claudios60

Problema ambreiaj

42 posts in this topic

Buna seara am o nedumerire despre ambreiaj,de putin timp am schimbat un semering la cutia de viteze si mecanicul mia zis ca am ambreiajul si volanta bimasa pe duca.Dupa aceasta operatie mia patinat ambreiajul de vreo 2 ori.

Intrebarea me este daca ambreiajul esta pe duca poate ca motorul sa piarda din putere?Am incercat masina cu mecanicul si el ma intrebat cati cai putere are masina la care eu zic 163 ,el imi zice ca nu pare sa aiba atatia.

Totul ok iau masina sa merg la servici si simnta ca masina nu mai este aceiasi ca si inaite schimbari semeringului,parca nu mai are destula putere nu zic ca nu merge dar parca inaite era mai sprintena,poate sa fie din cauza ambreiajului(mia patinat numai de doua ori)

Multumesc anticipat si sper sa ma puteti lamuri ca sa stau mai linistit pana imi schimb ambreiajul si volanta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Unde anume era acesl semering

Daca spui ca ti-a patinat de doua ori este posibil sa fi ajuns ulei pe discul de ambreaj, placa de presiune, volanta si a patinat pana s-a mai ars uleiul.

Nu se simte si miros de ars.

Daca nu iti mai patineaza, atunci poate ai noroc si e de la asta

Putere se poate pierde prin patinarea ambreajului. Patineaza si o buna parte din putere se risipeste.

Poate fi si volanta + ambreaj dar volanta face galagie cand incepe sa se duca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul probabil ca are (aproximativ) aceeasi putere(mai exact cuplu la o anumita turatie) doar ca nu mai reuseste sa il transmita pe TOT la cutie si roti.. daca ti-a patinat chiar si "numai de doua ori" in mod evident , in sens opus nu va evolua, inseamna ca patineaza insesizabil si in alte momente, mai ales in zona de cuplu maxim. Sprinteneala e relativa ;) , daca incerci acceleratii bruste de la o viteza constanta vei observa ca turometrul e mai sprinten iar vitezometrul mai lenes.. daca mergi accelerand usor-progresiv si fara schimbari multe de trepte(sau mai rapide, pt a evita incalzirea discului ce creste fadding-ul) o sa mergi mai mult pana cand va patina tot timpul si nu vei avea incotro..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna acel semering este intre cutia de viteze si blocul motor,mai exact dupa ambreiaj in partea cu motorul.

Miros de ulei ars nu sa simntit dar stiu sigur ca volanta motor si ambreiajul sant pe duca am vazut eu volanta ca oscileaza destul de tare.Sper sa ma tina inca putin pentru ca pretul care mi la dat mecanicul este de 1300€ volanta si 450€ ambreiajul plus mana de lucru vreo 300€.Iar acum nu prea pot sa bag in masina 2000€.Acum stau mai linistit credeam ca este mai grava problema.

off topic cand mia desfacut cutia de viteze mia zis mecanicul ca nu a vazut un motor de 8 ani asa de intretinut ca parca este nou :blink: sper sa tina tot asa inca 8 ani :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai umblat la ambreiaj e normal sa patineze o perioada .. nu pot sa expilc de ce dar cert este ca la toate s60-urile se intampla sa patineze dupa ce umbli acolo .. Cat despre lipsa puterii trebuie sa te uiti ce nu a pus la loc mecanicul .. Vacumul de la VNT / Furtunele de la Turbo .. etc etc ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

La a mea n-a patinat...

Probabil că rămân, pe ambreiaj, impurităţi care-l lubrebiază şi care se ard/înlătură, în timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"nu pot sa expilc de ce dar cert este ca la toate s60-urile se intampla sa patineze dupa ce umbli acolo"

Eu zic ca este acelasi fenomen ca si la frane atunci cand schimbi placutele.

Dupa cum stim toti, atunci cand schimbi placutele, franele nu functioneaza la parametrii dand senzatia de lipsa de frana sau ineficienta si asta pana suprafata placutei se muleaza pe discul de frana. Ati vazut ca discurile nu sunt uzate egal ci au "dealuri" si "santuri" plus ca mai poate ajunge de pe mainile mecanicilor, putina unsoare.

Acelasi lucru si la ambreiaj. Daca inlocuiesti ceva sau umbli la tot ansamblu, il poti deranja sau unge cu putin ulei, suficient pentru ca o perioada sa nu fie eficient si chiar sa miroase putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca am vazut, in schimb am vazut pe cel de la vulcanizare dand cu wd40 pe disc, zona suruburilor pentru ca: citez "la primavara sa poata fi desfacuta roata mai usor"

wd40-ul ala s-a scurs pe disc desigur....

Nu am mai zis nimic.... are si rol de ungere si de curatare asa caaaa.... nu era foarte grav.... doar ca am avut grija un pic pana s-au incins franele putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce spui tu, Vali, e aşa-numitul fenomen de "aşezare".

Chestia e că a mea nu patinează nici acum cum n-a patinat nici în primul km cu ambreiaj nou şi nu-mi vine să cred că încă nu s-a aşezat, după câteva mii de km parcurşi de atunci... iar ambreiajul vechi nu era foarte uzat şi, cu ăla, patina mai tare decât cu cel nou, imediat după instalare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai schimbat si placa de presiune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bineînţeles. Tot tacâmul: volantă, kit ambreiaj (disc + placă), rulment de presiune, ulei cutie (deşi, ăsta s-a dovedit a fi o cheltuială anapoda, pentru că, după cum ştii, zilele astea îi voi pune altul, din nou). I-am tras şi o curăţare EGR, cu aceaşi ocazie, fapt în a cărui ciudă, acu' ceva vreme, mi-a apărut mesaj "HOHE EMISSIONEN"... :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... mmmmda iti inteleg foarte bine frustrarea si supararea fata de volvo dar.... mai bine il gasesti pe cel care ti-a vandut masina si il calci putin.......

nu a fost prea cinstit cu tine

Poate isi revine dupa ce vei merge cu masina putin. EGR-ul a mai functionat dupa ce a fost curatat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca nu te va costa deloc 2000 de euro volanta si chitul de ambreiaj.Intra pe site-ul volante si ambreiaje(nu vreau sa fac reclama vreau doar sa ajut) si iti va da pretul de 3800 lei pt volanta,placa,disc si rulment presiune toate kit LUK,sau intra pe site-ul din Anglia si gasesti acelasi kit complet tot pe LUK(original volvo scrie acolo) la pretul de 550 de lire + 34 lire transport(deci in jur de 2800 ron).Eu asa am facut.O seara buna si sper ca ti-am fost de folos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o chestie interesanta cu patinatul.Eu l am desfacut pe al meu,schimbat si cand sa ies din service patina in probe.Am lasat masina in service,a2-a zi dimineata nu mai avea nimic.Totusi nu pot sa nu concluzionez cat de anost este modul de aerisire al acestor ambreiaje,in probe ramanad de vreo 2 ori aproape fara pedala,sau cu pedala jos tare.Baietii ziceau ca au reusit greu tare sa scoata aerul de pe instalatie,e drept ca aproape am facut febra musculara la cate pedale am dat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi am schimbat ambreiajul si la alte masini si nu s a intamplat acest fenomen la nici una.Incredere nu imi mai inspira din cauza faptului ca odata patinat=incalzit,poate nu destul cat sa afecteze placa dar destul cat sa scada considerabil din calitatile ferodoului discului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schibat amreiajul cu volanta cu tot pentru ca patina. Cand am comparat cele 2 volante aia noua si aia veche am constatat cu stupoare ca am dat banii de pomana pe volanta noua. Ambreiajuj nu mai patineaza, insa tacanitul volantei persista (cava mai estompat ca deh, e noua cica)

Cum spunea si BogdanG in alt post, volantele la masinile astea nu pica si daca nu aveti ce face cu banii schimbati-le si o sa va umpleti de frustrari....:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să ştii că frustrarea mea legată de persistenţa sunetului a dispărut după ce am reparat cutia de viteze. Sunetul ăla enervant avea sursă dublă: volanta şi priza directă a mirificei M56. Recunoşti sunetul? ;D Acum, volanta nouă nu se mai aude deloc... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!!Sunt nou pe acest forum ...nu stiu daca am postat unde trebuie; imi cer scuze daca nu aici trebuia postat!Am si eu o problema si as vrea un ajutor din partea voastra!Am calcat pedala de ambreiaj si nu a mai revenit inapoi!!!!A trebuit sa o trag apoi cu piciorul;am oprit si am vazut ceva ulei curs prin zona ambreiajului;apoi si-a revenit si am ajuns acasa ...la ce ma pot astepta???!!!Multumesc!

Bun venit!Am rugamintea la tine sa respecti regulile de punctuatie!Multumesc!

Edited by Vita_Fresh
Scriere neadecvata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vorba de pompa de ambreiaj, probabil un semering ce scapa lichid de frana . Trebuie inspectat amanuntit si vazut pe unde curge .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vorba de pompa de ambreiaj, probabil un semering ce scapa lichid de frana . Trebuie inspectat amanuntit si vazut pe unde curge .

Multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Cam aceeasi problema o am si eu,am venit de la mecanic cu masina,mi-a schimbat un semering dintre cutie si motor,a curs mult ulei,si electromotorul a fost plin de ulei,a reparat-o,dar este o problema.

Inainte sa o duc in service nu aveam nici o problema la plecarea de pe loc,acum,ambreiajul se apasa mai greu,prinde mai sus,iar in treapta 1,tremura toata masina,de la a 2 a in sus nu mai are treaba.

Nu patineaza ambreiajul,doar tremura foarte tare masina. Nu stiu ce ar putea fi. Daca aveti vreo idee ar fi de mare ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hitman....Nu este aerisit cum trebuie.Incearca sa apesi de 3,4 ori pedala de ambreaiaj si apoi sa debraiezi lent si vezi cum etse.Ar trebuie sa pleci lin de pe loc.

In nici un caz nu cred ca a uitat sa stringa cum trebuie suruburi etc pe la volanta ,disc ,placa presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate un tompon motor/cutie nestrans sau rupt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de sfaturi,o sa incerc sa vad.Sper sa fie numai asta,sa nu fie altceva mai grav,ambreiajul pe duca sau altele....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now