Vic21

Sistemul de climatizare la S80 2010

32 posts in this topic

Salut tuturor!

Dupa cum spune si titlul sunt proprietarul unui Volvo S80 model 2011, produs in 2010 (ironic, nu?). Momentan are la activ 200 de km si o galma pe unul din pneurile din spate care asteapta sa fie schimba in zilele urmatoare. Cu toate acestea, intrebarea mea este cu totul si cu totul alta.

e2990150.jpg

In poza de mai sus e tabloul central al masinii. Intrebarea mea este legata de clima automata: de fiecare data cand dadeam drumul la ventilatie si apasam auto, imi baga frumos aer cald si totul era bine. De la o vreme de cand apas pe auto incepe sa-mi bage automat aer conditionat. In alta ordine de idei, in momentul cand umblu la butonul de ventilatie ca sa maresc intensitatea ventilatorului, clima automata se dezactiveaza si ramane doar aerul conditionat pornit. E normal asa ceva?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este perfect normal, cand apesi AUTO porneste compresorul AC si baga aer in functie de temperatura setata, baga automat pe sus/mijloc/jos mai cald sau mai rece in functie de temperatura setata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar cantitatea de aer este si ea reglata automat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, merge mai repede (la început) după care aproape se oprește ventilatorul când ajunge la temperatura setata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Iti multumesc mult de tot pentru lamuriri. biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijuteria isi are data nasterii undeva prin vara acestui an si a fost livrata pe 15 sept 2010. E fabricata la Gent in Belgia si deocamdata merge foarte bine, fara probleme (exceptie facand cea de la pneu). Are doar 226 de km siiiiiiiii arata cam asa:

dsc0809h.th.jpg

elektraresized.th.jpg

dsc0810a.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superba! :rolleyes: My dream... Apropos nu vrei sa facem schimb de motoare :lol: Al meu tot 2.0 e dar cu un cilindru in minus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua la toata lumea am si eu o intrebare, cinchia de distributie la un volvo s80 an2007 motor d5244t la cat se face multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua la toata lumea am si eu o intrebare, cinchia de distributie la un volvo s80 an2007 motor d5244t la cat se face multumesc

Ce-i aia 'chinchia' ? O boala, ceva ? :sign10:

A! Marca din semnatura ta, vovlvo, este pe bune? :))

Edited by Victor
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca a vrut sa scrie "cureaua" de distributie. Deh... sta in Italia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrie in carte! Am sa ma uit la a tatei, sa vad ce scrie si iti transmit maine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista pe S80 2007 motorul D5244T iar "cinghia" nu exista in DEX .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu un S80 tot din 2010 cu motorul de 2.4 d5. Problema e ca s-a aprins becul de motor in bord insa masina nu are nici o problema, merge perfect. Stiti cumva care ar fi problema ? Multumesc anticipat. (Mentionez ca s-a aprins exact la prima pornire dupa ce am facut 73000 km ... ar putea fi degat de asta ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este manuala poate fi de la senzorul "pozitie pedala ambreiaj".

Share this post


Link to post
Share on other sites

E automata. Astazi am constatat ca atunci cand o calc, cateodata, nu mai are forta. De la ce poate fi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tija de la swirl este sarita .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare stupida, dar modelul S80 cu motor D3 din 2011 are DPF sau nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate motoarele diesel care s-au pus /se pun pe S80 2007- au DPF .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si in ce consta acest DPF de fapt? Dat fiind faptul ca experienta mea in motoare diesel e relativ inexistenta, am inceput sa-mi prind urechile incercand sa inteleg cum functioneaza. Am tot citit pe diverse forumuri ca masina trebuie dusa undeva la 3000-3500 de ture pentru a arde toate particulele adunate in interiorul filtrului, sa fiu atent sa iasa fum negru pe evacuare in momentul in care se intampla asta, dar nu am facut-o niciodata. Masina are 5000km (da, stiu, putin) i s-a facut intretinerea anuala, am schimbat filtrul de ulei si uleiul si nu am ajuns inca in service din nou ca sa intreb cum sta treaba cu acest DPF. Mentionez ca m-am uitat la esapament si este curat luna. Ar trebui sa-mi fac probleme?

Edited by 280BYK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerarea acestui filtru se poate face in doua moduri : fie dupa metoda descrisa chiar de tine mai sus, sau chiar la service. Nu stiu care e mai buna, dar sigur prima e mai ieftina ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now