Sorin Alexa

Membru
  • Content count

    18
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Sorin Alexa


  1. Ok, calculul in momentul asta iese 1.09 Eur, bazat pe toti banii cheltuiti cu/pe ea pana acum, inclusiv costul achizitiei

    Dar:

    - in momentul asta masina are inca are o valoare buna de revanzare (doar 84.000 km cat se poate de reali desi facuti 90% in oras, deci uzura cam ca la 160.000km)

    - peste inca 6 luni, daca mai fac 10.000 km (fac in principiu intre 25.000 si 30.000 pe an) costul pe kilometru va fi sensibil mai mic.

    Cat de relevant e un cost calculat fara a tine seama de valoare actuala sau nr de ani/km ramasi de utilizat?

    Daca am cumparat masina ieri cu 10.000 eur, am facut plinul, revizie generala si am facut 10km?

    BTW, am refacut votul.


  2. Azi am implinit 1000 km cu S60 D5 185cp din 2009

    Masina luata acum 3 saptamani la 74.000 km.

    Dupa ce am luat-o am trecut pe la Bogdan G unde am rezolvat:

    - revizie (ulei si filtre OEM)

    - curatat admisie, furtune si alte alea (suferea de lipsa de aer, acum inspira ca o fata mare cu fluturi in stomac)

    - inlocuit semering planetara dreapta si deci schimbat si ulei in cutie

    - inlocuit tampoane antibalans

    - inlocuit bec xenon dreapta (mai mergea dar era cam chior in comparatie cu stangul)

    Din ce zice Bogdan cam astea au fost toate problemele.

    Urmeaza stabilizatoarele fata (putin obosite dar inca nu se aude nimic) si mai trebuie sa stau cu ochii pe un injector care incepe o perioada mai grea in viata, sper sa gaseasca resurse psihice sa treaca iarna si pe aceasta cale, vreau sa stie ca ii sunt alaturi.

    Consuma 9.5 in oras si 5.5 afara (nu am vazut in viata mea o diferenta asa de mare intre consum urban si consum extraurban) dar nu am mai avut masina pana acum, doar Vectra, Jetta si Corolla.

    Sper sa repostez la 175.000

    2 people like this

  3. Am vrut sa vad cat de greu/usor se schimba becul. Pe stânga e mai complicat cu spatiul. Doar că am observat ca pecul iese foarte usor, am senzatia ca nu se asează bine in lupa. De aici si senzatia ca ar fi pe duca oare?. Pe dreapta becul nu se misca de loc. Nu stiu cumse scoate si nu am vrut sa fortez. Pe stânga iese suspect de usor.


  4. OK. Am pus masina in seara asta cu fata in zid. Mi se parea cam slaba faza scurta pe stanga si am observat ca lumina cam palpaie si e mai slaba decat la dreapta, semn ca e pe duca xenonul. Cum e aiurea sa schimbi xenon doar pe o parte (corectati-ma daca gresesc dar stiu ca nefiind uzate la fel se va vedea aiurea), im trebuie un set D2S cred... Philps si Osram sunt groaznic de scumpe, stiti o sursa ceva?

    Multumesc


  5. Pe aceasta cale doresc sa "reclam" userul Bogdan G care m-a pus sa dau talpa la podea intr-a 4-a pana la 160 cred (ca nu mai aveam ochi si pt vitezometru). E chiar bestie motorul asta.

    Am facut o diagnoza, in mare masina e ok, saptamana viitoare revin la el pt o revizie si curatat diverse apoi "apa, paie si bataie" cum se zice.


  6. Cred ca cam asa e, e drept ca nu am mai avut alt common rail pe mana decat cel de la VAG 2.0 TDI de 140 de cai pe un JETTA (masina era cam ascutitoare cu tot cu motorul ala aparent puternic). Am avut-o de noua si nu mi-a prea placut masina, pana la urma tot la batranul Vectra DTI m-am intors.

    Oricum, masinuta imi place ft mult si nu imi pare rau ca nu am gasit un 3 sau un C-klass decente, una in regula sarea de 15k oricum. Mai ales ca am dat si peste o comunitate care, pana acum, pare a fi alcatuita din oameni foarte faini.

    Singurul lucru pe care as putea sa il reprosez, dar tine de gusturi, este feed-back-ul slab catre sofer, nu o "simt" cum se spune.


  7. Multumesc.

    Eu din cate imi dau seama, am un singur bec frontal pe pozitii fata, mai e cel de pozitie lateral sub geamul galben.

    Speram sa dea un mesaj cand se face regenerarea DPF. Asa o sa stau cu ochii pe consum...

    Deci ar fi bine sa ma uit dupa schimbat distributia (mai ales dupa ce am citit topicul cu distributia sarita in mers cu consecintele de rigoare).

    Faza cu incalzirea nu ma pasioneaza ft tare, am oricum in scaune si din experienta este arhisuficienta.


  8. Salut,

    Ma alatur cu bucurie comunitatii de posesori de Volvo asa ca... Bine v-am gasit!

    De ceva vreme cautam ceva sa inlocuiasca vechea vectra din 2000. Targetul era un Serie 3 sau clasa C. Intr-un moment de "nebunie" satul de tepele de prin anunturi, am pus ochii pe un S60. Masina cu istoric, Motor pe placul meu, D5 D5244T4 cumparata de noua din Ro de la reprezentanta, 74.000 km masina de ceva director din flota unei multinationale. Vazut, placut, placut si vanzatorul (fostul utilizator), nevasta a dat ok-ul si am si cumparat-o.

    Acum am cateva nelamuriri si intrebari la care fostul prorpietar (complet atehnic, deh masina de serviciu, nu l-a interesat ce si cum) nu a stiut sa raspunda. Am tot cautat resurse pe forum si am vazut destul de rar ceva despre D5-ul de 185 de cai.

    1. Xenon - in consola am butonul care activeaza sau dezactiveaza ABL (cel putin asta scrie in carte ca face) sau ajusteaza luminile pt trafic pe stanga sau pe dreapta. Fostul prorpietar zice ca nu are ABL dar uitandu-ma in manual la desenul cu farurile (la capitolul schimbat becuri) si prin faptul ca am butonul in consola, ar trebui sa fie cu ABL. Nu am iesit inca noaptea din oras dar pe loc cand iau de volan stanga dreapta nu misca nimic. E un mare mister pt, ca forma farurilor (vazute dinspre motor) corespunde desenelor din manual la Active Bi-Xenon.

    De asemenea, nu inteleg de ce i se spune Bi-Xenon, deoarece la S60 modelul asta nu exista xenon decat pe faza scurta - ciudat.

    2. Masina avea becul de pozitie stanga fata ars (cel frontal nu cel ateral W5W sau T10 cum i se mai spune). Nu ar fi trebuit sa am o eroare de bec ars la mesaje? Oricum l-am schimbat (mi-am facut mana franjuri dar data viitoare stiu ce am de facut). Acum daca nu da erori pe pozitii fata, parca m-as risca la cumparat leduri, mi-e teama insa sa cumpar orice pocnitoare dupa ce am citit despre afumat oglinzi, topit faruri, luat foc, etc de la astfel de becuri. Aveti vreo recomandare de leduri? Eventual ceva testat/folosit de voi?

    3. La cat se schimba distributia? Un Gigel imi spune ca cam la 60.000 km ar trebui schimbata, pe forumuri pe afara vad ca se recomanda si 100.000 mile (adica vreo 160.000 km). Indiferent, cum imi pot da seama daca ar fi de schimbat? ma uit la role? La curea nu cred ca poti sa iti dai seama...

    4. Cum imi dau seama daca are incalzire auxiliara, fostul prorpietar zice ca in habitaclu se incalzea instant iarna dar nu crede ca are incalzire suplimentara ca nu spune nimic despre el in bord si nici nu se poate seta timer asa cum am mai citit pe aici. Unde ma uit? (asta pana vin toate hartiile de la achizitia masinii.

    Orice altceva vi se pare relevant pentru un proaspat posesor de Volvo S60 D5.

    Multumesc