460 din '95 - probleme releu incarcare

raser V460
By raser V460 in 440/460/480,
Salut, de 3 saptamani am un 460, motor 1,8 benzina, fabricatie 1995, sunt super-multumit si fericit, descoperind incet-incet ceea ce inseamna de fapt VOLVO. Singura problema ar fi un bec buclucas de la bord, cel ce indica incarcarea bateriei. Dupa un drum lung si o spalare exetrioara a a masinii, a doua zi dimineata becul a ramas aprins chir si dupa ce motorul pornise. Ceea ce era interesant, becul se aprindea mai puternic atat atunci cand porneam diversi consumatori (ventilatie, faruri), cat si atunci camd turam motorul. Prin deosebita amabilitate a lui midnight, cu care vorbeam prima data in viata, dar care si-a rapit vre-o 2 ore din timpul sau pentru a veni de hac ciudatei defectiuni, am aflat ca de vina e "releul" de inarcare de pe alternator, de fapt un regulator electronic. Concret, acest regulator nu mai "taia" din plusul de tensiune generat de alternator la supra-turarea motorului si riscam ca, in timp, sa imi fiarba bateria, deoarece la 2000 turatii/min curentul de incarcare se ducea spre 14,8 V (precizez ca bateria era noua - de 2 luni). Am schimbat regulatorul, curentul maxim de incarcare a ajuns la 14,2 V, iar cu consumatori porniti undeva pe la 13,8. Cu toate acestea, becul de bord se comporta la fel. Midnight mi-a sugerat ca ar putea fi circuitul de incarcare, pe care urmeaza sa-l verific atunci cand voi avea mai mult timp (cu toate ca nu prea stiu exact cum, voi incerca sa aflu. Pana atunci, va urez la toti drumuri bune, placute si fara probleme cu super-masinile pe care le aveti si sa ne bucuram impreuna de VOLVO.
  • 6 replies