnuuuu .. ala e de cutie de viteze automata .. tot mai ai curaj ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De jaso fb ce stiti?O fi bun?

Pana acum am folosit jaso fc,dar s a gatit :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o cunostinta care baga la un Golf2 in loc de motorina numai ulei de mancare :) Nu exagerez :) si miroase tot a cartofi prajiti dupa el.Nu a avut probleme, acum nu mai baga ca cica e prea scump ala de mancare si nu mai renteaza :).Deci se poate si cu Undelemn de la bunica :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mergea numai cu ulei bunica?:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact de care punea dar stiu ca era ulei de mancare,parca lua la bidon de 3 sau 5 litri :) poate ati mai auzit cazuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now