MetalARN

Bujii

42 posts in this topic

Pai si cum scoti partea care se rupe?

Pai poate nu se rup! Stiu ca-s pacatoase! Si asta de le scoate pe cele rupte nu trebuie sa bage tubulara si sa desfaca bujiile (chiar daca ies intregi sau rupte)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Petre

Ca se le scoti fara a le rupe trebuie sa dai cu degripant pe langa ele, pornesti motorul si incepi sa desurubezi, cum ai desfacut 1,2 filete iar dai cu degripant dupa care strangi iar bujia si o desfaci 3,4 filete dupa care iar dai cu degripant. Cand simti ca nu mai ai filet pui o persoana sa opreasca motorul si o scoti, sau tii bine tubulara in mana :):D Toata operatiunea o faci cu motorul pornit, chiar si asa exista riscul sa se rupa, din proprie experienta; 3 le-am scos si una s-a rupt in chiuloasa (partea incandescenta) am mers cu ea rupta mult timp, am supra-mega-extra solicitat masina si n-a sarit, pana cand intr-o seara mergeam spre casa si cand am dat o treapta inferioara a sarit motul de ziceai ca mi-a intrat volanta pe scaunul pasagerului, asa tare s-a auzit.

Spor la lucru!!!

Vezi ca e nasol daca mergi cu ele arse, nu se regenereaza filtrul

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se rup la desfacere, atunci apelezi la el!

Cum crezi Petre, eu incerc sa te ajut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta e problema ca una este arsa si nu se mai regenereaza filtrul, am dus masina de dimineat la Primus si se pare a ca ei sunt aproape 100% siguri ca se rup. Daca se rupe partea incandescenta, asta cred ca e partea mai firava, cum o scoti din locas, tu ai lasat bujia veche?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbeste cu Bogdan G, ca are el un vecin tipicar, care le nimereste. Sta cate 5-6 ore si le scoate pana la urma

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petrica, fara suparare dar este o exagerare ce spui tu, daca ai o bujie arsa se regenereaza DPF-ul fara probleme, mai greu putin dar tot se regenereaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se rupe partea incandescenta, asta cred ca e partea mai firava, cum o scoti din locas, tu ai lasat bujia veche?

"3 le-am scos si una s-a rupt in chiuloasa (partea incandescenta) am mers cu ea rupta mult timp, am supra-mega-extra solicitat masina si n-a sarit, pana cand intr-o seara mergeam spre casa si cand am dat o treapta inferioara a sarit motul de ziceai ca mi-a intrat volanta pe scaunul pasagerului, asa tare s-a auzit."

Concluzia este ca am lasat-o acolo pana a iesit ea, cand a sarit am scos bujia si vaselina din cotiera si am pus-o in locul ei

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi, eu vroiam sa le schimb sa nu mai am probleme, filtrul se pare ca l-au regenerat ei din soft,era colmatat, o sa incerc sa le schimb prima data pe cea arsa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ptutunaru

Ce ai rezolvat cu bujiile? Te-ai apucat de ele? :)

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

inca nu azi am luat masina de la Primus, trebuie sa cumpar un spary degripant si vaselina. Daca gasesc sambata pe undeva poate fac o incercare. Am 2 variante, ori plec pana in Alexandria la un verisor care estre mecanic, ori incerc aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e mai simplu sa platesti aceasta operatiune ?

Esti constient ca poti rupe bujia iar atunci chiar sunt probleme ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da.

Da-mi un tel si stabilim .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor. Am si eu o problema cu pornirea la rece a masinii. Anul trecut am patit-o deja cu pornirea la -20 grade. Am incercat sa pornesc masina pana am ramas fara baterie si apoi nu mi-a mai recunoscut cheia.

Acum ca s-a ajuns la o temperatura de 10 grade, masina deja incepe sa nu mai porneasca la fel cum mergea vara. Imi este teama sa nu patesc iar aceeasi belea ca data trecuta. Bateria a fost schimbata, releul de bujii la fel. Din ce am inteles mi s-a spus ca este releul de vina, dar desi acesta a fost schimbat, masina pare sa aiba iar probleme la rece.

Din ce am citit mai sus exista riscul ca acestea sa se rupa. Daca incerc sa dau 2-3 saptamani cu vaselina si spray inainte sa o duc la un service, oare ajut cu ceva sau nu are rost sa incerc acest lucru?

Fiind un post mai vechi, imi poate spune cineva cu ce sa dau pentru a incerca sa le scot?

Masina are 300k Km si nu stiu daca bujiile au fost schimbate pana acum sau nu.

Multumesc anticipat!

Edited by Ballack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Nu stiu ce poti face inainte de a schimba bujiile, cum sa le pregatesti, dar iti dau un sfat ca de la un om patit. Daca nu ai mai scos bujiile la acest tip de masina, o sa iti fie greu sa le scoti tu singur si nu merita. Daca te hotarasti sa le scoata altcineva, cauta pe o persoana care a mai scos.

Sunt destui colegi pe forum care au mai scos. Este o treaba destul de dificila.

Eu am fost la mecanici care habar nu aveau de Volvo V50. Le-a luat o zi intreaga, mi-au cerut 300 ron, iar la sfarsit mi-au zis:

"De ce nu ti-ai luat si tu bemve frate?"

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De schimbat nu schimb eu.

Ori merg la service ori la cineva care stie cu ce se "mananca" treaba asta. Problema ar fi ca si la service sunt foarte multi care isi "dau interesul" sa faca o treaba cat mai buna si sincer nu vreau sa o duc si peste o ora sa imi spuna: "s-au rupt!"

Intrebarea este: sa dau cu ceva inainte sa o duc sau nu are rost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti incerca sa le scoti cu motorul pornit :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now