Guest Nelu

”REDUCE ENGINE PERFORMANCE”

41 posts in this topic

No, completez ”Cartea cu figuri”... Astazi, aceeasi figura, acelasi mesaj, aceeasi putere redusa... Si abia are 46.000 km.

Dupa aparitia mesajului, am mai mers vreo 5km, mai mult din inertie apoi s-au aprins toate beculetele din bord si la scurt timp a murit motoru in mers, fix intr-o intersectie. L-am pornit imediat si i-a revenit puterea iar mesajul a disparut...

Acuma, in ultima vreme nu am mai avut asa mare grija de ea si am alimentat cu benzina de 95 de la Rompetrol si Lukoil.

Daca repeta figura in viitorul apropiat, o duc iar la testare. Uitasem ca mi-o mai facut figura asta...

Edited by Nelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un dealer cu acces la VIDA poate vedea pe baza VIN pentru ce piata de desfacere a fost construita masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un dealer cu acces la VIDA poate vedea pe baza VIN pentru ce piata de desfacere a fost construita masina.

Nelu a luat masina de noua din Romania din cate imi amintesc, nu are nici o problema cu benzina de 95.

Pare a ceva problema electronica, dar fara o diagnoza putem doar specula.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa ma bag si eu in seama aici, pentru ca e cel mai apraope de ce am patit si eu si poate cine stie o sa fie util pentru altii care sa nu faca aceleasi greseli care le-am facut eu. O sa balaresc mult pe subiect, asa ca inarmati-va cu rabdare inainte sa cititi :)

De ceva vreme tot primeam "Reduced Engine Performance" si imi taia motorina, dar se intampla complet haotic nu gaseam nimic regulat sa pot spune ca ar fi de la ceva anume (adica au trecut si o luna-doua in care nu a comentat nimic, dar alte dati se intampla sa faca si de mai multe ori in aceeasi zi). Din cand in cand aveam placuta supriza sa imi apara concomitent si "Anti-Skid Service Required" caz in care pe langa faptu ca imi taia puterea motorului se tura singura pe la 1500-1600 de ture si puteam sa ies cu picioru prin podea ca acolo ramanea. Comportamentul la fel de haotic si neregulat, uneori isi revenea instant doar apareau mesajele in bord, uneori dura si 10 minute. Si de aici a inceput ditamai frecusul (unde am si eu o mare parte de vina recunosc) coroborat cu ceva bani aruncati mai devreme decat era cazul.

1. Am fost cu ea la Volvo si mi-au dat ditamai pomelnicu' de erori din care mi-au zis asa: bujii arse (le-am schimbat), alternatoru nu incarca cum trebuie (l-am reparat), pedala de acceleratie (am schimbat-o). Sa dezvolt un pic partea cu alternatorul tot in ideea ca poate fi cuiva e de folos: l-am reparat, dar cum mi-a explicat ulterior Bogdan G nu e suficient, desi am schimbat puntea de diode si regulatorul de tensiune la diagnoza primesc o eroare legata de comunicarea ECU cu alternatorul....asadar se pare ca trebuie altul ca sa rezolv problema definitiv. Motivul este, si tot Bogdan mi-a explicat, ca in functie de anumite conditii gen vremea de afara ECU transmite catre alternator sa incarce diferit iar la mine in momentul de fata incarca constant indiferent tocmai ca nu se mai face aceasta comunicare.

2. Revenind la problema, cand am schimbat pedala, am descoperit ca rasufla si un injector si ca furtunul de la turbo era fisurat (cel din partea stanga a motorului). Am rezolvat si aceste "mici probleme", numai cand aud furtun si Volvo in aceeasi propozitie o ia portofelu la fuga, dar surpriza mare a fost ca nu am rezolvat absolut nimic. Ba intre timp s-a adaugat si un zgomot deranjant care desi parea sa fie o curea in final nu a fost (I'll get back to that later).

3. Inapoi cu ea la Volvo, iar mesaje de eroare legate de pedala de acceleratie si alternator...mi-au sters mesajele si a trecut o perioada de aproape 2 luni in care a fost liniste. Dupa am luat-o de la capat...

4. Am dus-o la o cunostinta la Augsburg si am lasat-o o zi intreaga pe acolo. Concluzia alt injector rasufla, si e spart si furtunul de la intercooler (cel din partea dreapta a motorului de data asta care a fost "doar" 960 de RON). Au dat si cureaua de accesorii sa vad daca se mai aude chitaitul si tot se auzea, asa ca concluzia a fost: distributia. Am schimbat toate cele enumerate mai sus...surpriza: FACEA FIX LA FEL! Ba mai mult de atat distributia am schimbat-o complet aiurea cu vreo 30mii de km mai devreme pentru ca si chitaitul inca se auzea.

5. Tipul unde am facut toate cele de la punctul 5, mia- zis ca parca sunetul se aude din turbina desi palele erau ok. Am fost cu ea la cineva recomandat si specializat pe turbine, omul in 5 min mi-a zis ca nu e de la turbina si mi-a descoperit ca sunetul desi parea "chitait de curea" venea de undeva de la evacuare. Iar am zis ca e posibila cauza a comportamentului, am rezolvat-o si pe asta...si evident in afara de faptul ca nu mai chitaia comportamentul era acelasi.

6. Si cu asta ma apropii de deznodamant, am citit pe forumuri afara ca e posibil sa fie EGR-ul/Clapeta si am fost sa le curat. Dupa cum va asteptati deja pana acum, nu am rezolvat absolut nimic.

7. Si defapt de aici trebuia sa pornesc si imi asum greseala. Intr-o seara de luni ii dau mesaj lui Bogdan si apoi il sun, putin mai tarziu am ajuns la el pentru o diagnoza cum numai el stie sa faca. Mi-a citit erorile vechi unde evident erau si cele de alternator si pedala acceleratie, le-am resetat si am plecat la o plimbare sa citeasca parametrii fara numar :) Nu s-a intampalt nimic cat ne-am plimbat noi, am oprit a luat un spray de contacte s-a bagat sub torpedou si mi-a curatat toate mufele de la ECU si cand a terminat mi-a zis foarte hotarat: "Gata, nu o sa iti mai faca!". Evident ca fata mea era buna de reclamele la MasterCard cu "Priceless"

si de atunci am aproximativ o luna de cand mi-am recapatat placerea de a conduce iar masinuta mea. De acum imi vine sa merg la Bogdan si pentru un bec ars :))

In concluzie e ultima data cand merg la oameni recomandati de altii care nu au Volvo, indiferent cat de buni sunt sau nu pe ceea ce fac, atata timp cat nu o fac si pe Volvo. Si cel mai important: Bogdan sa iti dea Dumnezeu sanatate! :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor.Au inceput sa apara cateva probleme si la masinuta mea si am zis sa vad poate inainte de a merge la un tester,aflu ceva de la voi.Tind sa cred ca toate au pornit cand la un moment dat,intr-o dimineata,i-am dat nevestei cheile sa porneasca masina pana ajung eu.Primesc un raspuns foarte scurt si la obiect de la nevasta-mea,ca nu vrea sa porneasca.Evident ca trebuia sa verific.Intr-adevar nu vroia,se auzea ca si cum alternatorul nu dovedea sa se invarta.Am crezut ca e de la baterie.Chem un prieten sa-mi dea curent...dar cu bornele puse si el cu masina pornita...nimic,acelasi sunet,dimpotriva parca murea mai tare.Sm incercat sa scot bujiile,nu am reusit ca erau stranse foarte bine, de un "prieten" de la un service,asa ca am lasat-o balta cu bujiile.In cele din urma a pornit la insistentele mele, dar a scos fum puternic timp de cateva minute.Problema cu pornirea nu am mai acut de atunci dar au urmAt alte belele.Revenind la problemele pe care le am acum...se tureaza aiurea de cateva saptamani,iar azi am primit cadou si un reduced engine performance care a disparut dupa ce am oprit-o am scos cheia si am lasat-o 1 minut cred.In prezent se tureaza foarte indelung si la pornire singura si cand ii dau la relanti o pedala scurta,ea tot se ridica si sta cateva secunde bune turata pana la min. 2000 rpm.Am mai observat ca atunci cand franez aproape de a opri iar se tureaza pana la 2000 rpm iar cand calc ambreiajul parca impiedica din a se mai tura.Relantiul oscileaza si nu sta mai jos de 1200 de rpm.In rest, ea merge bine doar ca aceste semne cer o verificare.Va multumesc,mai ales celor care si citesc si daca aveti vreo sugestie,vreun sfat...il astept cu interes:) .Numai bine.Precizare : S 40 2005 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fie ai probleme pe partea de vacuum fie la clapeta de acceleratie. In orice varianta trebuie pus testerul pe masina si vazut ce si cum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine s-a rezolvat problema,aveam un capat de furtun spart la admisie si tragea aer fals din cate am inteles.A fost inlocuit si problema rezolvata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine s-a rezolvat problema,aveam un capat de furtun spart la admisie si tragea aer fals din cate am inteles.A fost inlocuit si problema rezolvata.

Cati km are in prezent? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea conteaza km ci varsta, dupa un nr de ani se mai rupe cate un furtun .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe la mijlocul lunii octombrie, am avut iar aceleasi probleme. M-am dus cu ea la tester pentru ca ma astepta un drum de Brasov si mi s-a spus ca-i un senzor din pedala de acceleratie. Pentru ca m-am gandit sa ies mai ieftin, am incercat cu 3 pedale de la dezmembrari da problemele nu s-au rezolvat. Asa ca am hotarat sa cumpar una noua si am cumparat una marca Ford.

De cand am schimbat pedala veche cu cea noua, au trecut doua luni si am facut cam 2.000 km, fara probleme.

In concluzie, atentie la pedala :read2:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca e OK

Da... Am avut un pitic pe creier cu benzina da mi-o plecat...

Multumesc pentru sprijinul acordat :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am avut si eu "onoarea" de a primi mesajul "Reduced Engine Performance" pe un S60 2.5T AWD din 2007 (abia 74000km). Dupa ce am fost ieri sa fac ITP-ul masinii si sa ii schimb cauciucurile intorcandu-ma catre casa intr-o panta mi s-a redus viteza si si nu mai accelera si mi-a aparut respectivul mesaj. Am oprit masina si dupa un minut am repornit-o si a mers ok, cu aceeasi putere ca inainte dar mesajul ramane afisat. Am vazut multe discutii pe aici dar nu prea m-au lamurit. Pe forumurile Volvo din strainatate am vazut ca zic multi de upgrade soft etc etc.

Faza e ca mergeam pe pilot automat (eram pe DN1) si urcand panta am redus viteza din butonul de pe volan pentru ca urma o localitate. Idei sau solutii? Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergeam spre casă, mai aveam circa 2 minute, aveam 30 km/h și din senin am primit erorile "ATI-SKID SERVICE REQUIRE" + ”REDUCED ENGINE PERFORMANCE”.

Am pornit-o a doua zi dimineață aveam doar a doua eroare, antiskidu dispăruse. Am plecat spre locul de muncă (Mera - Cluj-Napoca 18km) cu același stil de condus ca și până acum (schimbat trepte viteze la 2800-3000, viteză maximă 120 kmh până la intrare în comuna Baciu) , înainte cu 2 minute să parchez la locul de muncă dispare și a doua eroare. Începea să mă amuze când e nehotărâtă ^_^. O duc la service, bune baiatu testeru și citește 3 erori.

- presiune mare turbo

- presiune scăzută turbo

- defecțiune axul cu came

Însă nu știu de când erau erorile astea care le-o citit testeru și de ce or fi dispărut. Gagiu mi-o șters erorile și mi-a zis să revin dacă mai apare vreuna dintre ele. Faină rezolvare și ieftină, mai exact moca.

Ce-i drept că n-am simțit nimic schimbat la mașină nici la pornire, nici în mers, nici la oprire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mergeai la un tester DiCE aflai mai exact ce se intampla

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now