lazvio

Membru
  • Content count

    46
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

4 Followers

About lazvio

  • Rank
    Nou venit
  • Birthday 02/11/1969

Profile Information

  • Locatie Botosani
  • Auto volvo V50 1,6d
  • Fabricatie 2009
  • Auto 2 Volvo V40 CC 2 d
  • Fabricatie 2 35
  1. s60 2.4d sau d5 tuning motor

    Am avut ocazia sa merg cu S60-ul lui ttromeo2002 pe 1 martie 2014 e intradevar o "bestie" de masina. Pentru cei care cunosc puteti sa-i cereti si ce a facut pe partea de soft la masina acolo mi se pare mai interesant. Felicitari ttromeo2002 si salutari de la clubul din Botosani stii tu care.
  2. 1.6D VS 2.0D

    1,6 d. Porneste si inca bine chiar da sunt probleme cu: - DPF infundat - EGR defect - turbina cu coduri eroare (presiune joasa inalta) adica electrovalva control turbina defecta. Un motor sensibil la erori mici, dar si cu erori foarte mari totusi merge. - cu 3/4 chei porneste si daca are 1/2 benzina - la - 20 porneste foarte bine. - privitor la dezamorsoarea liniei de admisie e alta poveste nu porneste nici daca-l f... (amorsezi)
  3. bule aer retur

    Acum. Pornind de ldeea ca principiile de functionare al motorului e simplu,( vezi principiul Otto) dar de cand a aprut ECU (era digitala) viata in loc sa fie mai facila a devenit mai dificila. Astfel nici-o erare ECU (creierul masini) dar totusi facand un test simplu astfel: culand returul la motorina pe fiecare injector la un "sistem" constand in furtune transparente si bidonase de colectare se constata vizual bule de aer pe fiecare furtun de retur (motorul functionand bineinteles). Orice novice mai mult decat atat mecanic spune: aer pe admisie (filtru, line pana la filtru etc). Cazul de fata a fost ca: Masina a fost alimentata cu benzina in loc de motorina, Dupa golirea rezervorului si alimentarea cu motorina totul a revenit in parametrii. Multumesc tuturor pentru sugestii. Cazul meu a fost ca s-a bagat in rezervor benzina in loc de motorina. Vorbind despre fenomenul alimentare cu benzina in loc de motorina pentru cei care nu au patit-o le pot spune urmatoarele simptome: - dupa oprire motorul nu v-a porni; - daca totusi porneste (AMESTEC MOTORINA/BENZINA -optim) - masina v-a merge sacadat in viteza 2-3 cu 40/50 ora (sacadat = suturi ca la Dacie cand nu alimenta bine sau cand era dat peste cap cuiul pontou) -daca observati ca scoate mult fum pe esapament sau chiar pe la motor e clar, - in plus zgomot suspect pe partea stanga (cred ca la pompa de inalte) -dar in principal mult fum (asta sa va de-a mult de gandit) Eu momentan pot spune ca am scapat ieftin (ma incurajez singur - viitorul o va spune) - (inca nu s-au dus injectoarele si nici mari defectiuni pe pompa) Privitor la "bule aer pe retur" am lasat-o asa. Dupa ce am golit rezervorul si am facut plinul cu motorina nu mai sunt probleme cu pornirea. Nu am testat-o privitor la "bule aer" din nou din premiza ca porneste "la sfert" . Dau vina pe acest fenomen astfel: amestecul motorina/benzina poate provaca acesta datorita compozitiei diferite etc.. Inca odata multumesc tuturor si sa nu vi se intample ca mie. "Atentie la alimentare" mai ales de la OMV unde nu scrie prea clar nici pe bon cu ce alimentezi (MAXX100 - daca nu are si D adica MAXX100D poate fi benzina etc.......)
  4. Intradevar vinovatul era acea electrovalva N75. Am verificat az (dupa ce aseara am schimbat-o)i. Acum cand accelerez se misca tija care comanda geometria variabila. Inainte nu se misca deloc chiar daca o acceleram la 3500 si nici la accelerari bruste. Multumesc tuturor care m-au incurajat si mi-au dat sugestii/sfaturi.
  5. bule aer retur

    Multumesc pentru sugestie horica85. Pompa de vacuum nu am dar voi apela la un mecanic azi. Azi a pornit (cu o cheie de contact mai lunga) dar de mers merge super prost: - face zgomot -scoate mult fum -si el mai rau "da in nas" mers super sacadat
  6. bule aer retur

    Volvo e o masina care te tine in "'priza" in care ai urmatoarele optiuni: - te obisnuiesti -renunti -inebunesti Eu inca ma incapatanez sa ma obisnuiesc cu ea datorita forumului si incapatanarii pana acum am invatat despre: - anulare DPF - aviz celor care vor s-o faca "e o treaba de finete" vorba lui Bogdan, personal dupa experienta nu o recomand - curatare /inlocuire EGR - o treaba simpla dar super necesara. Motorul 1,6d merge o perioada bine si cu probleme la EGR dar vai de FAP - turbosuflanta - toti mecanici spun ca trebuie schimbata/reconditionata dar trebuie ca masina sa folosesca uleiul recomandat de producator sau in alte cazuri reparatii la accesorii turbinei ( electrovalva vacum - N75, curatare geometrie etc) - schimbare placute frana spate cu "streptis" - pentru presare piston etrier presare si rotire totodata, cele pe fata normal Acuma sa revin la titlul topicului o sa va dau simptomele: - masina in parametri sotia in parcare la market "masina nu mai porneste" motorul invarte dar nu porneste - el (adica eu) las-o acola ca ma gandesc eu eu ajung in parcare echipat cu toate sculele din garaj. - incarc filtrul de motorina cu ajutorul unei sticle de motorina si a unui furtun prin surubul de purjare/golire filtru, rezultat masina porneste la o doua cheie - ulterior fac urmatoarele verificari: -schimb filtru de motorina, nimic aceleasi simptome dupa 30 min stationare masina nu porneste, - constat ca sistemul de alimentare motorina se dezamorseaza - verific returul la injectoare si constat ca ies bule de aer pe fiecare Un alt simptom la relanti masina merge bine dar se aude un zgomot care nu este al ei, in treapta 2 cu 20-30 ora masina da suturi (problema de amestec) Acuma concluzia mea: - undeva circuitul de motorina nu este etans. Intrebari: 1. Cum pot verifica etanseetatea dintre filtru motorina si rezervor? 2. Etanseetate filtru de motorina si pompa de inalte (sau cum s-o chema pompa motorina) Inca ma incapatanez sa ma obisnuiesc dar fara REPREZENTANTA. Astept sugestii?
  7. Bine azi am schimbat N57-ul am forjat-o la maxim in panta si vad ca este OK. Dar raman la concluzia ca a fost geometria VNT-ului blocata datorita uleiului posibil necorespunzator.
  8. Multumesc de sugestie Dan Untea. I-am dat blana in panta si vad ca nu mai face figuri. Acuma mai mult stau asa de test sa vad daca totusi uleiul a fost vinovatul. De schimbat stiu ca se face destul de usor numai ca acum ca e timpul nefavorabil (frig) mei cam lehamite sa ma bag sub masina. Prefer sa-l schimb singur a-si pierde mai mult timp in service. Dar oricum inca o data multumesc tuturor pentru sfaturi si incurajari. Va tin la curent cu evolutia acestui simptom.
  9. Revin cu intarziere. Am comandat valva de comanda N75. Dar inca nu am schimbat-o si asta in urma faptului ca masina (turbina si-a revenit singura). Singurul lucru pe care l-am facut a fost ca am schimbat uleiul si filtrul de ulei si apoi urmatorii cca 1000 Km nu am forjat-o mai mult de 2400 - 2600 rot/min. Acum am mai facut i cca 500 Km cu ea (dupa invierea turbinii) si vad ca se comporta bine. (adica are "nerv" si nu imi mai baga limp mode).
  10. Raspund cu intarziere. Miscarea tijei vizual se prezinta astfel: - cand cheia este in pozitia II tija este impinsa la maxim - cand motorul porneste aceasta revine la maxim in jos cum spune Bogdan mai sus - cand accelerez pana la 3000 rot/min tija ramane in aceeasi pozitie maxim jos (pozitia ei cand motorul este oprit) Acum am testat si cu motorul oprit miscarea tijei si am observat ca revenirea ei in pozitia jos este data de un arc sau resort. Dar oricum ea functioneaza lucru dovedit de pozitia II a chei din contact (miscarea acesteia spre maxim). Deci constat ca geometria variabila nu este blocata si "ciuperca" sau actuatorul VNT functioneaza. Zilele urmatoare voi schimba electrovalva N75 si o sa vad cum se comporta dupa.
  11. Tija din observatiile vizuale sta nemiscata la relanti (adica ramane in aceiasi pozitie ca si atunci cand motorul este oprit) iar cand se accelereaza peste 2000 rot/min incepe sa se miste daca turatia motorului se diminueaza aceasta revine spre pozitia initiala. Nu a umblat nici un mecanic la ea (actuator turbina). Singurul mecanic care a umblat la masina in afara de mine (desi nu sunt mecanic) este unul care mi-a schimbat o saiba " antifoc" la un injector si aceasta in fata mea. Luni ajunge N75 dar nu o sa am timp sa-l schimb dar in zilele urmatoare ma strecor eu cumva in garaj si o voi face nu de alta dar mor de curiozitate.
  12. Multumesc de raspuns Bogdan G. Deci incep cu ce este mai usor si ieftin schimbare electrovalva N75. La punctul 3 ce ai vrut sa spui ca nu de acolo este problema?
  13. Datorita forumului am avansat in investigatie, Turbina nu este inca pentru schimbat asa ca i-ati gandul Collyn ca ti-o dau tie (glumesc vis-a-vis de ce spuneai mai sus). Acuma tot citind pe acest forum cat si la vecini (ford) constat ca ar trebui sa verific senzorul N75 (electo-valva comandata de ECU ce comanda la randul ei vacuumul de la valva control turbosuflanta VNT). L-am desfacut m-am uitat la el furtunul dintre el (N75) si turbosuflanta este OK. Aici sunt doua probleme cu care ma confrunt: 1. poate fi verificat electo-valva N75 alimentand-o la 12V cum scrie pe ea? 2. ea comanda un vacuum pe care il primeste de la un "furtun", de unde vine acest vacuum? Privitor la actuatorul de pe VNT am observat ca atunci cand accelerez axul acesteia se misca, deci concluzionez ca intr-un fel el functioneaza. Axul VNT-ului are joc dar din cele citite cred ca este normal. Am testat cu masina pe loc si am observat ca furtunele de la intercooler nu se intaresc super tare pana la 3000 rot/min, dupa aceasta turatie se intaresc cam tare. Acum circul cu masina dar am grija sa nu depasesc 2500 rot/min pentru prevenirea spargerii intercoolerului sau alta minune. Acum vin cu alta dilema de unde pot incepe pentru rezolvarea problemei? 1 schimbarea electrovalvei N75 (aceasta pentru utilizatorii interesati are codul 96.525.701.80) poate totusi are o intarziere de comanda si atunci se depaseste timpul cat turbina este in forta (presiune mai mare de 2.5 atm overboost) si atunci motorul intra in limp mode 2.. demontarea VNT - ului si verificarea/curatarea geometriei variabile 3. schimbarea actuatorului ce comanda geometria variabila fara demontarea turbinei privitor la acesta poate sa-mi dea cineva un cod. Am incercat sa-l comand dar mi s-a spus ca vine cu tot cu turbosuflanta (VNT)
  14. schimbare placute frana pe fata

    In cazul schimbarii placutelor de frana pe spate la V50 nu este necesara nici o presa speciala se procedeaza astfel: - cu o cheie de 13 se desfac cele doua suruburi ce tin etrierul (in spatele discului de frana) - cu o surbelnita se scoate arcul din fata etrierului cel care tine "calaretul" - cu o sarma se leaga etrierul de telescop (partea de sus a acestuia) asta in cazul in care nu aveti un ajutor - pentru presarea pistonului etrierului se procedeaza astfel: cu un "spit" (patent cu varfuri ascutite) sau cu o cheie gen cea de la flex se roteste pistonul etrierului spre dreapta presare in acelasi timp pana ce acesta (pistonul) ajunge la capat. Rotirea la inceput v-a fi mai greoaie dar dupa 4-5 rotiri v-a merge mai usor. Sunt necesare cca 20 rotiri. Pistonul are pe capul acestuia doua "gauri" (intranduri) locul unde se introduce cheia speciala sau spitul (sistem la fel cu strangerea sau desfacerea piulitei de la flex pentru desfacerea discului). Aveti grija atunci cand efectuati aceasta operatie sa nu va scape spitul in garnitura de cauciuc ce protejeaza pistonul (in acest caz v-a trebui s-o schimbati pentru a preveni corodarea pistonului. - frana de mana (serviciu sa fie libera) cand se preseaza pistonul - dupa montarea noilor placute de frana este necesara tragerea-relansarea franei de serviciu de mai multe ori ( cca 20 ori) pentru ca aceasta sa se regleze - de asemenea cand se face operatia de schimbare a placutelor de frana desfaceti busonul de la bidonasul lichidului de frana (ce se afla sub capota) pentru ca in momentul presari pistonului sa nu se exercite presiune Sfat. Nu incercati sa fortati pistonul cu nici o presa pentru ca nu va merge impins inautrul etrierului mai mult riscati sa deterioarati furtunele de langa etrier sau mai rau sa spargeti linia de alimentare a etrierului (in ideea ca veti reusi sa faceti o presa asa puternica) daca nu chiar ruperea bratelor etrierului. Deci concluzie intai demontati etrierul nu incercati sa presati cu o surubelnita (ranga sau alte dipozitive) intre placuta de frana si disc ca nu veti reusi sub nici o forma. Privitor la ce se spune ca se poate presa cu o coada de ciocan sau alte instrumente asemenea (cheie franceza) luati-va gandul. La nunele masini merge (Dacie Renault Opel - am facut-o si eu) dar la Volvo V50 nu decat poate doar la modele vechi. Acuma ramane la aprecierea fiecaruiea cum procedeaza de exemplu daca pistonasul nu este prevazut in cap cu acele 2 "gauri" unde poate fi fixat spitul sau cheia probabil ca merge prin presare cu "coada ciocanului" Eu asa am procedat desi trebuie sa recunosc ca prima oara am improvizat o presa de am ajuns sa-i rup suruburile cat am strans iar pistonasul nu s-a miscat ioc. Succes in schimbarea placutelor de frana pe spate.
  15. Da intai sa rezolv cu turbina. Intrebare Pot merge cu masina 500 km pan la Buc. cu softul original si cu tubul FAP golit?