Reparatie ambreiaj compresor clima

Roberto
By Roberto in Reparatii de unul singur (DIY),
Recapitulare: Simptome: Aleator, in general in zile calduroase, drum lung, sau pur si simplu cand AC-ul lucreaza mult dintr-o data din fantele de AC nu mai vine aer rece ci aer cald si umed. Daca se lasa putin clima oprita sau se opreste motorul pentru cateva minute sau se incearca cuplarea\decuplarea AC-ului clima revine la normal si sufla aer rece din nou, dar pentru putin timp. Cum ambreiajul compresorului meu nu mai vrea sa cupleze deloc, distanta intre fulie si ambreiaj a devenit prea mare si NU AM CLIMA m-am pus sa il fac, ca nu vreau sa vin fara clima la intrunire deoarece daca ploaie mi se aburesc geamurile instant si e foarte nasol. In fine, problema cel putin la compresoarele de pe T5 se rezolva simplu : - Se scoate o saiba din cele 2 ( sau 3 ) puse de fabrica tocmai pentru acest lucru, pana se obtine iarasi o distanta optima de 0.3mm intre ambreiaj si fulie. la P1 e foarte simplu, doar ca la mine toate sunt al dracu' intepenite, asa ca postez aici ce am reusit pana acum. Ca sa accesam compresorul trebuie doar sa dam roata dreapta fata jos si plasticul de protectie din arca rotii ( torx 25 ) si voila...apare direct in ochi, foarte accesibil. E uratul ala din partea din fata, se vede ambreiajul, e  cel cu forme......extratereste  [attach=1] [attach=2] Dupa cum se vede in poza de mai jos, ambreiajul intra in fulie, e prins in mijloc cu un surub de 10 si e foarte aiurea de destrans deoarece va trebui sa folositi spray WD40 din abundenta + va trebuie sa improvizati o parghie ca sa puteti tine contra ambreiajului cand incercati sa desfaceti piulita deoarece acesta se invarte  . Eu am facut urmatorul lucru : Exista 3 gauri special facute pentru o presa extractoare ( special tool ), sunt gauri cu filet pt surub de 8. Luati 2 suruburi de 8, intre ele bagati o surubelnita teapana, apoi cu clicket de 10 cu extensie incercati sa desfaceti surubul din mijloc tinand contra cu parghia improvizata. In functie de cat de intepenit si ruginit e va va lua cateva minute si nervi. Daca mai chemati pe cineva sa va ajute e si mai usor, eu m-am chinuit singur. [attach=3] Dupa ce ati scos surubul aici vine buba, cei de pe swedspeed au avut noroc, au scos ambreiajul cu mana sau cu efort minim folosind o surubelnita, dar cum la mine nimic nu e cum trebuie.....al meu e intepenit bocna si nu am reusit sa il scot fara sa fabric acea flansa extractoare cu cele 3 gauri. Pe mine m-a prins seara si am renuntat, dar sapt asta ma pun sa fabric acea flansa cu 3 gauri si una in mijloc ca sa scot ambreiajul, apoi va dau dimensiunile sa o fabricati si voi cei care veti intampina ne-norocul sa fie intepenit. In continuare am sa postez ce urmeaza dupa ce scoti ambreiajul. Asa arata dupa ce ati reusit sa scoateti ambreiajul [attach=4] Saibele dinstantoare vor ramane ori pe ax-ul fuliei ori pe ambreiaj [attach=5] Saibele [attach=6] Din cate am citit, sunt care au 2. 3 sau chiar 1. In functie de cat de mare e distanta intre ambreiaj si fulie va trebuie sa incercati mai multe variante, eventual sa folositi alte saibe, dar in 99% din cazuri a fost suficient sa fie scoasa saiba subtire. Aici va trebui sa experimentati, scoateti, puneti ambreiajul inapoi si invartiti de el, trebuie sa se invarta frumos, fara sa agate prea mult si distanta sa fie preferabil cam 0.3 maxim 0.5. [attach=7] [attach=8] Dupa ce s-a obtinut distanta optima intre fulie - ambreiaj se monteaza totul inapoi frumos si se face un test. Am sa revin dupa ce fac flansa extractoare la mine cu mai multe poze si cu schita flansei pentru cei care nu pot scoate ambreiajul cu mana daca e intepenit ca la mine. La mine nu mai cupleaza deloc, dinstanta e foarte mare la mine, aproape 1mm daca nu mai mult, cupleaza doar daca ii dau o mica lovitura ( il imping ) dar decupleaza la primul ciclu si asa ramane. Distanta a ajuns prea mare si bobina magnetica nu are puterea necesara sa traga ambreiajul asa mult. Va urma...
  • 23 replies