DANY

TAXA DE "INMATRICULARE" 2011

44 posts in this topic

Salut,

A auzit cineva cum se modifica taxa de inmatriculare/poluare/.... incepand cu 2011 ?

Intentionez sa mai cumpar o masina si nu stiu exact ce o sa se intample in 2011 cu taxele.

Eu am auzit ca o sa creasca foarte mult chiar si pentru Euro3.

Multumesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O s-o mareasca pentru second-hand si probabil o sa excepteze iar cotetele de la Mioveni care din "coincidenta" or sa aiba toate motorizari euro 5 de la 1 ianuarie 2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O s-o mareasca pentru second-hand si probabil o sa excepteze iar cotetele de la Mioveni care din "coincidenta" or sa aiba toate motorizari euro 5 de la 1 ianuarie 2011.

Cata dreptate ai ... http://www.autolatest.com/ro/detalii-stire/2193-iata-noua-grila-a-taxei-de-prima-inmatriculare-2011 Nu stiu cat de sigura e informatia, dar vremuri grele se anunta ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A naibii treaba; chiar sunt curios ce o sa iasa.

Actualmente, pentru un Ford Escort, 1600 benzinar, 90 CP, 1993 an fabricatie, din Euro 2 cat scria neamtul pe talonul masinii, indivizii de la RAR Cluj l-au trecut Euro 1 in cartea de identitate.

"Avantajul' faptului ca nu are nici ABS, nici aer conditionat, consta intr-o taxa de prima inmatriculare de 3.700 lei. Cu tot cu certificatul de depreciere eliberat de aceeasi flacai de la RAR contra unei sume de 273 lei, toata mascarada  costand in total 1.070 lei.

Frumos, n-am ce zice.

Bine ca traim in tara asta frumoasa -dar ce pacat ca-i locuita.

Am o nelamurire, totusi.

Care din voi e mai luminat, dati o explicatie logica la asta :

Cele mai mari taxe se vor plăti pentru maÅŸinile cu un nivel de emisii mai vechi decât Euro 4. spre exemplu, pentru un automobil mai vechi de zece ani, cu motor de 3,0 litri Euro 3 se va plăti peste 20.000 de euro.

Ma intreb care o fi fost cretinul care a venit cu un tabel de calcul din care a rezultat ceea ce am citat mai sus.

Care a fost cel care si-a pus semnatura, validand o asemenea ineptie, nu are sens sa ma mai intreb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce mai sperati sa gasiti o logica in ceea ce fac "guvernantii" astia, eu am renuntat de mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot nu inteleg care-i baiul ?

Poate sa fie suparati bisnitarii de masini. Ei vor fi cei afectati. Noi ceilalti, suntem de mult impozitati la suprasarcina si nu ne mai dam atat de ceasul mortii.

Pana la urma ce-i rau in faptul ca, urmare a unei astfel de grile, nu va mai renta sa aduci rable in tara ?

Daca vrei o masina, second hand, chiar mai veche, cu Euro mic, poti s-o cumperi de aici. Sa nu-mi spuneti ca nu se gasesc deja destule, ca n-o cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai una e sa iei o masina de 10-20 ani care sa aiba toti km facuti in romania si alta e sa iei una din alta tara. in plus germani intretin masinile mult mai bine ca romani.

in alta ordine de idei...un audi, mercedes, vw,volvo, bmw, etc... de prin 99-02 cu motoare euro 3 din toate punctele de vedere sunt mai bune decat oricare dintre produsele autohtone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord cu tine @mariusdaniel, dar stii cum e romanul: vrea sa-l aduca el din germania sau de altundeva, ca ce ar cumpara aici deja nu-i bun, a fost folosit de cineva....aici. Asa ca mandrul nostru roman merge dupa masina in UE. si se faleste la vecini, ca el a adus-o, n-are nevoie de ce gaseste la noi. ;D  ....dar are dreptate si @danyel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel: dar te-ai gandit la faptul ca toti cei care vand masini or sa creasca automat preturile indiferent daca sunt bisnitari sau oameni de rand care or sa gandeasca in felul urmator: de ce sa nu imi iasa mie putin Mai mult profit ca oricum cine vrea sa cumpere masina sh nu o sa isi Mai aduca de afara. Cel Putin asta este parerea mea

Share this post


Link to post
Share on other sites

In nici o tara democratica si asa-zis capitalista nu este restrictionata circulatia marfurilor. Si nici dreptul de a alege. Daca rar-ul n-ar mai da itp-ul la toate harburile care-i trec pe sub nas n-am mai avea nici rable.

Hai sa terminam cu diversitatea, sa ne luam toti logane ca pe-astea le agreeaza statul roman.

Cine polueaza mai mult, o raba incarcata cu 20 de tone de nisip ud pe o panta de 10 grade sau 20 de golfuri 3 euro2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mariusdaniel chiar asta e problema ca taxa asta nu este împotriva celor care aduc jafuri pt ca de obicei jafurile au motoare mici, prefer de 10 ori un Q7 de 3L decat 10 Corse pline de rugina desi acum au aceiasi taxa, adica 1xQ7=13.5xCorsa B .

De fapt ca sa-mi duc rationamentul pana la capat trebuie sa spun ca un Q7 3.0 TDI are 282g/km emisii de CO2 iar 13.5 Corse B 1.2i ofera Romaniei 13.5x155=2092.5 g/km de CO2 deci cam de 7.5 ori mai mult, dar tinand cont ca sunt epave si mai emit si niste NOx putem spune lejer ca avem de 10 ori mai multa poluare la aceiasi bani, afacere nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cine spune ca traim intr-o Tara democratica si capitalista ? Pt ca in Tara asta nu ati vazut ca guvernantii astia ai nostrii fac doar ce este bine pt ei si nicidecum nu se gandesc la binele celor care I-au votat. Dar in cele din urma noi suntem de vinapt ca le inghitim toate. Ma intreb oare pana cand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul, prefer, în primul rând, sa cumpar o masina noua, din tara, evident ( desigur, Volvo  ;)).

Daca nu pot s-o iau noua, din cauza ca nu-mi permit, atunci caut o masina la un prieten, vecin, ruda, cunoscut, despre care stiu ca e om cu scaun la cap, ca nu "umbla" la km., ca merge atent, etc.

Masina adusa de afara, de catre vreun samsar si pusa in targ, pe site, sau in intersectie cu anunt de vanzare, nu ma intereseaza catusi de putin.

Nu e vorba ca unele masini aduse de afara nu ar fi bune. Aici e vorba de faptul ca imi repugna sa dau bani la unii care castiga mai bine decat mine, dar nu contribuie cu nimic la bugetul statului. Cata vreme eu dau lunar, numai aferent salariului meu, circa 3.500 lei la bugetul statului, adica circa 42.000 de lei pe an ( 10.000 de Euro ), consider ca ar fi o prostie sa-i incurajez pe acesti oameni, cumparand masini de la ei. Incurajandu-i, pe viitor, statul va lua si mai mult pielea de pe mine, cel corect.

Nu vreau sa se simta nimeni atins de aceste vorbe.

Daca, totusi, cineva se simte jignit, imi cer scuze de pe acum.

Inteleg foarte bine ca nu acesti "business-man" sunt de vina, ci un guvern care nu este capabil sa faca ordine in domeniu. Totul s-ar rezolva foarte simplu cu o taxa asupra tranzactiilor de vanzare - cumparare a autovehiculelor, taxa stabilita in functie de motorizare, tipul autoturismului, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va mai faceti griji baieti in privinta inmatricularii.Romanu-i inventiv si gaseste solutii la orice. In Bulgaria e 450-500 euro inmatricularea, iar autoritatile romane deocamdata n-au cum sa stopeze fenomenul. ;D

Cea mai nesimtita faza e cu cresterea taxei de inmatriculare pentru masinile noi cumparate din Romania. >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bacy, aveau ganduri cu impozitarea separata a masinilor inmatriculate in Bulgaria. Deci idei au si ei.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fac pariu ca n-au cum s-o puna in practica:normele UE + discriminare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant de citit si inteles (in parte) optica unora din voi, cei care ati scris mai sus vis-a-vis de subiect.

Parerea mea:

Bisnitarii raman tot bisnitari, castigurile acestora -neimpozabile- raman neschimbate. Cresterea taxei asteia, care fie vorba intre noi, nu e constitutionala de nici o culoare, nu are prea mare importanta in ochii celor cu drept de vot din romanica. Continuam sa platim taxele, indiferent de natura lor si indiferent de marimea fortat impusa.

Din fericire pentru naivitatea multora, clasa inca muncitoare habar nu are cat poate duce in spinare cu titlu de taxe si impozite.

Populatia de rand, hai sa zicem clasa medie, care face eforturi pentru  a-si duce zilele de la o luna la alta, dar care inca poate furniza forta de munca tarii, PROBABIL isi va indrepta atentia catre achizita unui autovehicul nou, pentru ca nu va fi dispusa sa infunde o sapca de bani in buzunarul statului, mergand pe ideea "pai cu ce dau pe un SH, daca adaug si taxa asta, ies la pretul uneia noi-deci mai bine o iau pe aia ".

La prima vedere pare o logica perfect plauzibila, insa nu-i chiar asa. Din contra, e doar o alta modalitate de a se mai adauga alte sume de bani la bugetul statului, buget care se cam duce pe himere.  Himerele astea le-as putea denumi mai pe romaneste- sate intregi in care TOTI detin certificate de nevazatori, alte sate in care toata lumea e pensionata din considerente medicale-handicap, diversi heruvimi imberbi ce detin monopolul exploatarii miniere prin Valea Jiului se plimba bine merci utilizand masini de lux inchiriate pe bani multi, cu tot cu soferi, si asa mai departe.

Exemple de acest gen se pot da enorm de multe, cu bani de la bugetul statului aruncati aiurea (ca sa nu zic altfel) bani pe care statul incearca acum sa ii scoata de la poporeanul de rand, poporean care considera ca e mai bine sa dea multi bani pe un autovehicul achizitionat din romanica, forjat pe drumurile perfect rectilinii si fara urma de groapa, cu revizii facute cu precizie de ceas DOXA doar la reprezentanta si nu pe sant in fata portii, si asa mai departe.

Ma intreb ce fac ceilalti, clasa inferioara, clasa formata din cei care se intretin doar dintr-o pensie, dupa ce au lucrat si cotizat la stat 25-30-40 ani, traind actualmente fara speranta prea mare de viata. Incearca sa scape de stigmatul detinerii unei amarate de masini de productie autohtona sau un harb obosit si vor altceva. Care este optiunea acestora ? Achizitia unui autovehicul nou iese din discutie, banii de la ciorap e un dicton care a cam murit, imprumuturi bancare acordate persoanelor peste o anumita varsta este o alta himera in tara asta.

Si atunci, normal ca isi indreapta privirea spre ceva la care se pot intinde, la un pret acceptabil pentru ei si care sa ii poata servi cu brio, macar 10 ani, fara costuri de intretinere prea mari.

Aici apar "clientii" bisnitarilor si binenteles ai celor care vand un autovehicul SH, rulat pe drumurile tari si gata inmatriculat. Doar ca preturile difera destul de mult si aici. Tocmai datorita acestor taxe, taxe care din cate se vede, se vor impune, indiferent de parerea C.E.

Mi-ar place sa citesc opiniile voastre, peste vre-o 35 de ani, exact in acelasi context. Am convingerea ca o sa fiti de o cu totul alta parere.

Asa cum nu tot ce zboara se mananca, nu tot ce circula pe strazile romanicai sunt obligatoriu rable. Este un stigmat pus cu mult subiectivism.

Ar fi interesant de facut un recensamant cu toti membrii forumului care si-au achizionat o bijuterie cu semnul fierului in frunte dar SH.

Am convingerea ca ar fi -de departe- mult mai multi la numar decat cei care au avut putere, curaj, bani sau "nesimtirea" de a achizitiona una noua de pe standurile frumos bricolate ale reprezentantelor de profil din romanica.

Spor sa aveti si sa va mearga frumusetile pe patru roti din dotare, doar asa cum vreti voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai nesimtita faza e cu cresterea taxei de inmatriculare pentru masinile noi cumparate din Romania. >:(

Doar traim in Romania si asta ne preocupa tot timpul...  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt convins ca se va gasi ac si de cojocul bulgaresc. Un mic brainstorming si se rezolva  :D

Cat priveste taxa de prima inmatriculare la masinile noi cumparate din tara, nu stiu ce sa zic, pana nu vad o grila.

In orice caz, ideea este urmatoarea. In conditiile in care o mare parte din cetatenii acestei tari nu-si declara intr-un fel sau altul veniturile, sau nu le declara corect, raman doar cateva surse bugetare sigure si echitabile.

1.- impozitele pe consum ( TVA - ul si accizele ) - platesti pe masura a ce si cat consumi;

2.- impozitele pe tranzactii auto si imobiliare ( o mina de aur inca neexploatata ) - pentru "dealeri" ;

3.- impozitele pe avere ( casa, masina, teren ) - pe masura a cat detii;

In momentul de fata, impozitul pe salarii este total anacronic si inechitabil. Din circa 10 milioane de cetateni apti de munca, doar 4 milioane contribuie cu impozit pe salarii. Din acestia, jumatate au trecute salariile " la misto", pe minim.

Este evident, ca in marea lor majoritate, cei care "fac bani", ii vor cheltui pe mancare, bautura, tigari, electronice, imbracaminte, vacante ( deci TVA si accize vor plati ), sau pe investitii - teren, casa, masina ( deci impozit pe tranzactii si pe avere).

Heei, Guveeernul, Finaaanteleee, se aude ?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt contra inmatricularii pe Bulgaria.Astfel Romania pierde o groaza de bani din impozite si taxe ce le-ar fi putut colecta prin inmatricularea acestor masini pe RO.Din punctul meu de vedere era mai bine sa puna o taxa de inmatriculare mai de bun simt.Daca e s-o luam dupa ce spun ei ca au pus acesta taxa sa nu se mai aduca rable in tara e frectie.Veniti sa vedeti in Slobozia, Calarasi etc.(in general orasele din sudul tarii) cate rable de Bulgaria circula si politia n-are nicio putere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel...ai stofa de politician, nu vrei sa candidezi ca prim ministru la alegerile viitoare, poate mai rezolvi ceva din murdaria asta politica ce ne-nconjoara. Si poate suna a batjocura, dar nu e, parerea mea este ca ai idei, si inca idei bune. Sa avem si un politician detinator de VOLVO... ca astea actuale au audi si mertane.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut la toti,

Puneti-va in pielea mea; am 8000E si vreau sa-mi iau masina.

Ce propuneti sa-mi iau?

volvo s60 2003 motor 2.4D sau dacie logan motor 1.5 dcI nou.

sa stiti ca la intretinere sunt la fel, iar cand e vorba de garantie idem; intretinerea in reprezentanta a unui Logan este echivalenta cu intretinerea la un service autorizat a unui S60. Legat de garantie, blocul motor nu crapa nici la una nici la alta, iar daca va crapa sigur va fi din vina mea.

Totusi raspundeti la intrebarea de mai sus.

Pentru cei care sunt pentru cresterea acestei taxe, eu le propun altceva. Hai sa platim dupa cat poluam. Poluam dupa cat combustibil consumam. Deci hai sa mai crestem putin (3lei) pretul la combustibil si apoi sa vedem daca ne mai luam s80 de 2.4i sau T6, sau fugim repede catre un Opel Corsa motor de 1L, sau o Toyoto Yaris.

Sunt multi care au masini cu motoare mari si nu au dupa ce sa bea apa, sau cu ce sa plateasca chiria la garsoniera. Vedeti cum se vand A6-urile de 2.5D Sau 5-urile de 3 litri, ca nu au bani de impozit.

PS: momentan se pot inmatricula si masini fara a plati acea taxa, mai greu (5-7 luni), dar se poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel nu te interesezi sa vezi cat costa sa inmatriculezi un ferrari in: Germania, Franta Austria Italia Suedi Anglia Norvegia SUA? O nimica toata. La o masina de 150.000E poti ajunge in cazuri extreme sa platesti si 90% taxa de lux. Taxa de lux e diferita de taxa de inmatriculare sau de mediu. Exemplul dat este pentru masini noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu bani tai cumperi ce vrei tu, dar daca ai cerut parerea cuiva, hai ca sar eu primul cu parerea. Daca ar fi dupa mine, eu mi-as lua un s80 sau un v40 si in nici un caz LOGAN. Or fi masina noua, dar tot dacie ii....parerea mea. Nu stiu daca ai condus deja un logan, dar eu am parere proasta de pe ea, dar asta e doar parerea mea. Nici ca aspect nu-mi place si nici nu e comod. I-a vezi, pune-l la incercate: punete intr-un logan, mergi vreo 3 km., dupa aia un s 80 sau s60 de care vrei tu....si vezi diferenta.   ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel...ai stofa de politician, nu vrei sa candidezi ca prim ministru la alegerile viitoare, poate mai rezolvi ceva din murdaria asta politica ce ne-nconjoara. Si poate suna a batjocura, dar nu e, parerea mea este ca ai idei, si inca idei bune. Sa avem si un politician detinator de VOLVO... ca astea actuale au audi si mertane.  ;D

Da, stofa de politician extraordinar, dar de "ales al poporului" slab. Sa ne uitam in jur si sa vedem ca traim in Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now