Johnnie

Membru
  • Content count

    18
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Johnnie


  1. Buna seara si salutare tuturor membrilor comunitatii!

    Daca se poate, o intrebare: unde se poate sau cine poate face o diagnoza la un V40 din 2001 in Bucuresti?

    Stiu ca ar trebui sa caut mult mai mult printre discutiile referitoare la testere si diagnoze (dar... am cautat si nu am gasit)

    Va multumesc anticipat, iar daca topic-ul deschis nu este la locul lui, rog moderatorii sa il mute

    Toate cele bune!


  2. Salutare tuturor!

    Cu tot respectul pentru toti membrii forumului, vreau sa spun ca nu vreau sa intru in polemica cu nimeni (scuze repetitia)

    Am un V40/2001/1.8 benzina, cumparat anul trecut la 130000 de km si imediat dupa ce am cumparat-o am instalat o instalatie GPL Tomaseto. Ma apropii de aproape 20000 de km facuti aproape numai pe gaz (zic aproape, pentru ca pornirea se face pe benzina, mai consuma din cand in cand si din asta). Merg cu ea zilnic si va spun, sincer, nu am avut pana acum vreo problema cu ea. Tot ce am facut la ea a fost legat de consumabile (ulei, filtre s.a.)

    Mai acum cateva luni (2 la numar) a fost pusa pe tester si mi-a dat 2 erori: una legata de "amestecut sarac/uscat"(spunea omul ca este de la gaz) si una lagata de nefunctionarea unui bec (am descoperit si de unde).

    Consider ca am facut o alegere buna prin aceea de a cumpara o masina Volvo si ma bucur de ea zi de zi alaturi de familie (cel putin fetita mea de 1 an si 9 luni e inebunita dupa "tutu").

    Daca imi permiteti sa mai spun ceva, am cumparat masina sa o folosesc si sa ma bucur de ea cat pot de mult, nu sa o tin ca o piesa de colectie (asa ceva chiar nu imi permit).

    Nu am auzit pana acum sa se fabrice unt de masa cu sare.


  3. ... in ideea ca poate cuiva SIGUR ii va fi de folos:

    _______

    2002 Volvo S40 | V40 Electrical and Cable Harness Routing - Service and Troubleshooting~The Volvo S40 and V40 are compact executive cars produced by Volvo Cars. There have been three generations, the first launched in 1995, the second one in 2004, and the third in 2008. The first generation of S40 and V40 were equipped with volvo s40 v40 electrical wiring diagram four-cylinder engines, such as a 1.9 L diesel or 1.6, 1.8,1.9T , or 2.0-litre fuel-injected gasoline engines, with low (2.0T) and high (T4) pressure turbo variants at the top of the motor range.

    The following article discuss the Electrical System and Components, Wiring Diagram, Cable Harness Routing of the 2002 Volvo S40 and V40 car series. This article contains following topics: How to Read the Wiring Diagram, Electrical Distribution, Fuses Description and Location (engine and passenger compartment), Relay Description and Location, Distribution Rails, Ground Connection, Control Module, Engine Compartment System, Electric Cooling Fan/AC Compressor, Cruise Control System, Charging and Starting Circuit, Lights and Beams, Diagnostic System, Radio and Antenna, Instrument Panel, etc.

    ___________

    http://www.pdfee.com/2002-volvo-s40-v40-electrical-and-cable-harness-routing-service-and-troubleshooting.html


  4. Salutare!

    Am si eu o nelamurire legata de lichidul din vasul de expansiune...

    Cum ar trebui sa se comporte lichidul din vas in conditiile de vreme actuale din aceasta luna, nu de alta, dar mie cand imi creste, cand imi scade. Se intampla ca atunci cand ridic capota sa am diferite "surprize" :cand este prea plin si depaseste nivelul indicat MAX, cand este gol.

    Trebuie sa fac vreo aerisire? (Cand eram la stadiul de Dacie...ma descurcam singur!)

    Daca ma poate lumina si pe mine cineva, astept LUMINA!

    Multumesc anticipat!


  5. 2 0 0 1 VOLVO  S40 & V 40 Manual

    "Daytime Running Lights:

    The S40 and V40 come from the factory with daytime running lights activated"

    ... zice cartea, so Let it be in the book way!

    De acord cu Matrixxx "cu cit te vad ceilalti mai bine si mai de departe, asa ii vezi si tu. Cel putin teoretic si tot e bine"


  6. Barbu Lautaru

    In anul 1780, vine pe lume in dulcele targ al iesilor, intr-o familie de lautari robi, ca fiu al starostelui de lautari Stan, Barbu Lautaru, un personaj celebru al muzicii lautaresti din Moldova si Muntenia.

    Pe numele lui adevarat Vasile Barbu a fost un cantaret si cobzar moldovean, care s-a bucurat de o faima devenita legendara, fiind unul dintre acei mari cantareti populari romani. Prin creatia si stilul de interpretare, a contribuit substantial la formarea si imbogatirea muzicii lautaresti, imbinand cu maiestrie atat elemente din muzica populara romaneasca cu elemente ale muzicii orientale, cat si a romantelor rusesti cu elemente ale muzicii occidentale.

    Stan Barbu, vestit cu taraful sau, la mesele boierilor moldoveni si la Curtea lui Mavrogheni, a trezit admiratie chiar si englezoaicei Lady Craven. De la el, tatal sau, mostenise Vasile Barbu Cobzaru talentul si simtul lautaresc. Nu i se cunoaste data nasterii, dar o cifra se vehiculeazã, totusi: anume, 1780, fiindcã pe la treizeci de ani era deja staroste al cobzarilor, era insurat si avea copii. Obarsiile familiei sale se pierd în negura veacului al XVIII‑lea, daca nu si mai departe.

    Lucian Predescu, in "Enciclopedie a Romaniei" crede ca muzicantul era „cinstit, vrednic gospodar si crestin cu frica lui Dumnezeuâ€, intrucat prin anul 1812 daruia preotului Efrim „de la biserica din gradina dumisale cuconului Costache Razul din targul iesilor†un molitvenic cumparat de el si „intru pomenirea sa†facut cadou.

    Vasile Barbu Cobzaru este al doilea nume al vestitului muzicant, con­tem­poran cu marii scriitori clasici – Vasile Alec­sandri, Ghi­ca, Negruzzi , care l‑au cunos­cut si elo­giat. Legenda povesteste ca Franz Listz s-a intalnit la Iasi, la un concert cu cunoscutul cantaret Barbu Lautaru, stranindu-i admiratia cu prilejul trecerii lui prin Moldova. Dupa ce orchestra a terminat de executat simfonia, ironic, Liszt l-a intrebat pe lautar daca i-a placut opera. Provocat, Barbu Lautaru a luat atunci vioara si timp de o ora si jumatate a cantat intreaga simfonie, pe care, desigur, o auzise intaia oara.

    S‑a sfarsit din viata la 18 august 1858 si a fost ingropat in curtea bisericii Sfantul Ion Zlataust, din Iasi. A fost si un cunoscut autor de melodii lautaresti. Dintre ele, se mai aude, la comemorari si momente deosebite, una compusa probabil la batranete:

    "Eu sunt Barbu Lautarul,

    Starostele si cobzarul,

    Ce‑am cantat pe la domnii

    Si la mandre cununii

    Cobza me a fost vestita

                 

    Ani si ani a fost cinstita

               

    La ospete mii si mii ..."

    In ceea ce priveste lautaria, aceasta este una dintre cele mai cunoscute meserii tradiţionale rome. Lista marilor nume de lautari romi incepe cu Barbu Lautaru si memorabila lui intalnire cu Franz Liszt.

    Aceasta meserie se transmite din tata in fiu si se practica in grup, cu banda, in taraf, dar si cu formaÅ£ia. Se canta la ocazii speciale cum ar fi nuntile, petrecerile, targurile si nu presupune cunoasterea notelor musicale. Lautaria se invata „după urecheâ€. Astazi, multi lautari au studii de specialitate.

    Cele mai folosite instrumentele, in ordinea frecventei sunt: vioara, lauta, tambalul, acordeonul, basul (violoncelul si contrabasul), cobza, chitara, cimpoiul, fluierul din lemn de salcie sau de trestie tamburina, folosita de romii ursari, si clarinetul. 

    Morala :

    romul canta lautareasca

    tiganul canta manele