Guest Nelu

”REDUCE ENGINE PERFORMANCE”

41 posts in this topic

Acest mesaj mi-a aparut astazi in conditiile in care dupa ce mi s-a aprins becul rosu la benzina, am bagat 10 litri de benzina de la Petrom de 99+ si apoi am mai circulat vreo 20 km dupa care am oprit pentru vreo 20 minute iar cand am pornit, mi s-a parut ca porneste mai greu iar dupa ce a pornit la plecarea de pe loc, s-a miscat mai incet apoi a zmucit-o de vreo doua ori de parca ar fi fost Dacia veche, moment in care mi-a aparut si mesajul de mai sus si mi s-a aprins butonul ”i” in portocaliu.

In acel moment mi s-a parut ca nu era in viteza adecvata, am crezut ca bagasem din gresala in viteza a 4-a, cu toate ca nu mi s-a mai intamplat asta, si imediat am scos-o din viteza si apoi am bagat-o sigur in a 2-a apoi parca a luat-o normal dar mesajul nu mi-a mai disparut cu toate ca am mai facut cateva drumuri in total de aproximativ 30 de km, timp in care am mai oprit de cateva ori, o data lasand-o oprita vreo 2 ore dar mesajul respectiv nu mi-a disparut cu toate ca nu am simtit ca motorul nu ar mai avea aceeasi putere.

Spuneti-mi va rog daca ati mai avut vreunul aceasta problema si ce ati facut sau ce ar fi de facut, daca trebuie sa o pun la un tester in cazul in care acest mesaj nu ar disparea altfel.

Eu pana acuma nu am bagat in ia benzina sub 99+ dar, acuma am o suspiciune ca problema ar fi de la benzina care am bagat-o avand in vedere ca pompele Petrom au fost preluate de OMV dar inca nu au fost modernizate la standardele lor, ma gandesc ca probabil fiind statia in iminenta reamenajare, or fi facut pompagii un ciubuc pe spatele clientilor.

Edited by Nelu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu pana acuma nu am bagat in ia benzina sub 99+ dar, acuma am o suspiciune ca problema ar fi de la benzina care am bagat-o avand in vedere ca pompele Petrom au fost preluate de OMV dar inca nu au fost modernizate la standardele lor, ma gandesc ca probabil fiind statia in iminenta reamenajare, or fi facut pompagii un ciubuc pe spatele clientilor.

@nelu, se schimba numai brandul si pretul. Produsele, angajati si administratorul statiei ramane. Singura diferenta la produse cred ca e la carrera 100 ( daca asa io fi zicand).

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vorbit cu un director de la rafinaria Petrom....este singurul distribuitor din tara, aceeasi benzina o gasesti la toate statiile din tara, dar la fiecare o gasesti aditivata in felul ei. Cea mai buna si mai pura benzina din tara o gasesti la Petrom, ea fiind Petrom 95...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine stie, o avea apa in ea? Fa un drum mai lung sa o consumi toata si apoi alimenteaza de la o statie OMV, Rompetrol. Eu merg numai cu 95 si n-am avut pina acum probleme. Verifica si furtunele de la turbo si intercooler. Poate s-a desfacut vreunul pe-acolo?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tot de 95 si numai de la Petrom am bagat la toate masinile pe care le-am avut (5 la numar) si nu am avut probleme nicodata cu niciuna cu benzina de la Petrom.:) In schimb Cand am mai bagat de la d-astea no name mai dadea in nas.

Edited by bacy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest mesaj mi-a aparut astazi in conditiile in care dupa ce mi s-a aprins becul rosu la benzina, am bagat 10 litri de benzina de la Petrom de 99+ si apoi am mai circulat vreo 20 km dupa care am oprit pentru vreo 20 minute iar cand am pornit, mi s-a parut ca porneste mai greu iar dupa ce a pornit la plecarea de pe loc, s-a miscat mai incet apoi a zmucit-o de vreo doua ori de parca ar fi fost Dacia veche, moment in care mi-a aparut si mesajul de mai sus si mi s-a aprins butonul ”i” in portocaliu.

In acel moment mi s-a parut ca nu era in viteza adecvata, am crezut ca bagasem din gresala in viteza a 4-a, cu toate ca nu mi s-a mai intamplat asta, si imediat am scos-o din viteza si apoi am bagat-o sigur in a 2-a apoi parca a luat-o normal dar mesajul nu mi-a mai disparut cu toate ca am mai facut cateva drumuri in total de aproximativ 30 de km, timp in care am mai oprit de cateva ori, o data lasand-o oprita vreo 2 ore dar mesajul respectiv nu mi-a disparut cu toate ca nu am simtit ca motorul nu ar mai avea aceeasi putere.

Spuneti-mi va rog daca ati mai avut vreunul aceasta problema si ce ati facut sau ce ar fi de facut, daca trebuie sa o pun la un tester in cazul in care acest mesaj nu ar disparea altfel.

Eu pana acuma nu am bagat in ia benzina sub 99+ dar, acuma am o suspiciune ca problema ar fi de la benzina care am bagat-o avand in vedere ca pompele Petrom au fost preluate de OMV dar inca nu au fost modernizate la standardele lor, ma gandesc ca probabil fiind statia in iminenta reamenajare, or fi facut pompagii un ciubuc pe spatele clientilor.

Nelu aceeasi problema am avut o si eu, numa ca la diesel! Ai pus prea putina benzina si calculatorul nu a reusit sa isi dea seama de ea. Pune mai multa benzina inca vrea 15 litri, si lasa motorul pornit vreo 5 min maxim(se inchide si cand o sa o pornesti totul e ok) asa a fost la mine repet la diesel, ai putea sa incerci poate merge;)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtune nu are ce sa verifice ca el are 1.6 benzina, aspirat, nu are intercooler !

Asemanator comportament am patit eu cand am venit la intrunire dupa ce am bagat de 200 de ron benzina de la Mol, dar la mine am descoperit acum cateva zile care e problema, mi s-a dus un senzor, senzor presiune combustibil care are de fapt rolul unui regulator, dar la 1.6 benzina nu gasesc asa ceva.

Nelu, vezi daca poti ajunge la un tester, un Bosch KTS sau la Volvo la tine in Oradea, macar sa iti stearga mesajul daca nu dispare el, dar daca problema a disparut dispare dupa cam 3 - 4 cicluri de pornit\oprit, stiu asta pentru ca la mine cand a sarit furtunul de la intercooler aveam mesajul rosu in bord si a disparut singur dupa 2 zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Cea mai buna si mai pura benzina din tara o gasesti la Petrom, ea fiind Petrom 95...;)

Cea de 95, am stiut si eu ca ii buna dar, am crezut ca cea de 99+ ii si mai buna. Daca poti sa-mi aduci argumente ca cea de 95 ii mai buna, atunci, de-asta bag.

Nelu aceeasi problema am avut o si eu, numa ca la diesel! Ai pus prea putina benzina si calculatorul nu a reusit sa isi dea seama de ea. Pune mai multa benzina inca vrea 15 litri, si lasa motorul pornit vreo 5 min maxim(se inchide si cand o sa o pornesti totul e ok) asa a fost la mine repet la diesel, ai putea sa incerci poate merge;)!

Nu poate fi asta pentru ca abia mi s-a aprins beculetul. Cand m-am dus la alimentat, calculatorul de bord imi arata ca mai pot circula 100 de km si am mai bagat 10 l pentru ca nu-mi place sa ma duc pe rosu cu ea.

...

Nelu, vezi daca poti ajunge la un tester, un Bosch KTS sau la Volvo la tine in Oradea, macar sa iti stearga mesajul daca nu dispare el, dar daca problema a disparut dispare dupa cam 3 - 4 cicluri de pornit\oprit, stiu asta pentru ca la mine cand a sarit furtunul de la intercooler aveam mesajul rosu in bord si a disparut singur dupa 2 zile.

Deocamdata, o las asa, sa vad daca dispare mesajul de la sine, sper sa n-am probleme. Totusi, daca nu o sa dispara o sa ma duc la un tester dar, la anu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vorbit cu un director de la rafinaria Petrom....este singurul distribuitor din tara, aceeasi benzina o gasesti la toate statiile din tara, dar la fiecare o gasesti aditivata in felul ei. Cea mai buna si mai pura benzina din tara o gasesti la Petrom, ea fiind Petrom 95...;)

daca vorbeai cu vre-un director de la mol, omv, lukoil tot asta aflai : cea mai buna benzina e a lor !

cum dracu' sa fie mai buna benzina de 95 decit aia de 99 ? desteptarea !

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vorbeai cu vre-un director de la mol, omv, lukoil tot asta aflai : cea mai buna benzina e a lor !

cum dracu' sa fie mai buna benzina de 95 decit aia de 99 ? desteptarea !

:lol:...in 99+ sunt bagati aditivi, care subtiaza benzina, arderea este mai accelerata si mareste puterea masinii...fata de 95 care arderea o are mai lenta si consumul este mai redus;)

Referitor la ceilalti concurenti ai pietii de combustibil, toata benzina din tara, este cumparata de la PETROM, fiind singurul producator...diferenta intre branduri?! Fiecare benzinarie isi promoveaza produsul, ca fiind de cea mai buna calitate datorita aditivilor bagati in benzina! So...cu cat benzina este mai pura, cu atat calitatea acesteia este mai mare iar motoarele torc fara sa dea semne de uzura "majora", dupa o anumita perioada!

Ca exemplu, daca ai chef de o plimbare prin oras domnu' "iulirx", vei vedea diferenta de pret pentru 95 la PETROM, OMV, sau ROMPETROL...

Din partea mea, poti alimenta de unde vrei, este fix alegerea ta...eu doar am mentionat ceea ce am fost si eu informat;)...si ceea ce cred ca este mai bun pe piata! (vorbesc din experienta, nu din auzite)

Nelu, legat de 95 fata de 99+ am mentionat mai sus, eu tot 99+ bagam intr-o perioada, am zis ca masina mea merita tot ceea ce este mai bun atat pentru mine cat si pentru ea...dar sincer, sunt decat niste bani in plus aruncati pe fereastra, un pic azi, un pic maine...cu putinul faci avere:lol:, plus ca mai ales in sezonul rece, cu cat combustibilul este mai vascos, cu atat este mai bine:D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie cu aia de 95 sigur mi se aprinde becul de Check Engine, da in nas si consuma cu 1 litru mai mult. Cifra octanica da rezistenta la detonatie, nu cantitatea de energie degajata. Daca calculatorul simte detonatii, automat da inapoi avansul la aprindere. Cu o benzina cu cifra octanica mai mare, avansul poate fi marit pentru o putere marita.

Bagati ce scrie ca recomandare pe interiorul usitei de la rezervor. Si nu va mai luati dupa baietii care manevreaza pompele de carburant prin statiile peco, nu de chimisti si fizicieni eminenti stau acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am pornit din nou masina si am circulat cu ea, fara sa se fi sters mesajul din calculatorul de bord.

Dupa ce am ajuns acasa, am luat bornele de la acumulator si am lasat-o asa 15 minute, la provocare, sa vad daca nu se reseteaza calculatorul dar, n-a fost sa fie.

Am mai desfacut si capacul si busonul de la rezervor, sa vad daca nu s-a facut condens in eventualitatea in care ar fi fost apa in benzina si n-am vazut nimic dar asta nu cred ca este relevant pentru ca imediat dupa gaura rezervorului, este o clapeta care se da la o parte cand bagi pistolul de la pompa de benzina si cred ca apoi inchide ermetic asa ca nu cred ca are cum sa se faca condens pe buson daca ar fi apa in benzina.

Mai circul un pic cu ea pana cand mi se aprinde din nou becul de la benzina si apoi ii bag alta de 95 sa vad daca i-o place si daca scap de la sine de mesaj iar daca nu, mai vad io.

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa pui un pic de alcool etilic 99% (sau din comert de 87%), vreo citeva sute de grame.(200-250 ml la un plin)

ajuta foarte mult la eliminarea apei din rezervor, in sensul ca aceasta se va "dizolva" (amesteca) in benzina si va fi "consumata" de motor.

asta daca e vorba de apa in benzina.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie cu aia de 95 sigur mi se aprinde becul de Check Engine, da in nas si consuma cu 1 litru mai mult. Cifra octanica da rezistenta la detonatie, nu cantitatea de energie degajata. Daca calculatorul simte detonatii, automat da inapoi avansul la aprindere. Cu o benzina cu cifra octanica mai mare, avansul poate fi marit pentru o putere marita.

Bagati ce scrie ca recomandare pe interiorul usitei de la rezervor. Si nu va mai luati dupa baietii care manevreaza pompele de carburant prin statiile peco, nu de chimisti si fizicieni eminenti stau acolo.

Scrie si in cartea masinii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Bagati ce scrie ca recomandare pe interiorul usitei de la rezervor. Si nu va mai luati dupa baietii care manevreaza pompele de carburant prin statiile peco, nu de chimisti si fizicieni eminenti stau acolo.

La a mea pe usita, nu scrie de cat sa fie ci doar sa fie fara plumb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa pui un pic de alcool etilic 99% (sau din comert de 87%), vreo citeva sute de grame.(200-250 ml la un plin)

ajuta foarte mult la eliminarea apei din rezervor, in sensul ca aceasta se va "dizolva" (amesteca) in benzina si va fi "consumata" de motor.

asta daca e vorba de apa in benzina.

Si daca nu este vorba de apa in benzina si ii fac un tratament cum ai spus tu, ce se intampla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este mai simplu sa mergi la reprezentanta si sa aflii ce probleme are masina ? Nu de alta dar motorul tau are ceva senzori si oricare din acei senzori poate fii problema, poate fii clapeta de acceleratie, pot fii 100 de probleme diferite asa ca mergi la Volvo si vezi ce are masina, este mai simplu si mai ieftin .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca nu este vorba de apa in benzina si ii fac un tratament cum ai spus tu, ce se intampla?

pentru ca alcoolul etilic mareste putin cifra octanica o sa mearga un pic mai bine...(+0.5%) :lol:

alcoolul , in schimb "usuca" si ungerea va fi mai slaba.(-0.5%) :lol:

deci nu se intimpla nimic daca nu utilizezi des aceasta solutie si daca respecti raportul 200-250 ml la 60 litri benzina. (dar ma doare sufletul cind ma gindesc ca o sa pui alcoolul in rezervor in loc sa-l pui in visinata....)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este mai simplu sa mergi la reprezentanta si sa aflii ce probleme are masina ? Nu de alta dar motorul tau are ceva senzori si oricare din acei senzori poate fii problema, poate fii clapeta de acceleratie, pot fii 100 de probleme diferite asa ca mergi la Volvo si vezi ce are masina, este mai simplu si mai ieftin .

Așa-i cum zici tu dar, dacă tot nu mi s-a aprins icoana cu informații în roșu, parcă n-aș da imediat 100 de lei pentru un tester la reprezentanță. Dacă nu rezolv problema singur în câteva săptămâni, o lună, două, o să mă duc cu ea și la tester dar, până atunci, mai îmi pun puțin mintea la contribuție.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astăzi, n-am mai rezistat și m-am dus cu ea la tester. Rezultatul:

ECM-060A Engine control module (ECM) Internal fault / DTC is found not active.

I s-a făcut o resetare, mesajul a dispărut și nu a mai apărut. Sper să nici nu mai apară pentru că dacă apare din nou, vor trebui verificate cablajele unde, probabil este vreo conexiune cu probleme și asta ar însemna până la 5 ore de manoperă.

Vă mulțumesc oricum, pentru sprijinul acordat, sper să nu mai trebuiască completat acest post :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ups, nasol moment, aceasta eroare este din categoria grele iar daca pica ECMul asta inseamna multi banuti iar SH nu se poate cumpara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ups, nasol moment, aceasta eroare este din categoria grele iar daca pica ECMul asta inseamna multi banuti iar SH nu se poate cumpara .

Așa-i cum zici. Sper să n-am ghinionul că atunci o să-mi pară rău că nu mi-am cumpărat Logan.

Nu știu dacă îți mai amintești, am mai avut o problemă cu ea în vară. Atunci mi-a apărut mesjul ANTISKID SERVICE REQUAIDE, am dus-o la service si după ce a umblat puțin la ea, mi s-a activat imobilizatorul. Atunci mi-au spus că s-ar fi umblat la kilometri dar, n-avea cine umbla pentru că eu am comandat-o nouă și nu am dat-o la nimeni, n-aveam nici 20.000 de km, nu avea încă 2 ani. Mi-au verificat cablajele și au schimbat conexiunile dintre CEM și airbag-uri și problema s-a rezolvat.

Totuși, treaba că m-au întrebat dacă s-a umblat la kilometri m-a supărat rău pentru că am înțeles că în această situație, sigur pică CEM-ul. Întrebând cum este posibil să apară informarea asta mi s-a spus că poate mașina a fost făcută pentru Anglia și i s-a schimbat meniul din mile în km. Acuma mă întreb: se poate și să nu pice ECM-ul după istoricul ăsta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam slab pregatiti baietii de la Volvo Oradea .

Recomandarea mea este sa faci un "Total upgrading CAN/MOST". Asta inseamna un upgrade soft la toate modulele, astfel reduci sau opresti de tot "razboiul din retea" .

Modelele pana in 2007 au multe probleme de soft care se rezolva prin update soft . Acuma nu stiu daca masina ta este pana in mai 2007 sau dupa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam slab pregatiti baietii de la Volvo Oradea .

Recomandarea mea este sa faci un "Total upgrading CAN/MOST". Asta inseamna un upgrade soft la toate modulele, astfel reduci sau opresti de tot "razboiul din retea" .

Modelele pana in 2007 au multe probleme de soft care se rezolva prin update soft . Acuma nu stiu daca masina ta este pana in mai 2007 sau dupa .

N-aș zice că sunt slab pregătiți. Andrei, care mi-a rezolvat problema din vară, a lucrat pentru modelul meu de S40 la fabrica Volvo din TORSLANDA în Suedia și la cea din GENT din Belgia, în echipa de proiect al airbag-urilor, el a proiectat locașul acestora. Dacă n-ar fi fost el, nu știu cum aș fi scos-o atunci la capăt. Pentru probleme ca ale mele, alții au schimbat CEM-ul. Din păcate, după ce a venit criza, acuma-s câteva luni, când si-a văzut fluturașul cu 1.500 lei, și-a trimis din nou autobiografia la Volvo și i s-a oferit un contract pe 5 ani afară la întreținerea unor motoare (volvo) pe un vas de croazieră. Mai ținem legătura la telefon și pe e-mail.

Acuma, cu noua echipă din service am hotărât la fel, cu upgrading-ul dar, am spus că numai dacă îmi mai apare eroarea altfel, n-aș mai scoate niște bani pentru asta. La tine cât costă unul? (upgrading)

S40-ciul meu, 1,6 benzină, l-am comandat în 2008, mi-a venit în iulie și este model 2009.

Mulțumesc pentru intervenție.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este acelasi pret la orice reprezentanta, in general este intre 100 si 200 RON / modul. Nu stiu cat este versiunea pt toate modulele, poate este mai ieftin . Upgrade-ul soft se poate face NUMAI la o reprezentanta Volvo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now