Rune

Membru
  • Content count

    3
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Rune

  1. Curea alternator

    Mihai, In Germania poti cumpara piese originale  de la scandix.de 
  2. XC60 D5 215hp ECM-P029900 si ECM-P00BD00

    Buna Paul, Cel mai corect se evalueaza un MAF cu ajutorul unui log in mers dar din pacate nu mi-am instalat  Vida Dice-ul inca si nici nu stiu daca e posibil sa faci un log in mers cu acest tool, daca era un VW era floare la ureche... Stiu ca  toti au MAF ul curat ca lacrima si nici o eroare stocata dar acesta este marea dilema a motorului diesel si a proprietarilor de diesel care detin un tool ptr diagnoza...din pacate nu reuseste sa vada eroarea de masurare a debimetrului..acesta eroare se vede numai comparand valoarea MAF specificata cu cea masurata, si asta nu la relanti ci dupa 3000 rpm, clar mai este si o alta posibilitate sa masori intensitatea curentului de alimentare al MAF ului dar asta e ptr electronisti. dinpacate in germana...da un ochi pe aici Revenind la problema ta Paul, tu ai 2 erori stocate: underboost sesizata de MAP  si MAF curcuit range air flow too high,  prima impresie  este ca undeva intre turbo si galeria de admisie ai o pierdere de presiune, deci datorita pierderii apare o trecere mai mare de aer prin MAF. Fenomenul poate apare pe o parte datorita unei fisuri in tubulatura turbo, deci de la turbo pana la galeria de admisie ( senzorul de presiune MAP este montat pe galeria de admisie) ori  acest fenomen poate apare si de la o eroare de masurare, fie ca eroarea vine de la MAP  sau de la MAF. Cel mai simplu ar fi sa incepi cu un control amanuntit al tubulaturii turbo, deci tii motorul accelerat la 2000 rpm si cu ajutorul unei emulsii de apa cu sapun (poti folosi o pensula  sau un spray) controlezi tubulatua si nu uita intercoolerul. Fluieratul este continuu sau numai in accelerare? In cazul in care nu gasesti nici o pierdere de presiune pe tubulatura atunci trebuie sa te gandesti la o eroare de masurare, in primul rand senzorul de presiune ( MAP)  si apoi debimetrul(MAF) Si la senzori deoarece nu am idee cat esti de versat in diagnoza, cred ca cel mai simplu e sa cauti pe cineva cu o masina identica si sa schimbi senzorii ptr o proba. Bafta "Un MAF uzat scade consumul pt ca citeste un debit mai mic de aer, masina este mai puturoasa insa consuma mai putin" Dau un regat ptr un MAF uzat sa il pun pe masina  sa consume mai putin.... am citit deja cateva Kg de postari pe aici si imi facusem o parere bunuta despre tine dar cu comentariul asta  m-ai distrus....dar daca vrei sa afli mai multe da o cautare pe google  rune debimetru si poate evitam niste discutii pe care le-am mai avut deja de multe ori.    
  3. XC60 D5 215hp ECM-P029900 si ECM-P00BD00

    MAF desired : 230 mg/stroke MAF actual : 450 mg/stroke Ceva normal in momentul cand egr ul este deschis ptr a recircula gazele. Aceste valori spun ca in acest moment ai o rata de recirculsre de aprox 50%. Egrul se deschide in general in sarcina partiala si inchide la accelerare sau dula 3000-3200 rpm, si la modelele mai noi (euro 5 6) egr ul deschide si la relanti cred dupa 3 min de stat la relanti. Map ul si Maf ul pot si prevazute cu senzor de temperatura de aveea ptr a fi sigur ca senzorul de temp masoara corect verifica aceste valori dimineata inainte de pornire comparand temp senzorilor cu temp atmosferica. Debimetrul trebuie  vazut ca o piesa consumabila si viata lui este undeva la 100-150 mii. Cum remarci un maf uzat?  Lipsa de putere in demaraj Consum crescut Neatingerea vitezei maxime. Cu alte cuvinte maf ul este criminalul principal al motorului diesel.