Buna Paul,
Cel mai corect se evalueaza un MAF cu ajutorul unui log in mers dar din pacate nu mi-am instalat Vida Dice-ul inca si nici nu stiu daca e posibil sa faci un log in mers cu acest tool, daca era un VW era floare la ureche...
Stiu ca toti au MAF ul curat ca lacrima si nici o eroare stocata dar acesta este marea dilema a motorului diesel si a proprietarilor de diesel care detin un tool ptr diagnoza...din pacate nu reuseste sa vada eroarea de masurare a debimetrului..acesta eroare se vede numai comparand valoarea MAF specificata cu cea masurata, si asta nu la relanti ci dupa 3000 rpm, clar mai este si o alta posibilitate sa masori intensitatea curentului de alimentare al MAF ului dar asta e ptr electronisti.
dinpacate in germana...da un ochi pe aici
Revenind la problema ta Paul, tu ai 2 erori stocate: underboost sesizata de MAP si MAF curcuit range air flow too high, prima impresie este ca undeva intre turbo si galeria de admisie ai o pierdere de presiune, deci datorita pierderii apare o trecere mai mare de aer prin MAF.
Fenomenul poate apare pe o parte datorita unei fisuri in tubulatura turbo, deci de la turbo pana la galeria de admisie ( senzorul de presiune MAP este montat pe galeria de admisie) ori acest fenomen poate apare si de la o eroare de masurare, fie ca eroarea vine de la MAP sau de la MAF.
Cel mai simplu ar fi sa incepi cu un control amanuntit al tubulaturii turbo, deci tii motorul accelerat la 2000 rpm si cu ajutorul unei emulsii de apa cu sapun (poti folosi o pensula sau un spray) controlezi tubulatua si nu uita intercoolerul.
Fluieratul este continuu sau numai in accelerare?
In cazul in care nu gasesti nici o pierdere de presiune pe tubulatura atunci trebuie sa te gandesti la o eroare de masurare, in primul rand senzorul de presiune ( MAP) si apoi debimetrul(MAF)
Si la senzori deoarece nu am idee cat esti de versat in diagnoza, cred ca cel mai simplu e sa cauti pe cineva cu o masina identica si sa schimbi senzorii ptr o proba.
Bafta
"Un MAF uzat scade consumul pt ca citeste un debit mai mic de aer, masina este mai puturoasa insa consuma mai putin"
Dau un regat ptr un MAF uzat sa il pun pe masina sa consume mai putin....
am citit deja cateva Kg de postari pe aici si imi facusem o parere bunuta despre tine dar cu comentariul asta m-ai distrus....dar daca vrei sa afli mai multe da o cautare pe google rune debimetru si poate evitam niste discutii pe care le-am mai avut deja de multe ori.