stefanp

Membru
  • Content count

    37
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by stefanp


  1. Cand am schimbat uleiul in cutie (in mai) nu m-am gandit la un aditiv...dar nici nu ma pricep...

    Clar voi tine legatura cu Vadim&Alex, voi mai trage o fuga la ei anul viitor cand se implineste anul pentru revizie si vedem ce solutie gasim impreuna.

    Pana atunci presupun ca tot ce pot sa fac e sa o menajez. Acum e frig oricum, a venit iarna. Iar faptul ca am o alta masinuta pentru frecusul din oras, ajuta la menajarea acesteia.

    Multzam' de raspunsuri!


  2. Salutare,

    Revin cu noutati.

    Acum temperaturile au scazut, n-am mai avut parte de socurile din R/N in D. Nici dupa ce am mers la drum, nici cand a trebuit sa fac mai multe miscari in parcare.

    Asadar, e evident ca are legatura cu temperatura (si presupun ca odata crescuta temperatura, creste si presiunea) din cutie.

    Acum nu stiu daca pe timp de temperaturi normale (adica nu de iarna) uleiul se incalzeste mai mult decat trebuie, sau daca ajunge la temperaturi normale dar uzura cutiei isi spune cuvantul. Sau amandoua.

    Presupun ca asta se poate verifica cu un tester dedicat, dupa un drum mai lung sau mai ales prin oras, verificat temperatura si vazut daca e normala sau nu.


  3. Salutare!

    Vine iarna si vreau sa dezactivez optiunea automata de pliere oglinzi la blocarea masinii. 

    Mi-e sa nu se formeze gheata si sa fortez motorasul cand deblochez masina.

    Am intrebat pe un grup de facebook daca pot impinge oglinzile manual dupa dezactivare si raspunsul a fost da.

    Ceea ce am facut. A avut o oarece rezistenta la inceput, ca la orice masina cand pliezi oglinda. In rest a mers fara probleme.

    Este ok? 

    Nu fortez motorasul daca pliez/depliez oglinda eu?


  4. Stiu de buton si ca o pot dezactiva.

    Eu as fi vrut sa nu se mai activeze la pornire. Si in loc ca butonul sa dezactiveze (la prima apasare) as vrea sa faca invers.

    Pe scurt, sa fie dezactivat by default si cand am eu chef, sa il activez din buton. Mi se pare mai util.

    Spre exemplu eu am un semafor imediat cum ies din parcare. Daca il prind pe rosu, opreste imediat dupa ce abia am pornit-o...nu stiu daca e tocmai ok. De asemenea de multe ori e coada pe bulevardul pe care ies din parcare. Mi-ar conveni sa fie oprita functia cand pornesc si sa nu fie nevoie sa o fac eu.

     

    Din raspunsul tau inteleg ca trebuie umblat in soft. Si asta doar la reprezentanta?


  5. Asta ar ajuta sa inteleg la problema mea? Cat ar costa asa ceva?

    Nu se poate ca sa fie necesara curatirea celui actual? Sau poate sa fie defect cel actual?

    Cu toate acestea, care e cauza acestei probleme? Montarea unui radiator suplimentar presupun ca ajuta la mentinerea unei temperaturi mai mici a uleiului si deci o presiune mai mica in cutie...dar pare a fi o rezolvare a unui simptom si nu a problemei.

    Ce a dus la acest simptom? De ce se incalzeste mai tare decat trebuie? Presupunand ca asta e cauza si nu e alta problema.

     

    Bine, nu ma astept sa imi spuna cineva ca e fix problema cutare. Evident ca trebuie verificat si vazut. Dar asa ca idee, ca discutie, sunt curios ce ar putea fi (chiar daca pot fi mai multe) si cam care ar fi posibilele rezolvari, eventual pe la ce costuri.

    Cineva mi-a spus ca ar putea fi blocul de valve...ceea ce din putinul citit de mine si mult mai putinul inteles, e o problema foarte serioasa si costisitoare. 

    Chestia e ca nici nu m-as duce undeva sa dau cutia jos, sa o desfaca si practic sa arunc pe geam banii dati pe schimbul de ulei acum un pic peste jumatate de an. Dar nici n-as sta asa daca exista anumite solutii ce pot rezolva problema si evita o uzura in plus in cazul in care astept.

     

    P.S.: nu merg sportiv, nu calc pedala si franez imediat. Incerc sa merg constant, sa mentin o treapta si sa nu umble ca nebuna sus/jos. Adica in oras am observat ca aproape de 60 km/h schimba treapta. O tin la 55, nu ma grabesc. Plecarea la semafor nu e in tromba, oprirea la fel, incerc sa nu fie brusca sa coboare 4, 5 trepte in 3 secunde (atat cat s epoate evident). Sambata spre exemplu am facut un drum Iasi - Bacau, la destinatie am parcat, a fost nevoie din marsarier sa merg din nou in fata pentru a parca...cand i-am dat drive dupa ce am mers cativa metri cu spatele, clanc si smucitura clasica.


  6. Ma bag si eu in topic, cu o intrebare, sper ca nu e cu suparare.

    Se poate modifica astfel incat sa pot apasa pe buton ca sa activez optiunea de start/stop si nu sa o dezactivez asa cum e acum?

    Mi-ar fi mai util sa o pot activa cand vreau, pentru ca in general o dezactivez cand pornesc la drum.


  7. Salutare!

    Anul acesta la sfarsitul lui aprilie am cumparat un S60 D3 in 5 cilindri, 2012, cutie automata, 163.500 km (cel putin teoretic :lol:, dar "bate"cu vraful de hartii, facturi de setvice, carte service samd); acum 172.500 km.

    Dupa ce am luat-o am observat acest soc pe care il face cand trec din R sau N in D. E ca o smuncitura a masinii cu un zgomot. Probabil stiti cum e, din ce am citit e o chestie comuna la modelele astea. Chiar citisem o postare de-a lui Bogdan G in care spunea ca e buba lor si ca se fac diverse adaptari si dupa cateva luni fac la fel.

    Ca idee, acest soc nu apare decat dupa ce merg cu masina o perioada, adica dupa ce se incalzeste. Cand plec de acasa nu face absolut deloc sau daca opresc undeva si o las un pic (cu motorul oprit mai ales), nu mai face, sau face foarte usor.

    Asadar, dupa ce am luat-o, la o luna am mers in Bucuresti la Vadim&Alex, mi-au facut schimb de ulei, plus spalare si din ce am inteles eu, acea adaptare. Diferenta s-a vazut, in bine, nu am mai avut acele socuri, sau au fost foarte usurele. 

    Dar de vreo luna iarasi face la fel, repet, dupa ce merg cu masina ceva timp.

    In rest masina merge foarte bine, nu am probleme la cuplare in mers nici in sus, nici in jos. Nu face zgomote sau socuri la schimbarea treptelor in mers...dupa un nepriceput ca mine as zice ca e totul ok in mers.

    Am mai discutat la un moment dat cu Vadim si mi-a zis ceva de niste radiatoare...nu ma pricep, nu mai stiu exact.

    Initial ma gandeam sa astept pana la anul si sa mai trag o fuga la baieti si sa combin revizia anuala cu ceva verificari din punctul asta de vedere.

    Dar ma ingrijoreaza problema asta si nu stiu daca nu cumva ar fi mai bine sa merg la cineva care se ocupa de cutii si sa vedem care e problema. Adica eu nu stiu daca aceste socuri nu vor agrava/influenta/uza si alte piese in timp incat sa ma trezesc ca pentru ca am amanat o verificare, trebuie sa repar/schimb si altceva la cutie. Cred ca intelegeti la ce ma refer. 

    Nu stiu daca e ceva care anunta o problema majora in curand sau daca merge asa mult si bine.

    Am inteles ca ar fi cineva in Suceava care se ocupa cu asa ceva.

    Intre timp am mai achizitionat o masina pe care o fatai prin oras. Deci masina asta va fi folosita 95% la drum lung. Bine, o buna parte din cei 9k km facuti pana acum, tot extraurban.

    Nu stiu ce model de cutie e...nu ma pricep, cum spuneam. Daca pot verifica undeva, va spun.


  8. Ma bag si eu un pic in acest topic, dupa ce l-am citit cap-coada (ma rog, cu siguranta am mai scapat unele postari).

    Am masina de la semnatura, cu uleiul am tras o concluzie (sper eu ca buna), nu e cazul fiind un model mai nou (fata de modelele despre care se vorbea la inceputul topicului) si fiind un D3. Cam acelasi lucru cu aditivii de motorina...nu este nevoie.

     

    Dar, am tot vazut spunandu-se, inclusiv in postarea de mai sus a colegului "1984", sa se foloseasca motorina de care trebuie (eventual de care trebuie pentru motorizarea masinii).

    Unde pot gasi care este acea motorina "de care trebuie" pentru masina mea?

     

    Din obisnuinta (dar si dpdv al costurilor), alimentez la Petrom, motorina standard (iarna mai scap cate un extra). Asa m-am obisnuit cu masina ce o aveam inainte, un Golf 6, asa am continuat si cu S60-ul (pe care il am de o luna si ceva).

    Daca ar fi o varianta mai buna, as adopta-o. Am inteles faptul ca am trecut la o masina mai costisitoare si as vrea sa o intretin cat mai bine cu putinta.


  9. Ma bag si eu un pic in acest topic, dupa ce l-am citit cap-coada (ma rog, cu siguranta am mai scapat unele postari).

    Am masina de la semnatura, cu uleiul am tras o concluzie (sper eu ca buna), nu e cazul fiind un model mai nou (fata de modelele despre care se vorbea la inceputul topicului) si fiind un D3. Cam acelasi lucru cu aditivii de motorina...nu este nevoie.

     

    Dar, am tot vazut spunandu-se, inclusiv in postarea de mai sus a colegului "1984", sa se foloseasca motorina de care trebuie (eventual de care trebuie pentru motorizarea masinii).

    Unde pot gasi care este acea motorina "de care trebuie" pentru masina mea?

     

    Din obisnuinta (dar si dpdv al costurilor), alimentez la Petrom, motorina standard (iarna mai scap cate un extra). Asa m-am obisnuit cu masina ce o aveam inainte, un Golf 6, asa am continuat si cu S60-ul (pe care il am de o luna si ceva).

    Daca ar fi o varianta mai buna, as adopta-o. Am inteles faptul ca am trecut la o masina mai costisitoare si as vrea sa o intretin cat mai bine cu putinta.


  10. Ma bag si eu un pic in acest topic, dupa ce l-am citit cap-coada (ma rog, cu siguranta am mai scapat unele postari).

    Am masina de la semnatura, cu uleiul am tras o concluzie (sper eu ca buna), nu e cazul fiind un model mai nou (fata de modelele despre care se vorbea la inceputul topicului) si fiind un D3. Cam acelasi lucru cu aditivii de motorina...nu este nevoie.

     

    Dar, am tot vazut spunandu-se, inclusiv in postarea de mai sus a colegului "1984", sa se foloseasca motorina de care trebuie (eventual de care trebuie pentru motorizarea masinii).

    Unde pot gasi care este acea motorina "de care trebuie" pentru masina mea?

     

    Din obisnuinta (dar si dpdv al costurilor), alimentez la Petrom, motorina standard (iarna mai scap cate un extra). Asa m-am obisnuit cu masina ce o aveam inainte, un Golf 6, asa am continuat si cu S60-ul (pe care il am de o luna si ceva).

    Daca ar fi o varianta mai buna, as adopta-o. Am inteles faptul ca am trecut la o masina mai costisitoare si as vrea sa o intretin cat mai bine cu putinta.


  11. Ma bag si eu un pic in acest topic, dupa ce l-am citit cap-coada (ma rog, cu siguranta am mai scapat unele postari).

    Am masina de la semnatura, cu uleiul am tras o concluzie (sper eu ca buna), nu e cazul fiind un model mai nou (fata de modelele despre care se vorbea la inceputul topicului) si fiind un D3. Cam acelasi lucru cu aditivii de motorina...nu este nevoie.

     

    Dar, am tot vazut spunandu-se, inclusiv in postarea de mai sus a colegului "1984", sa se foloseasca motorina de care trebuie (eventual de care trebuie pentru motorizarea masinii).

    Unde pot gasi care este acea motorina "de care trebuie" pentru masina mea?

     

    Din obisnuinta (dar si dpdv al costurilor), alimentez la Petrom, motorina standard (iarna mai scap cate un extra). Asa m-am obisnuit cu masina ce o aveam inainte, un Golf 6, asa am continuat si cu S60-ul (pe care il am de o luna si ceva).

    Daca ar fi o varianta mai buna, as adopta-o. Am inteles faptul ca am trecut la o masina mai costisitoare si as vrea sa o intretin cat mai bine cu putinta.


  12. Miercuri seara am lasat si eu masina la baieti si joi toata ziua au surubarit la ea, o multime de operatiuni: schimbare distributie, auxiliara, ulei cutie viteze, rivizie ulei motor si filtre, furtun intercooler stanga (ce am avut norocul sa se fisureze chiar in drum spre baieti, la vreo 70 km de bucuresti) si placute frana fata.

    Totul ok, baietii serviabili, super ocupati cu o gramada de masini in si pe langa service.

    Cutia se simte ca "merge" mai fin, si drumul spre Iasi a fost mai rapid decat spre bucuresti:lol:

     

    Multumesc si ne revedem si pentru bucsele alea ;)


  13. Salutare,

    Am primit o oferta pentru un kit de distributie cu role INA si curea Contitech si o oferta pentru un kit origonal Volvo, cu 250 lei mai scump.

    Am inteles ca kitul Volvo este facut de acelasi producator, adica rolele sunt tot INA iar cureaua tot Contitech.

    In aceste circumstante merita sa iau pe cel Volvo sau pot merge linistit cu cel de producator? Cel Volvo e la un standard mai ridicat sau e doar stanta pusa si astfel pretul mai mare pentru ambalaj?

    Ideea e ca as mai economisi niste bani daca se poate, tinand cont ca fac mai multe operatiuni si ma duc la o suma considerabila.